Skrevet av Emne: kennyos cardioverden, og tilværelse som småbarnsfar :)  (Lest 248802 ganger)

Utlogget kennyo

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 890
  • Honnør: 181
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 890

Sv: kennyo's cardioverden, og tilværelse som nybakt pappa :)
« #1305 : 27. desember 2010, 20:59 »
Gjennomtrent er vel ikke heeeelt hva man kan kalle meg... Men i forhold til min høye fettprosent (har ikke nøyaktig mål, men den passer nok ikke inn i "gjennomtrent"-boksen Wink ) og ditto BMI, er ikke kondisen og utholdenheten så verst. I alle fall ikke så lenge det er snakk om sykkel  Wink Hva styrke angår, ligger jeg nok langt under snittet her på TF, men sikkert litt bedre an enn snittet på min alder generelt i befolkningen Smiley I forhold til deg er jeg en pingle  Grin

Ja, det er podens første jul. Han blir 5 måneder i morgen, så det var vel heller begrenset hvor mye han fikk med seg av hva som foregikk. Men matlyst har han! I forhold til kroppsvekt, er det nok han som sluker mest for tiden  Grin

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
Sv: kennyo's cardioverden, og tilværelse som nybakt pappa :)
« #1306 : 28. desember 2010, 22:42 »
De får ikke med seg så mye når de er 10 måneder heller, men du verden så moro det er å åpne traktorer med lyd, biler som kan ristes før de setter av gårde i stor fart. For ikke å snakke om toget Thomas med bane!!  Grin

Foresten, er dette den fjellturen du har snakket om/vært med på? http://www.styrkeproven-rettvest.org/
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Utlogget kennyo

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 890
  • Honnør: 181
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 890

Sv: kennyo's cardioverden, og tilværelse som nybakt pappa :)
« #1307 : 29. desember 2010, 09:32 »
Nei, jeg pleier å gå 7-fjellsturen. Den inneholder mange av toppene i den turen du linker til, men er lettere. Styrkeprøven rett vest er for gærningene som syns 7-fjellsturen er for lett...  Huh

http://www.bergen-turlag.no/7-fjellsturen/

Jeg hadde nok klart Styrkeprøven rett vest også, men det er snakk om prioriteringer. Jeg velger å satse mer på Birken og Stoltzekleiven på den tiden av året, og spesielt Birken pleier å gå omtrent samtidig med denne turen.

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
Sv: kennyo's cardioverden, og tilværelse som nybakt pappa :)
« #1308 : 29. desember 2010, 19:42 »
Jeg skjønner - det var noe der jeg ikke fikk til å stemme helt, jeg hadde for meg at det var 7 fjell.

For meg var den fristende, men datoen passer dessverre dårlig. Men mulig jeg slenger meg med på birken selv i år, da å løpe den (ultra-utgaven). Men det betinger at det blir bra med trening gjennom sommeren.

Ha en fortsatt fin og matrik jul!  Grin
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Utlogget kennyo

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 890
  • Honnør: 181
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 890

Sv: kennyo's cardioverden, og tilværelse som nybakt pappa :)
« #1309 : 29. desember 2010, 21:35 »
Ultra?! Du er klar over at mye mat og Ultrabirken ikke er helt forenelig? Men nå er det jo lenge til løpet da Wink

Dagens økt, to spinningtimer på rappen.

Økt 1: 45 min. Puls snitt / max: 155 (79%) / 181 (92%)
Økt 2: 50 min. Puls snitt / max: 163 (83%) / 187 (95%)

Helt gåen etter siste økta. Herlig, herlig Smiley

Utlogget kennyo

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 890
  • Honnør: 181
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 890

30. des. Styrketrening:

-Leg press: 12 x 100, 6 x 190, 6 x 190, 6 x 190
-Pulley: 8 x 55, 7 x 60, 7 x 60
-Pulldown: 8 x 70, 7 x 70, 7 x 70
-Chest press: 8 x 70, 7 x 70, 7 x 70
-Shoulder press: 8 x 30, 7 x 53, 7 x 32,5
-Sideplanken i slynge: 2 x failure på hver side

-Fjelltur i går, ca 1 1/2 time.

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
Ultra?! Du er klar over at mye mat og Ultrabirken ikke er helt forenelig?

Med andre ord kan jeg kanskje kalle meg for en pioner? Grin

Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Utlogget kennyo

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 890
  • Honnør: 181
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 890

 Grin Flott at du baner vei for folket!

Januar er her....  Angry Hadde planlagt frivekter i dag, men det var bare en glemmesak med både frivekter og apparater. Stappfullt gym!  furious Endte opp med en økt i beinpressen og resten i slynge. Ikke at det var en dårlig økt, tvert i mot. Men ser for meg at innholdet i styrketreningene fremover blir bestemt av hva som er tilgjengelig... Godt at fokuset nå skal over på cardio igjen.

Driver ellers og introduserer småen for skikkelig musikk, etter at familien har prøvd med jule- og barnesangpropaganda i det siste. Heldigvis ser det ut som at både AC/DC og Rammstein falt i smak.  Grin

Utlogget LilleMy

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 884
  • Honnør: 128
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 884

  • liten men tøff
januar er hat-mnd når det kommer til fulle treningsstudioer, men tro meg, det stopper opp etterhvert. i løpet av februar har de fleste falt fra uansett. Wink

min nevø på 8 har KISS som sitt store idol, faren der begynte også tidlig å introdusere dette for guttungen, så det er bare å kjøre på. Grin


Konkurrerende utøver i Styrkeløft.

Knebøy 180 Benk 117,5kg Markløft 177,5kg Sammenlagt: 475kg Kl 63kg

"Why choose failure, when success is an option"

Utlogget NeDD

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 288
  • Honnør: 29
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 288

Godt nyttår!

Ser at du også har blitt stappfullt treningssenter! Godt det bare er en liten stund til.
Må være greit å være instruktør da? Alltid fast plass..

Nå som januar er kommet, har motivasjonen økt? eller kun treningsmengden som skal opp?

Utlogget kennyo

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 890
  • Honnør: 181
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 890

LilleMy: Beroligende å høre at musikkteorien min stemmer på noen i hvert fall  Grin

NeDD: Joda, klart det er en fordel å være instruktør når salen er full. Men det blir ikke den samme treningseffekten som å være deltaker. Har nok med å holde fokus på nybegynnerne og programmet da Wink Har en spinningsykkel hjemme som jeg regner med blir brukt litt mer fremover nå Smiley Motivasjonen har vel alltid vært der. Kjenner at det var godt å fokusere mer på styrke etter mye sykling og cardio i sommerhalvåret som gikk. Men nå gleder jeg meg til å tråkke igjen, og våren kan knapt komme fort nok Smiley

Dagens økt kommer til å bli spinning Smiley

Utlogget kennyo

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 890
  • Honnør: 181
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 890

Trippeløkt unnagjort.

Økt 1: 35 min. Puls snitt / max: 146 (74%) / 171 (87%)
Økt 2: 50 min. Puls snitt / max: 160 (82%) / 182 (93%)
Økt 3: 50 min. Puls snitt / max: 162 (83%) / 185 (94%)

Begynte relativt rolig. Beina holdt fint gjennom alle øktene, men slet med å "gå i kjelleren" de få gangene jeg prøvde på det. Beina hadde mer å gå på (resultat av all knebøyen?), men pulsen ville ikke lenger opp. Litt intervalltrening utover våren fikser vel det. Var ellers fornøyd med å holde såpass høy intensitet hele tiden. Det hjelper selvsagt med 5 min. pause mellom øktene, men prøvde å holde beina i gang i størst mulig grad da også. Byttet ut vann med sportsdrikke i dag, kjente at det gjorde godt Wink Rævva var vel den kroppsdelen som hadde mest vondt, men det får det brede setet på spinningsykkelen ta sin del av skylda for, i tillegg til at det er lenge siden sist langøkt på sykkel.  Smiley

Utlogget kennyo

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 890
  • Honnør: 181
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 890

Trilletur på holkeføre med brodder under beina i dag. En drøy time med grei puls og sovende baby Wink

Deretter Stoltzen på samme utfordrende føre. Gikk i pratetempo med en kompis og hundene, så tiden var ikke allverden. Ca 28 1/2 minutt gikk det opp på glatta. Deretter gikk turen videre over Fløyen og ned igjen. Totalt tok turen drøye to timer, alt i lav intensitet. Trengte det etter gårsdagens hardkjør Wink

Utlogget kennyo

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 890
  • Honnør: 181
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 890

Selv i januar er det håp. Hadde muligheten til å trene på formiddagen i dag, og fikk så godt som hele frivektsavdelingen for meg selv Smiley

-Knebøy: 10 x 90, 6 x 110, 5 x 120, 6 x 110, 10 x 90, 12 x 70 (siste settet u/belte). Skalv godt i beina etter denne økten Wink
-Stangroing: 10 x 60, 8 x 70, 7 x 70
-Nedtrekk, smalt grep: 10 x 50, 8 x 60, 8 x 60
-Liggende hantelpress: 10 x 25, 8 x 27,5, 7 x 27,5 (Pers!  Grin )
-Militærpress: 12 x 22,5, 12 x 22,5, 10 x 22,5
-Liggende beinløft m/ball 15, 12, 11

Utlogget Fenrikflink

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 5 194
  • Honnør: 2648
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 194

  • Support Infernus
Deretter Stoltzen på samme utfordrende føre. Gikk i pratetempo med en kompis og hundene, så tiden var ikke allverden. Ca 28 1/2 minutt gikk det opp på glatta.

Hold. Kjeft.
Real men worship Satan



Konkurrerende utøver i alt som er tungt og skal hives langt

Gå til:  

Bananpannekake

Kosthold23.11.20202213

Perfekt å starte dagen på!
Her får du hjelp til å sette sammen et optimalt kosthold med enkle tips og triks.

Proteinrike tacolefser

Trening21.11.202030

Bytt ut tradisjonelle tortillalefser eller speltlomper med hjemmelaget proteinrike tacolefser.
Ønsker du å bli litt sunnere? Da bør disse matvarene stå på handlelisten.

Effektiv beintrening

Trening30.07.202069

Ikke skipp unna beintreningen. Dette er øvelsene du bør gjøre.