Skrevet av Emne: kennyos cardioverden, og tilværelse som småbarnsfar :)  (Lest 278006 ganger)

Utlogget kennyo

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 890
  • Honnør: 181
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 890

Nei, jeg har bare vanlige knastedekk. De går egentlig greit å bruke på litt snø, men det beste er jo piggdekk, som jeg altså ikke har. Siden jeg har muligheten til å gå på spinning i stedet, gjør jeg heller det enn å legge 700 - 800 kr i piggdekk som ikke blir så mye brukt likevel Smiley Kanskje det blir andre boller neste vinter. Snøen ligger vel neppe til mai, selv om det kan være mye nå. Husk at temperaturen stiger jo utover våren, og det hjelper godt på snøsmeltingen Smiley

Dobbeltime i spinning i går.

Økt 1: 45 min. Puls snitt / max: 155 (79%) / 185 (95%)
Økt 2: 50 min. Puls snitt / max: 156 /80%) / 180 (92%)

Fint trøkk i beina i begge øktene Smiley

Utlogget LilleMy

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 884
  • Honnør: 128
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 884

  • liten men tøff
det var såvidt jeg fikk blomster ute til 17. mai og jeg husker jeg desperat stod og hakket is på gårsplassen 1. mai, så jeg føler meg ikke sikker. heldigvis har vi campingvogn i Stavern, der er det vår i mars Grin lengter etter joggeturer langs kyststien :Smiley


Konkurrerende utøver i Styrkeløft.

Knebøy 180 Benk 117,5kg Markløft 177,5kg Sammenlagt: 475kg Kl 63kg

"Why choose failure, when success is an option"

Utlogget kennyo

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 890
  • Honnør: 181
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 890

Den som venter på noe godt, osv...  Wink

Siden sist har jeg hatt et par økter. BOSU på tirsdagen, 2 timers gåtur i bra tempo på torsdag, og dobbeltime i spinning i går, med følgende pulsdata:

Økt 1, 60 min. Puls snitt / max: 149 (76%) / 180 (92%)
Økt 2, 45 min. Puls snitt / max: 152 (78%) / 178 (91%)

Hvis alt går etter planen, blir det kanskje årets første utesykling i morgen. Vi får se hva vær, føre, lyst og tid sier Wink

Utlogget kennyo

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 890
  • Honnør: 181
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 890

Styrketrening i dag.

-Knebøy i Smith: 10 x 90, 10 x 90, 10 x 90
-Stangroing: 10 x 60, 10 x 60, 10 x 60
-Nedtrekk, bredt grep: 12 x 40, 10 x 45, 10 x 45
-Liggende hantelpress: 12 x 20, 10 x 24, 8 x 24
-Shoulder press: 10 x 25, 10 x 25, 10 x 25
-Liggende beinløft m/ball: 16, 12, 12

Da er jeg ferdig med de tyngste øktene i styrke før sesongen tenker jeg. Byttet til 3 x 10 i dag, og jeg blir nok der en stund Smiley

En bunke med varme sykkelklær og offroaden er gjort klar til morgendagen. Det skal mye til for at det ikke blir utetrening, dog kan nattevåk stikke kjepper i hjulene, siden gruppa skal starte litt tidlig i morgen... Time will show Smiley

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
lengter etter joggeturer langs kyststien :Smiley

Du er ikke alene om akkurat det. Selv skal jeg legge inn søknad om å få bli trekkfugl i mitt neste liv - alltid varmt vær.
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Utlogget kennyo

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 890
  • Honnør: 181
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 890

Ja, om jeg noen gang skulle å muligheten (altså: ingen hunder og småen er blitt stor og klarer seg selv), blir det nok vinterbolig på Kanariøyene e.l.  Wink

Men uansett er årets første utetrening på sykkel i boks! Fint sykkelvær i dag, med tørre veier. Litt kaldt var det jo, rundt 0 grader. Men det var det jo i deler av Birken sist også... Hadde perfekt med klær på, unntatt helt nederst. Begynte å fryse på tærne, til tross for ullsokker og skotrekk. Jeg skal se om jeg kan skaffe meg noen spesialsokker for resten av vineren, og så blir det kanskje å investere i noen skikkelige vintersykkelsko en gang i fremtiden Smiley Ellers var det en flott økt på offroadsykkel på lav intensitet, med et lite bakkedrag mot slutten. Kjente godt bøyen fra i går i beina da...  Wink

Tid: 1 t 29 min.
Distanse: 28,9 km
Snittfart: 19,5 km/h
Maxfart: 45,4 km/h
Puls snitt / max: 125 (64%) / 172 (88%)

Km-status: 28,9

(Målsetning før Bergen - Voss 4. juni: Minst 1000 km)

Utlogget kennyo

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 890
  • Honnør: 181
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 890

Dobbeltime i spinning i går, kjørte litt roligere enn normalt, siden jeg skulle ha tre treningsdager på rad.

Økt 1: 42 min. Puls snitt / max: 148 (76%) / 181 (93%)
Økt 2: 46 min. Puls snitt / max: 154 (79%) / 180 (92%)

I dag har jeg hatt en fin fjelltur på 1 1/2 time + en økt med BOSU. Og i dag målte jeg pulsen på den timen:

Tid 60 min. Puls snitt / max: 139 (71%) / 166 (85%)*

*Jeg glemte å stoppe klokka før uttøyningen, og tråkket dessuten over rett før den mest intensive delen, så verdiene skal nok egentlig være høyere. Dessuten er det en kondisjons- og en styrkedel i denne timen. Men en liten pekepinn er det jo. Fin trening i alle fall!  Cheesy


Utlogget NeDD

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 288
  • Honnør: 29
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 288

Blir mye doble økter på deg for tiden! Smiley

1000km klarer du før rittet. Spørs når du starter utesyklingen og hvor lange langturene blir.

Er du spinninginstruktør hele året, eller kun om vinteren?

Utlogget kennyo

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 890
  • Honnør: 181
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 890

Ja, nå begynte jeg jo utesyklingen på søndag, men i dag er jaggu snøen tilbake  Angry Men 1000 km bør gå greit, ja. Jeg har dessuten meldt meg på et ritt til, som oppkjøring til Bergen - Voss, nemlig Norhordland Rundt: http://www.nordhordlandsk.no/kategori/nordhordlandrundt Jeg pleier å sykle Skjærgårdsrittet, men dette kræsjet med årets 7-fjellstur som jeg vil prioritere. Dessuten er det jo kjekt å prøve noe nytt Smiley

Jeg er nok instruktør året rundt. Kunne tenkt meg sommerfri, men "heldigvis" er det mye møkkavær i Bergen, så det er jo litt greit og Wink Dette er jo en av grunnene til at jeg kjører dobbeltimer. Min "egen" time har jeg egentlig nok med å fokusere på jobben, selv om pulsen blir høy der også. Så det er veldig greit med en time til, der jeg bare kan trene skikkelig for meg selv Smiley
 

Utlogget kennyo

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 890
  • Honnør: 181
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 890

Hviledager onsdag og torsdag, tre økter i går. Først sykling:

Tid: 1 t 22 min.
Distanse: 32,4 km
Snittfart: 23,6 km/h
Maxfart: 52,3 km/h
Puls snitt / max: 152 (78%) / 180 (92%)

Km-status: 61,3

Så en kjapp styrkeøkt på overkropp:

-Stangroing: 10 x 60, 10 x 60, 10 x 60
-Nedtrekk bak nakke: 12 x 40, 10 x 45, 10 x 45
-Brystpress i Kinesis sittende på ball: 12 x 6, 10 x 7, 10 x 7
-Shoulder press: 10 x 25, 10 x 25, 10 x 25
-Sideplanken i slynge: 2 x failure på hver side (statisk)

Til slutt 1 1/2 times fjelltur med hundene i moderat tempo.

Fikk testet de nye vintersykkelskoa, og det var mye bedre for tærne denne gang. Det begynte å bli kaldt mot slutten av økta, men jeg var ikke på "frysestadiet" denne gang Smiley Fikk i tillegg oppleve årets første bilisttulling. Syklet på en mye brukt gang- og sykkelsti, da dette, som tydeligvis var en beboer langs denne kom opp bak meg. Holdt ganske nøyaktig 30, som forøvrig er fartsgrensa på stedet. Smalt var det der og. Likevel skulle tullingen (sint mann i 50-årene, merkelig rase, det der...) på død og liv presse seg forbi, mens han fløytet, kjeftet og gestikulerte. Tydeligvis mente han at syklister ikke hørte hjemme på gang- og sykkelstien, men i hovedveien ved siden av. I alle fall så lenge han ikke kjørte på hovedveien selv...  :Smiley Etter å ha presset varebilen sin forbi, møtte han motgående trafikk, både i form av mødre på trilletur med barnevogner, og flere syklister. Det endte selvsagt med at det nå var han som sinket alle syklistene, før han svingte av veien og inn til huset sitt 50 meter lenger fremme... Jaggu viktig å presse seg forbi, ja...  :Smiley Får bare håpe jeg ikke blir like tullete når jeg passerer 50... I det minste fikk jeg en artig historie å fortelle, samt en ellers flott sykkeltur Smiley


Utlogget LilleMy

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 884
  • Honnør: 128
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 884

  • liten men tøff

(sint mann i 50-årene, merkelig rase, det der...) Får bare håpe jeg ikke blir like tullete når jeg passerer 50... I det minste fikk jeg en artig historie å fortelle, samt en ellers flott sykkeltur Smiley

er rart det der.. mannfolka blir sure og grinete, mens damene blir fjonge og fnisete. jeg jobber i hjemmesykepleien og er en av de få som drar ned gjennomsnittsalderen her. ikke noe negativt idet, men jeg ser jo trenden at så fort de når 50 år, så farger de håret, kjøper høyhæla støvler og små skinnjakker Grin


Konkurrerende utøver i Styrkeløft.

Knebøy 180 Benk 117,5kg Markløft 177,5kg Sammenlagt: 475kg Kl 63kg

"Why choose failure, when success is an option"

Utlogget kennyo

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 890
  • Honnør: 181
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 890

Hehe, interessant observasjon. Kanskje mannfolka blir sure og grinete som følge av at damene blir fjonge og fnisete?  Grin Dette skulle det vært forsket på!  Grin

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
Dette har jeg "forsket" på - mannfolka går stort sett i to retninger. Det finnes sjelden noen "i mellom der"; enten blir de grinete og sure - ellers er de nesten overhyggelige. Helt merkelig, men jeg har gjentatt observasjonen flere ganger - ikke minst i tidligere jobbsituasjon. Men det er vel slik vi mannfolk gjerne er - enten av eller på...  Grin
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Utlogget kennyo

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 890
  • Honnør: 181
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 890

Får i så fall håpe jeg ender opp som den "overhyggelige" typen, siden alternativet ikke er spesielt hyggelig, hverken for meg selv eller omgivelsene Wink

En flott dag i Bergen i dag, og med gode og varme sykkelklær på, ble det en fin økt på offroaden. Skulle egentlig kjøre lavintensivt, og det var det også mesteparten av veien. Men et rimelig kupert løypevalg hjemover igjen (opp mot 20% stigning på det meste), dro opp snitt- og maxpulsen likevel.

Tid: 1 t 57 min.
Distanse: 41,3 km
Snittfart: 21,0 km/h
Maxfart: 54,1 km/h
Puls snitt / max: 156 (80%) / 184 (94%)

Km-status: 102,6

I tillegg til dette, har jeg trillet på småen i nærområdet for å "gå ut" litt syre i beina etter bakkene hjemover på sykkelen Smiley

Utlogget kennyo

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 890
  • Honnør: 181
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 890

Dobbel spinningtime i dag:

Økt 1: 44 min. Puls snitt / max: 143 (73%) / 182 (93%)
Økt 2: 46 min. Puls snitt / max: 150 (77%) / 175 (90%)

Tok det litt roligere i dag enn normalt på spinning, siden gårsdagens økt ikke helt hadde sluppet taket Wink

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!