Skrevet av Emne: kennyos cardioverden, og tilværelse som småbarnsfar :)  (Lest 277945 ganger)

Utlogget RkD

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 540
  • Honnør: 181
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 540

Spor. Artig å følge med på noen som logger sykling Smiley

Utlogget kennyo

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 890
  • Honnør: 181
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 890

Hyggelig det Smiley Følg også NeDD sin logg. Han er kanskje forumets beste syklist Smiley

En rolig tur på Løvstakken i går formiddag og spinning i går kveld. Kjørte en litt rolig økt denne gang, for å få ut litt slagg av beina. Vil heller ikke slite for mye på kroppen, siden det er nytt ritt på lørdag, og det er årets tøffeste utfordring for meg Smiley

Tid: 47 min. Puls snitt/max: 137(70%)/167(85%)

Nå blir det hviledager og trøkking av karbohydrater. Mmmmm  Grin

Utlogget NeDD

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 288
  • Honnør: 29
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 288

Hyggelig det Smiley Følg også NeDD sin logg. Han er kanskje forumets beste syklist Smiley

Så så, ikke ta helt av da Smiley
Men takker for rekruttering av lesere Wink

Utlogget Fenrikflink

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 5 194
  • Honnør: 2648
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 194

  • Support Infernus
Hva ble tiden? Så at du ikke fulgte Remme og Eidsheim helt inn til mål, så over 4.07 altså  Grin
Real men worship Satan



Konkurrerende utøver i alt som er tungt og skal hives langt

Utlogget kennyo

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 890
  • Honnør: 181
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 890

Ja, litt over, men bare så vidt Wink

Referat:

Bergen - Voss 2012

Bikkjekaldt og delvis vinterbekledning 2. juni er ikke særlig bra, men det var i det minste sol og tørt. Var spent på organiseringen av årets felt etter rotet i denne gruppa i fjor. Jeg kan med en gang si at dette var noe helt annet. Proft og godt, og dyktige kapteiner spissen. Det ble kjørt kjede først på ca. 15 stk, deretter kjedelås (to ryttere som danner "bakveggen" av kjedet) og deretter "bussen" med røkla, der jeg lå som ca. nr. 6 i høyrerekka bak låsen. En taktisk god plass. Steg for steg gikk rittet slik for meg:


-Første hendelse var på Arnatveit. Ca 4 sykler før meg, i venstre rekke, smalt det, og minst en rytter gikk i bakken og over i motsatt kjørebane der det kom bil i mot. Heldigvis klarte bilen å stoppe. Ikke vet jeg hvordan jeg unngikk å smelle inn i disse selv, men plutselig var jeg oppe på fortauet og kom meg unna. Det gikk tilsynelatende bra med de forulykkede, og vi fortsatte uten dem.
-Så gikk det raskt og godt innover Skyggestrand til Trengereid, og vi lå omtrent på skjema for 5:30 der. Gulbotn opp er og blir et blodslit for meg, i dag var det intet unntak. Men kom opp uten at jeg måtte gå helt i kjelleren, og var fornøyd med det. Fortsatt var jeg med i gruppa. Ned igjen derfra drar jeg jo nytte av tyngekraften, så også det gikk greit.  Wink
-Kvamskogen opp er jo lang som pokker. Kom opp til Kvamskogen ørlitegrann bak feltet, og nå begynte jeg å bli sliten. Fikk hevet i meg et par skiver på matstasjonen før et samlet felt kjørte avgårde igjen. Ned Tokagjelet gikk det greit, med unntak av at en av oss punkterte midt inne i en av tunnelene, og var vanskelig å få øye på i mørket. Men også det gikk jo bra.
-Vel nede derfra var jeg blant de fremste, og begynte å bidra i kjedet foran da vi hadde samlet oss igjen. Var med i kjedet helt frem til Øystesebakken der jeg slet meg opp. Nå begynte jeg virkelig å merke at jeg var med i en gruppe som var i rakseste laget for meg. Fortsatt ingen krampe, men kjente nå at det begynte å tære alvorlig på kreftene. Vi var fortsatt på skjema her.
-Taktikken min var å holde feltet så lenge jeg klarte, og så slippe meg ned til et annet som kom bak. Og i Ålvikbakken var det slutt. Da var det ha det bra til feltet og jeg ble liggende alene og vente på neste felt. Det varte og rakk, og to felt suste forbi mellom Ålvik og Kvanndal i en fart jeg ikke hadde nubbesjangs til å henge meg på. Fortsatt alene begynte det nå å tære på psyken. Men så kom jo Kvandal med matstasjon.  Food
-Der ventet den ene kapteinen sammen med 5 - 6 andre som også hadde måtte slippe feltet, og jeg syklet ut fra Kvanndal sammen med dem. Jadda. Det holdt i 5 km, så kom Granvinbakken, og det var atter en gang meg alene.  Tongue
-Mellom Granvin og Skjervet gikk det litt greiere. Lå jevnt over 30 km/t alene (opp mot 40 på det meste) uten at det var særlig tungt, men kjente jo at kroppen kjørte på reservetanken sin nå.
-Skjervet. Huff. Min "hvite hval" Skjervet. Som skapt for folk som er lette i kroppen og har god utholdenhet. For meg betød det å gå av sykkelen et par ganger for å riste litt løs. Hadde fått et vidundermiddel mot krampe av en sponsor før rittet som jeg tok like før Skjervet kom, så også her holdt krampa seg unna. Men fy flate så tungt. Kom meg opp på sykkelen igjen etter noen titalls meter gående og var i alle fall syklende forbi kameraene...  Grin Det gikk i rundt 9 km/t på toppen på ren viljestyrke.
-På toppen av Skjervet stiger det fortsatt litt i et par-tre km i en slak bakke før det bikker over toppen og det går nedover mot Voss. Her pleier jeg å ha god fart, og om jeg skulle nå mitt store mål om å klare det på under 6 timer, måtte jeg klare stor fart her. Da kom dagens nådestøt fra moder natur. En vegg av motvind!  Angry Skjønte da at det var sjanseløst, men gjorde alt jeg kunne og kjørte på med det jeg måtte ha igjen under kjelleren min. Kom inn på 6:02, noe som er ny pers.  Cheesy


Traff godt med bekledning, væskeinntak og egentlig næring også. Fikk bare ned gel og væske på sykkelen, energibarene ville ikke la seg tygge. Men fikk litt mat på stasjonene, og følte egentlig aldri at det var lite næring som gjorde meg tom. Pulsklokka bekreftet det. En snittpuls på 83% over 6 timer er meget høy intensitet, så jeg kan vel si at jeg gav det jeg hadde. Så da må jeg jo egentlig være godt fornøyd Smiley


Det blir vel et nytt forsøk neste år. For i år tenke jeg aldri tanken om "aldri mer" som jeg gjorde etter fiaskotaktikken i fjor. Og da håper jeg på mer treningstid og mindre vintertemperaturer!

Nå: Øl og pizza!  Grin

Tid: 6t 02min.
Distanse: 162,0 km.
Snittfart: 26,8 km/h
Maxfart: 66,9 km/h
Puls snitt/max: 162(83%)/186(95%)

Km-status: 1268,0

Utlogget RkD

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 540
  • Honnør: 181
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 540

Gratulerer med flott innsats Smiley (hvertfall utfra dine egne ord Wink. Har selv ikke opplevd Skjerven etter 15 mil, men bor 5 km i fra bakken så har syklet den litt og den er tung nok da for meg :p. Føler selv at det alltid er mye motvind ned fra Dalsleitet og til Voss, særlig på den nye traseen mot Palmafossen.

Kanskje jeg skulle begynt å logge mine (mindre strabasiøse) sykkelturer også, men nett nå er det PSMF diett så jeg kan klatre Skjerven lettere, så energi nivået er ikke på topp, men blir nok tur til Granvin i morgen. Ha en fin kveld og sorry for å mase mye unødvendig i loggen din Tongue

Utlogget kennyo

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 890
  • Honnør: 181
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 890

Bare hyggelig med kommentarer Smiley Skjervet er jo blitt veldig ok å sykle nå som tunnelen er åpnet. Du har vel kanskje syklet over fjellet til Ulvik også da? Er det ikke her neste års ritt Voss - Geilo skal gå?

Håper du hadd een fin tur til Granvin. Fantastisk flott sted, som så mange andre langs løypa Smiley

Utlogget kennyo

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 890
  • Honnør: 181
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 890

Mandag: Spinning med alt annet enn restituerte bein... 48 min. Puls snitt/max: 145(74%)/173(88%)

Tirsdag: Fortsatt ikke restituert, men en fin fjelltur på 2 timer i nytt terreng for meg. Hardt og godt opp til Uskebjørnen fra Stallane (ca. 15 min. hardkjør). Derfra over eggen til Stangelifjellet og ned igjen til Selvik i fantastisk natur og glimrende turterreng Smiley

Hvile i dag ja.  Wink


Utlogget kennyo

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 890
  • Honnør: 181
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 890

Ulriken på torsdag i moderat tempo. Ville ikke gå i kjelleren, men heller få en fin økt på grei intensitet. Ca 2 timer med ren balsam Smiley

Hvile fredag og Damsgårdsfjellet lørdag i moderat tempo. Tok runden over Lyngbøfjellet til Laksevåg i samme slengen. 1 1/2 time.

Løvstakken i dag. Fortsatt moderat tempo, men hadde et par drag. Ca 1 1/2 time. Kjenner at kroppen begynner å bli klar for mer trøkk igjen nå Smiley

Utlogget kennyo

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 890
  • Honnør: 181
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 890

Nåvel. Helt klar var den ikke. To spinningtimer i går. Gikk greit på den første, men på time nummer to ble jeg tom i beina.

1: 48 min. Puls snitt/max: 147(75%)/176(90%)
2: 50 min. Puls snitt/max: 140(71%)/178(91%)

Jobbet rævva av meg med å polere den ene bilen i går. Fornøyd med resultatet, men fikk meg en lite hyggelig overraskelse i morges. En satans måkejævel hadde bæsja utover halve bilen!  Angry furious
Helvetes drittfuggel! Heldigvis gikk det lett av pga poleringen, men det var da ikke det som var meningen å bruke tida på.  Angry

Utlogget NeDD

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 288
  • Honnør: 29
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 288

Bokstavlig talt skit med måkemøkk på bilen :/
Kjedelig etter mye arbeid..

Har du mange ritt i sikte utover sesongen?

Utlogget kennyo

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 890
  • Honnør: 181
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 890

Kun Birken igjen i år. Har prioritert fjellturer i det siste grunnet ønske om avveksling og at hunden trengte det Smiley Blir nok mer sykling igjen snart. Har lyst til å prøve meg i andre ritt også, men tviler på at jeg får tid i år.

Utlogget bjørn`

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 11 408
  • Honnør: 562
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 11 408

Spor Smiley
Smiley

Utlogget kennyo

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 890
  • Honnør: 181
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 890

Glemte å logge 13. juni. Stoltzen opp på årsbeste (med sekk på ca 2 kg): 15:57. Beina stoppet meg i å presse tiden lenger ned som vanlig. Hadde det greit kondisjonsmessig, selv om det ble sikling underveis og svalestup over mål. Fornøyd med det Smiley Flott fjelltur videre via Ankerhytten til Rundemanen og ned igjen Skredderdalen. Totalt 2 1/2 time.

Fakta Stoltzen opp:

Tid: 15:57
Puls snitt/max: 170(87%)/183(93%)

Utlogget kennyo

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 890
  • Honnør: 181
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 890

Løvstakken opp fra Melkeplassen i går kveld. Nesten ny årsbeste, bare noen sekunder bak. Beina var gode og møre etterpå, alltid like herlig Smiley Flott tur i flott vær og tørt og fint føre Smiley

Tid: 24:54
Puls snitt/max: 168(86%)/180(92%)

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!