Skrevet av Emne: Thor, made by Crom  (Lest 357639 ganger)

Utlogget Daniel Myrvold

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 914
  • Honnør: 141
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 914

  • Fat and Happy
Sv: Thor, made by Crom
« #765 : 01. mai 2008, 00:29 »
Vargen begynner og bli dratt i trynet nå Wink "diettansikt" på gymet ikveld,hehe....

Utlogget VargThor

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 3 942
  • Honnør: 764
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 942

Sv: Thor, made by Crom
« #766 : 01. mai 2008, 09:07 »
Vargen begynner og bli dratt i trynet nå Wink "diettansikt" på gymet ikveld,hehe....

Grin  "Dietthumør" også. De siste dagene har vært tunge. Mye skole, jobbing og diett = Varg i dårlig humør. Grin

Men nå er det fri og snart helg..
The Iron Wolf - Sponset av Ironcore Nutrition


Loggbok: The little girlyman

Utlogget geir23

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 221
  • Honnør: 5
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 221

Sv: Thor, made by Crom
« #767 : 01. mai 2008, 10:08 »

sleng ut noen bilder a formen a?Smiley
Grin  "Dietthumør" også. De siste dagene har vært tunge. Mye skole, jobbing og diett = Varg i dårlig humør. Grin

Men nå er det fri og snart helg..

Utlogget VargThor

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 3 942
  • Honnør: 764
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 942

Sv: Thor, made by Crom
« #768 : 01. mai 2008, 10:18 »
Hiv ut noe bilder Thor. Smiley
Don't ask, just do it! Wink


sleng ut noen bilder a formen a?Smiley

Regner med at de kommer snart.. Time will show.. Jo lenger jeg venter, jo bedre er formen.. Grin
The Iron Wolf - Sponset av Ironcore Nutrition


Loggbok: The little girlyman

Utlogget magnus1982

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 402
  • Honnør: 19
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 402

Sv: Thor, made by Crom
« #769 : 01. mai 2008, 14:31 »

Hey Varg!

8*230kg i marken er grymt. Da burde du ha haft en maks rundt 270-280kg?
Er försåvitt enig i at skaderisken er litt for höy for tung mark, har selv tenkt å
ta det litt rolig for tiden.

Lykke til meg deffen! Når/var stiller du?
Kortsiktige mål:      Langsiktige mål:
-------------------------------------------------------------
KB:       230                        250
BP:       180                        200
ML:       300                        320

Utlogget VargThor

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 3 942
  • Honnør: 764
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 942

Sv: Thor, made by Crom
« #770 : 01. mai 2008, 15:45 »
Hey Varg!

8*230kg i marken er grymt. Da burde du ha haft en maks rundt 270-280kg?
Er försåvitt enig i at skaderisken er litt for höy for tung mark, har selv tenkt å
ta det litt rolig for tiden.

Lykke til meg deffen! Når/var stiller du?

Hei! Ja, mark blir svært lite prioritert om dagen. Mulig litt på fredag, men ikke over 200..  Hvis alt går etter planen er det ikke før NM i høst.
The Iron Wolf - Sponset av Ironcore Nutrition


Loggbok: The little girlyman

Utlogget MariusMessiah

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 572
  • Honnør: 100
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 572

  • 41 år fordrer 41 cm armer - etc etc
Sv: Thor, made by Crom
« #771 : 01. mai 2008, 18:23 »
Halla Varg,

du jeg lurte på en ting, mens jeg er veldig flink på keto-mat og målene der, er jeg ikke så spennende når det gjelder "vanlig" byggemat.

Er det sånn at Meal R. inneholder det en bør få i seg av proteiner og karbo i løpet av et måltid, eller er det for diett? Tenker på 40gr protein og 25 gr karbo. Som mat tenkte jeg f.eks 200gr torsk, eller 3 egg og en boks tunfisk, eller kylling, eller skinke for proteiner, og 40 gr havregryn eller 3 skiver Vitagrovbrød, eller 6 rugsprø for karbo.

Eller trenger man mer pr måltid? Jeg veier nå litt over 85kg - da trenger jeg rundt 170 gr protein, eller hva? Men hvor mye karbo trenger jeg? Er 25 gr pr måltid bare noe jeg har fått for meg i "snart ser jeg ut som spider-man!" rusen? (tar forresten 40gr karbo rett etter trening også)
Metal Health & Møskles Concept

Hvor er seter'n! FiNnEr iKkE sEtEr'N!
Modell : 1972
Høyde : 1.86m        
Vekt    : ca 85 kg                     

Anstaltlogg:
Soga Om MariusMessiah – Ein rese over, under og gjennom huda

Utlogget VargThor

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 3 942
  • Honnør: 764
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 942

Sv: Thor, made by Crom
« #772 : 02. mai 2008, 00:04 »
Er det sånn at Meal R. inneholder det en bør få i seg av proteiner og karbo i løpet av et måltid, eller er det for diett? Tenker på 40gr protein og 25 gr karbo. Som mat tenkte jeg f.eks 200gr torsk, eller 3 egg og en boks tunfisk, eller kylling, eller skinke for proteiner, og 40 gr havregryn eller 3 skiver Vitagrovbrød, eller 6 rugsprø for karbo.

Hei Marius! Du, jeg er av den oppfatning av at man ikke bør fokusere sånn spesifikt på hvert enkelt måltid. Eller rettere sagt; det er dagsbehovet, eller kanskje enda bedre ukesbehovet som bør opprettsholdes av mengde karbo, protein og fett.

For å svare på spørsmålet ditt; meal replacement er ikke spesifikt for diett eller "normale" dager. Det som spiller noen rolle er antall kalorier. Om dette kommer fra pulver eller mat er ikke så farlig. Selvsagt bør man passe på mengde p, k og fett, men først og fremst er det kaloriunderskuddet som må være der. (Med andre ord, man kan deffe på sjokolade, men da får man ikke mye mat i løpet av en dag. Smiley) For å summere; meal r. kan benyttes både på diett, og "normalt", og de matkildene du har ramset opp fungerer alldeles utmerket. Tenk litt på at proteiner og fett "alltid" burde være der, mens karbo bør spises de ganger du trenger energi. For meg: frokost og før\etter trening.

Sitat
Eller trenger man mer pr måltid? Jeg veier nå litt over 85kg - da trenger jeg rundt 170 gr protein, eller hva? Men hvor mye karbo trenger jeg? Er 25 gr pr måltid bare noe jeg har fått for meg i "snart ser jeg ut som spider-man!" rusen? (tar forresten 40gr karbo rett etter trening også)

Vel, 85 kilo, da bør du få i deg i hvertfall 200 gram karbo om dagen. (Antar du ikke skal raskt ned i % nå.) Som sagt, dette kan du fordele som du vil. Personlig ville jeg da fått i meg rundt 60 gram til frokost (havregryn, grovt brød etc), 60 før trening (ris, pasta etc), og 80 etter trening. 40 som du nevner inkludert til etter trening. Om du spiser forholdsvis rent (sunne matvarer ikke junk, saus osv), så kan du fint tillate deg mer karbo.

Håper svaret mitt ikke ble for vagt.
The Iron Wolf - Sponset av Ironcore Nutrition


Loggbok: The little girlyman

Utlogget MariusMessiah

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 572
  • Honnør: 100
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 572

  • 41 år fordrer 41 cm armer - etc etc
Sv: Thor, made by Crom
« #773 : 02. mai 2008, 10:35 »
Neida, fint svar! Smiley Takk for det!

jeg er vel inne på det riktige - bør vel dra på litt mer karbo før trening, idag lukta jeg salmiakk og det er jeg ikke hypp på nå nei! Ikke raskt ned i fett%, opp i masse! Smiley

Men du kjører egentlig bare karbo før og rett etter trening du da? Vil det si at du BARE spiser fisk og kylling og egg og sånn ellers? Ikke noe ris og ikke noe kønn, bortsett fra på spisedagen?

Da er spørsmålet mitt om du blir mett at det, hvis du ikke er i ketose, kan det vel ikke holde med 200 gr laks med litt saus...? Mener å huske at jeg så det som et av dine måltid på en av sidene her... det ligner jo veldig på det jeg spiser når jeg skal ned - bare at da er det ikke noe karbo før eller etter heller - bare fløte i shaken! Cheesy

håper det ikke blir for mye mas her.
Metal Health & Møskles Concept

Hvor er seter'n! FiNnEr iKkE sEtEr'N!
Modell : 1972
Høyde : 1.86m        
Vekt    : ca 85 kg                     

Anstaltlogg:
Soga Om MariusMessiah – Ein rese over, under og gjennom huda

Utlogget VargThor

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 3 942
  • Honnør: 764
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 942

Sv: Thor, made by Crom
« #774 : 02. mai 2008, 20:36 »
Neida, fint svar! Smiley Takk for det!

jeg er vel inne på det riktige - bør vel dra på litt mer karbo før trening, idag lukta jeg salmiakk og det er jeg ikke hypp på nå nei! Ikke raskt ned i fett%, opp i masse! Smiley

Men du kjører egentlig bare karbo før og rett etter trening du da? Vil det si at du BARE spiser fisk og kylling og egg og sånn ellers? Ikke noe ris og ikke noe kønn, bortsett fra på spisedagen?

Da er spørsmålet mitt om du blir mett at det, hvis du ikke er i ketose, kan det vel ikke holde med 200 gr laks med litt saus...? Mener å huske at jeg så det som et av dine måltid på en av sidene her... det ligner jo veldig på det jeg spiser når jeg skal ned - bare at da er det ikke noe karbo før eller etter heller - bare fløte i shaken! Cheesy

håper det ikke blir for mye mas her.

Mas?! Absolutt ikke, diskutering av trening er jo det forumet er til for. Og jeg har et par-tre innlegg her så jeg syntes jo dette bare er moro. Smiley

For å svare. Nei, jeg spiser ikke kun kjøtt. Får i meg to-tre epler, men viktigst av alt; fett. Jeg har ikke vært flink nok med fettinntaket på dietten min, (noe jeg skal skrive mer om i mitt neste innlegget) men det skal bli bedre. Det man mister på lavt karbonivå på dietten, burde man ta igjen i fett. Få i deg 50 gram nøtter til frokost og kvelds, og peanøttsmør før trening. Evt linfrøolje\ udos choice..

Skal legge ut kostholdsprogrammet mitt i neste innlegg, så du kan jo se hvordan jeg tenker da.. Smiley
The Iron Wolf - Sponset av Ironcore Nutrition


Loggbok: The little girlyman

Utlogget VargThor

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 3 942
  • Honnør: 764
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 942

Sv: Thor, made by Crom
« #775 : 02. mai 2008, 20:51 »
De siste dagene har jeg vært slapp, trøtt, gretten og dvask. Smiley Dette har treningsfolket merket, og derfor huket dama til Tommi tak i meg i dag vi tok noen alvorsord. Jeg forklarte hun hva jeg spiste, hvor hun løp til Tommi. Deretter stod de og pekte på meg, og ristet på hodet.

For å sette dere inn:


Dette har jeg spist:

Frokost: 200 gram torsk, brokkoli
Mellom: Cottage Cheese, eple
Før trening: Torsk, 60 gram fullkornspasta (eller satanbrød)
Rett etter trening: 60 gram proteinpulver, 50 gram riskaker
Etter trening: Torsk, 60 gram fullkornspasta, appelsin
Før natta: Cottage Cheese, 100 gram nøtter.

Kcals: ca 2800


Tommi på sine 140 kilo vinket meg bort til han, og jeg lusket bort med halen mellom beina. Da la jeg ut om hva jeg spiste, hvor han kom med noen oppmuntrende ord.. To råd fikk jeg; øke kaloriene littegrann, og det skal være først og fremst i form av fett. Jeg skulle også fordele nøttene til frokost og kvelds. Fett skulle liksom kompensere for det lave karbonivået, noe som gir allverdens mening.

Det skal sies at dette var planen min også, men ikke før 1. juni. Dog, da hadde jeg ikke regnet med å rase ned så fort i vekt som jeg har gjort nå, slik at det blir litt etter planen å gå litt opp igjen nå.  Derfor blir det et nytt program, som lyder som følgende:

Frokost: 60 gram havregryn, 50 gram nøtter, 200 gram torsk
Mellom: 2 spiseskjeer olje (udos, linfrø, raps, etc), eple, cottage cheese.
Før trening: 200 gram torsk, 60 gram ris, 2 spiseskjeer olje.
Rett før trening: 1 spiseskje peanøttsmør
Rett etter: 60 gram proteinpulver, 50 gram riskaker
Etter trening: 200 gram torsk, 60 gram fullkornspasta
Før natta: Cottage cheese, 50 gram nøtter.

Kcals: Aner ikke enda.. 3200?


Frihetsgrader:
Proteinpulver om morgenen ved dårlig tid.
Spiseskje peanøttsmør ved lavt energinivå. (dager med mye gåing etc.)
Annet rent magert kjøtt som alternativ til torsk.

Tror dette vil gjøre susen. Grin



SPISEDAG I MORGEN!!!
The Iron Wolf - Sponset av Ironcore Nutrition


Loggbok: The little girlyman

Utlogget MariusMessiah

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 572
  • Honnør: 100
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 572

  • 41 år fordrer 41 cm armer - etc etc
Sv: Thor, made by Crom
« #776 : 02. mai 2008, 22:20 »
heh, sinnsykt

- det er der er jo mitt gamle kosthold, med bare litt mer karbo. Måtte bremse litt ned på fettet når jeg begynte å spise litt mer grov pasta og grovt(satan)brød, men det er ganske likt.

Hadde samme problem, slutt på vekttap, og ble litt slapp, men så dro jeg på med litt mer fett (en kylling, mayo, egge-salat gjorde susen!) og kjente forskjell pronto! Snakker et par timer her.

Men jeg trodde karbo var essensielt for å bygge? Dette er defematen din, ikke for bygging, ikke sant? Du driver vel  med bulkin/deffing, så det er det vel ja...

Lykke til iallefall - fett høres ut som trikset ja. Cheesy

øh, forresten - jeg står opp 5:15 og spiser frokost før jeg trener før jobb - tror IKKE det blir noe torsk da! Tongue Jeg er litt over at ting må smake godt - men det finnes grenser! Wink

Åja! SPISEDAG IMORRA! JEg skal pokker meg starte dagen med en boks spaghetti ala capri. ha ha, dest spiste jeg på speidertur på 80 tallet. Eller en boks erter, kjøtt og flesk...? Eller begge!
Metal Health & Møskles Concept

Hvor er seter'n! FiNnEr iKkE sEtEr'N!
Modell : 1972
Høyde : 1.86m        
Vekt    : ca 85 kg                     

Anstaltlogg:
Soga Om MariusMessiah – Ein rese over, under og gjennom huda

Utlogget VargThor

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 3 942
  • Honnør: 764
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 942

Sv: Thor, made by Crom
« #777 : 02. mai 2008, 22:39 »
Begge! Definitivt.. Men jeg endrer altså ikke dietten min pga oppbremsing i vekttapet. Tvert i mot. Jeg raser nedover.. Smiley (Eller raste, jeg veier meg i morgen for å se hvordan uken har gått.)
The Iron Wolf - Sponset av Ironcore Nutrition


Loggbok: The little girlyman

Utlogget MariusMessiah

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 572
  • Honnør: 100
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 572

  • 41 år fordrer 41 cm armer - etc etc
Sv: Thor, made by Crom
« #778 : 02. mai 2008, 22:43 »
Ah, du ble bare litt slapp - tja, det er relatert - skal vel litt mer til å stagge vekttapet ditt, med såpass mye masse å ta av! Smiley

begge? Heh, det er 1.6 kg boksemat det! Cheesy

DEAL!

Metal Health & Møskles Concept

Hvor er seter'n! FiNnEr iKkE sEtEr'N!
Modell : 1972
Høyde : 1.86m        
Vekt    : ca 85 kg                     

Anstaltlogg:
Soga Om MariusMessiah – Ein rese over, under og gjennom huda

Utlogget VargThor

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 3 942
  • Honnør: 764
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 942

Sv: Thor, made by Crom
« #779 : 03. mai 2008, 08:40 »
Morgenvekt: 96,7

1,3 kilo ned. Litt for mye etter min smak, så det blir til å gjennomføre planene mine beskrevet i går. Smiley
The Iron Wolf - Sponset av Ironcore Nutrition


Loggbok: The little girlyman

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!