Skrevet av Emne: Thor, made by Crom  (Lest 357648 ganger)

Utlogget VargThor

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 3 942
  • Honnør: 764
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 942

Thor, made by Crom
« : 16. november 2006, 10:42 »
Da lager jeg min egen loggbok. Treningsfilosofien min er en blanding av stryrkeløfter og BB prinsipper. Det viktigste er uansett å ta i på hver trening. Ta i så hardt at man blir kvalm, svimmel og av og til kaster opp. Hardt arbeid gir resultater. Smiley

Programmet mitt er foreløpig:

Dag 1: Bryst, biceps, (+en øvelse triceps)
Dag 2: Ben, legger, trapezius
Dag 3: Fri
Dag 4: Rygg
Dag 5: Triceps, kardio hvis jeg gidder
Dag 6: Skuldre, trapezius
Dag 7: Fri

Onsdag 15 November

RYGG

Markløft med straps og belte
1x8 160 kg LETT uten belte
2x8 195 kg PENT OG GREIT.
1x15 160 kg LETT

Nedtrekk
1x8 Alt på apparatet LETT
2x10 Alt på apparatet + 15 kilo skive PENT OG GREIT
1x10 Alt på apparatet PENT OG GREIT

Stående roing
2x10 80 kg DRITT (Ryggen gjorde det den kunne for å hindre meg i å stå i "stående roing posisjon". Ble nødt til å fortsette på sittende roing med bredt grep.)

Sittende roing
2x8 Hele apparatet LETT


Denne økten gikk meget bra. Ikke fordi det var tunge vekter, men fordi jeg var svimmel da jeg var ferdig. En ting plager meg litt. Noen ganger blir kroppen helt umulig å ha med å gjøre etter markløft som første øvelse. Alternativet er å trene markløft til slutt, men "tradeoffen" blir da å gå ned på vekt.

Leste i dag at eiedomsmeglerne vil ta 1000 kroner i timen for slagsprosessen hvis dette blir timesbasert. Fram til i dag har jo de fått en prosentandel av salget? (er usikker her). En bekjent av meg skulle selge en relativt høyt priset bolig og ba om et anslag på antall timer, så han kunne regne ut en pris. Svaret fra megleren var da at det var umulig å regne ut antall timer for eiendomsmeglere. Så og si ALLE andre yrker gjør dette. Kommer med et anslag. Jeg tror eiendomsmegler standen lever godt av yrket sitt, og at lønningene ikke akkurat er undervurdert.

Dagens bildesøk: Paul Anderson



The Iron Wolf - Sponset av Ironcore Nutrition


Loggbok: The little girlyman

Utlogget VargThor

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 3 942
  • Honnør: 764
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 942

Sv: Thor, made by Crom
« #1 : 16. november 2006, 12:50 »
Forøvrig lurer jeg på om det vil bli spesialiserte "bilmeglere", eller "båtmeglere" i fremtiden? Bare en tanke.
The Iron Wolf - Sponset av Ironcore Nutrition


Loggbok: The little girlyman

Utlogget VargThor

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 3 942
  • Honnør: 764
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 942

Sv: Thor, made by Crom
« #2 : 16. november 2006, 15:32 »
Thorsdag 16 November

Triceps

Smal benk (først gang jeg tar denne øvelsen på 2 år.)

1x8 80kg Lett
1x7 105kg Greit
1x8 105kg Greit
1x12 80kg Lett

Pushdowns med stang

1x8 Alle platene Superlett
1x15 Alle platene + 18kg Lett
1x13 Alle platene + 18kg Lett
1x12 Alle platene + 18 kg Lett

Pushdowns med tau

2x8 Alle platene Tungt

Dumbbell Triceps Extension

2x12 35kg Superlett

Gikk veldig bra i dag. Første gang jeg forsøkte på smal benk i dag og det merkes. Håndledd verket, og balansen var på trynet. Uansett, når jeg tar en "belastende" øvelse først, så går neste øvelse så mye bedre! Som f. eks, mark i rygg med nedtrekk etterpå, eller knebøy på ben med benspark etterpå. Derfor gikk alt annet bra i dag, og livet er igjen herlig. Ble først litt skuffet siden jeg trente med barnevekter i smalbenken.

Nye bilder av Paul "king of squats" Anderson siden han var dagens bildesøk:





Sitat
His memory lives on, especially in the form of the Paul Anderson Youth Home in Vidalia, Georgia, which he and Glenda started in 1961 and which has steered many young men toward a better life. (Readers who wish to learn more about him and the facility are encouraged to visit www.payh.org.) Perhaps for even more than his weightlifting feats, Paul Anderson should be remembered for a life dedicated to serving young people in need.
The Iron Wolf - Sponset av Ironcore Nutrition


Loggbok: The little girlyman

Utlogget VargThor

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 3 942
  • Honnør: 764
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 942

Sv: Thor, made by Crom
« #3 : 17. november 2006, 17:41 »
Skuldre og nakke Fredag 17 oktober

Militærpress

1x8 60 kg Lett
1x8 80 kg Helvetes dritt skulder

Militærpress i "fastbenk-apparat"

1x10 60 kg + stang Lett

Sidehev

1x15 14kg Lett
2x10 20kg Greit
1x8  22,5kg Tungt

Sidehev framoverbøyd

3x12 14 kg Lett

-----------------------------
Shrugs med stang

2x8 100 kg Lett
1x8 120 kg Tungt
1x8 100 kg Lett

Shrugs med manualer

1x12 35 kg Lett
2x12 45 kg Greit
1x12 35 kg Lett

Bra trening med Flex. Ble litt småkvalm på slutten. På 2 tunge settet i militærpress rykket det til i skulderen igjen. JEg kan definitivt ikke kjøre denne øvelsen igjen. Vil ikke få skulderen ut av ledd. Flex kjørte på igjen som vanlig. Mannen har villt store skuldre.

I morgen er det spisedag. Jeg kommer som vanlig til å hive innpå alt som ligger foran meg. Gleder meg! Gleder meg også til bryst og bicepsøkten på Søndag. Lurer på hva som går opp denne dagen. Håper selvfølgelig å øke. Skal i hvertfall bruke hele lørdagen på å forbrede meg mentalt.

Dagens bildesøk: Steve Reeves

The Iron Wolf - Sponset av Ironcore Nutrition


Loggbok: The little girlyman

Utlogget aiwass

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 4 322
  • Honnør: 1098
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 4 322

Sv: Thor, made of Crom
« #4 : 17. november 2006, 19:29 »
Ser frem til mange bra løft i denne loggen... Smiley

Utlogget VargThor

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 3 942
  • Honnør: 764
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 942

Sv: Thor, made by Crom
« #5 : 18. november 2006, 07:27 »
Ser frem til mange bra løft i denne loggen... Smiley

Håper jo på dette ja! Smiley Jeg har aldri makset i noe egentlig, det vil si, jeg makset da jeg var yngre, men da med lekevekter. Ser i grunnen ikke poenget med å makse med mindre man er i konkurransesituasjon, eller ønsker å bli eksplosiv. Poenget om å måle styrke, føler jeg fallerbort da dagsform er _for_ avgjørende. Blir heller mer imponert av tyngre serier! Smiley
The Iron Wolf - Sponset av Ironcore Nutrition


Loggbok: The little girlyman

Utlogget stallion

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 6 515
  • Honnør: 1111
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 6 515

  • Bøy er gøy!
Sv: Thor, made of Crom
« #6 : 18. november 2006, 07:42 »
liker filosofien din. kvalme og oppkast er gode greier.

se i forumet for skader her for gode linker om skulderøvelser for å forebygge/reparere skader - har også noen gode linker i loggen min om du leter litt.

stå på. og hold deg unna skader*!

Utlogget VargThor

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 3 942
  • Honnør: 764
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 942

Sv: Thor, made by Crom
« #7 : 18. november 2006, 07:49 »
liker filosofien din. kvalme og oppkast er gode greier.

se i forumet for skader her for gode linker om skulderøvelser for å forebygge/reparere skader - har også noen gode linker i loggen min om du leter litt.

stå på. og hold deg unna skader*!

Filosofien min bygger egentlig på et ganske enkelt prinsipp. Tar man i nok, så blir man svimmel og kvalm. Oppkast er kanskje ikke å fortrekke, men det er litt av en kvalitetssikring! Wink

Har tatt de fleste øvelsene som skal forebygge skadetypen jeg har. Det har gått så langt nå, at jeg bare må innfinne meg med at noen øvelser må jeg rett og slett bare ligge unna. Skulderen er blitt for "slarkete", og operasjon hadde vel egentlig vært på sin plass. Men, dette innebærer et halvt år borte fra trening og jobb, samt en vesentlig svakhet ved studiene.

Dog, takk for tipset!
The Iron Wolf - Sponset av Ironcore Nutrition


Loggbok: The little girlyman

Utlogget VargThor

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 3 942
  • Honnør: 764
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 942

Sv: Thor, made by Crom
« #8 : 18. november 2006, 08:09 »
EDIT til fredagens trening: Måtte kommentere en liten ting som jeg glemte forleden dag. Flex trente skuldre\triceps da han var for fyllesyk til å følge programmet vi har satt opp. Da han skulle trene smalbenk klart han å miste stangen på magen under et sett med 80 kg. Det så ikke godt ut. Heldigvis stod jeg bak, samt han tøffe fra UNO klar, og fikk løftet av stangen med en gang. 80 kg er ikke mye, men det er nok når all kraft treffer et punkt; en intetanende mage. Flex mistet pusten i noen sekunder, skjønte hva som hadde skjedd, før han brummet litt og satte igang med et nytt sett. Smiley

Herlig.
The Iron Wolf - Sponset av Ironcore Nutrition


Loggbok: The little girlyman

Utlogget VargThor

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 3 942
  • Honnør: 764
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 942

Sv: Thor, made of Crom
« #9 : 18. november 2006, 10:28 »
Lørdag 18 November.

Fri  Sad

Spisedag i dag. Sitter nå med en bolle med en halvkilo italiensk gryte. Dette skal fortæres innen klokken blir 11.00. Det blir mitt tredje måltid for dagen. Det irriterer meg litt når folk sier det er vanskelig å spise. Det er ikke vanskelig å spise. Spise er noe man har trent på siden man ble født, og spise er slettes ikke tungt. 400 kilo i markløft, det er tungt. Det er det få som klarer. Spise er ikke tungt. Det klarer alle.

Tenker mye på treningen i morgen. Jeg håper det ikke er så mange på gymmet. Men jeg håper det allikevel er noen. Det blir så tomt og stille hvis gamlegutta ikke er der. Det er noe med å trene med den eldre garde. Ikke nødvendigvis fordi de er sterkere, men fordi jeg føler meg "trygg" med tanke på all den tiden de har tilbrakt på et gym.

Derfor sier jeg til alle unge gymrotter (inkludert meg selv):
UANSETT HVOR MYE STERKERE ELLER STØRRE DERE MÅTTE VÆRE ENN DE GAMLE TRAVERNE SOM TRENER PÅ GYMMET DER DERE ER, DE VIL ALLTID KUNNE LÆRE DERE NOE. OM DETTE MÅTTE VÆRE Å TAKLE KVALME, TRENINGSMUSIKK ELLER BRUK AV BELTE, SÅ VIL DETTE FØR ELLER SIDEN VÆRE NYTTIG INFORMASJON.

Dagens bildesøk: Bill Kazmaier



The Iron Wolf - Sponset av Ironcore Nutrition


Loggbok: The little girlyman

Utlogget VargThor

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 3 942
  • Honnør: 764
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 942

Sv: Thor, made by Crom
« #10 : 19. november 2006, 22:42 »
Søndag 19 November

Bryst og Biceps

Hantelpress i skråbenk

1x12 62,5 kg (65?) Pent og greit
1x8   62,5 kg (65?) Tungt. Droppet til 32,5 for 5 reps til.
1x10 47,5 kg Lett

Crossover øvelse

2x15 Hele apparatet Lett
1x15 Tre plater fra bånn Lett

Flyes i flatbenk

3x12 32,5 kg Lett

--------------

Bicepscurl med stang

1x12 30kg Lett
1x8 50kg Greit
1x10 40kg Lett

Vekselvise bicepscurl med manualer

1x8 16 kg Lett
2x8 18 kg Lett

----------

Pushdowns med tau

3x15 Hele apparatet + 14 kg Superlett

Sykt trykk i dag. Føltes ut som jeg skulle eksplodere etter første sett i dag. Var egentlig sliten ettersom jeg var oppe klokken 0500 for å jobbe. Begynnte ikke å trene før 2045. Allikevel kunne jeg leke meg med tunge vekter. Neste gang skal jeg forsøke meg på 67,5kg (70kg?).

Jeg er usikker på hvor mye de tyngste manualene veier. Det er iallefall 60 kg i skiver+ stanga. Vet ikke om denne veier 2,5 eller 5. Noen som vet hva som er vanlig? Regner med at på mindre manualer så veier stangen 2,5 kg, men på de tyngre manualene er jeg neimen ikke sikker. Vi har heller ikke vekt på treninga.

Flex er også i siget for tiden. Han kommer på treningen med trykk i kroppen den mannen. Håper det ikke er lenge til han kommer seg på scenen. Han kunne garantert stillt om 2 mnd hvis han ville. Flex mistet synet i dag. Han presset seg så hardt at han ikke kunne se på to sekunder, og han måtte sette seg ned. Så fortsatte han som normalt. Ingenting skal stoppe oss..

Det blir en lett beinøkt i morgen hvor teknikk skal fokuseres på. I beinspark skal jeg allikevel gå tungt som vanlig. Jeg skal ødelegge den maskinen. Ikke lenge til nå.

Dagens bildesøk: Stefan Havlik

The Iron Wolf - Sponset av Ironcore Nutrition


Loggbok: The little girlyman

Utlogget VargThor

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 3 942
  • Honnør: 764
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 942

Sv: Thor, made by Crom
« #11 : 20. november 2006, 15:54 »
Mandag 20 November

Ben

Knebøy med fokus på teknikk

3x8 140kg Greit

Benspark

1x8 Hele apparatet Superlett
3x8 Hele apparatet + 10 kg plate Lett som f.

Lårcurl

3x12 7 plater Lett

Den dårligste treningen på måneder. Hadde ikke overskudd for noe. Tror det var den sene treningen i går, kombinert med tidlig trening i dag. Følte ikke svimmelhet en eneste gang. Var alene i dag, så trente rolig og lett knebøy i dag med fokus på teknikk. Føler fortsatt at det ikke sitter, og skulle gitt mye for å få f.eks en styrkeløfter med litt erfaring utenom det vanlige til å se på teknikken. Tror jeg vil nyte godt av en pause i morgen.

Jeg rakk heller ikke legger, og vil måtte ta igjen dette neste treningsdag. Dobbelt så hardt. Hvis ikke så slutter jeg med trening. Treningen min sugde faktisk så jævlig at jeg ikke vil tilegne loggen min noen form for glede. Jeg hater denne dagen nå. (Men, det kommer en ny i morgen)
The Iron Wolf - Sponset av Ironcore Nutrition


Loggbok: The little girlyman

Utlogget VargThor

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 3 942
  • Honnør: 764
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 942

Sv: Thor, made by Crom
« #12 : 21. november 2006, 18:48 »
Tirsdag 21 November

Fri

Fri i dag gjør meg godt. Skal overraske meg selv i morgen håper jeg på.  Grin Rygg! Og legger..
Jeg rakk heller ikke legger, og vil måtte ta igjen dette neste treningsdag. Dobbelt så hardt. Hvis ikke så slutter jeg med trening.

Ett spørsmål har jeg tenkt mye på i dag; Er mennesket rasjonelt, dvs. at det velger sine handlinger ut fra en vurdering av nytte og kostnad, eller er handlinger mer styrt av normer, følelser eller omgivelser?

Situasjonsbestemt?? Hva med trening? Trener noen av rasjonell grunn? Eller er det følelsene som styrer?  what

Nå skal jeg ikke tenke mer. Cashewnøtter venter.
The Iron Wolf - Sponset av Ironcore Nutrition


Loggbok: The little girlyman

Utlogget VargThor

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 3 942
  • Honnør: 764
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 942

Sv: Thor, made by Crom
« #13 : 22. november 2006, 21:52 »
Onsdag 23 November

Rygg



Markløft

1x8 160 kg LETT
1x12 200 kg PENT OG GREIT  Grin
1x8 200 kg PENT OG GREIT  Smiley (Holdt skjevt, tror jeg var god for fler.)

Sittende roing smalt grep under navelen (nedre rygg)

2x15 Hele skiten + 25 kg plate LETT Smiley Kan ikke legge på mer.

Sittende roing bredt grep over navelen (øvre rygg)

2x15 Hele sulamitten LETT

Nedtrekk

1x12 Hele skiten + 15 kg plate GREIT
1x12 Hele skiten LETT

--------------------------

Sittende leggøvelse

8 Sett Jay Cutler style med forskjellig belastning. 30-50 kg.





Woohoo! For en opptur fra tirsdag! JEG HADDE IKKE KLART MEG UTEN TRENING! Dette er uten tvil min livvstil. Det beste er å være klar over det! Smiley Vektene fløy opp.

Det spesielle er at jeg begynnte å trene markløft i august tror jeg.. Har trent det for noen år siden, men da med vekter LAAANGT under nådagens nivå. Første gang jheg prøver meg på 200, og så klarer jeg det faen meg 12 ganger. Er så sykt glad nå.

Flex var som vanlig i sitt ess. Han trente med 190 kg, men bommet litt på det andre settet. Dette var kun fordi han "slapp en liten en" under rep 6, og ble ukonsentrert. Ha ha. Dette gjorde at han mistet grepet, og måtte legge fra seg stanga!  rofl
Det finnes vel ikke noe verre enn å måtte bjeffe i feil ende under en markløft-økt! Ha ha ha.

Nå skal jeg spise biff og ris med krydder. LIVET ER SÅ FORBANNA HERLIG!  woot

Dagens bildesøk: Franco Columbu



The Iron Wolf - Sponset av Ironcore Nutrition


Loggbok: The little girlyman

Utlogget aiwass

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 4 322
  • Honnør: 1098
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 4 322

Sv: Thor, made by Crom
« #14 : 22. november 2006, 21:56 »
12 reps... syke mann.  Cool

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!