Skrevet av Emne: Thor, made by Crom  (Lest 357629 ganger)

Utlogget VargThor

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 3 942
  • Honnør: 764
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 942

Sv: Thor, made by Crom
« #45 : 06. desember 2006, 20:21 »
Onsdag 6. Desember

Rygg

Markløft

1x8 210kg Tungt. Personlig rekord.
1x8 215kg Tungt, men lettere enn forrige settet. Seff personlig rekord.  Grin
1x15 170kg Greit. Holdt skjevt noe som gjorde at jeg måtte kompenere med ryggen.

Sittende latsdrag i maskin

1x12 90kg Lett
2x12 120kg Lett

Sittende roing (nedre rygg)


3x15 Alle platene + 25kg vektplate Greit, tungt på siste settet.

Morsom økt. Jeg fikk en dindrende hodepine etter siste settet i mark. Ble skikkelig kvalm også. 15 reps på 170 ble en påkjenning tror jeg. Spesielt etter settet på 8x215kg. Men, sinnsykt fornøyd så jeg skal vel ikke klage. Gleder meg til trening i morgen. Har ikke vondt i korsryggen, som jeg hadde da jeg perset på 200x8.

 >Cheesy

The Iron Wolf - Sponset av Ironcore Nutrition


Loggbok: The little girlyman

Utlogget VargThor

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 3 942
  • Honnør: 764
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 942

Sv: Thor, made by Crom
« #46 : 07. desember 2006, 10:24 »
Jeg trener aldri med sko. Vektene begynner å bli relativt tunge nå, er det noen faremomenter ved det å ikke bruke skotøy? Arnold trente uten. Smiley

BTW: Den store machofilmen.

http://www.youtube.com/watch?v=Zq5Pnup-cBE&mode=related&search=
The Iron Wolf - Sponset av Ironcore Nutrition


Loggbok: The little girlyman

Utlogget VargThor

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 3 942
  • Honnør: 764
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 942

Sv: Thor, made by Crom
« #47 : 07. desember 2006, 17:15 »
Thorsdag 7 Desember

Triceps

Smalbenk

1x8 110kg Superlett
2x10 120kg Pent og greit. Dunket ikke borti racket en eneste gang! Smiley Takk til Flex.
1x10 110kg Greit

Pushdowns med stang

3x20 Alle platene + 18 kg. Greit. De siste 5 på hvert sett er seige. Smiley

Pushdowns med tau

2x8 Alle platene Lett

Dumbell triceps extension

1x15 35kg Lett
3x15 42,5kg Greit

Har sykt dårlig tid, så dette blir en kort kommentar. Men jeg er knallglad!! Smalbenk here I come. Teknikk er alt. Trente egentlig ikke så tungt på denne øvelsen i dag, men teknikken er blitt 30 ganger bedre. Gleder meg til i morgen!  biggrin
The Iron Wolf - Sponset av Ironcore Nutrition


Loggbok: The little girlyman

Utlogget kennyo

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 890
  • Honnør: 181
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 890

Sv: Thor, made by Crom
« #48 : 08. desember 2006, 10:08 »
Knallbra! Er jo artig når alle platene går med da, og du må sette litt ekstra oppå dem.  Grin

*Snike meg ned på gymmet i løpet av natta, og demontere masse plater*  Grin

Utlogget VargThor

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 3 942
  • Honnør: 764
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 942

Sv: Thor, made by Crom
« #49 : 08. desember 2006, 10:11 »
Knallbra! Er jo artig når alle platene går med da, og du må sette litt ekstra oppå dem.  Grin

*Snike meg ned på gymmet i løpet av natta, og demontere masse plater*  Grin

He he, det er morsomt nok det ja. Er allikevel litt redd for at kabelen skal ryke på noen av øvelsene. Skjedde engang da jeg bodde i England. Fikk endel underfundige blikk. Smiley
The Iron Wolf - Sponset av Ironcore Nutrition


Loggbok: The little girlyman

Utlogget kennyo

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 890
  • Honnør: 181
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 890

Sv: Thor, made by Crom
« #50 : 08. desember 2006, 10:16 »
 Ohmy Ikke bra! Dårlig vedlikehold kanskje? Det er jo ikke alle apparatene som har fullt magasin, så kablene bør jo tåle det. Altså de er beregnet for å tåle mer, men det var billigere med færre plater.  Wink

Forøvrig har engelskmenn (i likhet med undertegnede...) en tendens til å ødelegge alt de tar i. Biler, mat, tydeligvis treningsutstyr, you name it (Ikke meningen å kjemme alle over en kam, men med unntak av musikk er det jaggu mye graps de lager...  Grin )

Men du føler deg vel litt ekstra "hardcore" om kabelen ryker da...  Grin

Utlogget Keiko'88

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 936
  • Honnør: 326
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 936

Sv: Thor, made by Crom
« #51 : 08. desember 2006, 10:32 »
Du er STERK!

Jeg vurderer å trene litt med hantler, men er redd jeg kaster bort tid og krefter på noe som ikke vil hjelpe meg i benkpress. Tongue

Eller hva tror du? Smiley 
700 raw / skråbenk - benkpress - smalbenk

Utlogget VargThor

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 3 942
  • Honnør: 764
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 942

Sv: Thor, made by Crom
« #52 : 08. desember 2006, 11:19 »
Ohmy Ikke bra! Dårlig vedlikehold kanskje? Det er jo ikke alle apparatene som har fullt magasin, så kablene bør jo tåle det. Altså de er beregnet for å tåle mer, men det var billigere med færre plater.  Wink

Forøvrig har engelskmenn (i likhet med undertegnede...) en tendens til å ødelegge alt de tar i. Biler, mat, tydeligvis treningsutstyr, you name it (Ikke meningen å kjemme alle over en kam, men med unntak av musikk er det jaggu mye graps de lager...  Grin )

Men du føler deg vel litt ekstra "hardcore" om kabelen ryker da...  Grin

Jeg vet. Engelskmenn er noe for seg selv. Man tror det er en myte det om kostholdet, men disse menneskene spiser virkelig bare toast, pølser og drikker te.. Smiley

Håper det er som du sier, at kabelene er ment for å holde litt mer. Men jeg trener på et relativt "slitent" hardcore gym, hvor apparatene ikke er i fix ferdig stand som f.eks på sars, elixia etc.. Kjedelig hvis kabelen ryker i f.eks nedtrekk.. Smiley
The Iron Wolf - Sponset av Ironcore Nutrition


Loggbok: The little girlyman

Utlogget kennyo

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 890
  • Honnør: 181
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 890

Sv: Thor, made by Crom
« #53 : 08. desember 2006, 11:28 »
Auda! Får vondt både her og der bare ved tanken. Men kom på en ting til: Hvis det f.eks er 100kg i magasinet, skal jo ikke kabelen ryke på 101... Hvis du ser på f.eks kraner, heiser, containere etc. Står det en "SWL" (Safety Working Limit) på dem. Hvis vi ser på en container med SWL på 4500kg, vil den likevel tåle bortimot det dobbelte før noe ryker. Nå sier jeg ikke at treningsapparater har like gode marginer på hva de skal tåle (det hadde blitt noe inn i granskauen tjukke kabler da!), men god margin bør det likevel være. Stemmer for at det er dårlig vedlikehold som er årsaken her, uten at jeg kan si det sikkert uten å ha sett det selv, selvsagt.  Smiley

Mine egne erfaringer ang. engelskmenn stemmer også dessverre med dine  Wink Dog må jeg nevne en annen positiv side ved dem: Humoren. De lager stort sett bra komedier! Den skal de ha  Smiley

Utlogget VargThor

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 3 942
  • Honnør: 764
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 942

Sv: Thor, made by Crom
« #54 : 08. desember 2006, 11:29 »
Du er STERK!

Jeg vurderer å trene litt med hantler, men er redd jeg kaster bort tid og krefter på noe som ikke vil hjelpe meg i benkpress. Tongue

Eller hva tror du? Smiley 

Takk for det! Smiley Betyr mye når det kommer fra et stortalent som deg. Jeg må styre unna benk ettersom jeg har hatt endel problemer med skulderen. De tre siste ukene har jeg dog forsøkt meg på smalbenk og dette har gått tålelig bra. Håper jeg kan trene benk igjen, men venter til smertene i skulderen blir helt borte.. Smalbenk går merkelig nok helt fint, og jeg er ikke sikker på hvorfor. Begynnte med dette for tre uker siden, og har aldri trent denne øvelsen før.

Om du skal trene hantelpress? Det vet jeg ikke. Jeg trener nok av helt annet grunnlag enn deg. Jeg trener mest for utseendes skyld, og styrke er liksom bare noe som jeg tar som en bonus. Når det er sagt har styrken blitt mer viktig for meg det siste halve året, og dette er vel dels fordi jeg har blitt endel sterkere. Smiley 

Allikevel tror jeg ikke det vil være negativt for deg med hantelpress da variasjon er, i mitt hode, nøkkelen for fremgang. Jeg vil gjerne komme med et fasitsvar til deg, men med dine mål er det nok andre som vet dette bedre. Hantelpress er uansett vel så morsomt å trene som benk, i hvertfall når man får noen svære klubber å trene med. Så helt brutalt ut når jeg hadde 75 kgs hantlene på knærne. He he.
The Iron Wolf - Sponset av Ironcore Nutrition


Loggbok: The little girlyman

Utlogget VargThor

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 3 942
  • Honnør: 764
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 942

Sv: Thor, made by Crom
« #55 : 08. desember 2006, 11:30 »
Auda! Får vondt både her og der bare ved tanken. Men kom på en ting til: Hvis det f.eks er 100kg i magasinet, skal jo ikke kabelen ryke på 101... Hvis du ser på f.eks kraner, heiser, containere etc. Står det en "SWL" (Safety Working Limit) på dem. Hvis vi ser på en container med SWL på 4500kg, vil den likevel tåle bortimot det dobbelte før noe ryker. Nå sier jeg ikke at treningsapparater har like gode marginer på hva de skal tåle (det hadde blitt noe inn i granskauen tjukke kabler da!), men god margin bør det likevel være. Stemmer for at det er dårlig vedlikehold som er årsaken her, uten at jeg kan si det sikkert uten å ha sett det selv, selvsagt.  Smiley

Mine egne erfaringer stemmer også dessverre med dine  Wink Dog må jeg nevne en annen positiv side ved dem: Humoren. De lager stort sett bra komedier! Den skal de ha  Smiley

Helt enig! Alan Partridge er faktisk en morsom kar, hvis man orker å pine seg igjennom de ti første minuttenem hvor det hele blir litt uforståelig. The office er selvskrevet "top notch". Cheesy
The Iron Wolf - Sponset av Ironcore Nutrition


Loggbok: The little girlyman

Utlogget VargThor

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 3 942
  • Honnør: 764
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 942

Sv: Thor, made by Crom
« #56 : 08. desember 2006, 22:31 »
Fredag 8. Desember

Skuldre\ Trapezius

Militærpress i smithapparat

1x4 90kg + Stang. Tungt. Tok 8 med hjelp
2x5 80kg + Stang Tungt. Tok 8 med hjelp

Sidehev

1x12 18kg Greit
2x12 20 kg Greit
1x8 18kg Greit. Dropset med 8x14kg og 8x10kg

Bakside skuldre øvelse i crossover

1x12 4 plater Lett
2x12 6 plater Greit

---------------------------------------
Shrugs m\ manualer

1x15 32,5 kg Lett
2x15 42,5 kg Greit
1x15 32,5 kg Lett

Huff og huff. Skulder trening er nok det verste jeg vet. Jeg vet ikke hvordan jeg får hvile mellom settene. Skuldrene verker så inni h.... etter sidehev settene.  Jeg blir kvalm, sliten og svimmel hver eneste fredag. Var i tillegg litt sliten idag da eksamenene begynner å ta på. Fri i morgen. og da blir det bare skole. God trening allikevel.

Huff...
The Iron Wolf - Sponset av Ironcore Nutrition


Loggbok: The little girlyman

Utlogget VargThor

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 3 942
  • Honnør: 764
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 942

Sv: Thor, made by Crom
« #57 : 10. desember 2006, 19:48 »
Søndag 10. Desember

Bryst\ Biceps

Hantelpress incline

1x10 47,5 kg Lett
1x8 57,5 kg Lett
2x10 57,5 kg Lett

Øvelse i crossover.

3x12 Alle platene Lett

Flyes incline med hantler

1x12 25kg Lett
2x12 30kg Lett

--------------------

Bicepscurl m\ stang

1x8 30kg Lett
1x8 40kg Lett
2x8 50kg Lett

Curl i sittende roing-apparat

3x15 6? plater IT BURNS!

----------------------

Pushdown med tau

1x20 Alle platene Greit
1x15 Alle platene Greit
1x10 Alle platene Greit

Hu hei for en økt. Trente alene så måtte ta det lett. Fikk også sykt vondt foran på skulderen, noe som hemmet meg litt. Allikevel gikk jeg for det som jeg syntes var greit. Alt gikk egentlig lett i dag. Greit nok å ha en dag som denne.

Målte biceps i dag. 51,5 cm! Smiley Dette er dog varm. Tipper jeg ligger på 49 cm kald. Men fornøyd med dette! 

Tipper vekten ligger på ca 118kg. Skal ikke veie meg før jul. Håper den har da krøpet opp på 120 tallet.
The Iron Wolf - Sponset av Ironcore Nutrition


Loggbok: The little girlyman

Utlogget aiwass

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 4 322
  • Honnør: 1098
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 4 322

Sv: Thor, made by Crom
« #58 : 11. desember 2006, 22:30 »
Grovt! Du får legge ut julebilder med nisselue og greier... Grin

Utlogget VargThor

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 3 942
  • Honnør: 764
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 942

Sv: Thor, made by Crom
« #59 : 11. desember 2006, 22:33 »
Mandag 11. Desember

Ben\ legger

Knebøy

1x8 150kg Greit
1x8 160kg Greit
1x8 160kg Greit. Litt i ubalanse på et par set. Skyldes nok elendig teknikk. Ny Pers BTW.

Benspark

3x8 Alle platene + 10 kg Lett

Lårcurl

1x8 tre plater fra bunn Lett
1x8 to plater fra bunn Greit
1x8 en plate fra bunn Greit

------------

Sittende tåhev

1x masse set og reps, until there was legger no more.

Morsom økt. Tok det med ro. Mange oppvarmingssett på knebøy. Greit nok på knebøyen, men føler fortsatt at teknikken er så som så. Mest morsomt med lårcurl. En muskel jeg aldri har vært "sterk" i. Måler lår snart.
The Iron Wolf - Sponset av Ironcore Nutrition


Loggbok: The little girlyman

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!