Skrevet av Emne: Thor, made by Crom  (Lest 358375 ganger)

Utlogget VargThor

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 3 942
  • Honnør: 764
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 942

Sv: Thor, made by Crom
« #195 : 02. februar 2007, 21:56 »
Fredag 2. Januar

Skuldre

Sidehev


1x12 18kg Greit
1x10 22,5kg + Dropset
1x12 18kg + Dropset

Øvelse i crossover for bakredel

1x15 17,5 Lett
1x15 20 + Dropset
1x12 20 + Dropset

Militærpress

1x8 50kg Lett
1x8 70kg Greit
1x8 70kg Greit

---------------------

Stående tåhev

mange set og reps.

Tungt med militærpress som siste øvelse. Men forandring fryder. Smiley Spisedag i morgen..
The Iron Wolf - Sponset av Ironcore Nutrition


Loggbok: The little girlyman

Utlogget Cheeky Monkey

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 612
  • Honnør: 242
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 612

Sv: Thor, made by Crom
« #196 : 02. februar 2007, 21:59 »
Så nettopp bildene dine!

Kjempeflott er du. Har ikke mer konstruktivt enn det for jeg har ikke veldig peiling men fint var det.
Medlem av Foreningen for å Bevare kvinner som liker at Menn ser ut som Menn!

TGG
Drammen CK Utforgruppa (in spe)
Syklende syklist til sykkel

Utlogget VargThor

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 3 942
  • Honnør: 764
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 942

Sv: Thor, made by Crom
« #197 : 02. februar 2007, 23:18 »
Så nettopp bildene dine!

Kjempeflott er du. Har ikke mer konstruktivt enn det for jeg har ikke veldig peiling men fint var det.

He he. Kan vel ikke si noe annet enn takk! Smiley
The Iron Wolf - Sponset av Ironcore Nutrition


Loggbok: The little girlyman

Utlogget VargThor

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 3 942
  • Honnør: 764
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 942

Sv: Thor, made by Crom
« #198 : 04. februar 2007, 08:38 »
Har prøvd ut litt forskjellige varianter av dietten min i det siste. Har gjort opp noen konklusjoner:

Lettbrus er redningen for meg på mitt svakeste. Vet det ikke er noe kalorier i dette, men betyr dette også at lettbrus ikke påvirker blodsukkeret mitt? Det samme gjelder forsåvidt Fun Light.

Hva er normalt mtp vektnedgang den første uken\ 2 uker. virker som det raste litt i starten, men at det jevner seg ut etter hvert..? Er det fordi kroppen mister vann? Jeg har pisset kanskje 8-10 ganger om dagen på de verste dagene.

Jeg har laget meg mitt eget proteinpulver. Blandet 4 kg whey fra MRM, med en halvkilo glutamin og en halv kilo soyaprotein. Nå er denne blandingen slutt. Hvor nyttig er egentlig soyaprotein i forhold til ren myse? Øker jeg den biologiske verdien med denne blandingen? Ideen med dette er en mer komplett aminosyreprofil.

Takk for svar de som orker.  Smiley
The Iron Wolf - Sponset av Ironcore Nutrition


Loggbok: The little girlyman

Utlogget Advocatus Diaboli

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 172
  • Honnør: 1094
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 172

  • Love belongs to Desire, and Desire is always cruel
Sv: Thor, made by Crom
« #199 : 04. februar 2007, 11:32 »
Lettbrus o.l. vil nok ikke øke/påvirke blodsukkeret ditt. Når det gjelder vektnedgang har mange en tendens til å gå ned 2-4kg den første uken/de første to ukene i "søppel" og vann. Det siste spørsmålet skal jeg holde meg unna.. Grin
"The devil made me do it". I have never made one of them do anything. Never. They live their own tiny lives. I do not live their lives for them.

Utlogget VargThor

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 3 942
  • Honnør: 764
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 942

Sv: Thor, made by Crom
« #200 : 04. februar 2007, 11:39 »
Lettbrus o.l. vil nok ikke øke/påvirke blodsukkeret ditt. Når det gjelder vektnedgang har mange en tendens til å gå ned 2-4kg den første uken/de første to ukene i "søppel" og vann. Det siste spørsmålet skal jeg holde meg unna.. Grin

He he. Nyttig å dele erfaringer. Det med lettbrus er jeg enig i. Det er jo ingen logisk grunn for hvorfor dette skule påvirke blodsukkeret. Men jeg vet ikke alt om emnet.

Jeg gikk ned 7 kilo på to og en halv uke. Ble litt skremt av dette da jeg ikke engang kjørte dietten konsekvent. Men dette roet seg så jeg regner med at dette også derfor er normalt. Smiley

Men takk for svar.
The Iron Wolf - Sponset av Ironcore Nutrition


Loggbok: The little girlyman

Utlogget Beefcake

  • Treningsveileder
  • ******
  • Innlegg: 1 969
  • Honnør: 1175
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 969

  • Spiser til failure
Sv: Thor, made by Crom
« #201 : 04. februar 2007, 12:41 »
Jeg har laget meg mitt eget proteinpulver. Blandet 4 kg whey fra MRM, med en halvkilo glutamin og en halv kilo soyaprotein. Nå er denne blandingen slutt. Hvor nyttig er egentlig soyaprotein i forhold til ren myse? Øker jeg den biologiske verdien med denne blandingen? Ideen med dette er en mer komplett aminosyreprofil.

Sojaprotein har ett betydligt lägre BV än whey, ca 70-75 mot 100-105 för whey. Utöver det har sojaprotein visat sig ha en testosteronsänkande effekt (1). Detta räknas ju som en positiv egenskap rent generellt då lägre testonivåer minskar risken för f.ex. prostatacancer (2) men knappast något att eftersträva för oss muskelbyggare...



1. Clinical and biologic activity of soy protein powder (SPP) in healthy male volunteers: effect on testosterone and luteinizing hormone (LH)

S. Goodin, F. Shen, W. Shih, N. Dave', M. Kane, G. Lambert, M. Gallo and R. Dipaola, 2004

Background: Epidemiologic studies and a recent prospective trial have revealed a reduced risk of prostate cancer associated with consumption of soy foods, possibly due to the estrogenic properties of soy. To determine if a commonly used SPP can have estrogenic activity in men, we specifically evaluated supplementation with SPP in healthy male volunteers and the effect on testosterone and LH. Methods: Healthy volunteers recruited to this study were men 18 years of age or older that were in good health with no known allergy to soy or phenylalanine. Treatment consisted of consuming two scoops (56g) of pure SPP (Puritan's Pride, Oakdale, New York) daily for 28 days. Serum testosterone and LH levels were collected prior to initiation of supplementation with soy protein powder, throughout the 28 days, and 14 days after the completion of therapy. Patients maintained a food diary throughout the 28-day period. Results: Twelve healthy volunteers were enrolled with a mean age of 32 years (range 25 to 47). Serum testosterone concentrations decreased during the 4-week use of SPP and increased within two weeks after SPP was discontinued, with a statistically significant percent change in testosterone over the four-week period (P=0.021). At no time did the mean serum testosterone fall below the normal reference range. Serum LH concentrations decreased during the 4 week use of soy protein powder then increased within two weeks after soy protein powder was discontinued but the changes did not reach statistical significance (P =0.20). There were no side effects reported by any participants. Using a yeast based assay transfected with the alpha and beta estrogen receptor (ER), we found that the soy protein selectively activated ER-beta. Conclusions: Soy protein powder decreases testosterone levels in healthy patients, which is reversible upon removal of SPP from the diet. These data support further study of these hormonal effects as a mechanism in prostate cancer prevention.



2. Prevention of spontaneous prostate-related cancer in Lobund-Wistar rats by a soy protein isolate/isoflavone diet

Morris Pollard, William Wolter, 2000

BACKGROUND
Epidemiological surveys recorded that men in the Orient (Japan and China) consuming diets high in soy food were at low risk of developing clinical prostate cancer, compared to a relatively high risk among men in the West who consumed diets low in soy food. Soybeans contain phytoestrogens (isoflavones) with many recorded anticancer mechanisms. The Lobund-Wistar (L-W) rat is a unique model system: 30% develop metastasizing adenocarcinomas spontaneously in the anterior prostate-seminal vesicle complex (P-SV), from which the tumors expand into the dorsolateral lobes. L-W rats are inherently predisposed, possibly by unusually high levels of circulating testosterone (T), to develop P-SV tumors which are T-dependent in the early stages and T-independent in advanced stages of tumorigenesis.

METHODS
L-W rats were fed two diets from age 2-24 months: 1) natural ingredient diet L-485 (Harlan TekLad Diets, Madison, WI) containing soy meal, or 2) a modified starch-casein diet in which soy protein isolate/isoflavones (SPII) replaced casein as a source of protein.

RESULTS
At age 24 months, 3 of 99 (3%) rats on diet SPII and 30 of 100 (30%) rats on diet L-485 developed spontaneous P-SV cancers. Rats on the SPII diet manifested a significant reduction of circulating T, approaching physiological levels. Failure of the rats on diet L-485 to prevent P-SV cancer development suggests that soy meal contained a factor(s) that blocked the antiandrogenic action of the phytoestrogen.

CONCLUSIONS
The spontaneous development of P-SV cancers was significantly prevented in L-W rats consuming the SPII diet from age 2-24 months, possibly through an agonist effect of the soy-derived phytoestrogens. Prostate 45:101-105, 2000. © 2000 Wiley-Liss, Inc.


D Smiley


Utlogget VargThor

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 3 942
  • Honnør: 764
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 942

Sv: Thor, made by Crom
« #202 : 04. februar 2007, 12:49 »
Takk David!  Jeg var virkelig på bærtur med andre ord. Trodde kombinasjonen gjorde BV høyere, men skjønner nå at det fører med seg så mye negativt at dette vil jeg unngå. Hva man ikke kan lære på 10 sekunder! Smiley
The Iron Wolf - Sponset av Ironcore Nutrition


Loggbok: The little girlyman

Utlogget Beefcake

  • Treningsveileder
  • ******
  • Innlegg: 1 969
  • Honnør: 1175
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 969

  • Spiser til failure
Sv: Thor, made by Crom
« #203 : 04. februar 2007, 13:14 »
Bare hyggelig Wink

Sojaprotein har ju många hälsofördelar (utöver sänkta testosteronhalter) så det är ju inte så dumt att få i sig lite av och till i små mängder. De flesta proteinbars innehåller en del soja.

Skall du kombinera whey med något, så är det kasein.
Här är en bra artikel om protein på t-nation:
http://www.t-nation.com/readTopic.do?id=461068

Edit: man kan förresten inte kombinera två olika protein för att få ett nytt biologiskt värde. Det är det med mest restriktivt värde som avgör.


Utlogget VargThor

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 3 942
  • Honnør: 764
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 942

Sv: Thor, made by Crom
« #204 : 04. februar 2007, 13:29 »
Kaseinen sparer jeg til siste måltid.. Smiley Soya var vel først og fremst fordi jeg "trodde" whey ikke hadde en komplett aminosyreprofil, og at soya bidro til dette.. Men jeg skal ta rådene dine med meg. Smiley

Sitat
And The Winner Is?

Well, in the end, the saying of "five men enter, one man leaves" just doesn't suffice for the protein warriors. No one protein is going to score a knockout punch or even a well placed "accidental" head butt. In the end, it's my true belief that a combination of both casein and whey protein concentrate is indeed the most effective and cost efficient contender out of all the dietary proteins.

However, if you really want just one, then casein would win in a close decision by the judges, or at least this judge. Next up would be whey with some carbs and a slight amount of fat added in to create a slower rate of digestion and gastric emptying (which may mimic the effects of casein by itself.) Properly timed and taken in sufficient amounts, the right combination of proteins will help you see a marked improvement in your bodybuilding endeavors. If you're lucky, it might even help you score with one of those cute round card girls.

Takk igjen..
The Iron Wolf - Sponset av Ironcore Nutrition


Loggbok: The little girlyman

Utlogget VargThor

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 3 942
  • Honnør: 764
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 942

Sv: Thor, made by Crom
« #205 : 04. februar 2007, 18:31 »
Søndag 4. Februar

Bryst\ Biceps + Triceps

Incline hantelpress

1x8 65kg Tungt
1x8 65kg + Dropset
1x60kg Greit

Øvelse i crossover

2x12 Alle platene + Dropset på siste set
1x15 2 plater fra bunn Greit

Flies

3x12 30kg Lett

----------

Barbellcurl

1x8 40kg Lett
1x8 50kg Greit
1x15 40kg Greit

Øvelse i sittende roing-apparatet

1x15 5 plater Lett
1x15 7 plater Tungt
1x15 6 plater Greit

-------------

Pushdowns med tau

3x20 Alle platene + Superset i dipsmaskin

Fin økt. Bedre enn sist i hvertfall. Føler trykket misnker for hver kilo som forsvinner. Men dette blåser jeg i. Tror jeg vil prøve skråbenk neste gang i stedet for skrå hantelpress. Vi får se. Dips er så lett at det er en skam.
The Iron Wolf - Sponset av Ironcore Nutrition


Loggbok: The little girlyman

Utlogget VargThor

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 3 942
  • Honnør: 764
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 942

Sv: Thor, made by Crom
« #206 : 05. februar 2007, 17:15 »
Mandag 5. Februar

Ben\ Legger

Knebøy ATG
3x8 160kg Greit

Lårcurl
3x8 2 plater fra bunn Greit

Strakmark
2x8 50kg Superlett
2x8 80kg Lett

-------------

Sittende tåhev

Mange set og reps.

Glad jeg begynnte med starke markløft. Kjenner allerede at det begynner å bli mykere. Vet ikke helt om treningsprinsippene ved denne øvelsen. Eller rettere sagt, hva jeg bør og bør ikke gjøre. Nå konsentrerer jeg meg kun om å komme ordentlig ned, og holde benene rette. Skal ryggen også være rett?
The Iron Wolf - Sponset av Ironcore Nutrition


Loggbok: The little girlyman

Utlogget Peter123456

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 668
  • Honnør: 168
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 668

Sv: Thor, made by Crom
« #207 : 05. februar 2007, 19:33 »
 Shocked Fantastisk fysikk dette her, VargThor, en fryd for øyet! Hvis jeg kommer dit du er i dag (fysikk messig  Wink ) skal jeg være evig takknemlig!  woot

Utlogget dicamillo

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 45
  • Honnør: 7
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 45

Sv: Thor, made by Crom
« #208 : 05. februar 2007, 20:06 »
Slenger meg på den, konge fysikk... morro med forumfolk som kommer fra nowhere og outlifter alle apparat på gymmet  Cool  Cool lukter jeg hantelpressfilm etterhvert? vært morro å sett et forsøk på 75 kg's  Cheesy
still bulking! - eller ikke så mye nå lenger da :/

Utlogget VargThor

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 3 942
  • Honnør: 764
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 942

Sv: Thor, made by Crom
« #209 : 05. februar 2007, 20:15 »
Shocked Fantastisk fysikk dette her, VargThor, en fryd for øyet! Hvis jeg kommer dit du er i dag (fysikk messig  Wink ) skal jeg være evig takknemlig!  woot

Tusen takk! Hyggelig med slik ros. Man kan nå absolutt hva man vil, bare man gir det som trengs for å nå det. Smiley
The Iron Wolf - Sponset av Ironcore Nutrition


Loggbok: The little girlyman

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!