Skrevet av Emne: Thor, made by Crom  (Lest 357656 ganger)

Utlogget VargThor

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 3 942
  • Honnør: 764
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 942

Sv: Thor, made by Crom
« #390 : 24. april 2007, 17:35 »
Heftig rygg!

Takk! Håper på bedre bilder snart. Skal nok få fikset det.
The Iron Wolf - Sponset av Ironcore Nutrition


Loggbok: The little girlyman

Utlogget VargThor

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 3 942
  • Honnør: 764
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 942

Sv: Thor, made by Crom
« #391 : 24. april 2007, 19:57 »
               
 1.
 Havregryn m\vann 100 gram
 Rosiner 20 gram
 Whey 60 gram    
Glutamin 5 gram   
C-Vitamin 1 gram
Multivitamin 1 gram
               
 2.
 Alfa-Alfa spirer 10 gram
 Bønnespirer 30 gram
 Tunfisk i vann 120 gram
 Linfrøolje SS
               
3.
 Ris 60 gram
 Alfa-Alfa spirer 10 gram
 Bønnespirer 30 gram
 Tunfisk i vann 120 gram
 Linfrøolje SS
               
4. Før trening                
 Whey 30 gram
Glutamin 5 gram
               
5. Etter trening               
Dextrojuice 90 gram
Whey 60 gram
Glutamin 5 gram
               
6.             
Ris 60 gram
Kylling 200 gram
Brokkoli 50 gram
C-vitamin 1 gram 
               
7.               
Kylling 200 gram
Brokkoli 50 gram
Linfrøolje SS
               
8.            
Kasein 60 gram
Glutamin 5 gram
 Linfrøolje SS
C-vitamin 1 gram
               
----------------------------

Total
Protein = 344,88
Karbohydrater = 273,59    
Fett = 87,12
Kcal = 3213,54

Treningsfri                     
Protein = 300,88
Karbohydrater = 184,89    
Fett = 87,12
Kcal = 2633,54
The Iron Wolf - Sponset av Ironcore Nutrition


Loggbok: The little girlyman

Utlogget VargThor

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 3 942
  • Honnør: 764
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 942

Sv: Thor, made by Crom
« #392 : 24. april 2007, 20:00 »
Jeg periodiserer mtp høy og lav karb. Kan godt legge ut lav karbodag hvis det er interesse for dette.
The Iron Wolf - Sponset av Ironcore Nutrition


Loggbok: The little girlyman

Utlogget VargThor

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 3 942
  • Honnør: 764
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 942

Sv: Thor, made by Crom
« #393 : 24. april 2007, 20:01 »
Spørsmål:

1. Er mengde greit nok mtp fornuftig vektnedgang?
2. Jeg steker kyllingen i rapsolje da jeg har hørt at denne oljen tåler varmebehandlig. Stemmer det?
3. Jeg får jo ikke total kontroll over mengde fett grunnet denne stekingen. Blir dette et problem mot slutten?


Og hvis det er noen generelle tips for forbedring blir jeg veldig glad for dette. Smiley
The Iron Wolf - Sponset av Ironcore Nutrition


Loggbok: The little girlyman

Utlogget Beefcake

  • Treningsveileder
  • ******
  • Innlegg: 1 969
  • Honnør: 1175
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 969

  • Spiser til failure
Sv: Thor, made by Crom
« #394 : 24. april 2007, 20:27 »
1. Er mengde greit nok mtp fornuftig vektnedgang?

2800-3400 kcal låter ganska mycket. Jag startade deffen på runt 2500-3000, och kuttade så jag mot slutet nu låg på 1600-2200.

2. Jeg steker kyllingen i rapsolje da jeg har hørt at denne oljen tåler varmebehandlig. Stemmer det?

Tror inte det spelar så stor roll.

3. Jeg får jo ikke total kontroll over mengde fett grunnet denne stekingen. Blir dette et problem mot slutten?

Nej, men det skadar inte att vara lite sparsam med oljan när du steker.


Ett litet tips när du går mot slutet av deffen och känner dig sliten är att byta ut en del av proteinerna mot karbo en dag inemellan. Kcal-mängden blir alltså ca den samma, men mindre protein, mer karbo.

D Smiley


Utlogget VargThor

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 3 942
  • Honnør: 764
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 942

Sv: Thor, made by Crom
« #395 : 24. april 2007, 21:00 »
1. Er mengde greit nok mtp fornuftig vektnedgang?

2800-3400 kcal låter ganska mycket. Jag startade deffen på runt 2500-3000, och kuttade så jag mot slutet nu låg på 1600-2200.

2. Jeg steker kyllingen i rapsolje da jeg har hørt at denne oljen tåler varmebehandlig. Stemmer det?

Tror inte det spelar så stor roll.

3. Jeg får jo ikke total kontroll over mengde fett grunnet denne stekingen. Blir dette et problem mot slutten?

Nej, men det skadar inte att vara lite sparsam med oljan när du steker.


Ett litet tips när du går mot slutet av deffen och känner dig sliten är att byta ut en del av proteinerna mot karbo en dag inemellan. Kcal-mängden blir alltså ca den samma, men mindre protein, mer karbo.

D Smiley

Takk for meget informative tips! Smiley Spesielt det siste tipsetvar jeg ikke klar over. Jeg har hatt "spisedager" hver lørdag hvor jeg spiser for det meste karbohydrater. Da går i i brød med banan.

Hvor syntes du jeg burde kutte i kaloriene? Tror ikke jeg kan kutte mer i karbohydratene nå? Er litt usikker her. Jeg får jo i meg veldig mye proteiner så kunne jo droppet shaken før trening?

(ang spørsmål 2 tenkte jeg mest på transfett. Men da kan jeg steke i olje og moderere meg fremover! Smiley)
The Iron Wolf - Sponset av Ironcore Nutrition


Loggbok: The little girlyman

Utlogget Ossie

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 4 949
  • Honnør: 746
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 949

Sv: Thor, made by Crom
« #396 : 24. april 2007, 21:12 »
Hvis du fortsatt går ned på det kcal inntaket du skisserer her ser jeg egentlig ingen grunn til å kutte noe mer.

Når det gjelder oljen, så skal den jo i teorien ikke være så godt egnet til steking iogmed sitt høye innhold av flerumettede fettsyrer og dermed høye risiko for omdanning til transfett.. Men, kokkeleringen man bedriver på kjøkkenet er av så kort varighet at dette nok ikke har allverdens å si Smiley

Utlogget Beefcake

  • Treningsveileder
  • ******
  • Innlegg: 1 969
  • Honnør: 1175
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 969

  • Spiser til failure
Sv: Thor, made by Crom
« #397 : 24. april 2007, 21:20 »
Takk for meget informative tips! Smiley Spesielt det siste tipsetvar jeg ikke klar over. Jeg har hatt "spisedager" hver lørdag hvor jeg spiser for det meste karbohydrater. Da går i i brød med banan.

Hvor syntes du jeg burde kutte i kaloriene? Tror ikke jeg kan kutte mer i karbohydratene nå? Er litt usikker her. Jeg får jo i meg veldig mye proteiner så kunne jo droppet shaken før trening?

(ang spørsmål 2 tenkte jeg mest på transfett. Men da kan jeg steke i olje og moderere meg fremover! Smiley)

Ja, eller åtminstone ta en mindre shake innan träning. 60 g är mycket. Glöm inte att whey frigör mer insulin är glukos, så all den wheyen vill hindra förbränningen under träningen ganska rejält. (mer om det här: http://www.iform.no/forum/index.php/topic,40263.msg594120.html#msg594120).

Du kan ju också gärna få i dig mer av dagens karbo i timmarna efter träningen då den gör lite mer nytta istället för under dagen. Från måltid 2 till måltid 6 alltså.


Hvis du fortsatt går ned på det kcal inntaket du skisserer her ser jeg egentlig ingen grunn til å kutte noe mer.

Når det gjelder oljen, så skal den jo i teorien ikke være så godt egnet til steking iogmed sitt høye innhold av flerumettede fettsyrer og dermed høye risiko for omdanning til transfett.. Men, kokkeleringen man bedriver på kjøkkenet er av så kort varighet at dette nok ikke har allverdens å si Smiley

Förr eller senare stannar viktnedgången upp, och då måste man kutta på kcal-intaget.

Rapsolja innehåller mycket mer omega-3 än olivolja ja, men nu är det ju inga stora mängder olja man använder för stekning så det spelar ju som du säger inte all världens roll. Smiley


Utlogget VargThor

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 3 942
  • Honnør: 764
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 942

Sv: Thor, made by Crom
« #398 : 24. april 2007, 21:28 »
Takk for svar!

Hvis du fortsatt går ned på det kcal inntaket du skisserer her ser jeg egentlig ingen grunn til å kutte noe mer.

Har gått ned ganske raskt i starten på et litt høyere kalorinivå, så jeg er glad jeg har holdt det høyt, men jeg har bremset litt opp så tror kanskje jeg skal senke det periodevis med 2 ukers mellomrom. Smiley

Sitat
Når det gjelder oljen, så skal den jo i teorien ikke være så godt egnet til steking iogmed sitt høye innhold av flerumettede fettsyrer og dermed høye risiko for omdanning til transfett.. Men, kokkeleringen man bedriver på kjøkkenet er av så kort varighet at dette nok ikke har allverdens å si Smiley

Kjedelig. Jeg som alltid har trodd at rapsolje var av den snille typen. Sad Hva la du i mengde tid på kjøkkenet? Jeg steker kyllingen på morgenen, og da står den til ettermiddag\  kveld. Vurderer virkelig å bytte til torsk, men da har jeg kjøpt 24 kg kylling til liten nytte.  Tongue

Ja, eller åtminstone ta en mindre shake innan träning. 60 g är mycket. Glöm inte att whey frigör mer insulin är glukos, så all den wheyen vill hindra förbränningen under träningen ganska rejält. (mer om det här: http://www.iform.no/forum/index.php/topic,40263.msg594120.html#msg594120).

Du kan ju också gärna få i dig mer av dagens karbo i timmarna efter träningen då den gör lite mer nytta istället för under dagen. Från måltid 2 till måltid 6 alltså.

Ok, da kutter jeg karbo i måltid 2, og spiser dette i måltid 4. Smiley

Sitat
Rapsolja innehåller mycket mer omega-3 än olivolja ja, men nu är det ju inga stora mängder olja man använder för stekning, så det spelar ju som sagt inte all världens roll. Smiley

Nei, jeg bruker nok minimalt til steking, så foreløpig så tror jeg det skal gå greit. Smiley

Bare for min egen interesse, har dere noen tips til bra oljer man kan steke med?



The Iron Wolf - Sponset av Ironcore Nutrition


Loggbok: The little girlyman

Utlogget VargThor

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 3 942
  • Honnør: 764
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 942

Sv: Thor, made by Crom
« #399 : 24. april 2007, 22:35 »
Da har jeg ihvertfall endret i programmet. Smiley
The Iron Wolf - Sponset av Ironcore Nutrition


Loggbok: The little girlyman

Utlogget Ossie

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 4 949
  • Honnør: 746
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 949

Sv: Thor, made by Crom
« #400 : 24. april 2007, 22:39 »
Et spørsmål til høyrep-mark-guden Varg Thor:

Hvordan pleier du kjøre høyreps-settene dine? Med full stopp og slippe spenningen i kroppen for så å løfte på nytt eller bare flesker du til med kort stopp i bunnen?


Utlogget VargThor

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 3 942
  • Honnør: 764
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 942

Sv: Thor, made by Crom
« #401 : 24. april 2007, 22:45 »
Et spørsmål til høyrep-mark-guden Varg Thor:

 blush Takk!  2thumbsup

Sitat
Hvordan pleier du kjøre høyreps-settene dine? Med full stopp og slippe spenningen i kroppen for så å løfte på nytt eller bare flesker du til med kort stopp i bunnen?

Faktisk litt forskjellig. På de tyngste settene må jeg innrømme at det blir litt tilflesking. Smiley Men det pleier å gå tregere og tregere til det blir ufrivillige, lengre pauser mot slutten. Men tror ikke noen av de tyngste høyrep settene har vært med tilsiktet stopp. Men de vanlige settene trener jeg ofte med full stopp. Smiley


The Iron Wolf - Sponset av Ironcore Nutrition


Loggbok: The little girlyman

Utlogget Unleashed

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 277
  • Honnør: 17
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 277

Sv: Thor, made by Crom
« #402 : 24. april 2007, 22:49 »
Solide armer på deg, skuldre også.

Har du noen tips til armtreningen?

Utlogget Ossie

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 4 949
  • Honnør: 746
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 949

Sv: Thor, made by Crom
« #403 : 24. april 2007, 22:49 »
Imponerende høye reps på gode vekter, det skal du ha 2thumbsup

De gangene jeg selv kjører høyreps på høye prosenter i mark er vel egentlig de eneste gangene jeg virkelig kan kjenne at CNS er nedkjørt. Trenger lissom alltid en 10-12 timers søvn rett etterpå Grin

Utlogget VargThor

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 3 942
  • Honnør: 764
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 942

Sv: Thor, made by Crom
« #404 : 24. april 2007, 23:16 »
Imponerende høye reps på gode vekter, det skal du ha 2thumbsup

De gangene jeg selv kjører høyreps på høye prosenter i mark er vel egentlig de eneste gangene jeg virkelig kan kjenne at CNS er nedkjørt. Trenger lissom alltid en 10-12 timers søvn rett etterpå Grin

Takk. Enig i det der. Er vel sjeldnere mer sliten enn på onsdagene. Smiley
The Iron Wolf - Sponset av Ironcore Nutrition


Loggbok: The little girlyman

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!