Skrevet av Emne: Thor, made by Crom  (Lest 357643 ganger)

Utlogget bjørn`

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 11 408
  • Honnør: 562
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 11 408

Sv: Thor, made by Crom
« #435 : 13. juni 2007, 21:23 »
Når kommer det bilder da?
Smiley

Utlogget VargThor

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 3 942
  • Honnør: 764
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 942

Sv: Thor, made by Crom
« #436 : 13. juni 2007, 21:25 »
Når kommer det bilder da?

He he. All in good time. Wink
The Iron Wolf - Sponset av Ironcore Nutrition


Loggbok: The little girlyman

Utlogget Bob Paar

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 8 860
  • Honnør: 1156
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 8 860

  • Når man er svak, løfter man KUN lette vekter..
Sv: Thor, made by Crom
« #437 : 13. juni 2007, 21:25 »
Er det slik at alle på stranda får se først?? Huh
Nordisk mester i håndbak 2014.


Utlogget VargThor

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 3 942
  • Honnør: 764
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 942

Sv: Thor, made by Crom
« #438 : 13. juni 2007, 22:23 »
Er det slik at alle på stranda får se først?? Huh

He he. Neida. Var faktisk å badet i dag. Første gang i år. Og på frognerbadet. Ikke angang i sjøen. Ikke mye mann dette. Får veie opp med litt rødt kjøtt i morgen i stedet for torsken Grin
The Iron Wolf - Sponset av Ironcore Nutrition


Loggbok: The little girlyman

Utlogget Beefcake

  • Treningsveileder
  • ******
  • Innlegg: 1 969
  • Honnør: 1175
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 969

  • Spiser til failure
Sv: Thor, made by Crom
« #439 : 13. juni 2007, 22:42 »
Etter jeg har begynnt med Beefcakes tips om å konsentrere karboen kun før og etter trening, har kroppen blitt hypersensitiv på karbs. Får trykk og mer energi. Trodde tidligere at måltider skulle til enhver pris fordeles nogenlunde likt utover dagen. Nå spiser jeg en ganske stor slump før og etter trening, og dette fungerer som smurt! Smiley Vet allikevel ikke om jeg burde kutte karbo etterhvert?

Bra där! Slut på daltandet. "Äta ofta och lite" är för kaniner...  Grin Jag äter bara 2-3 stora måltider om dagen för tiden. Det funkar helt fint det.

Om du kuttar på karbo eller fett har egentligen inget att säga så länge kalorintaget är det samma. På en lågkarbo/högfettdiet så blir fettförbränningen högre, men du får också i dig mer fett, så fettinlagringen blir också större... Motsatt på en lågfett/högkarbodiet så blir alltså fettförbränningen lägre, men du får också i dig mindre fett så inlagringen blir också mindre.. Skillnaden mellan de båda varianterna är minimal.


Utlogget VargThor

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 3 942
  • Honnør: 764
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 942

Sv: Thor, made by Crom
« #440 : 13. juni 2007, 22:47 »
Bra där! Slut på daltandet. "Äta ofta och lite" är för kaniner...  Grin Jag äter bara 2-3 stora måltider om dagen för tiden. Det funkar helt fint det.

Om du kuttar på karbo eller fett har egentligen inget att säga så länge kalorintaget är det samma. På en lågkarbo/högfettdiet så blir fettförbränningen högre, men du får också i dig mer fett, så fettinlagringen blir också större... Motsatt på en lågfett/högkarbodiet så blir alltså fettförbränningen lägre, men du får också i dig mindre fett så inlagringen blir också mindre.. Skillnaden mellan de båda varianterna är minimal.

Leste dette! Veldig interessant. Skjønner at måltidsammensetning ikke har noe å si på fettforbrenning og muskelbygging, men hva med energinivå? Blodsukker etc. Tenker da spesielt på insulin som er et fettlagrende og muskelbyggende hormon? Med høyt blodsukker kommer jo insulin, og derfor må man trikse litt med kostholdet for å få til dette.. Huh
The Iron Wolf - Sponset av Ironcore Nutrition


Loggbok: The little girlyman

Utlogget Beefcake

  • Treningsveileder
  • ******
  • Innlegg: 1 969
  • Honnør: 1175
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 969

  • Spiser til failure
Sv: Thor, made by Crom
« #441 : 13. juni 2007, 22:52 »
Leste dette! Veldig interessant. Skjønner at måltidsammensetning ikke har noe å si på fettforbrenning og muskelbygging, men hva med energinivå? Blodsukker etc. Tenker da spesielt på insulin som er et fettlagrende og muskelbyggende hormon? Med høyt blodsukker kommer jo insulin, og derfor må man trikse litt med kostholdet for å få til dette.. Huh

Energinivåen är helt fin. Man anpassar sig fort. Vi är ju egentligen mer skapta för sporadiska stora måltider än konstant småätande.

Insulin är inte anabolt i de mängderna vi har i kroppen, bara antikatabolt. Det måste 1000-dubblas för att ha någon anabol effekt. Att det är antikatabolt kan förresten vara en grund till att hellre hålla sig till matvaror med högt GI och II... Vad gäller fett så lagras det in alldeles utmärkt utan insulin.


Utlogget VargThor

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 3 942
  • Honnør: 764
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 942

Sv: Thor, made by Crom
« #442 : 13. juni 2007, 23:37 »
Energinivåen är helt fin. Man anpassar sig fort. Vi är ju egentligen mer skapta för sporadiska stora måltider än konstant småätande.

Insulin är inte anabolt i de mängderna vi har i kroppen, bara antikatabolt. Det måste 1000-dubblas för att ha någon anabol effekt. Att det är antikatabolt kan förresten vara en grund till att hellre hålla sig till matvaror med högt GI och II... Vad gäller fett så lagras det in alldeles utmärkt utan insulin.

Aha! Smiley Da lærte jeg noe nytt i dag og! Takk for det. Jobber du med ernæring, eller er du bare spesielt interessert?
The Iron Wolf - Sponset av Ironcore Nutrition


Loggbok: The little girlyman

Utlogget Beefcake

  • Treningsveileder
  • ******
  • Innlegg: 1 969
  • Honnør: 1175
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 969

  • Spiser til failure
Sv: Thor, made by Crom
« #443 : 14. juni 2007, 00:09 »
Aha! Smiley Da lærte jeg noe nytt i dag og! Takk for det. Jobber du med ernæring, eller er du bare spesielt interessert?

Nej, jag jobbar inte med det.. Jag är bara lite av en nörd när det gäller att läsa om ämnen jag är intresserad av... Smiley


Utlogget Beefcake

  • Treningsveileder
  • ******
  • Innlegg: 1 969
  • Honnør: 1175
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 969

  • Spiser til failure
Sv: Thor, made by Crom
« #444 : 14. juni 2007, 00:26 »
Appropå att insulin skulle vara anabolt:

"The nature of the involvement of insulin, classically thought of as the most important anabolic hormone, is bizarre because it appears that in adult humans insulin does not do what it does in the growing animals traditionally used for metabolic research, such as rats, mice and even pigs. In people, it appears that it is possible to stimulate muscle protein synthesis by supplying exogenous amino acids alone while maintaining (using the insulin clamp techniques) basal blood insulin concentration at the overnight fasted level"

Body maintenance and repair: how food and exercise keep the musculoskeletal system in good shape
Experimental Physiology. 90.4 pp 427-436; January 2005



Det är förresten bara antikatabolt efter träning, inte i vila:

"We propose that there is a link between muscle protein synthesis and breakdown that is regulated, in part, through maintenance of the free intracellular pool of essential amino acids. For example, we propose that muscle protein breakdown is paradoxically elevated in the anabolic state following resistance exercise in part because the even greater stimulation of synthesis would otherwise deplete this pool. Thus, factors regulating muscle protein breakdown must be evaluated in the context of the prevailing rate of muscle protein synthesis. Further, the direct effect of factors on breakdown may depend on the physiological state. For example, local hyperinsulinemia suppresses accelerated muscle protein breakdown after exercise, but not normal resting breakdown. Thus, factors regulating muscle protein breakdown in human subjects are complex and interactive."

Control of muscle protein breakdown: effects of activity and nutritional states.
Int J Sport Nutr Exerc Metab. 2001 Dec;11 Suppl:S164-9.


Utlogget VargThor

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 3 942
  • Honnør: 764
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 942

Sv: Thor, made by Crom
« #445 : 14. juni 2007, 19:18 »
Nej, jag jobbar inte med det.. Jag är bara lite av en nörd när det gäller att läsa om ämnen jag är intresserad av... Smiley

He he. Egenlæring er bra!

Siste posten din var bra! At insulin er bra etter trening er jo kjent, men at det ikke er antikatabolt andre tider var ukjent for meg. Selvsagt har jeg forsøkt å holde et stabilt blodsukker, men visste jo egentlig ikke hvorfor. Smiley Noen ganger føler man seg som en sau i en flokk, og gjør det man tror er riktig, fordi andre har gjort det samme.
The Iron Wolf - Sponset av Ironcore Nutrition


Loggbok: The little girlyman

Utlogget VargThor

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 3 942
  • Honnør: 764
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 942

Sv: Thor, made by Crom
« #446 : 14. juni 2007, 19:21 »
Forresten så blåser jeg langt i blodtypedietten. (Som om jeg har fulgt den.. Grin) Fisk som kjøttkilde. Bare fisk.
The Iron Wolf - Sponset av Ironcore Nutrition


Loggbok: The little girlyman

Utlogget Apaco

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 4 221
  • Honnør: 1356
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 221

Sv: Thor, made by Crom
« #447 : 14. juni 2007, 20:24 »
Ser du har gått ned over 20 kg nå....har du virkelig klart det uten at det har gått ut over psyken?? (beklager at jeg ikke orka lese de siste 10 sidene for å se om du skriver noe om det) Wink
IRONCORE NUTRITION!

God Forgives, Brotherhood Doesn't.

Utlogget VargThor

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 3 942
  • Honnør: 764
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 942

Sv: Thor, made by Crom
« #448 : 14. juni 2007, 20:29 »
Ser du har gått ned over 20 kg nå....har du virkelig klart det uten at det har gått ut over psyken?? (beklager at jeg ikke orka lese de siste 10 sidene for å se om du skriver noe om det) Wink

He he. La oss bare si at andre på jobb, skole osv vet når jeg har lavkarbodag. Grin Dette har jo gått over 3-4 måneder. Har vært livredd for å gå ned for fort. Ellers sliter jeg med de samme problemene man leser om; forvrengt speilbilde, grettenhet etc. Tullete igrunn. Smiley
The Iron Wolf - Sponset av Ironcore Nutrition


Loggbok: The little girlyman

Utlogget bonaqua

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 891
  • Honnør: 75
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 891

Sv: Thor, made by Crom
« #449 : 20. juni 2007, 21:48 »
He he. Egenlæring er bra!

Siste posten din var bra! At insulin er bra etter trening er jo kjent, men at det ikke er antikatabolt andre tider var ukjent for meg. Selvsagt har jeg forsøkt å holde et stabilt blodsukker, men visste jo egentlig ikke hvorfor. Smiley Noen ganger føler man seg som en sau i en flokk, og gjør det man tror er riktig, fordi andre har gjort det samme.

Litt forvirret, er det bra å holde et stabilt blodsukker eller omvendt? Mener at jeg leste at det å spise mat med lav GI var bra, fordi da fikk en mer testosteron som følge av mer insulin i blodet.

Er jeg på viddene her?

Takk Smiley
Støttes av Lånekassen

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!