Skrevet av Emne: Thor, made by Crom  (Lest 357702 ganger)

Utlogget Kikki

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 6 551
  • Honnør: 1046
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 6 551

  • Cleverly disguised as an adult!
Sv: Thor, made by Crom
« #570 : 10. september 2007, 09:56 »
Så fin vov!! (Og så fin kjæreste... Wink)

Jeg er imponert av dere som får dere valper... jeg synes det er så mye styr med dem at jeg gruer meg til vi skal ha hund igjen...
Medlem av foreningen for Kvinner som vil at Menn skal se ut som Menn

Jeg er ikke den fineste jenta i verden. Og muligens ikke den smarteste. Jeg er sannsynligvis ikke den søteste heller. Den morsomste kan jeg ikke være. Er sikkert ikke den beste vennen/kjæresten en kan ha. Jeg er langt fra perfekt, MEN JEG ER JAGGU MEG SJELDEN!

Utlogget Beefcake

  • Treningsveileder
  • ******
  • Innlegg: 1 969
  • Honnør: 1175
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 969

  • Spiser til failure
Sv: Thor, made by Crom
« #571 : 10. september 2007, 11:43 »
Gratulerar med vovve!


Glemmer aldri Larson's beskrivelse av en hundehjerne :

"Hva er det ? Hva er der ? Hva er det ? Jeg på tisse ! Hva er det ? Hva er det ? Hva er det ? Jeg må tisse !"

Minns en annan strip i Larson med två identiska rutor med en hund och hans ägare. I den övre står i pratbubblan vad ägaren säger; något i stil med: "Dum hund! Fy! Nu har du varit olydig Bruno, dum hund. Fy", etc.. i den nedre står vad hunden hör som är: "Bla bla bla bla bla bla BRUNO bla bla bla bla bla...." Smiley


Utlogget VargThor

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 3 942
  • Honnør: 764
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 942

Sv: Thor, made by Crom
« #572 : 11. september 2007, 11:57 »
La henne være MYE med andre hunder så går det som regel helt fint etter hvert. Evnt. kom med henne til meg så skal jeg slippe henne sammen med mine - da blir det som regel "folk" av de fort. Mine er snille og vant med andre hunder, men en jypling blir satt på plass av en av tispene fort. Vi hadde valpetreff i går hjemme med en del av valpene vi solgte i sommer, og alle der var ikke vandt med andre hunder - men etter 5-10 minutt der var skepsis vendt over til lek og moro og rangordning lett på plass. Det er som regel en fin måte å gjøre det, samt at hunden har godt av sosialisering. Lek med andre som du legger opp til er fin-fin trening i så måte. Mine hunder bryr seg ikke om andre overhodet med unntak av den eldste tispa som har for seg at hun skal beskytte alle - hun ble litt slik etter at hun fikk kull.

En annen ting er valpekurs ved ca. 4 månders alder. Det er også til god hjelp om nødvendig, med mye fin sosial trening.

Det hadde jo vært meget hyggelig!

Vi prøvde i går å la henne gå ute med en stor dalmatinertispe. Det gikk veldig bra! Hun ble satt på plass litt halvveis, noe som hun fortjente! Grin

Valpekurs skal vi melde oss på. Vi har funnet en klubb som vi syntes virket seriøse og flinke. Men skal vi vente til 4 mnd alderen med dette? Er forsåvidt enig at det blir litt tidlig nå.

Så fin vov!! (Og så fin kjæreste... Wink)

Jeg er imponert av dere som får dere valper... jeg synes det er så mye styr med dem at jeg gruer meg til vi skal ha hund igjen...

Takk Kikki! Det er virkelig mye jobb, men man får så uendelig mye igjen for det senere! Smiley

Gratulerar med vovve!


Minns en annan strip i Larson med två identiska rutor med en hund och hans ägare. I den övre står i pratbubblan vad ägaren säger; något i stil med: "Dum hund! Fy! Nu har du varit olydig Bruno, dum hund. Fy", etc.. i den nedre står vad hunden hör som är: "Bla bla bla bla bla bla BRUNO bla bla bla bla bla...." Smiley

Takk David! Smiley

Det er så utrolig moro å se forbedringene fra dag til dag.


Nei; innlært.
Sitt; delvis forstått.
Tisse ute; forstått.
Bæsje ute; not a chance in hell. Grin
The Iron Wolf - Sponset av Ironcore Nutrition


Loggbok: The little girlyman

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
Sv: Thor, made by Crom
« #573 : 11. september 2007, 12:14 »
Valpekurs skal vi melde oss på. Vi har funnet en klubb som vi syntes virket seriøse og flinke. Men skal vi vente til 4 mnd alderen med dette? Er forsåvidt enig at det blir litt tidlig nå.


Jeg for tiden med en Sheltie på 4 måned nå. Det går i grunn svært bra, men Sheltie er kjent for å være lærenem. Men noe særlig yngre så er det vanskelig å få god kontakt egentlig, og jeg syntes det hadde blitt for ungt. Man har mer igjen for å gi de litt ekstra tid.

Et lite tips der også. Gi henne ALDRI mat før et slikt kurs. Godbit er mye bedre på tom mage enn full - tro meg... Grin
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Utlogget Beefcake

  • Treningsveileder
  • ******
  • Innlegg: 1 969
  • Honnør: 1175
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 969

  • Spiser til failure
Sv: Thor, made by Crom
« #574 : 11. september 2007, 12:23 »
Ett annat litet tips är att när hon är hyperaktiv lyfta upp henne och hålla henne tills hon roat sig helt ned, helst tills hon somnat. Alltså aldrig sätta ned henne så hon får härja vidare om du väl lyft henne upp. Detta gjorde jag konsekvent med min vofs när han var valp, och nu är det precis som att trycka på en 'pause'-knapp när jag lyfter upp honom oavsett hur uppspelt eller hissig han är.


Utlogget VargThor

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 3 942
  • Honnør: 764
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 942

Sv: Thor, made by Crom
« #575 : 11. september 2007, 19:36 »
Jeg for tiden med en Sheltie på 4 måned nå. Det går i grunn svært bra, men Sheltie er kjent for å være lærenem. Men noe særlig yngre så er det vanskelig å få god kontakt egentlig, og jeg syntes det hadde blitt for ungt. Man har mer igjen for å gi de litt ekstra tid.

Et lite tips der også. Gi henne ALDRI mat før et slikt kurs. Godbit er mye bedre på tom mage enn full - tro meg... Grin

Ett annat litet tips är att när hon är hyperaktiv lyfta upp henne och hålla henne tills hon roat sig helt ned, helst tills hon somnat. Alltså aldrig sätta ned henne så hon får härja vidare om du väl lyft henne upp. Detta gjorde jag konsekvent med min vofs när han var valp, och nu är det precis som att trycka på en 'pause'-knapp när jag lyfter upp honom oavsett hur uppspelt eller hissig han är.

To gode tips jeg skal benytte meg av! Takk! Smiley
The Iron Wolf - Sponset av Ironcore Nutrition


Loggbok: The little girlyman

Utlogget GAMMERN

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 5 889
  • Honnør: 791
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 5 889

  • Gammel kødd
Sv: Thor, made by Crom
« #576 : 16. september 2007, 09:53 »
Innimellom kosepraten tenkte jeg at jeg skulle minnne deg på at du skal dra 300 kg i mark i vinter Wink
Perser: Stevne 305-205-290
           Trening 315-210-300

Utlogget VargThor

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 3 942
  • Honnør: 764
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 942

Sv: Thor, made by Crom
« #577 : 16. september 2007, 10:29 »
Innimellom kosepraten tenkte jeg at jeg skulle minnne deg på at du skal dra 300 kg i mark i vinter Wink

Ha ha ha. Koseprat er gøy, men mark er alvor! Smiley

Har ikke kommet helt igang enda, men dro jo en grei femmer på 220 sist uke. 300 skal holde hardt, men vinteren varer helt til påske? Grin
The Iron Wolf - Sponset av Ironcore Nutrition


Loggbok: The little girlyman

Utlogget GAMMERN

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 5 889
  • Honnør: 791
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 5 889

  • Gammel kødd
Sv: Thor, made by Crom
« #578 : 16. september 2007, 10:39 »
Ha ha ha. Koseprat er gøy, men mark er alvor! Smiley

Har ikke kommet helt igang enda, men dro jo en grei femmer på 220 sist uke. 300 skal holde hardt, men vinteren varer helt til påske? Grin
Ja du har vel ca et halvår på deg, så det bør gå. Kanskje lage en liten plan(programlignende) slik at ryggen holder. Sjøl så tenkte jeg på 290 innenfor denne rammen.
Perser: Stevne 305-205-290
           Trening 315-210-300

Utlogget VargThor

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 3 942
  • Honnør: 764
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 942

Sv: Thor, made by Crom
« #579 : 16. september 2007, 10:51 »
Ja du har vel ca et halvår på deg, så det bør gå. Kanskje lage en liten plan(programlignende) slik at ryggen holder. Sjøl så tenkte jeg på 290 innenfor denne rammen.

Du, det skal jeg gjøre. Har aldri laget noen form for mengdeprogram, men får vel lese litt om dette i dag. Glimrende idè!
The Iron Wolf - Sponset av Ironcore Nutrition


Loggbok: The little girlyman

Utlogget Bob Paar

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 8 860
  • Honnør: 1156
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 8 860

  • Når man er svak, løfter man KUN lette vekter..
Sv: Thor, made by Crom
« #580 : 16. september 2007, 12:53 »
Du, det skal jeg gjøre. Har aldri laget noen form for mengdeprogram, men får vel lese litt om dette i dag. Glimrende idè!
Kjør Dietmar sitt mengdeprogram som ligger på nettet. Jeg har gjort noen forandringer med marken på på det, og det funker. Grin
Nordisk mester i håndbak 2014.


Utlogget VargThor

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 3 942
  • Honnør: 764
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 942

Sv: Thor, made by Crom
« #581 : 16. september 2007, 13:01 »
Kjør Dietmar sitt mengdeprogram som ligger på nettet. Jeg har gjort noen forandringer med marken på på det, og det funker. Grin

Skal se på dette ja! Smiley
The Iron Wolf - Sponset av Ironcore Nutrition


Loggbok: The little girlyman

Utlogget Bob Paar

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 8 860
  • Honnør: 1156
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 8 860

  • Når man er svak, løfter man KUN lette vekter..
Sv: Thor, made by Crom
« #582 : 16. september 2007, 13:03 »
Skal se på dette ja! Smiley
Det blir 300 før sommeren da ja.Smiley
Nordisk mester i håndbak 2014.


Utlogget VargThor

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 3 942
  • Honnør: 764
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 942

Sv: Thor, made by Crom
« #583 : 16. september 2007, 13:12 »
Det blir 300 før sommeren da ja.Smiley

Huff. Jeg som skal gå på en deff til våren? Vel, da blir det så langt jeg kommer, så får vektene vike. Smiley
The Iron Wolf - Sponset av Ironcore Nutrition


Loggbok: The little girlyman

Utlogget Bob Paar

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 8 860
  • Honnør: 1156
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 8 860

  • Når man er svak, løfter man KUN lette vekter..
Sv: Thor, made by Crom
« #584 : 16. september 2007, 13:48 »
Huff. Jeg som skal gå på en deff til våren? Vel, da blir det så langt jeg kommer, så får vektene vike. Smiley

 No no
Nordisk mester i håndbak 2014.


Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!