Skrevet av Emne: Logg til februar, store mål, nytt program, kommentarer?  (Lest 639 ganger)

Utlogget Neogeno

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 14
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 14

Forord:
Hei, er ny på dette forumet men har trent på treningstudio i litt over ett år nå halvseriøst. Har nå satt meg noen mål til februar måned. Tenkte å logge her for å få andre synspunkt, hjelp og gjør treningen ett hakk mer seriøst. Har aldri logget trening tidligere.

Litt om meg:
18 år, 75.5kg og 182 høy.
Trent seriøst ifjor til sommeren hvor jeg gjorde stor tabbe med å slanke/deffe meg før sommeren. Veide 78kg før sommeren og 69kg når sommeren startet. Skulle aldri ha gjort dette da jeg så ut som ett beinrangel og gikk ned enormt i styrke.
Går på idrettslinja og har gym der hver dag.

Perser:
Benkpress: 95kg
Knebøy: ?? (ikke prøvd)
Markløft: 140kg (etter rygg og markløft trening, tok idag 8x90kg 5x110kg og 6x120kg så vet jeg drar opp mer enn 140kg) Prøve på ny pers neste uke på 155-160kg.

Har nytt program nå, småtestet det denne uken, begynner skikkelig imorgen.

Programmet:

Mandag (rygg/biceps)
Markløft: 5x5
Chins: 3x5
Sittende roing: 3x8
Omvendt flyes: 3x10

Zstangcurl: 4x6
hammercurl: 3x8
Kabelpumping: Megasett

Tirsdag (bryst/triceps)
Benkpress; 3x5
Skråbenk: hantler 3x5
Flyes: 2x10
Pullover: 2x10
Kabelpress: 2xflatt

Hengende dips: 5x5 egenvekt
Franskpress: 3x6
Omvendt grep: Megasett

Onsdag: FRI, mage


Torsdag (ben/legger)

Knebøy: 5x5
Lårcurl: 3x10
Beinpress: 2x10
Beinspark: 2x10

Tåhev innover: 2x10
Tåhev utover: 2x10

Fredag (skuldre/nakke)
Militærpress: 5x5
Sidehev 2x10
Fronthev 2x10
Shrugs 3x10

Lørdag: FRI

Søndag: Cardio, mage


Mine mål:

Benkpress: 100kg+
Markløft: 170+
Knebøy: ? ikke prøvd pers nå
Veie 80kg+
Okey fettnivå, trener for å få bra kropp i tillegg til å bli litt sterkere.


Kostholdet er greit. Får i meg kylling, laks, egg hver dag. I tillegg til ris, poteter, brokkoli.
Kosttilskudd: Proteiner og Karbohydrater 2 shaker dagen.

Lurer på om jeg skal begynne med vitaminer?

Skal legge ut noen bilder snart må bare ta. Noen synpunkter på treningsprogram og mål?


Gå til:  

Ønsker du å bli litt sunnere? Da bør disse matvarene stå på handlelisten.

Effektiv beintrening

Trening30.07.202069

Ikke skipp unna beintreningen. Dette er øvelsene du bør gjøre.
Disse kraftplantene og grønnsakene har mest proteiner i seg.
Det er viktig med riktig påfyll av protein og energi. Se hva du bør spise til lunsj!
Kan du spise sent på kvelden og hvor mye?