Skrevet av Emne: Utroskap  (Lest 43909 ganger)

Utlogget Quadriceps

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 554
  • Honnør: 422
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 554

  • Do or do not. There is no try!
Hva utroskap _virkelig_ er
« #195 : 05. august 2007, 18:16 »
Leste i dag at statistikk viser at 50% av norges befolking er utro med sine partnere. Vet ikke om denne kilden er pålitelig, men jeg vet hvertfall at utroskap er meget utbredt uansett hvilket land man befinner seg i.

Hvilket syn har dere på dette? Er jo rett og slett skummelt å gå inn i forhold i dag, virker som man ikke kan stole på noen som helst.

Har skummet gjennom denne tråden flyktig og sånn rent bortsett fra å konkludere med at flesteparten (ikke alle) av svarene kommer fra mennesker som befinner seg i en ganske tidlig fase i livet (og derved fremdeles innehar en solid dose med idealisme og naivitet) så biter jeg meg også merke til at flesteparten setter likhetstegn mellom utroskap og det å utføre en eller annen fysisk handling med seksuelle undertoner sammen med et annet menneske enn sin partner.

Jeg vet ikke om noen av dere har vinklet det på denne måten tidligere, men her er i allefall mine tanker omkring temaet:

Eksempel 1: Utroskap har ingenting med at Kåre velger å putte kjønnsorganet sitt inn i kjønnsorganet til Kathrine (som tilfeldigvis viser seg å være en annen enn hans kone Eva).
Kiss

Eksempel 2: Utroskap har heller ingenting med at Kåre velger å spandere øl på gutta på puben med penger han har hentet fra klubbkassen til "Sterke menn som løfter mye stål". 
Drankere

Utroskap er utelukkende en betegnelse på brutt tillit og er dermed primært et problem som befinner seg i de mentale sfærer. Et utroskap dreier seg om å misbruke tillit som er deg gitt av et annet menneske (eller en gruppe mennesker slik som i "klubb-eksempelet"). Vi snakker om et regelrett svik hvor en fører et eller flere mennesker i sine omgivelser bak lyset. Selve handlingen en utfører, være seg om det er sex, klining eller økonomiske underslag er egentlig sekundært i forhold til dette.

La oss se på ting i enda en litt annen kontekst: Ethvert vennskap eller forhold er tuftet på tillit. Du forventer å kunne stole fullt ut på de mennesker du slipper nært innpå deg, samtidig som du også ønsker at de skal gi deg eksakt samme tillit tilbake. Hvis en kommer dit at en må anta at de mennesker en forholder seg til er uærlig og ikke spiller med åpne kort lenger, så er denne tilliten borte ... noe som altså betyr at selve grunnstenen for et godt vennskap eller forhold ikke lenger er representert. Også arbeids- og organisasjonsliv krever et gitt tillitsgrunnlag tilstede for mennesker som plasseres i ansvarsfulle roller. Om en ikke innser det med det samme, så vil en fort finne ut at en befinner seg i en hverdag basert på mistillit og mistenksomhet. En trenger vel ikke å være rakettforsker for å forstå at dette utvilsomt ikke bærer positive frukter.
Argue furious

Utlogget Razz_

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 493
  • Honnør: 21
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 493

Sv: Utroskap
« #196 : 03. oktober 2007, 09:35 »
Jeg var nettop offer for utroskap, og det er uten tvil det mest grusomme jeg har opplevd i hele mitt liv. Følelsen av å få et "slag i trynet" av det mennesket jeg brydde meg mest om i hele verden. Helt uutholdelig.
Det å være utro er, etter min mening, det absolutt værste et menneske kan gjøre mot et annet menneske, og overgår mening all form for fysisk og psykisk vold.
Jeg hadde lett foretrukket et skudd i hodet eller et par uker i et torturkammer fremfor det å være offer for utroskap igjen!

!!!

Utlogget Zuul

Sv: Utroskap
« #197 : 03. oktober 2007, 09:44 »
Det er lett å syns synd på seg selv. Har vært der selv. Men det er teit å si du heller vil dø eller tortureres enn å oppleve dette. For det går over. Døden er evig. Ingen glede igjen. Og to uker med tortur tipper jeg er en lenger opplevese enn du noengang har hatt av smerte.

Suck it up, nyt livet og finn deg noen andre som setter pris på deg, deler dine moralske grenser og lev livet.

Utlogget onakosano

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 4 607
  • Honnør: 274
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 4 607

  • "e d vilje, e d vei!!!"
Sv: Utroskap
« #198 : 03. oktober 2007, 16:22 »
er slutt mellom meg og frøkna nå... idag fikk jeg telefon " du må dra ned til fastlegen din skjekke deg, jeg har ............................. "  da tar jeg det rimelig for gitt at hun har vært på noen andre for å si det sånn, men bærer ikke nag, bare irriterer meg noe jævli at jeg kan sitte med en kjønnssykdom...da er det ikke bare å hoppe tilbake på singelhesten... må jo faens vente til driten er borte før man kan hive seg på kjøttmarkedet.... Sad
skal også nevnes at det ble slutt for ikke så utrolig mange dager siden
maks:                                    
benk: 150kg x 1 RAW              
markløft: 210 x 1 RAW           
knebøy: 160kg x 1 Bind          
Treningsveileder, NIH
Kettlebells instruktør
Kostholdsveileder

 Loggbok
 profil

Utlogget Nann-Rosita

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 745
  • Honnør: 193
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 745

  • Andsnes i Loppa
Sv: Utroskap
« #199 : 03. oktober 2007, 16:25 »
er slutt mellom meg og frøkna nå... idag fikk jeg telefon " du må dra ned til fastlegen din skjekke deg, jeg har ............................. "  da tar jeg det rimelig for gitt at hun har vært på noen andre for å si det sånn, men bærer ikke nag, bare irriterer meg noe jævli at jeg kan sitte med en kjønnssykdom...da er det ikke bare å hoppe tilbake på singelhesten... må jo faens vente til driten er borte før man kan hive seg på kjøttmarkedet.... Sad
skal også nevnes at det ble slutt for ikke så utrolig mange dager siden

Hmmm. ja da har hun helt sikkert "rocket rundt" , om hun ringte og ba deg teste deg ....
ELLER hun kan ha gjor det på pur faen, fordi hun tror DU kanskje var det. ( sagt det før ; jentr er utspekulerte  ) .

Ang "driten borte før du kan rocke rundt igjen " : Kondom , kjære deg, kondom.



TIL begge : Ikke mist håpet da, og se heller på det som hennes tap Smiley

Nann
Medlem av Ragnarokk KFK 


«Problemet med noen kvinner er at de blir så opprømt av ingenting - for deretter å gå hen og gifte seg med han.» - Cher

Utlogget EvidenCe

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 612
  • Honnør: 30
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 612

Sv: Utroskap
« #200 : 03. oktober 2007, 16:30 »
Syns synd på deg  Undecided

Utlogget Hernes

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 468
  • Honnør: 769
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 468

  • Jesus Squats High
Sv: Utroskap
« #201 : 03. oktober 2007, 16:46 »
Det som var litt sært sist gang var at jeg ikke brydde meg noe, tenkte bare: jaja, mindre utgifter. Now thats fucked up
Non Plus Ultra

Utlogget onakosano

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 4 607
  • Honnør: 274
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 4 607

  • "e d vilje, e d vei!!!"
Sv: Utroskap
« #202 : 03. oktober 2007, 17:24 »
Hmmm. ja da har hun helt sikkert "rocket rundt" , om hun ringte og ba deg teste deg ....
ELLER hun kan ha gjor det på pur faen, fordi hun tror DU kanskje var det. ( sagt det før ; jentr er utspekulerte  ) .

Ang "driten borte før du kan rocke rundt igjen " : Kondom , kjære deg, kondom.



TIL begge : Ikke mist håpet da, og se heller på det som hennes tap Smiley

Nann

ja kondom er jo tingen(hører jeg rykter om)Wink, tror hun faktisk har vært på runde siden hun var på apoteket idag å henta greier, jeg vet også hva det var og hva hun har.... sinnsykt kjipt en liten stund hvis jeg har det og...


ang det med utgifter, det tenkte faenmeg jeg og! hehe, var en sånn "hm, nå må jeg betale dobbel husleie, men jeg sparer inn et statsbudsjett på mat, sminke, parfyme, snop, takeaway osv"...


må vell ut å kjøpe meg kondomer.... skandale, kan jo ikke å bruke de engang ... hehe!

"NÆÆÆÆÆÆI vent! du kan itj sug mæ!!!!! "rullerulle", sånn no kan du det! smake jordbær Wink " hehe
maks:                                    
benk: 150kg x 1 RAW              
markløft: 210 x 1 RAW           
knebøy: 160kg x 1 Bind          
Treningsveileder, NIH
Kettlebells instruktør
Kostholdsveileder

 Loggbok
 profil

Utlogget Pål Ulv

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 722
  • Honnør: 32
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 722

Sv: Utroskap
« #203 : 03. oktober 2007, 17:48 »
En kjønnsykdom kommer man seg fort igjennom.. Wink

Utlogget Nann-Rosita

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 745
  • Honnør: 193
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 745

  • Andsnes i Loppa
Sv: Utroskap
« #204 : 03. oktober 2007, 18:32 »
En kjønnsykdom kommer man seg fort igjennom.. Wink
'

Er jo ikke bare kjønnsykdommer som smitter via sex.
Tenk HIV/AIDS... Ikke særlig greit det da, kanskje like greit å lære bruke kondomer da..


Mest skremmende er vel at ca 8 av 10 ungdommer tror de ikke KAN smittes når de har sex,
mens 9 av 10 tror de kan bli smittet av å sitte på et toalettsete andre har brukt..

are sånn liten tankevekker..
Medlem av Ragnarokk KFK 


«Problemet med noen kvinner er at de blir så opprømt av ingenting - for deretter å gå hen og gifte seg med han.» - Cher

Utlogget Pål Ulv

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 722
  • Honnør: 32
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 722

Sv: Utroskap
« #205 : 03. oktober 2007, 18:35 »
..

Utlogget Nann-Rosita

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 745
  • Honnør: 193
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 745

  • Andsnes i Loppa
Sv: Utroskap
« #206 : 03. oktober 2007, 18:42 »
Nå vridde du innlegget mitt litt, men greit nok. Jeg har selv brukt kondom når jeg ikke har vært i fast forhold før ( har hatt samboer i 3 år )

Det har vært pga. smittefare men også for å unngå graviditet.

Egentlig er det sørgelig at så mange blir smittet, da kunnskap og informasjon om emnet aldri har vært bedre

Enig ! Veldig enig...
Det at man gikk sterkt ut på 80 og 90 tallet har blitt en sovepute..
Eneste de lærer på skolen om AIDS i dag er at de får det visst man er homse, vært i afrika eller ligger med horer.. Hallo, snakk om tullete opplegg.
Medlem av Ragnarokk KFK 


«Problemet med noen kvinner er at de blir så opprømt av ingenting - for deretter å gå hen og gifte seg med han.» - Cher

Utlogget ouch

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 608
  • Honnør: 35
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 608

  • What i lack in skill i make upp fore in will
Sv: Utroskap
« #207 : 03. oktober 2007, 18:57 »
'

Er jo ikke bare kjønnsykdommer som smitter via sex.
Tenk HIV/AIDS... Ikke særlig greit det da, kanskje like greit å lære bruke kondomer da..


Mest skremmende er vel at ca 8 av 10 ungdommer tror de ikke KAN smittes når de har sex,
mens 9 av 10 tror de kan bli smittet av å sitte på et toalettsete andre har brukt..

are sånn liten tankevekker..

vært en tur på vg i dag du.

sannsynligheten for å få no alvorlig er nok uannsett liten
he said he was god, i said lord your in the wrong place tonight

Utlogget onakosano

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 4 607
  • Honnør: 274
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 4 607

  • "e d vilje, e d vei!!!"
Sv: Utroskap
« #208 : 03. oktober 2007, 19:02 »
men alt det andre er jo kjipt det og da... herpes feks.. hadde jeg fått det hadde jeg mista litt selvtillit gitt.
maks:                                    
benk: 150kg x 1 RAW              
markløft: 210 x 1 RAW           
knebøy: 160kg x 1 Bind          
Treningsveileder, NIH
Kettlebells instruktør
Kostholdsveileder

 Loggbok
 profil

Utlogget Nann-Rosita

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 745
  • Honnør: 193
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 745

  • Andsnes i Loppa
Sv: Utroskap
« #209 : 03. oktober 2007, 19:05 »
men alt det andre er jo kjipt det og da... herpes feks.. hadde jeg fått det hadde jeg mista litt selvtillit gitt.

Huff ja.

tenk å vandre rundt med masse sår og sånn . usj.. "nei kjære , ikke i dag, jeg væsker ". ehhh
Medlem av Ragnarokk KFK 


«Problemet med noen kvinner er at de blir så opprømt av ingenting - for deretter å gå hen og gifte seg med han.» - Cher

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!