Skrevet av Emne: Hvor og hvilken kampsport trener du?  (Lest 13626 ganger)

Utlogget Fleksnes

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 015
  • Honnør: 1550
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 015

Sv: Hvor og hvilken kampsport trener du?
« #45 : 01. november 2007, 10:29 »
Fleksnes tekter-gym på Jan Mayen.

Trener Batman fighting.
Sagt til Fleksnes på treningsforum:

"Du har vell strengt tatt ikke hjulpet meg i det hele tatt fleksnes. Jeg synes du bruker litt mye tid på å skrive til noen som egentlig bare irriterer deg. Kan vell egentlig bare slette meg fra Treningsforum jeg da, siden jeg enten må være strongman eller villig til å lage gym i stuen for å være seriøs.. Skal ta med meg "damevektene" og bozuballene mine et annet sted."

"Det kommer dessverre alltid til å være folk som deg på et forum, og det er vi nødt til å godta."

"... sålenge det hverken er konstruktivt eller relevant, så vil jeg velge å overse "Fleksnes". Vår diskusjon er over!"

"fjern deg , skaff deg et fakkings liv"

"Så veldig morsom du er. Helt utrolig, forstår vi

Utlogget ouch

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 608
  • Honnør: 35
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 608

  • What i lack in skill i make upp fore in will
Sv: Hvor og hvilken kampsport trener du?
« #46 : 01. november 2007, 19:46 »
Fleksnes tekter-gym på Jan Mayen.

Trener Batman fighting.

er det der du lærte yamashitoslaget?
he said he was god, i said lord your in the wrong place tonight

Utlogget RickBlaine

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 398
  • Honnør: 15
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 398

  • Homo mutabilis
Sv: Hvor og hvilken kampsport trener du?
« #47 : 01. november 2007, 19:53 »
Trener judo i Sandefjord. Kjempe bra miljø her!
Suksess måles ikke i penger, men i medmenneskelighet.

Utlogget Fleksnes

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 015
  • Honnør: 1550
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 015

Sv: Hvor og hvilken kampsport trener du?
« #48 : 02. november 2007, 08:37 »
er det der du lærte yamashitoslaget?

Jeg kan alle verdens slag.
Sagt til Fleksnes på treningsforum:

"Du har vell strengt tatt ikke hjulpet meg i det hele tatt fleksnes. Jeg synes du bruker litt mye tid på å skrive til noen som egentlig bare irriterer deg. Kan vell egentlig bare slette meg fra Treningsforum jeg da, siden jeg enten må være strongman eller villig til å lage gym i stuen for å være seriøs.. Skal ta med meg "damevektene" og bozuballene mine et annet sted."

"Det kommer dessverre alltid til å være folk som deg på et forum, og det er vi nødt til å godta."

"... sålenge det hverken er konstruktivt eller relevant, så vil jeg velge å overse "Fleksnes". Vår diskusjon er over!"

"fjern deg , skaff deg et fakkings liv"

"Så veldig morsom du er. Helt utrolig, forstår vi

Utlogget AjaxX

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 676
  • Honnør: 137
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 676

Sv: Hvor og hvilken kampsport trener du?
« #49 : 02. november 2007, 08:39 »
BJJ/Grappling i bergen.. Smiley
hvor ligger det?
Trenigs/bilde logg:
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=58975.0

Løft:
ML 1x180kg RAW
BP 3x130kg
KB 1x182,5kg Belte

It burns it rips it hurts, they make you bleed your turn
The chance of a lifetime, how does it feel to be alive?

Your greatest glory is not in never falling, but in rising every time you fall.

Utlogget BMT

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 161
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 161

  • YO!!!! sjer'a?
Sv: Hvor og hvilken kampsport trener du?
« #50 : 02. november 2007, 16:27 »
Jeg trener thai-kwodo, bryting, judo, og litte grand krav maga. Smiley
172cm  høy

Vekt: 73 kg

BP: 85 kg er det meste jeg har løfta.. men har kansje 90-95 på en god dag Smiley

KB: 100 kg

ML: 112,5 kg 6,6,10 reps Cheesy

Er 14 år Smiley

Utlogget BMT

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 161
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 161

  • YO!!!! sjer'a?
Sv: Hvor og hvilken kampsport trener du?
« #51 : 02. november 2007, 16:28 »
Jeg trener thai-kwodo, bryting, judo, og litte grand krav maga. Smiley


Trener i ulsteinvik Tongue
172cm  høy

Vekt: 73 kg

BP: 85 kg er det meste jeg har løfta.. men har kansje 90-95 på en god dag Smiley

KB: 100 kg

ML: 112,5 kg 6,6,10 reps Cheesy

Er 14 år Smiley

Utlogget Orka

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 390
  • Honnør: 17
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 390

Sv: Hvor og hvilken kampsport trener du?
« #52 : 02. november 2007, 19:16 »
trenner boksing, muay thay og kick boksing på fitness first i bergen.

Utlogget Orka

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 390
  • Honnør: 17
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 390

Sv: Hvor og hvilken kampsport trener du?
« #53 : 02. november 2007, 19:17 »
bmt hvorfor trene to former for kast, grep/bakke kamp?

Utlogget aiwass

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 4 322
  • Honnør: 1098
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 4 322

Sv: Hvor og hvilken kampsport trener du?
« #54 : 02. november 2007, 23:46 »
Jeg trener thai-kwodo, bryting, judo, og litte grand krav maga. Smiley

Du trener TKD, men kan ikke stave det, og trener KM som 14 åring, selv om alle klubbene her til lands har 18-årsgrense?

Utlogget toxic

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 665
  • Honnør: 122
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 665

Sv: Hvor og hvilken kampsport trener du?
« #55 : 03. november 2007, 00:17 »
Enda mer mistenksomt: Du er 14 år, tar 107,5 i benk, 185 i markløft og 140kg i knebøy. For det første er det alt for tidlig å løfte så tungt, for det andre - hva faen har du trøkt i deg som klarer de løftene som 14åring?Enten har du kjørt heftige kurer eller så skryter du på deg...


Og hvis du trener så mye kampsport ved siden av så er det jævelig vanskelig å få noe bra fremgang i vektløftingen...det er ikke mer enn 3 kampsporttreninger i uka som skal til før at man merker stor forskjell...og om du trener alt det der så må du minst ha 5 treninger i uka og da klarer jeg ikke helt den ligninga...

Utlogget aiwass

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 4 322
  • Honnør: 1098
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 4 322

Sv: Hvor og hvilken kampsport trener du?
« #56 : 03. november 2007, 00:51 »
Enda mer mistenksomt: Du er 14 år, tar 107,5 i benk, 185 i markløft og 140kg i knebøy. For det første er det alt for tidlig å løfte så tungt, for det andre - hva faen har du trøkt i deg som klarer de løftene som 14åring?Enten har du kjørt heftige kurer eller så skryter du på deg...

Vel, Andreas Hjelmtveit dro 210 i markløft som 14-åring, etter bare noen måneders trening. Noen har genene med seg.

Forøvrig er det ikke 'altfor tidlig' å løfte så tungt. Løping og det meste av idrett belaster ledd og knokler langt mer enn selv den tyngste vekttrening, likevel er det ingen som maser om at 14-åringer ikke skal spille håndball eller tennis. Med mindre du kan vise til studier som underbygger myten om at vekttrening er spesielt skadelig for barn og ungdom, noe alle seriøse studier så langt ser ut til å avkrefte, tror jeg du skal avstå fra å komme med slike bastante utsagn.

Utlogget toxic

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 665
  • Honnør: 122
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 665

Sv: Hvor og hvilken kampsport trener du?
« #57 : 03. november 2007, 14:41 »
Vel, Andreas Hjelmtveit dro 210 i markløft som 14-åring, etter bare noen måneders trening. Noen har genene med seg.

Forøvrig er det ikke 'altfor tidlig' å løfte så tungt. Løping og det meste av idrett belaster ledd og knokler langt mer enn selv den tyngste vekttrening, likevel er det ingen som maser om at 14-åringer ikke skal spille håndball eller tennis. Med mindre du kan vise til studier som underbygger myten om at vekttrening er spesielt skadelig for barn og ungdom, noe alle seriøse studier så langt ser ut til å avkrefte, tror jeg du skal avstå fra å komme med slike bastante utsagn.

Tung vekttrening gir økt veksthormonproduksjon, som igjen kan stimulere til at epifysene lukkes for tidlig. Jeg er enig i at vekttrening for barn ikke er skadelig, men de fleste eksperter fraråder "barn" under 16 år til å drive tung vekttrening da kroppen ikke enda er utviklet. Du får linke til noen kilder fra de "seriøse studiene" du prater om for å bli overbevist om noe annet. Det at håndball eller tennis er mer skadlig - er vel også bare et bastant utsagn du ikke kan følge opp - med mindre det finnes en rekke studier som sammenligner skadebildet mellom tung vektløfting og håndball.

Utlogget aiwass

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 4 322
  • Honnør: 1098
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 4 322

Sv: Hvor og hvilken kampsport trener du?
« #58 : 03. november 2007, 16:33 »
Tung vekttrening gir økt veksthormonproduksjon, som igjen kan stimulere til at epifysene lukkes for tidlig.


Sitat
Strength training programs do not seem to adversely affect linear growth and do not seem to have any long-term detrimental effect on cardiovascular health.2,417-19


Kilde

Jeg er enig i at vekttrening for barn ikke er skadelig, men de fleste eksperter fraråder "barn" under 16 år til å drive tung vekttrening da kroppen ikke enda er utviklet.

Jeg er av det inntrykk at de fleste ekspertene bare advarer mot å trene 'for tungt' for ikke å fremstå som uvørene og uansvarlige - det er tross alt snakk om barn, og det er deres hoder som kommer til å rulle i media hvis en eller annen unge ødelegger seg på treningsstudioet (på samme måte som voksne kan). De kunne i samme slengen også advare mot å kjøre snowboard for fort. Det medfører også risiki.

Det at håndball eller tennis er mer skadlig - er vel også bare et bastant utsagn du ikke kan følge opp - med mindre det finnes en rekke studier som sammenligner skadebildet mellom tung vektløfting og håndball.

Denne artikkelen gir en grei forklaring:

Sitat
"Vægttræning ødelægger knoglernes vækstzoner"
Alle idrætsbelastninger kan potentielt give skader på knoglernes vækstzoner - de såkaldte epifyseskiver. Det er dog ikke de tunge kontrollerede belastninger der er farlige, men derimod de akutte skader - typisk frakturer (knoglebrud) som kan give blivende skader. Frakturer optræder yderst sjældent som følge af børns vægttræning, men ses derimod hyppigt i forbindelse med kontaktidrætsgrene som f.eks. fodbold.

...


"Styrketræning giver alt for høje belastninger"
Styrketræning giver ikke højere belastninger end musklerne selv producerer. Sammenligner man med de belastninger barnekroppen udsættes for i andre idrætsgrene som f.eks. gymnastik eller fodbold, så vil belastningerne i disse være højere end ved vægttræning. Tag f.eks. en gymnast der laver et kraftspring eller et kæmpesving i ringene. Belastningen her overstiger markant kropsvægten pga. af de kraftige retningsændringer.

Utlogget toxic

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 665
  • Honnør: 122
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 665

Sv: Hvor og hvilken kampsport trener du?
« #59 : 04. november 2007, 23:45 »
Jeg har nå lest endel artikler rundt om på nett angående barn og vekttrening (og trening generelt) og det ser ut til at jeg kanskje har vært litt for bastant i forhold til uttalelsene mine(som var basert på anbefalinger man gav før - og som fortsatt feilaktig blir gitt), noe shemazai påpekte. Det går derimot igjen i flere av artiklene at alt for stor belastning under oppvekst, kan være skadlig for skjelettet. Dette gjelder selvsagt alle idretter, ikke bare vektløftning. Utenom det finnes det en rekke sterke beviser for at trening og belastning i ung alder er vesentlig for en god helse i senere alder. Mye av grunnlaget legger man som barn, og de fleste anbefaler barn å drive med allsidig trening (altså trening som innebærer både styrke og kondisjon) fremfor ren styrketrening feks. Andre tankekors er også trening i forhold til kosthold, den effekten manglende kalsium har på skjelett og vekst (mer mineralvann kontra brus) etc.

Tung vekttrening ser også ut til å ha en mindre effekt på generell høydevekst, men flere konkluderte med at denne var minimal (1-2cm).

Slik jeg forstår de artiklene jeg har lest, så burde man være forsiktig med å løfte for tungt som barn PGA det faktum at vekttrening og belastning burde skje gradvis. Dette gjelder forøvrig som et prinsipp for alle aldersgrupper som ikke har trent vekter før. Kroppen må vende seg til belastningen - og for all del - bruk riktig teknikk :-)

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!