Skrevet av Emne: Prosjekt under utarbeidelse, dvs meg...  (Lest 2872 ganger)

Utlogget Blond'nSmart

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 38
  • Honnør: 18
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 38

  • Kommende sterk, veldig blid og helt silikonfri!
Prosjekt under utarbeidelse, dvs meg...
« : 26. november 2006, 15:57 »
Etter noen uker i arbeid på Røros, så klør det skikkelig etter å komme i ordentlig trening igjen, og har i den sammenhengen funnet ut at en liten logg på TF kanskje kan være på sin motiverende plass. Etter at "Rørosingen" innpå her har røpet den ynkelige benkpress-prestasjonen min under banketten på VM, føler jeg også presset for å vise at jeg faktisk er litt bedre enn som så.
   Trener som student i nabolaget, på idrettsbygget på Gløshaugen. En stort sett kjempefin plass spør du meg, med masse rart folk som underholdning innimellom settene. Hvordan jeg trener kommer etter hvert, og bilder får man ta som de kommer.. biggrin
"Man elsker ikke et menneske på grunn av dets styrke, men på grunn av dets svakheter."

Utlogget aktiviteten

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 8 488
  • Honnør: 1123
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 8 488

Sv: Prosjekt under utarbeidelse, dvs meg...
« #1 : 26. november 2006, 17:30 »
Du har iallefall en god (og distre) trener.  Skal følge med deg. Hils Jokke. Wink
”Inte visste vel jag at dagarna som kom och gikk var sjølva livet”

andreassk

  • Gjest
Sv: Prosjekt under utarbeidelse, dvs meg...
« #2 : 27. november 2006, 16:56 »
Så du er styrkeløfter altså? Hva løfter du da?

Utlogget Blond'nSmart

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 38
  • Honnør: 18
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 38

  • Kommende sterk, veldig blid og helt silikonfri!
Sv: Prosjekt under utarbeidelse, dvs meg...
« #3 : 27. november 2006, 19:55 »
Hmmm..kommer vel ann på definisjonen. Tror vel man må konkurrere litt med andre enn seg selv for å kalle seg en styrkeløfter, men trener markløft, knebøy og benkpress blant annet når jeg trener. 
Og til det andre spørsmålet ditt Hva jeg løfter så; Jeg løfter ganske mye faktisk!
I treningssammenheng løfter jeg både stanga, noen utvalgte vekter, hantler, meg selv, og ipod/vannflaske.
Ellers i livet løfter jeg klesvask, varer, skolebøker og sist men ikke minst, "enkelte" ordentlige styrkeløftere på 82,5-86kg(!) som trenger å få løst opp ryggen sin biggrin
"Man elsker ikke et menneske på grunn av dets styrke, men på grunn av dets svakheter."

Utlogget Blond'nSmart

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 38
  • Honnør: 18
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 38

  • Kommende sterk, veldig blid og helt silikonfri!
Sv: Prosjekt under utarbeidelse, dvs meg...
« #4 : 27. november 2006, 21:47 »
For å understreke noe, så er styrketrening i mitt tilfelle et ganske nytt innslag i hverdagen, etter år med andre treningsformer. Men, i høst, etter ganske sterk påvirkning fra det gode styrkeløftmiljøet på Røros, måtte også jeg til pers. Det at jeg er helt fersk vises nok på antallet kilo det er snakk om, men har store mål om å vise en bra oppadstigende fremgangskurve.
Nå varierer treningsopplegget mitt litt etter hvem jeg trener med; trening med venninner, for meg selv, eller med min "personlige" trener biggrin, men i dag var det "venninne-trening" som så sånn ut:

45min intervall på tredemølle

Benkpress:
1x10 (20kg) 1x7 (25) 1x3 (27) mens 30 kg får bli et mål til neste gang.

Crunches/ Sit-Ups:
3x20

Side-crunches:
2x10 på hver side

Sånne sit-ups, der man sitter å løfter overkroppen mot knærne, som man også løfter:
3x10

Rygghev, uten vekter denne gangen:
2x15 og 1x10

Nedtrekk, foran såklart:
1x10 og 2x8 (30kg)


"Man elsker ikke et menneske på grunn av dets styrke, men på grunn av dets svakheter."

Utlogget Blond'nSmart

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 38
  • Honnør: 18
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 38

  • Kommende sterk, veldig blid og helt silikonfri!
Sv: Prosjekt under utarbeidelse, dvs meg...
« #5 : 30. november 2006, 00:11 »
En på flere måter tung trening i dag, da Nazi-Jokke, hadde bestemt seg for å ta "prosjektet under utarbeidelse, meg" mildt sagt alvorlig.
Men med en nazi trener, og en stabukk av en "trainee" ble det nok noen gnisninger, Argue og treninga i dag bærer preg av det, så sånn ble dagens trening seende rent fysisk ut:

Et lite 10-minutt på sykkel som oppvarming

Sit-ups 3x20

Rygghev,strake med 3x10 (med 5kg)

Knebøy:
2x10 (20kg)
x-antall misslykka forsøk med 40kg (NJ ikke fornøyd med teknikken) Argue
+ noen flere med 30kg (samme som over) Argue
1x10 (20kg)


Benkpress
2x10 (20kg)
2x3 (25kg) (ibid som over) Argue
2x3 (24kg)
+++Noen forskjellige teknikkøvelser

25min intervall på tredemølle, som aggresjonsutløp mot tidligere nevnt NJ. Måtte avbrytes etter 25 min pga. noe en av de mannlige joggerne ved siden av meg hadde spist til middag, I say no more..
"Man elsker ikke et menneske på grunn av dets styrke, men på grunn av dets svakheter."

Utlogget Princilla

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 46
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 46

Sv: Prosjekt under utarbeidelse, dvs meg...
« #6 : 30. november 2006, 00:33 »
Hei!
Er i nybegynner fasen jeg også når det gjelder styrketrening.
Du er heldig da som får med deg veninner på styrketrening, noe jeg bare kan drømme om. Så vidt jeg får de med på spinning! Smiley

Skal følge med deg jeg hvordan det går og som vi vet er jo teknikk veldig viktig før vi begynner å operere med de store talla!

Lykke til! Cheesy
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=51735.0

Jente 24 år, 64 kg, 162 cm
Jobber mot 60 kg og 20 fettprosent! Smiley

Utlogget Ensomme Arm

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 646
  • Honnør: 119
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 646

  • Alt går!
Sv: Prosjekt under utarbeidelse, dvs meg...
« #7 : 30. november 2006, 14:57 »
En på flere måter tung trening i dag, da Nazi-Jokke, hadde bestemt seg for å ta "prosjektet under utarbeidelse, meg" mildt sagt alvorlig.
Men med en nazi trener, og en stabukk av en "trainee" ble det nok noen gnisninger, Argue og treninga i dag bærer preg av det, så sånn ble dagens trening seende rent fysisk ut:

Et lite 10-minutt på sykkel som oppvarming

Sit-ups 3x20

Rygghev,strake med 3x10 (med 5kg)

Knebøy:
2x10 (20kg)
x-antall misslykka forsøk med 40kg (NJ ikke fornøyd med teknikken) Argue
+ noen flere med 30kg (samme som over) Argue
1x10 (20kg)


Benkpress
2x10 (20kg)
2x3 (25kg) (ibid som over) Argue
2x3 (24kg)
+++Noen forskjellige teknikkøvelser

25min intervall på tredemølle, som aggresjonsutløp mot tidligere nevnt NJ. Måtte avbrytes etter 25 min pga. noe en av de mannlige joggerne ved siden av meg hadde spist til middag, I say no more..

E d henne  Argue som e "veldig blid"??(ref.avatar)  Smile Smile
Samboere e håpløse objekt å trene...
Sekkert dåle trænar..
'262,5-55-100   Alt går!

Utlogget Rørosingen

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 143
  • Honnør: 36
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 143

Sv: Prosjekt under utarbeidelse, dvs meg...
« #8 : 30. november 2006, 15:35 »
E d henne  Argue som e "veldig blid"??(ref.avatar)  Smile Smile
Samboere e håpløse objekt å trene...
Sekkert dåle trænar..

You don't say...
Jeg sa: "Kom igjen!" når hun skulle løfte benkpress.. Hva fikk jeg til svar?
Jo; "Hold kjeft!!".. Gjennom 10 år med trening så har jeg aldri hørt det svaret før:) Hun fortalte etterpå at hun trodde jeg maste på at hun måtte skynde seg, og  ikke at jeg ville at hun skulle psyke seg opp:)
Det er ikke farten som dreper, det er smellen.
Eller som vi cowboys sier; It's not the fart that kills, it's the smell.

Utlogget Sjefskjerring

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 569
  • Honnør: 87
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 569

Sv: Prosjekt under utarbeidelse, dvs meg...
« #9 : 30. november 2006, 15:41 »
Samboere e håpløse objekt å trene...


Rart, det var akkurat det Grete sa........

Utlogget Advocatus Diaboli

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 172
  • Honnør: 1094
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 172

  • Love belongs to Desire, and Desire is always cruel
Sv: Prosjekt under utarbeidelse, dvs meg...
« #10 : 30. november 2006, 15:46 »
Dere blondiner altså.. Tongue
"The devil made me do it". I have never made one of them do anything. Never. They live their own tiny lives. I do not live their lives for them.

Utlogget Blond'nSmart

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 38
  • Honnør: 18
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 38

  • Kommende sterk, veldig blid og helt silikonfri!
Sv: Prosjekt under utarbeidelse, dvs meg...
« #11 : 30. november 2006, 15:53 »
Hehe..Nils Henning har rett, Nazi-Jokke er en flink trener, men nå var vel det før han traff på et sånt stabeist å skulle trene biggrin Men ser egentlig ganske positivt på det, for så lenge all damp og aggressjon slipper ut under vekter, så er det ikke så mye til overs for "hjemmebruk". Så da blir jeg sterkere, Nazien får boosta egoet sitt, og alt blir veeeldig fredelig i nedre allè. Til og med sossene på senteret på gløs får underholdninga si! :Smiley
"Man elsker ikke et menneske på grunn av dets styrke, men på grunn av dets svakheter."

Utlogget Blond'nSmart

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 38
  • Honnør: 18
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 38

  • Kommende sterk, veldig blid og helt silikonfri!
Sv: Prosjekt under utarbeidelse, dvs meg...
« #12 : 04. desember 2006, 23:24 »
En ganske ålreit trening i dag, med teknikk som det store stikkordet. Ikke noen tunge vekter og med sett på  alt fra 6-15 reps, men still, regner med det er ei som kommer til å være støl på julegaveshopping i mårra biggrin

10min oppvarming på sykkel.

3 sett med sit-ups og rygghev.
5 sett med knebøy.
4 sett med benkpress.
4 sett med markløft

Avslutning med triceps og biceps.

Føler kanskje at kontrollen blir bedre, så får jeg bare håpe at styrken kommer av seg selv :Smiley
"Man elsker ikke et menneske på grunn av dets styrke, men på grunn av dets svakheter."

Utlogget Blond'nSmart

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 38
  • Honnør: 18
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 38

  • Kommende sterk, veldig blid og helt silikonfri!
Sv: Prosjekt under utarbeidelse, dvs meg...
« #13 : 11. desember 2006, 01:22 »
Nå skulle jeg egentlig kommet med en saftig og utdypende oppdatering av mine siste trenings-bedrivelser, men må skyldig innrømme at bortsett fra sene kvelder på jobb, og tidlige morgenene ute i stallen, har det skortet på fysiske utfordringer her på Røros.  blush
Må nok krype til korset hos Aktiviteten når han er tilbake fra Brasil, og spørre om en julepris for hjemvendte studenter, for skjønner jeg må slå følge med Rørosingen på trening skal det gå noen vei.

Ellers så ser jeg at debatten rundt dokumentaren på TvNorge går ganske heftig her, og kjenner jeg provoserer meg noe voldsomt over relativt unge mennesker, som i 14-15-16års alderen har inntatt noe som minner mistenkelig om gryende pro-bole holdning.
Nå er det ikke så veeldig mange år siden jeg var i den yngre aldersgruppen selv, og har flere på godt og vondt erfaringer fra miljøer, der det var vanlig at gutter planla russetida og alkohol-inntak etter "kurer" og forsyningsmuligheter/økonomi av steroider, og russetreff som gikk rett til helvette og og og osv osv......
Dokumentaren fikk jeg dessverre ikke sett, men mener at dårlige reklame for noe som skummelt mange ungdommer rundt omkring i dag ser på som kroppsidealer, er mere positivt enn negativt...Kunne skrevet i evigheter om temaet egentlig, men skjønner at steroider (mere enn synthol) beklagelig vis er et ømt tema hos enkelte innpå her...

Da hadde jeg vel egentlig fått sagt det jeg skulle, og enda litt til, og satser på at neste gang blir mere "vettug" hva treningsfremgang angår biggrin
"Man elsker ikke et menneske på grunn av dets styrke, men på grunn av dets svakheter."

Utlogget Unforgiven

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 637
  • Honnør: 228
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 637

  • the alpha and the omega
Sv: Prosjekt under utarbeidelse, dvs meg...
« #14 : 11. desember 2006, 01:29 »
stå på Smiley

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!