Skrevet av Emne: Hva er det folk syns om RyP programmet som man finner på tn.no?  (Lest 2883 ganger)

Utlogget Benjamino

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 7
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7

Hei. Jeg lurer på hva folk mener/syns om det RyP opplegget..?

Vurderer å prøve det sjøl ved å starte med grunnprogrammet og så gå over til ekstrem muskelvekst, men jeg får se... Vil høre meninger fra folk som virkelig har testa det først:)

Håper på respons.

MvH. Benjamin
Pumper jern for å bli STOR å sterk:P:D

Utlogget vidart

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 961
  • Honnør: 54
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 961

  • Personality sucks...
Hei igjen!

Til tross for mine innlegg om 3-splitt tidligere, vil jeg heller anbefale RYP fremfor det hvis du skulle velge mellom en av disse. Har prøvd både grunnprogrammet og ekstrem muskelvekst, men må nok si at grunnprogrammet (med litt individuelle tilpasninger) passet meg best.
Last ned heftet, skriv det ut, og les gjennom det! Det er litt å sette seg inn i, spesielt hvis man er relativt ny innenfor dette, men dette er informasjon som kommer nyttig med uansett.

Anbefales på det sterkeste! 2thumbsup

Utlogget Benjamino

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 7
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7

 Grin Høres bra ut, jeg kjører den 3 splitten til over nyttår så jeg kan rekke å finne ut hva mine 10 RM er og tenker jeg tar meg en tur for å kjøpe litt kosttilskudd igjen snart, begynner å gå tom.  Tongue
Det er meninga en skal kjøre alle de øvelsene som står i grunnprogrammet (RYP) 3 ganger i uka eller? Mandag, Onsdag og Fredag.
Takk for responsen:)
Pumper jern for å bli STOR å sterk:P:D

Utlogget vidart

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 961
  • Honnør: 54
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 961

  • Personality sucks...
Det er ikke en 3-splitt, men et helkroppsprogram. I en 3-splitt deles treningen opp i 3 ulike deler, i motsetning til et helkroppsprogram hvor det er det samme programmet som trenes.
Alle øvelsene skal kjøres i hver økt 3 ganger i uka. Øvelsene som står i heftet er de som TN anbefaler, men har du egne favoritter kan disse erstatte øvelsene som står i heftet.
Du kan legge til øvelser hvis du ønsker det, men det bør være lite. Blir fort for mye hvis du øker treningsmengden. Bare pass på at du prioriterer de store muskelgruppene.

Kan nesten garantere at du vil like dette! Wink

Utlogget trulle

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 85
  • Honnør: 8
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 85

Jeg har kjørt grunnprogrammet og EM.
Begge har fungert på meg, det eneste jeg har å utsette på programmene er at det er stor påkjenning på skuldrene. Jeg har til tider kjent at det har vært stoor påkjenning på skuldrene. Ellers har jeg hatt litt problem med å henge med progressonen i bred roing øvelsen.

Konklusjonen er at RYP fungere!  biggrin

Etter et merkelig år har jeg blitt en feit jævel!
91,2 kg 10.08.2009 Mål 80 Kg 1. juni 2010!

Utlogget StianM

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 60
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 60

Jeg er nå ferdig med uke 3 i EMV etter å ha først kjørt GP, og må si jeg er ganske fornøyd. Eneste jeg har å legge til det andre har sagt, må være at dersom du er ok trent når du begynner, kan det være en idé å sette 10RM noen få kg lavere enn din egentlige 10RM. Ellers kan det bli beintøft å følge progresjonen  Wink

That being said, både under GP og EMV tenkte jeg "jesus, aldri i verden om jeg klarer løfte det der" når jeg så litt fram i programmet. Men tror du faen ikke det gikk så det suste  Grin
Siste treningsdag uke 3 på EMV var vekta på knebøy 20kg høyere enn det 10RM'en min var da jeg startet GP. Fornøyd med den progresjonen på 10 uker  Smiley

Utlogget Benjamino

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 7
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7

Høres strålende ut!:D Jeg skal nok tenke på å sette de 10 rm litt under det jeg klarer:) Takk for tipset..  Grin
Pumper jern for å bli STOR å sterk:P:D

Utlogget Force

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 412
  • Honnør: 21
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 412

Men dere. Jeg har erstattet knebøy med benpress, liggende lårcurl og utfall i mitt program. Dette på grunn av at det ikke er mulighet til å trene knebøy ennå der jeg trener. I programmet jeg har regnet ut på tn.no, står det at jeg skal kjøre 5 rep på 364kg i benpress siste uken! :S
Jeg mener at jeg kan umulig klare dette Tongue Eller hva mener dere?
Jeg satte inn 260kg som min 10rep maks..

Utlogget vidart

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 961
  • Honnør: 54
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 961

  • Personality sucks...
Ifølge progresjonen skal du kunne klare dette!
Hvis du klarer 10 rep på 260 relativt greit, så skal du ikke se bort fra at du faktisk klarer å komme i land med dette, selv om det høres litt drygt ut.
Du får gi det ett forsøk å se hvordan det går!

Stå på! 2thumbsup

Utlogget bjørn`

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 11 408
  • Honnør: 562
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 11 408

Funderer på å kjøre en runde RYP i løpet av vinteren. Er litt sugen på å kjøre ett organisert program igjen. Smiley
Smiley

Utlogget Force

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 412
  • Honnør: 21
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 412

Ifølge progresjonen skal du kunne klare dette!
Hvis du klarer 10 rep på 260 relativt greit, så skal du ikke se bort fra at du faktisk klarer å komme i land med dette, selv om det høres litt drygt ut.
Du får gi det ett forsøk å se hvordan det går!

Stå på! 2thumbsup
Okey Cheesy Jeg skal gi det et forsøk Wink

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!