Skrevet av Emne: Sliter litt med RP. Noen synspunkt?  (Lest 11075 ganger)

rodjka

  • Gjest
Sliter litt med RP. Noen synspunkt?
« : 05. desember 2006, 13:40 »
Hei.

Jeg er nå på min andre syklus med DC trening. Den første syklusen kjørte jeg uten RP og SH. Hadde grei framgang, men har eksperimentert litt med RP på enkelte øvelser nå og har lyst til å kjøre i hvert fall ett ekstra RP-sett på de fleste øvelsene. Det jeg har merket er at jeg sliter med å greie å ta flere reps etter å først å ha kjørt til failure og så bare ventet 20 sekunder. Det varierer riktignok litt fra øvelse til øvelse. Det jeg lurer på er hva som vil være mest hensiktsmessig: Ta lengre pauser på 30-40 sekunder, kjøre det som et droppsett eller bare droppe hele greia?

Har også et helt annet spørsmål. Kjører dere DC hele året eller legger dere inn perioder med annen type trening? Vurderer å legge inn en periode med Dietmars mengdetreningsprogram før jeg kjører neste syklus. Noen synspunkter på det?

Utlogget dunny

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 189
  • Honnør: 7
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 189

Sv: Sliter litt med RP. Noen synspunkt?
« #1 : 05. desember 2006, 14:57 »
Mener du at du ikke klarer å ta noen i det hele tatt etter første failure punktet? Det er jo ikke meningen å klare mange reps på de to rp mini-settene. Vanligvis ender det slik til meg: 7-4-2=13. Det kommer jo også an på øvelse og rep-range da...

Ikke ta lengre pauser eller dropset, det er ikke DC. Det er lagt opp slik som det er fordi det fungerer. Du kan jo kjøre straighte setts da, mange som har bra framgang med det.

Jeg kjører det hele tiden, jeg tror sterkt på denne treningsformen og vil ikke kaste bort tid på noe annet, mindre effektivt! Å kjøre en annen treningstype som også er veldig intens istedenfor å ta en cruise vil ikke akkurat være noe poeng. Siden kroppen din allerede er helt kjørt etter en DC blast, da trenger den hvile, ikke enda mer intens trening. Men det er min mening da:)
"Do you really think that eating 3000 calories with 225 grams of protein and doing the Weider "confusion training principle" to keep your body offguard will somehow magically make your 175lbs into 250lbs of rock granite monstrosity?
....Get your act together and think this all out or quit your complaining and dreaming and take up tennis." -DC

www.myspace.com/thomasfonn

Utlogget dunny

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 189
  • Honnør: 7
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 189

Sv: Sliter litt med RP. Noen synspunkt?
« #2 : 06. desember 2006, 20:59 »
Jeg skjønner... Er du sikker på at du ikke tar 10 sekunders pause bare? Wink

 Men kanskje du er nødt til å kjøre bare straighte setts hvis du skal fortsette med DC, folk er jo forskjellige. Det er ikke alle som klarer å kjøre rp. Du kan jo prøve med litt lettere vekt på settet, hvis du ikke allerede har prøvd det?! Prøv å ende på rundt 20 rp, også øker du vekter etterhvert samtidig som rep-antallet går nedover.

"Do you really think that eating 3000 calories with 225 grams of protein and doing the Weider "confusion training principle" to keep your body offguard will somehow magically make your 175lbs into 250lbs of rock granite monstrosity?
....Get your act together and think this all out or quit your complaining and dreaming and take up tennis." -DC

www.myspace.com/thomasfonn

Utlogget dunny

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 189
  • Honnør: 7
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 189

Sv: Sliter litt med RP. Noen synspunkt?
« #3 : 08. desember 2006, 02:07 »
Etter en cruise så går jeg vanligvis ned noen "hakk" på vektene, er bestandig litt svakere da enn rett før cruisen. Men går fort opp igjen og etter den første syklusen er jeg tilbake i samme form som før pausen, og enda bedre Smiley

Det jeg mente med lavere vekter er at du får mer å gå på. Hvis du rest-pauser deg til rett under 20 reps, er det mye lettere å øke i vekt mange ganger før du havner nede på 11-12 rp å må begynne og kjempe skikkelig for å beholde øvelsene. Da blir du kanskje også mer vant til rest-pause på de øvelsene der du sliter med det! Smiley
"Do you really think that eating 3000 calories with 225 grams of protein and doing the Weider "confusion training principle" to keep your body offguard will somehow magically make your 175lbs into 250lbs of rock granite monstrosity?
....Get your act together and think this all out or quit your complaining and dreaming and take up tennis." -DC

www.myspace.com/thomasfonn

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!