Skrevet av Emne: Få reps for muskelvekst  (Lest 1581 ganger)

Utlogget Gulldokka

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 407
  • Honnør: 14
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 407

Få reps for muskelvekst
« : 07. desember 2006, 07:12 »
jeg kjører ett nytt program nå for å få litt form på skrotten. dvs. vokse i volum.

Treningsopplegget:
3 sett à 5 reps. kjører så tungt som jeg greier.
strekker ut morgenen etter økta.

har noen erfaring med så få reps? dumt å ikke tøye ut rett etter økta?
  Smile

Utlogget bergan01

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 4 137
  • Honnør: 1154
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 137

Sv: Få reps for muskelvekst
« #1 : 11. desember 2006, 02:46 »
hmm.. Få reps går mer på styrke enn volum, så vis det er volum du er ute etter ville jeg vurdert å legge om reps og sett til noe annet som, 3*8 e.l.
Alder: 23år        Høyde: 178cm       Vekt: 96kg

Junior-Europamester     -110 markløft 2010
Junior-Europamester     -120 Knebøy 2011
Sølv totalt Junior-Em 2011

Mål for 2012:
Norgesmester -93 junior
Norgesrekord Totalt senior


Utlogget Fleex

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 386
  • Honnør: 11
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 386

Sv: Få reps for muskelvekst
« #2 : 12. desember 2006, 11:59 »
Misforsto litt. Så glem denne.

Utlogget MariusW

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 061
  • Honnør: 21
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 061

Sv: Få reps for muskelvekst
« #3 : 12. desember 2006, 12:02 »
få reps bygger jo masse det:) har kjört tung i det siste nå ca 4-6*4 syns det bygger bra:)


Sponset av: Bodypower

Konkurrerende utøver i Fitness Fysikk.

Utlogget bergan01

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 4 137
  • Honnør: 1154
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 137

Sv: Få reps for muskelvekst
« #4 : 12. desember 2006, 15:40 »
Jeg sier ikke at det ikke bygger! Men vil si 6-12 reps bygger mer.. Men er enig med deg at det bygger, jeg har kjørt mye forskjellig, akkuratt nå kjører jeg mer styrkebasert program og øker mer enn noen gang i både styrke og volum. Men det er mye på grunn av variasjon fra tidligere program som var litt mer byggebasert.
Alder: 23år        Høyde: 178cm       Vekt: 96kg

Junior-Europamester     -110 markløft 2010
Junior-Europamester     -120 Knebøy 2011
Sølv totalt Junior-Em 2011

Mål for 2012:
Norgesmester -93 junior
Norgesrekord Totalt senior


Utlogget Geir Ø

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 47
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 47

  • Ingen smerte ingen fremgang..
Sv: Få reps for muskelvekst
« #5 : 19. desember 2006, 21:31 »
har selv kjørt 3*5 i det siste føler det funker bra men prøv med super sett til slutt...
Mine meritter

BP:112.5 KB:150 ML:130

Høyde: 165cm
Vekt:63kilo

Utlogget nWe

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 544
  • Honnør: 49
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 544

  • I'll be back!
Sv: Få reps for muskelvekst
« #6 : 19. desember 2006, 21:37 »
Jeg kjører 4x6 på baseøvelser og 3x8, 2x8,3x12 på andre øvelser. Funker fett.

Utlogget 25årstrening

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 259
  • Honnør: 270
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 3 259

Sv: Få reps for muskelvekst
« #7 : 28. desember 2006, 23:07 »
Å kjøre med få reps i perioder, eller på enkelte økter, kan ha mye for seg, også for hypertrofi. Som alle andre variable må belastning varieres systematisk for optimal framgang over tid. En annen sentral komponent ser nemlig ut til å være å kjøre endel trening med korte hvilepauser mellom settene (om det er effekten av økt naturlig veksthormon eller gjentatt tapping av ATP i musklene eller begge deler som gir denne anabole effekten kan man diskutere, men det er egentlig av akademisk interesse).

Utlogget Haalvor

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 688
  • Honnør: 79
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 688

Sv: Få reps for muskelvekst
« #8 : 28. desember 2006, 23:45 »
Å kjøre med få reps i perioder, eller på enkelte økter, kan ha mye for seg, også for hypertrofi. Som alle andre variable må belastning varieres systematisk for optimal framgang over tid. En annen sentral komponent ser nemlig ut til å være å kjøre endel trening med korte hvilepauser mellom settene (om det er effekten av økt naturlig veksthormon eller gjentatt tapping av ATP i musklene eller begge deler som gir denne anabole effekten kan man diskutere, men det er egentlig av akademisk interesse).

Dette med korte hvilepauser mellom settene. Gjelder dette bare når man har kortehvilepauser mellom sett av de samme muskelgruppene, eller også under supersett, da man kjører henholdsvis annenhvert sett ulike muskelgrupper?
"Ain't Nothing to it but to do it" - Keep me from overanalyzing

[size=08pt]That logbook
[/size]

[size=08pt]Bildeprofil
[/size]

Utlogget 25årstrening

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 259
  • Honnør: 270
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 3 259

Sv: Få reps for muskelvekst
« #9 : 30. desember 2006, 15:12 »
Dette med korte hvilepauser mellom settene. Gjelder dette bare når man har kortehvilepauser mellom sett av de samme muskelgruppene, eller også under supersett, da man kjører henholdsvis annenhvert sett ulike muskelgrupper?

Det vi har av forskning på dette har først og fremst sett på lengde av hvilepauser mellom sett på samme muskelgruppe. Men det er også gunstige aspekt ved å kjøre med korte hvilepauser mellom supersett.

Flere kilder har anbefalt kroppsbyggere å veksle mellom trening med høy belastning og litt lengre pauser, og trening med lavere belastning og svært korte pauser. Rest-pause i DC er jo feks en teknikk med meget kort pause mellom to sett.

Gå til:  

Bananpannekake

Kosthold23.11.20202213

Perfekt å starte dagen på!
Her får du hjelp til å sette sammen et optimalt kosthold med enkle tips og triks.

Proteinrike tacolefser

Trening21.11.202030

Bytt ut tradisjonelle tortillalefser eller speltlomper med hjemmelaget proteinrike tacolefser.
Ønsker du å bli litt sunnere? Da bør disse matvarene stå på handlelisten.

Effektiv beintrening

Trening30.07.202069

Ikke skipp unna beintreningen. Dette er øvelsene du bør gjøre.