Skrevet av Emne: Steroider farlige?  (Lest 31815 ganger)

Utlogget minimaSS

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 853
  • Honnør: 18
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 853

Sv: Steroider farlige?
« #30 : 02. februar 2007, 18:13 »
Hvis alle barna hadde lært å være lykkelige uavhengig av omstendigheter, dvs. at de fleste ved avslutning av ungdomskolen er Zen-mestere, ville ingen hatt behov for å bole.

Du kan å få sagt det Grin
Mål 2013: Fullføre Berlin maraton
Startvekt Nov-2012 : 160kg
Loggbok

Figuz

  • Gjest
Sv: Steroider farlige?
« #31 : 02. februar 2007, 18:27 »
Alle barna trente rent, unntatt Ola - Han bola.

Utlogget Maffa90

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 282
  • Honnør: 6
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 282

Sv: Steroider farlige?
« #32 : 02. februar 2007, 18:50 »
I`m not that smart, but I can lift heavy things

Utlogget Maffa90

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 282
  • Honnør: 6
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 282

Sv: Steroider farlige?
« #33 : 02. februar 2007, 19:33 »
ka du prøver å si?? va jo ikke bullshit d som sto på den siden. mener du at d er greit å bruke steroider så lenge man har trent 3år først?
I`m not that smart, but I can lift heavy things

Utlogget Maffa90

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 282
  • Honnør: 6
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 282

Sv: Steroider farlige?
« #34 : 02. februar 2007, 19:49 »
Nei, men mye blir oppblåst der.

Nei jeg mener ikke det er greit å ta steroider om du har trent 3 år. Jeg mener du får ta et eget valg, å bruke steroider om du føler for det. Men så sier jeg også, skaff deg mye kunnskap om steroider, trening, mat, og hvile først, og utfør: Trening, mat og hvile i praksis i mange år før du tenker på steroider.

Folk som har trent 1mnd har ingenting med steroider å gjøre, og har sannsynligvis ingen som helt info om det, bare stikker og spiser pølser og tar 1 shake til dagen. Du fatter bildet?

Og det sikreste er å være over 21-24 år når du skal bruke steroider, grunnet at du ikke skal øydelegge alt som utvikler seg hormonelt i hjernen, i puberteten.

Ja okey men den e go Wink
I`m not that smart, but I can lift heavy things

Utlogget Lars H

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 944
  • Honnør: 270
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 944

  • TEAM STRONGMAN ROY HOLTE!!! VIKINGS 4 EVER!
Sv: Steroider farlige?
« #35 : 03. februar 2007, 14:40 »
hvorfor ta steroider når man kan ta 400kg i bøy uten ? (Randen)

L: Er ikke alle som bruker dette for å bli så sterk, men godt poeng:)

Medmindre man skal bli proff bygger, hva er poenget?

L: Bol (tror jeg) brukes som en form for kosmetikk for de fleste brukere. Ikke annet mål en bedre utseende/selvfølelse.

Om det er for det rent estetiske, for å tiltrekke seg damer, eller for å få "respekt" - hvilken hensikt har det å bruke steroider da?

L: For enkelte VIL ikke vente på resultater. De vil ha dem NÅ. Desverre, dumt, men sant.

Respekt fortjener en person som har trent i mange år rent, og bygd seg opp sakte men sikkert.

L: Absolutt:) Men det er ingen jeg vet som ser en noen schvære karer som bryr seg om de boler eller ikke, bare at de er SÅ schvære. Men enig med deg, respekt=rent:)

Når det gjelder kroppslig perfeksjon finnes det ingen snarveier. Bruker man dop, så blir det ofte problemer av det.

L: Ja. Uten tvil:) Snarveien til resultatet ligger der, men om målet er "perfeksjon" hva det en måtte være, er dop en sterkt hjelpemiddel DERSOM mat og trening er seriøst nok.

Noen kan jo leve et vanlig liv og er erfarne og ansvarlige brukere, men de fleste havner nok i den relativt kunnskapsløse kategorien, og samlivsbrudd, helseproblemer, økonomiske problemer osv hoper seg opp. Lista er lang.

L: Helt sant. 99% av brukere vet troligvis ikke hva de gjør, og får problemer deretter.

Før man i det hele tatt VURDERER å bruke noen steroider bør man ha trent i mange år, og kommet til et punkt hvor det er svært hardt å komme noe videre.

L: Absolutt:) Her faller vel mesteparen inn. De begynner LEEEENGE før de har oppnådd noe bra uten.

Jeg tror at mange likevel ville kommet videre om de hadde gått mer vitenskapelig til verks.

L: Ja. SVÆRT få som spiser og trener 100%

Om man er på hell libido-messig når man når alderdommen kan jeg dog skjønne at mange vil forynges ved hjelp av hormoner. Da stiller saken seg noe annerledes, og kan faktisk føre til bedre livsskvalitet.

L: Enig. Denne typen bruke er noe annet, men det ser jeg ikke på som doping egentlig.

Jeg har sett så mye elendighet som følge av steroider, at generelt sett kan jeg ikke anbefale det.

L: Her er vi 2:)

Resultater oppnådd med steroider er juks.

L: I idrett ja. En boler som blir skikkelig stor må trene/spise veldig hardt i likhet med andre utøvere, så det er ikke "juks" at en hobbyboler er schvær. Det er et resultat av samlede faktorer.

Når man slutter med steroider går kroppen sterkt tilbake styrke og muskelmessig, og man får en psykisk nedtur pga det. For mange er det for hardt å takle.

L: Jepp. Kjenner en som tok en hagle i munnen pga dette. (tror vi)

Penger rett i dass vil jeg kalle det.

L: Vet ikke hva jeg skal si. Noen vil vel ikke mene det. (dem som er fornøyde med hva de får for de pengene, ala slakemiddler)
Før man evt skal trøkke må man spørre seg selv:

"Hva er hensikten med dette, hvorfor vil jeg gjøre dette, hva får jeg ut av dette?"

L: jepp

Dersom man tror at man får respekt av å dope seg, så er det bare tull.

L:jepp, men kanskje respekt av ola normann pga kraftig fysikk?

Alle som har peiling kan ganske kjapt se tegnene på at en person er på, og ihvertfall blir jeg selv ikke spesielt imponert over noen som bruker steroider, snarere tvert om.

L: Mange bol brukere imponerer meg iallefall. en blir ikke et MONSTER bare ved bruk av aas. Men delvis enig:)

Spør deg selv - hva er poenget? Hva er gevinsten vs. potensielle farer?

L: Denne er det ALT for få som gjør. HELT enig.

Er dette noe du kan gjøre, og ha god samvittighet for?

L: Det bør en vurdere ja:)

Har du tenkt på hvor mye det koster?

Det varierer vel fra miljø-miljø hva ting koster, spørsmålet bør vel kanskje være; "hva er du villig til å betale"  når en tenker i tilegg på farene osv.

Har du tenkt på at du kan bli avhengig?

L: Psykisk avhenighet ja. Men en viljesterk person som ser problemer bør ikke ha noe stress med å slutte. Avhengighet tror jeg i dette tilfellet er et definisjonsspørsmål.. Om noen ikke VIL slutte, hvorfor skulle de det?

Får du bedre selvtillit eller livskvalitet ?

L: Tror kanskje noen får det faktisk. Iallefall selvtillitt. Men slettes ikke alle.

Får du bedre jobb, bedre dame?

L: Neppe.


Personlig synes jeg man skal tenke grundig gjennom det før man eventuelt setter i gang med noe slikt, og deretter skal man tenke grundig gjennom det enda en gang.

L: Enig:)

Hvis det er størrelsen og styrken som frister, så er det latterlig. Størrelse og styrke kommer om man trener lenge og seriøst nok. Du gidder ikke å trene lenge og seriøst sier du ? Vel - hva er poenget med å trene i utgangspunktet da?

L: Foilk vil ikke vente på resultater. Se på slankemiddelindustrien!

Trening skal være en livsstil, noe som er positivt, noe som du kan ha glede av.

L: Ja. For de som vil basere livet sitt rundt det som interesse.

Jeg så et program på discovery om tiltrekning mellom kjønnene, og hva som gjorde en mann attraktiv for en kvinne.

Det forskerene fant ut er at kvinner søker trygghet. De vil ikke ha en stor boler som ektemann, de vil ha en trygg vanlig mann med solid inntekt.

L: Jepp. Tror jeg så den samme:)


Jeg mener at det ofte ligger bakenforliggende årsaker til det å bruke steroider, psykiske årsaker, komplekser osv.

L: Troligvis veldig mange under denne kategorien.

Men det er ikke kult å være en stor oppblåst ballong. En stakkarslig garasjeboler som hardnakket påstår at han ikke bruker noe som helst når han blir konfrontert med "hva har du tatt?". Tror bolerene at vi andre er dumme?

L: En ballong.. En bolerballong ser ikke nødvendigvis ikke så annerledes ut en en vanlig styrketrenende ballong. Og; Det finnes folk som ser ut som de boker, men ikke gjør det. Kan ikke forhåndsdømme folk, og hvorfor skulle vi det om de ikke plager noen andre med det? Hvorfor spørre om "bolerne" tror vi er dumme, bolerene er folk i akkurat samme intelligens og menneskekategori som oss andre.

Du kan ikke forvente å kjøre rundt i en ferrari, og til alle som kommenterer bilen så svarer du bare, neida - det er bare en lada.

L: Har sett mange RÅ karer som er rene. (tror jeg iallefall;)

Alle ser det er en ferrari, uansett hvor mye man nekter.

Bol er for mennesker som ikke er sterke psykiske nok til å kunne trene dag etter dag, uke etter uke, måned etter måned og som ikke er flinke nok til å spise god kost.

L: Som tidligere nevnt; Bol brukes som kosmetikk, ikke alle VIL bruke den tiden, engasjementet osv for å få muskler, men er det galt at de ønsker seg en bra kropp uansett?

Det mest latterlige som finnes er hobbybolere.

L: Uenig. Folk bestemmer selv. Kjenner mange som er i denne kategorien, og jeg respeterer deres grunner til det de gjør. Vil ikke dømme dem så lenge det bare er for dem selv de gjrø det.

Hva er poenget?Huh

L: Opp til den enkelte.

Kanskje tar man 250 i bøy, 170 i benk og 270 i markløft og har bola i 10 år, men dette er noe mange styrkeløftere også tar, som har trent rent..

L: Ikke sammenligne styrkeløftere som er en kategori idrettsutdøvere med folk som boler og trener. Kanskje de ikke BRYR seg om hva folk tar i de 3 store?

Hva er poenget?Huh

Galskap sier jeg.

Bra post, men delvis uenig her og der;) Men sleger deg en honnør for en del gode poenger:)

Mvh L

Lars Helge Kristensen

Konkurrerende utøver innen Strongman

Beste løft: 245kg i knebøy, 190kg benkpress og 280kg i markløft. Nå 23 år gammel
Sponset av:
Team Stronman Roy Holte
Viking Supplements System

2003; NM-105kg Husker ikke Plass
2004; NM-21år  3 plass
2007; BOV "Fersk" 4 plass
2007; 8 plass P.N Strongman SHow Larvik, Storklassedebut

Utlogget Soje

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 894
  • Honnør: 262
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 894

  • Dersom noe ikke gir resultater - gjør noe annet!!
Sv: Steroider farlige?
« #36 : 03. februar 2007, 18:03 »
Det som irriterer meg er sitater som dette:

"Er man i en konkurransesituasjon, kanskje til og med i toppklasse, og alle de andre bruker anabole steroider, har man ingen sjanse til å hevde seg i konkurransen lenger."

Det er så mye mer komplisert...

Noen få har på naturlig vis gode nok gener til å hevde seg i idrettslige prestasjoner utenom ekstrem muskelbygging.

Soje

Utlogget minimaSS

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 853
  • Honnør: 18
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 853

Sv: Steroider farlige?
« #37 : 03. februar 2007, 20:15 »
Det som irriterer meg er sitater som dette:

"Er man i en konkurransesituasjon, kanskje til og med i toppklasse, og alle de andre bruker anabole steroider, har man ingen sjanse til å hevde seg i konkurransen lenger."

Det er så mye mer komplisert...

Noen få har på naturlig vis gode nok gener til å hevde seg i idrettslige prestasjoner utenom ekstrem muskelbygging.

Soje

Ikke alle har Soje gener med Soje masse og Soje symetri vettu >Cheesy
Mål 2013: Fullføre Berlin maraton
Startvekt Nov-2012 : 160kg
Loggbok

Utlogget Maffa90

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 282
  • Honnør: 6
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 282

Sv: Steroider farlige?
« #38 : 03. februar 2007, 20:31 »
men nå er det ikke juks å ha gode gener.. å bruke steroider er juks Tongue
I`m not that smart, but I can lift heavy things

Utlogget stallion

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 6 515
  • Honnør: 1111
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 6 515

  • Bøy er gøy!
Sv: Steroider farlige?
« #39 : 04. februar 2007, 08:32 »

Tren minst 3 år. Utnytt din naturlige potensiale, for etter din første kur, vil testostoron nivået ditt være under det du hadde (når du får normal ballanse igjen)

Lær deg trening, kost og hvile. Ikke minst steroider!

Jeg har ikke spesielt tro på at man når sitt naturlige potensiale etter tre år med trening. Når man har trent i tre år begynner man å kjenne kroppen sin mye bedre. Men det er en evig læreprosess.

Stagnerer man etter tre år med naturlig trening, så er det noe som er feil med trening eller kosthold.


Utlogget stallion

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 6 515
  • Honnør: 1111
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 6 515

  • Bøy er gøy!
Sv: Steroider farlige?
« #40 : 04. februar 2007, 08:33 »
Bra post, men delvis uenig her og der;) Men sleger deg en honnør for en del gode poenger:)

Mvh L

Hva er du uenig i ?

Utlogget stallion

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 6 515
  • Honnør: 1111
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 6 515

  • Bøy er gøy!
Sv: Steroider farlige?
« #41 : 04. februar 2007, 08:38 »
Det som irriterer meg er sitater som dette:

"Er man i en konkurransesituasjon, kanskje til og med i toppklasse, og alle de andre bruker anabole steroider, har man ingen sjanse til å hevde seg i konkurransen lenger."

Det er så mye mer komplisert...

Noen få har på naturlig vis gode nok gener til å hevde seg i idrettslige prestasjoner utenom ekstrem muskelbygging.

Soje

Ja, om du ser f.eks. Jonathan Edwards i tresteg, så er han et unikum. Han har lagt opp nå, men han var både spinklere og lavere og mindre enn mange av sine konkurrenter, men hadde spenst og hurtighet og ikke minst teknikk til tusen. Han er nok det man kan kalle et supertalent, men selvsagt er det utrolig mye trening som skal til.

Det var et eksempel på en utøver som er utenfor det normale for sin idrett (i denne sammenheng er normalen en høg kropp.)

Men jeg tror nok at på toppen i mange idretter på verdensbasis er dopingen det lille ekstra som kan gjøre forskjellen på en hederlig plassering og det å bli nr. 1.

Spesielt i sporter hvor det er mye penger, er nok dette tilfelle.

At det finnes grønne epler blant de råtne som likevel får gode plasseringer, og endog vinner skal man ikke se bort fra.

Det er mange typer doping, og endog skyttere har blitt tatt for doping (betablokkere)...


Utlogget Lars H

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 944
  • Honnør: 270
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 944

  • TEAM STRONGMAN ROY HOLTE!!! VIKINGS 4 EVER!
Sv: Steroider farlige?
« #42 : 04. februar 2007, 13:18 »
Hva er du uenig i ?

Hei:) Har skrevet et stykke under tråden din for hvert punkt:) Er absoultt mye enig med det du skriver, men noen av punktene har et "men" slik jeg ser det, iallefall mht uttalelsene som ble gjort mht ordvalg osv.

Skrev da inni den siterte teksten, så ovenfor der kan du lese dem:)

Mvh L

Lars Helge Kristensen

Konkurrerende utøver innen Strongman

Beste løft: 245kg i knebøy, 190kg benkpress og 280kg i markløft. Nå 23 år gammel
Sponset av:
Team Stronman Roy Holte
Viking Supplements System

2003; NM-105kg Husker ikke Plass
2004; NM-21år  3 plass
2007; BOV "Fersk" 4 plass
2007; 8 plass P.N Strongman SHow Larvik, Storklassedebut

Utlogget Danny

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 975
  • Honnør: 196
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 975

Sv: Steroider farlige?
« #43 : 07. februar 2007, 01:41 »
Synes stallion er helt ute på viddene. Lars Helge har lagt inn en del svar til han der, som han burde tenke på. Jeg har ikke tid eller ork til å forklare noe spesielt mer, men kan ihvertfall si at de fleste som boler ikke gjør det fordi de vil løfte mere enn Asbjørn Randen i Knebøy, og de fleste som boler har ikke noe annerledes kropper enn dem som ikke gjør det. Tror i det hele tatt stallion har satt seg veldig lite inn i ting.
Stats 2015 Rein på TRT: Høyde: 1,83. Vekt: 95-105. Alder: 27. Discopumper. Armer: 45-50, Midje: 85-95. Noen sett fra 2015; 100x50 i medium smal benk, 30 "strongman" Chins på 103kg bw.

Utlogget stallion

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 6 515
  • Honnør: 1111
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 6 515

  • Bøy er gøy!
Sv: Steroider farlige?
« #44 : 07. februar 2007, 01:53 »
MilkyArms:

Vel, du kan ha din mening. Hvilket jeg vet er at folk som trener rent fortjener respekt, mens garasjebolere som er sterk i benk, biceps og som har gullkjeder og som liker å lage bråk på byen ikke fortjener respekt!

EOD.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!