Skrevet av Emne: Hvem har tidenes døveste jobb??  (Lest 8084 ganger)

dodraugen2k

  • Gjest
Sv: Hvem har tidenes døveste jobb??
« #15 : 17. desember 2006, 14:33 »
Postsortering i åtte timer. Gjorde det forrige jul, var jævlig kjipt.

Utlogget aiwass

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 4 322
  • Honnør: 1098
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 4 322

Sv: Hvem har tidenes døveste jobb??
« #16 : 17. desember 2006, 14:37 »
Vanskelig å oversette et så bra ord? Døv vil si at man har en hørselsskade, hvis du tenker deg om et par ganger så kanskje du forstår hvorfor du da ikke bør bruke ordet i betydningen "teit, kjedelig, idiotisk, tullete, rar osv".

Vi bør vel heller ikke bruke ordet 'kul'/'cool' med mindre vi beskriver noe kaldt?

Utlogget Zoria

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 4 597
  • Honnør: 266
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 4 597

  • Mens sana in corpore sano
Sv: Hvem har tidenes døveste jobb??
« #17 : 17. desember 2006, 19:26 »
Vi bør vel heller ikke bruke ordet 'kul'/'cool' med mindre vi beskriver noe kaldt?

Det skal jeg ikke henge meg opp i da det er tvilsomt at noen blir fornærmet av det eller finner det støtende.
Books just wanna be FREE! See what I mean at:
http://bookcrossing.com/friend/Tuttasb

Utlogget AlexanderDGL

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 8 009
  • Honnør: 839
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 8 009

  • Giske SK
Sv: Hvem har tidenes døveste jobb??
« #18 : 17. desember 2006, 23:53 »
Brannmann kan være litt døvt det og..
(Er ikke det en norsk en? Ser ut som en "Olden" vann flaske som står der..)

http://www.break.com/pictures/dec6gal3352.html
Bestenoteringer på stevne:
265 - 155 - 250 - 670 kilo sammenlagt
__________________________________________


Utlogget Nick95

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 328
  • Honnør: 41
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 328

  • ..
Sv: Hvem har tidenes døveste jobb??
« #19 : 17. desember 2006, 23:57 »
Er helt enig at en ikke bør bruke ordet døv i slik sammeheng. Jeg pleide og bruke ordet mongo veldig mye før.. Jeg dreit meg loddrett ut første gang jeg traff mannen til søstern min. Lite visste vel jeg at han hadde en mongoloid søster. Det var først da jeg så hvor sårende en slik tilsynelatende uskyldig komentar kunne være at jeg ble klar over hvor idiotisk det er og bruke slike ord.

Til dere som ikke har driti dere ut enda, dere har enda sjansen til og bruke normale ord.

Utlogget aiwass

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 4 322
  • Honnør: 1098
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 4 322

Sv: Hvem har tidenes døveste jobb??
« #20 : 18. desember 2006, 01:18 »
Det er litt forskjell på uttrykkene 'døv' og 'mongo'. 'Mongo' henspiller faktisk på Downs syndrom, og mottakeren av uttrykket sammenliknes med en Downs-pasient. Uttrykket 'døv', derimot, er så lite spesifikt og fullstendig urelatert til den faktiske medisinske tilstanden (en forsøker sjelden å formidle at mottakeren av uttrykket faktisk kan sammenliknes med en hørselskadd person), at det etter min mening neppe kan regnes som like støtende overfor døve som 'mongo' overfor en Downs-pasient.

Men alt dette til side: Hvorfor gidder folk å ta seg nær av ord? Jeg går ikke og bruker disse uttrykkene i hytt og pine, ihvertfall ikke i nærheten av folk som lider av de ovennevnte tilstandene, men om jeg var enten døv eller Downs-lidende, hadde jeg neppe tatt meg nær av slik ordbruk uten noen bakenforliggende sårende mening om meg som nettopp døv eller Downs-lidende.

Jeg er selvsagt enig i at vi ikke trenger bruke støtende betegnelser i unøde, men på den annen side synes jeg heller ikke det er noen vits i å prøve å tolke folks ordbruk som noe mer støtende enn den helt opplagt er ment. Når en vet at folk ikke legger noe mer i uttrykket enn er normalt i dagligdags slang, hvorfor da la seg støte av det?

andreassk

  • Gjest
Sv: Hvem har tidenes døveste jobb??
« #21 : 18. desember 2006, 01:32 »
Jeg jobba med å slipe rust av 1000 lodd i sommer, for deretter å lage hull i de. Fikk krum rygg, pusteproblemer og ble dødsliten av å borre tusenvis av hull gjennom tjukke lodd. I ettertid har jeg fått hørt at jeg fikk den verste jobben av 74 sommervikarer.. så var ikke så heldig der nei. Desutten var lønna både mongo og døv!

Utlogget lfaro

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 945
  • Honnør: 282
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 945

  • Liksomstyrkeløfter
Sv: Hvem har tidenes døveste jobb??
« #22 : 18. desember 2006, 11:16 »
Hehe, slår glatt alle sammen.

På Karmøy er det en bedrift som produserer fiskefor, de har disse fiskefor-pêletsene i 30 meter høye sylindre.
Det var kommet kondens og litt vann ned i tankene, som hadde ført til at de ble ett "heng" med råtten fiskefor på veggene og utover, så på den måten ble det laget en bro med råtten fiskefor i midten av sylinderen (15 meter opp og 15 meter ned).

Vi ble firt ned hengende i vaier i denne sylinderen, med lys på panna og oksygenmaske.
Og skulle suge opp dette med "suge-bil".
Etterhvert som fiskeforet ble hardere (mer råttent) måtte vi til med motorsagen, så jeg hang 20 meter over bakken med motorsag mellom beina i en vaier og kappet råtten fiskefor. Det var forøvrig 15 meter ned til enden av sylinderen.

12 timer daglig i 3 uker.

Utlogget Apelars!

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 305
  • Honnør: 372
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 305

  • Smil!
Sv: Hvem har tidenes døveste jobb??
« #23 : 18. desember 2006, 17:39 »
Døveste jobben jeg har gjort er å sortere post. 8 t på natta..
Værste drittjobben var å håndborre for sprenging i ett 8 meter dypt hull på aker brygge. Midt på vinteren, og på lærlinge lønn. Aldrig mer!
Keep
It
Simple
Stupid!

If you would be a real seeker after truth, it is necessary that at least once in your life you doubt, as far as possible, all things.
—Rene Descartes


Vinglelogg

Lenja AK. Mosjonist.

Utlogget Gaffel

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 400
  • Honnør: 132
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 400

  • kose?
Sv: Hvem har tidenes døveste jobb??
« #24 : 18. juli 2007, 21:55 »
Jobbet som kjøkkengutt i et catering firma. De utnyttet meg som faen! Jeg er sikker på at de har klare råvarer til flere måneder framover.

Jeg skrelte poteter, satte kyllingfileet på spyd, tok vekk skallet på hvitløk og delte dem opp i små biter, skrapte av skallet på paprikan, skrelte mere poteter og enda mere potetskrelling.

Jeg er nå imunn mot potetskrelling og kjedsomhet etter denne jobben!

Har for tiden drømmejobben hvor jeg bare sitter å ser på family guy, simpson osv. (jobber på et sommerland _VELDIG_ lite aktivitet)
sterk,blid og ronkefri

Utlogget proteingutn

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 7 210
  • Honnør: 973
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 210

  • jeje
Sv: Hvem har tidenes døveste jobb??
« #25 : 19. juli 2007, 00:31 »
Hehehe bump biggrin
The only way to keep your health is to eat what you don't want, drink what you don't like, and do what you'd rather not.
-Mark Twain
datagjenoppretting

Utlogget H.M

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 181
  • Honnør: 127
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 181

Sv: Hvem har tidenes døveste jobb??
« #26 : 19. juli 2007, 00:38 »
Hmm.. joa, eg jobber da som ''vaktmester'' nå i sommern.
Eg jobber sammens med en hyperaktiv arbeidsnarkoman, av en polakk som løper rundt å kaller meg mariusz.. ''Maruisz! Vi være flinke, jobbe hele daen! Faen åsså''

I går skoffa eg vel 5-6 tonn med jord. Jorda lå inne i en trang, fuktig kjeller. Kjellern viste seg å være en gammel møkka kjeller.. Det lukta ikkje godt.. Å jorda va da så klart god gammal bæsj. Drit jobb, bokstavlig talt
Westside disciple

Utlogget Down and coming

  • Co-Administrator
  • *****
  • Innlegg: 12 596
  • Honnør: 1114
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 12 596

Sv: Hvem har tidenes døveste jobb??
« #27 : 19. juli 2007, 00:40 »
Slår ikke lfaro men tror jeg slår resten her.

Jobba 17,5 timer sammenhengende (07-00.30) med å løfte 15- og 50 kg's fryste pakninger med fisk, intensivt! 10 av de timene tilbragte jeg i 20-30 minusgrader, nede i lukket og låst lasterom (bare med en litt stor luke ca 2,5 meter over meg) med mild klaustrofobi. Når vi skulle heise opp pallen med pakningene gjennom luka raste det stadig ned, så var farlig også.

For jobben fikk jeg 2000,-

Sad






Svak, bitter og dopingfri



Utlogget ARH

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 763
  • Honnør: 504
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 763

Sv: Hvem har tidenes døveste jobb??
« #28 : 19. juli 2007, 00:50 »
Vanvittig mye syting. Det finnes folk som jobber ræva av seg for halvparten av det vi nordmenn tjener. Mange av disse vet ikke om rettighetene sine. Det at folk syns det er fælt å tømme en konteiner og stable diverse ting er direkte latterlig. Dere får betalt, shut the fuck up and be satisfied!

Jeg jobber for tiden på et vaskeri, hvor jeg står oppreist hele dagen og henger opp sengetøy på en maskin. Det er uhyre kjedelig. Stå på eksakt samme kvadratmeteren i 7,5 timer og kun henge opp sengetøy. Syns jeg jobben er kjekk? Nei, egentlig ikke. Hvorfor jobber jeg der? Jo, jeg tjener penger - aka jeg er fornøyd!
Nidelv Vektløfting, Trondheim

Treningslogg

Utlogget Down and coming

  • Co-Administrator
  • *****
  • Innlegg: 12 596
  • Honnør: 1114
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 12 596

Sv: Hvem har tidenes døveste jobb??
« #29 : 19. juli 2007, 01:06 »
Tror du hadde blitt litt grinete om du også hadde prøvd ut lossing, og fått litt over 100 kr timen... Det er fælt Smiley Ikke engang ukraineren vi jobbet med syns det var morro Smiley






Svak, bitter og dopingfri



Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!