Skrevet av Emne: Hvem har tidenes døveste jobb??  (Lest 8068 ganger)

Utlogget ---

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 8
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 8

Sv: Hvem har tidenes døveste jobb??
« #30 : 19. juli 2007, 01:49 »
Redigert

Utlogget proteingutn

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 7 210
  • Honnør: 973
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 210

  • jeje
Sv: Hvem har tidenes døveste jobb??
« #31 : 19. juli 2007, 02:19 »
Slår ikke lfaro men tror jeg slår resten her.

Jobba 17,5 timer sammenhengende (07-00.30) med å løfte 15- og 50 kg's fryste pakninger med fisk, intensivt! 10 av de timene tilbragte jeg i 20-30 minusgrader, nede i lukket og låst lasterom (bare med en litt stor luke ca 2,5 meter over meg) med mild klaustrofobi. Når vi skulle heise opp pallen med pakningene gjennom luka raste det stadig ned, så var farlig også.

For jobben fikk jeg 2000,-

Sad

g-i-d-d
The only way to keep your health is to eat what you don't want, drink what you don't like, and do what you'd rather not.
-Mark Twain
datagjenoppretting

Utlogget Gundersen™

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 3 906
  • Honnør: 1469
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 906

Sv: Hvem har tidenes døveste jobb??
« #32 : 19. juli 2007, 07:23 »
Jeg syns det virker som en drittjobb å være skadedyrbekjemper. Tenk å ta livet av flere tusen kakkerlakker for så å måtte rydde opp i sølet.

Vanvittig mye syting. Det finnes folk som jobber ræva av seg for halvparten av det vi nordmenn tjener. Mange av disse vet ikke om rettighetene sine. Det at folk syns det er fælt å tømme en konteiner og stable diverse ting er direkte latterlig. Dere får betalt, shut the fuck up and be satisfied!

Jeg jobber for tiden på et vaskeri, hvor jeg står oppreist hele dagen og henger opp sengetøy på en maskin. Det er uhyre kjedelig. Stå på eksakt samme kvadratmeteren i 7,5 timer og kun henge opp sengetøy. Syns jeg jobben er kjekk? Nei, egentlig ikke. Hvorfor jobber jeg der? Jo, jeg tjener penger - aka jeg er fornøyd!

Og ja, det vil alltid være mye syting, men som en konsekvens av at vi faktisk har det veldig bra vil preferansene for hva som er bra og dårlig være helt forskjellig fra andre land. Klart, vi burde ikke klage, men det er lett å glemme andre så lenge en selv føler seg i en kjedelig situasjon. Men igjen, hvis du klarer å være fornøyd med at du tjener penger, og klarer å "glemme" at jobben ikke er så kjekk er jo det veldig bra. Smiley

Les forumreglene her

Norgesmester Benkpress Klasse -83 2011
Norgesmester Benkpress Klasse -82,5 2010
Norgesmester Benkpress Klasse -75 2008
Norgesmester Styrkeløft Klasse -75 2008
Jr. Norgesmester Klasse -75 2008

Treningsloggen min

9x150kg raw benkpress @ 79,7kg

645kg raw @ 79,0kg[/

Utlogget H.M

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 181
  • Honnør: 127
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 181

Sv: Hvem har tidenes døveste jobb??
« #33 : 19. juli 2007, 09:01 »
Man kan ikkje samligne hva folk tar betalt for i andre land og her. Det blir feil.
Det er standarer i norge man må gå ut i fra. Det man er vant til.

Om eg hadde hatt jobb som Ifaro heilt siden eg var liten, hadde eg ikkje brydd meg. Det hadde vært en vane-sak.

Som alle vet, får de fleste polakker dårlig betalt for møkka jobber vi selv ikkje gidder å gjøre, men det er for faen meg dems egen skyld! Det er de som ikkje skaffer oppholdstilatelse og skatte kort. De som gjør det, får bra betalt.
Westside disciple

Utlogget Ostreicher

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 396
  • Honnør: 191
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 396

Sv: Hvem har tidenes døveste jobb??
« #34 : 19. juli 2007, 12:01 »
Hva er en døv jobb? Den mest hørselsskadde jobben? Må da finnes bedre uttrykk å bruke enn det.

Du får det til, du...

Utlogget ARH

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 763
  • Honnør: 504
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 763

Sv: Hvem har tidenes døveste jobb??
« #35 : 19. juli 2007, 12:07 »
Tror du hadde blitt litt grinete om du også hadde prøvd ut lossing, og fått litt over 100 kr timen... Det er fælt Smiley Ikke engang ukraineren vi jobbet med syns det var morro Smiley

Hvis du var 16 år gammel. Tjente 2000 kr på 17,5 timer tjener du altså 115kr timen. Det er en sykt bra timeslønn på den alderen.

Sitat
Og ja, det vil alltid være mye syting, men som en konsekvens av at vi faktisk har det veldig bra vil preferansene for hva som er bra og dårlig være helt forskjellig fra andre land. Klart, vi burde ikke klage, men det er lett å glemme andre så lenge en selv føler seg i en kjedelig situasjon. Men igjen, hvis du klarer å være fornøyd med at du tjener penger, og klarer å "glemme" at jobben ikke er så kjekk er jo det veldig bra. Smiley

Nja, nå tenkte jeg ikke på andre land. Jeg tenkte mer på innvandrere som velger å jobbe i meget dårlige omstendigheter, enten det er pga at de ikke får andre jobber eller fordi de sliter med språket og nok en gang må jobbe de plassene ingen andre vil jobbe. På arbeidsplassen min er det mange som knapt kan kommunisere, men de står oppreist opptil 12 timer daglig på et vaskeri og sorterer skittentøy fra sykehuset osv osv. Der løfter man altså flere tonn med skittent tøy daglig.

Jeg jobbet på selve vaskeriet (skittenavdelingen) kun èn dag. Og det var en ganske fin opplevelse. Når man løfter på et håndkle ser man plutselig at halve håndkle er gult. Denne gulevæsken som håndkle er dykket i, er urin fra en eller annen pasient på sykehuset. Det neste håndkle du tar i er brunt midtpå. Du kan jo bare tenke deg på all driten disse personene tar i hver dag. Lønna til arbeidere som dette tjener ikke all verden.

Likevel står de på. Det er helt vanvittig å se hvor hardt de jobber. Han ene jeg snakket med for noen dager siden hadde vist gått ned 5kg på 2 uker (etter han begynte å jobbe der). Dette fordi de løfter så pass mye daglig at det blir en ganske massiv kardioøkt hver eneste dag. Så han var stor fornøyd han! Kan forresten nevne at det er vanlig kost å spy opp til 4-5 ganger på vaskeriet. Hvis man ikke er veldig rutinert  biggrin
Nidelv Vektløfting, Trondheim

Treningslogg

Utlogget Down and coming

  • Co-Administrator
  • *****
  • Innlegg: 12 596
  • Honnør: 1114
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 12 596

Sv: Hvem har tidenes døveste jobb??
« #36 : 19. juli 2007, 12:33 »
Hvis du var 16 år gammel. Tjente 2000 kr på 17,5 timer tjener du altså 115kr timen. Det er en sykt bra timeslønn på den alderen.

Må tenke på arbeidet en utførerer også da Wink 2000 for 17,5 timer lossing er ikke bra, å bruke 17,5 timer på 180 tonn var heller ikke bra :/ Men var jo frivillig, og som sagt lfaro og cæsar slår meg lett virker det som...Smiley






Svak, bitter og dopingfri



Utlogget Apelars!

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 305
  • Honnør: 372
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 305

  • Smil!
Sv: Hvem har tidenes døveste jobb??
« #37 : 19. juli 2007, 15:09 »
I forhold til å jobbe for så og si nada, så kan de fleste lærlinger i håndverksyrker stille sterkt. Man blir ofte satt til "neger" jobbene fordi man ikke kan noe annet, og fordi man skal testes ut i hue og ræva. Det første halve året jeg var lærling så jobbet jeg for 30 kr timen. (dette var mer enn flere jeg kjenner fikk) Få ting som irriterer meg mer enn ordningen for lærlingelønn. Det er sidestillt med skolegang på papiret, men i praksis så betyr det ofte beinhard jobbing for nesten ingen penger.
Keep
It
Simple
Stupid!

If you would be a real seeker after truth, it is necessary that at least once in your life you doubt, as far as possible, all things.
—Rene Descartes


Vinglelogg

Lenja AK. Mosjonist.

Utlogget Woody

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 036
  • Honnør: 58
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 036

Sv: Hvem har tidenes døveste jobb??
« #38 : 19. juli 2007, 17:50 »
Vanvittig mye syting. Det finnes folk som jobber ræva av seg for halvparten av det vi nordmenn tjener. Mange av disse vet ikke om rettighetene sine. Det at folk syns det er fælt å tømme en konteiner og stable diverse ting er direkte latterlig. Dere får betalt, shut the fuck up and be satisfied!

Jeg jobber for tiden på et vaskeri, hvor jeg står oppreist hele dagen og henger opp sengetøy på en maskin. Det er uhyre kjedelig. Stå på eksakt samme kvadratmeteren i 7,5 timer og kun henge opp sengetøy. Syns jeg jobben er kjekk? Nei, egentlig ikke. Hvorfor jobber jeg der? Jo, jeg tjener penger - aka jeg er fornøyd!
Jeg jobber også på et vaskeri. Sorterer laken, håndklær, putetrekk og dynetrekk 7,5 timer dagen. Utrolig kjedelig siden ingen av de jeg jobber med snakker norsk.
Men men, penger blir det uansett.  Smiley

Utlogget Fleksnes

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 015
  • Honnør: 1550
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 015

Sv: Hvem har tidenes døveste jobb??
« #39 : 20. juli 2007, 01:18 »
ikke glem at nordmenn stort sett velger jobb selv, for så å sitte å syte i årevis etterpå. Det finnes massevis av bedre jobber å få bare man går skikkelig inn for å prøve noe nytt.

Når jeg gikk ungdomskolen satt jeg å skrelte løk 10 timer hver lørdag,fra sju om morran. Satt på en bruskasse, og tjente rundt 40 spenn timen. Skikkelig drittjobb,men man vokser ofte litt på å gjøre sånne type ting også.
Sagt til Fleksnes på treningsforum:

"Du har vell strengt tatt ikke hjulpet meg i det hele tatt fleksnes. Jeg synes du bruker litt mye tid på å skrive til noen som egentlig bare irriterer deg. Kan vell egentlig bare slette meg fra Treningsforum jeg da, siden jeg enten må være strongman eller villig til å lage gym i stuen for å være seriøs.. Skal ta med meg "damevektene" og bozuballene mine et annet sted."

"Det kommer dessverre alltid til å være folk som deg på et forum, og det er vi nødt til å godta."

"... sålenge det hverken er konstruktivt eller relevant, så vil jeg velge å overse "Fleksnes". Vår diskusjon er over!"

"fjern deg , skaff deg et fakkings liv"

"Så veldig morsom du er. Helt utrolig, forstår vi

Utlogget Zoria

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 4 597
  • Honnør: 266
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 4 597

  • Mens sana in corpore sano
Sv: Hvem har tidenes døveste jobb??
« #40 : 20. juli 2007, 01:34 »

Jeg jobbet på selve vaskeriet (skittenavdelingen) kun èn dag. Og det var en ganske fin opplevelse. Når man løfter på et håndkle ser man plutselig at halve håndkle er gult. Denne gulevæsken som håndkle er dykket i, er urin fra en eller annen pasient på sykehuset. Det neste håndkle du tar i er brunt midtpå. Du kan jo bare tenke deg på all driten disse personene tar i hver dag. Lønna til arbeidere som dette tjener ikke all verden.


Tjener ikke så utrolig mye mer vi som har brukt disse håndklærne til å tørke noen med heller, og det til tross for 3 års høgskoleutdanning. Klager absolutt ikke på jobben min da å jobbe innen helse absolutt er en meningsfull jobb men det er veldig synd at det ikke blir verdsatt i form av lønn. Med tanke på at man må jobbe turnus og til ugunstige tider på døgnet, må jobbe helligdager, jobber i små stillingsbrøker og har stort press om å jobbe ekstravakter som gir arbeid på kort varsel og uforutsigbare dager, beordring er utbredt og man er konstant underbemannet så er lønna elendig. Smusstillegg eksisterer ikke, uniformsgodtgjørelsen er en vits, at man blir truet på jobb og/eller utsatt for vold er svært vanlig, sykefraværet pga belastningsskader er svært høyt, allikevel går man på jobb fordi man er glad i jobben sin og bryr seg om menneskene man jobber med og vil gjøre det man kan for at de skal ha det best mulig.
Books just wanna be FREE! See what I mean at:
http://bookcrossing.com/friend/Tuttasb

Utlogget proteingutn

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 7 210
  • Honnør: 973
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 210

  • jeje
Sv: Hvem har tidenes døveste jobb??
« #41 : 20. juli 2007, 02:57 »
En stor del av jobben min bruker jeg på å tørke avføring ut av rompa på andre mennesker for 105 kr timen. Og jeg mener ingen andre i hele Norge på min alder har bedre og mer meningsfylt jobb enn meg Smiley

Grow up Smiley

Så resten av oss skal "grow up" pga du, i dine øyne, har en meningsfylt jobb? Bra at du synes det om jobben din, men hvis jobben din er så meningsfylt som du sier skjønner jeg ikke helt hvorfor du drar inn lønn i det heletatt; videre er det vel også sånn at ingen blir påtvunget jobb her i landet.. Wink
The only way to keep your health is to eat what you don't want, drink what you don't like, and do what you'd rather not.
-Mark Twain
datagjenoppretting

Utlogget ---

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 8
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 8

Sv: Hvem har tidenes døveste jobb??
« #42 : 20. juli 2007, 17:05 »
Redigert

Utlogget Baahh

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 030
  • Honnør: 329
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 5 030

Sv: Hvem har tidenes døveste jobb??
« #43 : 20. juli 2007, 18:33 »
Tror du misforstod innlegget til Cæsar litt, Warl...

Utlogget Il Gladiatore

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 760
  • Honnør: 199
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 760

Sv: Hvem har tidenes døveste jobb??
« #44 : 20. juli 2007, 18:45 »
Tror vi kan konkludere med at Cæsar er alene om å mene at hans jobb er en av de bedre og mer meningsfylte jobbenen enn til de fleste her på forumet. Wink
Be the fire in my heart, be the wind in these sails and be the reason that I live

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!