Skrevet av Emne: Skifte innboforsikring til annet selskap?  (Lest 1093 ganger)

Utlogget JanB Diddl etc

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 13 417
  • Honnør: 3127
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 13 417

Skifte innboforsikring til annet selskap?
« : 26. desember 2006, 13:08 »
Jeg har hatt innboforskring i Gjensidige i mange år. Nå vurdere jeg å bytte til noen andre. Selv om det bare er 1600 kr i året så er det jo mulig å spare penger her også. Har bl.a. hørt at Ya har bra betingelser.

Er det noen som har erfaring med dette? En ting jeg nå lurer på er forsikringen som jeg har nå. I den nye avtalen jeg har fått så står det "Hovedforfall" og "Gjelder fra" 23.12.2006, mens efakturaen jeg har i nettbanken, som jeg enda ikke har betalt, har forfall 26.12., altså i dag. Siden "Gjelder fra" er 23.12. og jeg ikke har betalt, betyr det at hvis noe skjer i dag, så er jeg ikke forsikret? Eller siden forfall i nettbanken er 26.12., betyr det at jeg er forsikret i dag, men hvis jeg ikke betaler i dag så er jeg ikke forsikret i morgen? Hvis jeg betaler i dag for hele 2007, hvordan fungerer det da i forhold til å skifte til et annet forsikringsselskap?





Gloria in Excelsis Deo


Utlogget aktiviteten

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 8 488
  • Honnør: 1123
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 8 488

Sv: Skifte innboforsikring til annet selskap?
« #1 : 26. desember 2006, 19:44 »
Det er kommet nye regler om skifte av selskap nå, det gjør at du slipper å vente til hovedforfall før du skifter selskap.  Tror dette er nytt fra i år(eller kanskje fra 1.1?)

”Inte visste vel jag at dagarna som kom och gikk var sjølva livet”

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
Sv: Skifte innboforsikring til annet selskap?
« #2 : 26. desember 2006, 20:47 »
Forfall er egentlig 23/12, men siden dette er en lørdag flyttes det til første "jobbedag".

1600,- i innbo og samtidig bo i Oslo er uansett ganske rimelig. Du er ikke organisert via jobb eller noe ? Eneste mulighet til å spare "litt".

OBOS medlem ? Det koster 200,- og da får du innboforsikring for 900,- som omfatter 1,5 mill.
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Utlogget JanB Diddl etc

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 13 417
  • Honnør: 3127
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 13 417

Sv: Skifte innboforsikring til annet selskap?
« #3 : 26. desember 2006, 21:38 »
Det er Gjensidige. Innbo og løsøre 378000, "Ansvar som privatperson i Europa" 3 mill (hva det nå måtte bety), rettshjelp 100 tusen + annet småtteri.

Som mange (de fleste?) så har jeg liten eller ingen peiling på innboforsikringen, hva den koster i forhold til andre, og hva den egentlig dekker. Men har bestemt meg for å sette meg litt inn i det nå. Hvis man begynner å lese vilkårene på egenhånd så er det nesten umulig å forstå hva de mener, hva det dekker, og hva det IKKE dekker...
Gloria in Excelsis Deo


Utlogget kennyo

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 890
  • Honnør: 181
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 890

Sv: Skifte innboforsikring til annet selskap?
« #4 : 27. desember 2006, 07:49 »
Husker ærlig talt ikke hva jeg betaler, men er veldig fornøyd med selskapet jeg bruker, og de har alltid kommet best ut på pris når jeg har ringt rundt og sjekket. De heter Enter, og er et søsterselskap til Vesta. Det jeg har lagt merke til på både ringerunder og ut fra tidligere erfaringer er i hvert fall: Styr unna de største selskapene!  Deal

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
Sv: Skifte innboforsikring til annet selskap?
« #5 : 27. desember 2006, 07:59 »
Og spør du meg, så styr unna Enter !!!! Jeg har utelukkende dårlig erfaring med de når det først skjer noe. Særlig etter at de skulle ha 42000 (!!!) for å forsikre bilen min... woot En ringerunde og jeg hadde bilforsikring til under 7000. Smiley

Men akkurat innbo så bør man sjekke ut om fagorganisering har noe, om det finnes bedriftsavtaler; evnt. benytte seg av f.eks. OBOS som jeg nevnte over. Innboforsikring skal være billig. Smiley
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
Sv: Skifte innboforsikring til annet selskap?
« #6 : 27. desember 2006, 08:02 »
Det er Gjensidige. Innbo og løsøre 378000, "Ansvar som privatperson i Europa" 3 mill (hva det nå måtte bety), rettshjelp 100 tusen + annet småtteri.


Mulig du har liten leilighet, men under 400 000,- i innbo og løsøre (dere er en familie på 4 ?) hørtes skummelt lite ut egentlig. Bare å begynne å regne på ting, og du er skrekkelig raskt oppe i en slik sum.
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Utlogget kennyo

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 890
  • Honnør: 181
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 890

Sv: Skifte innboforsikring til annet selskap?
« #7 : 27. desember 2006, 08:11 »
Og spør du meg, så styr unna Enter !!!! Jeg har utelukkende dårlig erfaring med de når det først skjer noe. Særlig etter at de skulle ha 42000 (!!!) for å forsikre bilen min... woot En ringerunde og jeg hadde bilforsikring til under 7000. Smiley


 woot I alle dager er det du kjører rundt i da? Ferrari Testarossa, minus i bonus og 1 mill. km i året? Samt parkering på gateplan i Skippergata?  woot Jaja, det viser vel bare at det lønner seg å ringe rundt.  Wink Men som sagt, er min erfaring det motsatte. Har hatt bruk for dem et par ganger, og de har alltid gitt god service. I motsetning til If, som jeg hadde før. De var også veldig bra, helt til jeg fikk bruk for dem.... Say no more, men jeg er altså ikke kunde der lenger...  dry

Utlogget aktiviteten

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 8 488
  • Honnør: 1123
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 8 488

Sv: Skifte innboforsikring til annet selskap?
« #8 : 27. desember 2006, 10:44 »
Tror nok du er veldig underforsikra her diddleedoo.  Husk at innbo dekker alt inventar og klær, data m.m. Sjøl har jeg 1,750.000,- i innbo.  Det koster lite å forhøye den med en million.  Innbo er noe av de billigste forsikringene.

PS! Leste nylig at de fleste hunde og katteeiere har forsikring på dyra sine, men de færreste av de har barneforsikring for sine barn.... Noe å tenke på?
”Inte visste vel jag at dagarna som kom och gikk var sjølva livet”

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
Sv: Skifte innboforsikring til annet selskap?
« #9 : 27. desember 2006, 10:53 »
1750k er som regel en grei sum for de som bor i enebolig ja. Men du må huske på at for Janne sin del og som bor i leilighet, så er noe også dekket av borettslaget (dersom det ikke er selveier da). Er noen nye regler der også.

Men enig med det, innbo er det billig og "overforsikre".
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Utlogget JanB Diddl etc

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 13 417
  • Honnør: 3127
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 13 417

Sv: Skifte innboforsikring til annet selskap?
« #10 : 27. desember 2006, 12:00 »
Ja, akkurat slike ting jeg ikke har satt meg inn i før nå. Jeg har nok vært heldig slash bortskjemt siden jeg aldri i mitt liv har vært nødt til å bruke forsiking på noe som helst. Den største "ulykken" jeg har vært ute for var at noen stjal joggeskoa mine på gymmet. Bortsett fra det så har det aldri skjedd noe i hjemmet, med bilen, har aldri blitt frastjålet noe, det har aldri skjedd noe på reiser, ingenting. Da får man kanskje et litt slapt forhold til slike ting.

Men jeg skal øke innboforsikringen ja. Leiligheten min er 4 roms, ca 85 km boareal. Det er mulig det er noen ordninger gjennom borettslaget og/eller jobben. Skal sjekke det.
Gloria in Excelsis Deo


Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!