Skrevet av Emne: har du noen gang brukt kampsport som selvforsvar?  (Lest 32895 ganger)

Utlogget Alexick

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 359
  • Honnør: 19
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 359

  • Seeing is believing.
Sv: har du noen gang brukt kampsport som selvforsvar?
« #150 : 17. januar 2007, 20:39 »
- To beat a martial artist that's been training for 15 years... all you need to do is to box and wrestle for one year... AND HE'S YOURS!
Sitat fra Bruce Lee.
Smiley
Det er bedre å være tjukk enn tynn... problemet er bare at jeg er tynn... Smiley

ML: 4x160
KB: 5X150
BP: 1X130

Utlogget Alexick

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 359
  • Honnør: 19
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 359

  • Seeing is believing.
Sv: har du noen gang brukt kampsport som selvforsvar?
« #151 : 17. januar 2007, 20:40 »
Jeg mener at all trening er bedre enn ingen trening, hvis man tenker selvforsvar, men det som kan sammenlignes mest med gatekamp er vel MMA.
Det er bedre å være tjukk enn tynn... problemet er bare at jeg er tynn... Smiley

ML: 4x160
KB: 5X150
BP: 1X130

Utlogget Advocatus Diaboli

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 172
  • Honnør: 1094
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 172

  • Love belongs to Desire, and Desire is always cruel
Sv: har du noen gang brukt kampsport som selvforsvar?
« #152 : 17. januar 2007, 20:45 »
- To beat a martial artist that's been training for 15 years... all you need to do is to box and wrestle for one year... AND HE'S YOURS!
Sitat fra Bruce Lee.
Smiley

Ironisk nok kan dette appliseres på mange av hans etterfølgere også..
"The devil made me do it". I have never made one of them do anything. Never. They live their own tiny lives. I do not live their lives for them.

Utlogget toxic

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 665
  • Honnør: 122
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 665

Sv: har du noen gang brukt kampsport som selvforsvar?
« #153 : 18. januar 2007, 22:16 »
Ironisk nok kan dette appliseres på mange av hans etterfølgere også..

Enig.

Utlogget nWe

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 544
  • Honnør: 49
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 544

  • I'll be back!
Sv: har du noen gang brukt kampsport som selvforsvar?
« #154 : 18. januar 2007, 22:18 »
Har aldri trengt å beskytte med meg kickboxing. Pleier ikke komme i slosskamper lenger.

Utlogget Travis

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 318
  • Honnør: 7
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 318

Sv: har du noen gang brukt kampsport som selvforsvar?
« #155 : 19. januar 2007, 22:03 »
16 år... Har gått på Tae-kwon-do i 6 år og hadde svart belte når jeg var 15.. Har også gått på kick-boxing i 1 år..Når eg var akkurat fylt 15 var det en dag jeg hadde vært å badet i byen med klassen, så når vi skulle tilbake gikk vi gjennom en park hvor alle taperene henger:P ; to stykker gikk etter meg, en kompis og to jenter.. De sa de skulle banke oss men vi gikk bare videre men etterhvert mens vi gikk løp kompisen min og de to jentene.. Eg visste at eg kunne banke livskitten ut av de hvis de ville yppe.. Eg stoppet og spurte koffor i helvette de fulgte etter meg.. Men det eneste svaret eg fikk var et skal i trynet.. Eg stoppet litt og de gikk videre, så gikk eg rett bak han ene og kneet han i ryggen og når han snudde seg slo eg knock out på han.. Han la seg ned på gresset og begynte å zippe, mens han andre stakk.. Det er den eneste gangen eg har fått bruk for kampsport kunnspapen min.. Folk kan si ka de vil, men har du god nok erfaring har det mye å si om du havner i slåsskamp!!

Utlogget peter.S

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 11
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 11

Sv: har du noen gang brukt kampsport som selvforsvar?
« #156 : 24. februar 2010, 00:24 »

(dvs, om man ikke driver med aikido, tkd eller annet vås.. Wink ).


teh FUCK? Aikido = Steven Seagal, chuck norris' beste konkurrent ^_^
http://www.youtube.com/watch?v=IVm2ld4f08I#noexternalembed

Utlogget Keiseren

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 65
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 65

Sv: har du noen gang brukt kampsport som selvforsvar?
« #157 : 01. mars 2010, 15:17 »
Kan ikke alle bare være venner.?

Utlogget toxic

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 665
  • Honnør: 122
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 665

Sv: har du noen gang brukt kampsport som selvforsvar?
« #158 : 01. mars 2010, 17:05 »
Kan ikke alle bare være venner.?

og det kommer fra en som har et nick forbundet med totalitær makt, undertrykkelse, krig og utryddelse? Cheesy

Utlogget underattack

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 305
  • Honnør: 12
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 305

Sv: har du noen gang brukt kampsport som selvforsvar?
« #159 : 01. mars 2010, 17:19 »
16 år... Har gått på Tae-kwon-do i 6 år og hadde svart belte når jeg var 15.. Har også gått på kick-boxing i 1 år..Når eg var akkurat fylt 15 var det en dag jeg hadde vært å badet i byen med klassen, så når vi skulle tilbake gikk vi gjennom en park hvor alle taperene henger:P ; to stykker gikk etter meg, en kompis og to jenter.. De sa de skulle banke oss men vi gikk bare videre men etterhvert mens vi gikk løp kompisen min og de to jentene.. Eg visste at eg kunne banke livskitten ut av de hvis de ville yppe.. Eg stoppet og spurte koffor i helvette de fulgte etter meg.. Men det eneste svaret eg fikk var et skal i trynet.. Eg stoppet litt og de gikk videre, så gikk eg rett bak han ene og kneet han i ryggen og når han snudde seg slo eg knock out på han.. Han la seg ned på gresset og begynte å zippe, mens han andre stakk.. Det er den eneste gangen eg har fått bruk for kampsport kunnspapen min.. Folk kan si ka de vil, men har du god nok erfaring har det mye å si om du havner i slåsskamp!!

hvis han skallet deg ned, men gikk videre er vel dette ikke selvforsvar.... Tongue selv om jeg forstår frustrasjonen hehe, jeg har også trent kickboxing og dette er vel noe av det første man lærer der. altså å ikke bruke slike kunnskaper utenfor ringen med mindre det er HELT nødvendig.

det er selvfølgelig ikke rettferdig at han skaller deg, men uansett burde ikke din reaksjon være slik, som du sier er dette eneste gang du har hatt bruk for kunnskapen din, men du hadde ikke bruk for den. det finnes utrolig mange andre bedre løsninger på denne sitvasjonen. ja de er kjipe og kall de feige, men det er det enste riktige å gjøre

Utlogget Keiseren

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 65
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 65

Sv: har du noen gang brukt kampsport som selvforsvar?
« #160 : 01. mars 2010, 20:48 »
og det kommer fra en som har et nick forbundet med totalitær makt, undertrykkelse, krig og utryddelse? Cheesy

Men, allikevel må vi da kunne være venner?

Nicket er selvfølgelig bare en reaksjon mot alle kompleksene jeg har opparbeidet meg i årenes løp.!

Utlogget Cocho

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 211
  • Honnør: 27
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 211

  • Jeg er faktisk en veldig grei kar
Sv: har du noen gang brukt kampsport som selvforsvar?
« #161 : 03. mars 2010, 14:48 »
Ser at det er en del snakk om at "kampsport er ubukelig på gata"... vel, det stemmer ikke.
Har noen år med karate på nakken (både Kyokushinkai og Shotokan Karate), pluss litt bryting for moro skyld for noen år tilbake, noen år boksing og en del runder ute på byn når man stadig blir forsøkt slått ned av en eller annen idiot som tar deg for å være en annen. Samt at jeg har drevet litt med MMA for treningens sin skyld, noe som har gitt meg et godt grunnlag vil jeg si.

Uansett...

Det jeg har erfart er at kampsport kan fungere ypperlig til å stoppe slike idioter. Man renner bare i bena på tosken, løfter han opp og slenger han i bakken før man kryper oppå han og moser han i bakken med god gammel ground and pound, hvor man bruker en god kombinasjon av never og albuer. Blir fort stilt for å si det sånn. En annen ting som funker er også å bare fyre av en strak en rett i nesa på han og grabbe tak i hode hans før du moser det rett i kneet dit. Faller han ikke i bakken da så vet ikke jeg.

Ikke at jeg anbefaler noen å gjøre dette, men det viser bare at kampsport funker på gata. Ingen av de jeg har stått opp mot hadde noe de skulle ha sakt i disse sammenhengene fordi jeg har erfaringen, teknikken og gutset som skal til for å ta dem. De hadde ikke kunne gjort noe om de så hadde villet fordi de ikke har peiling på hvordan man skal slå en person. Alle vet at man kan sparke og slå, men har man erfaring fra ringen så forutser man slike sleivspark og sleivslag før de skjer og dukker unna eller parrerer.

Det er en grunn til at kampsport er skapt så det funker i alle situasjoner hvor man blir tvunget til å forsvare seg med det man har akkurat der og da.


-Cocho
Det er litt sånn "No pain, no gain" ^^

Utlogget Boyscout slayer

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 425
  • Honnør: 796
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 2 425

Sv: har du noen gang brukt kampsport som selvforsvar?
« #162 : 03. mars 2010, 14:54 »
Ser at det er en del snakk om at "kampsport er ubukelig på gata"... vel, det stemmer ikke.
Har noen år med karate på nakken (både Kyokushinkai og Shotokan Karate), pluss litt bryting for moro skyld for noen år tilbake, noen år boksing og en del runder ute på byn når man stadig blir forsøkt slått ned av en eller annen idiot som tar deg for å være en annen. Samt at jeg har drevet litt med MMA for treningens sin skyld, noe som har gitt meg et godt grunnlag vil jeg si.

Uansett...

Det jeg har erfart er at kampsport kan fungere ypperlig til å stoppe slike idioter. Man renner bare i bena på tosken, løfter han opp og slenger han i bakken før man kryper oppå han og moser han i bakken med god gammel ground and pound, hvor man bruker en god kombinasjon av never og albuer. Blir fort stilt for å si det sånn. En annen ting som funker er også å bare fyre av en strak en rett i nesa på han og grabbe tak i hode hans før du moser det rett i kneet dit. Faller han ikke i bakken da så vet ikke jeg.

Ikke at jeg anbefaler noen å gjøre dette, men det viser bare at kampsport funker på gata. Ingen av de jeg har stått opp mot hadde noe de skulle ha sakt i disse sammenhengene fordi jeg har erfaringen, teknikken og gutset som skal til for å ta dem. De hadde ikke kunne gjort noe om de så hadde villet fordi de ikke har peiling på hvordan man skal slå en person. Alle vet at man kan sparke og slå, men har man erfaring fra ringen så forutser man slike sleivspark og sleivslag før de skjer og dukker unna eller parrerer.

Det er en grunn til at kampsport er skapt så det funker i alle situasjoner hvor man blir tvunget til å forsvare seg med det man har akkurat der og da.


-Cocho

Ikke for å rakke ned på streetcredzen din, men jeg trodde ikke man trengte karatetrening for å sitte oppå noen mens man pælmer de i trynet.. Og ikke minst så er et velplassert ballespark mer effektivt enn alt det du nevnte.. Sånn ellers er vel heller ikke parrering og dukking noe lett når man har drukket litt og har reaksjonstiden til et kvinnfolk, men man kan alltid stole på at beina til han andre guider ballesparket ditt til rett sted Smiley

Utlogget Cocho

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 211
  • Honnør: 27
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 211

  • Jeg er faktisk en veldig grei kar
Sv: har du noen gang brukt kampsport som selvforsvar?
« #163 : 03. mars 2010, 15:49 »
Hvem har sakt noe som streedcred? Hvem har sakt noe om å trenge karate for å slå noen som ligger nede? Hvem har sakt noe om å være full? Ikke jeg iallfall...

Grunnen til at jeg nevnte karate er fordi at etter x antall år med karate, eller hvilken som helst kampsport så har man mest sannsynlig trent inn noen rutiner, reflekser og teknikker som kan hjelpe en under hvilken som helst situasjon som innebærer at man må forsvare seg selv.

Greit nok, et ballespark er vel så effektivt som alt annet, men så var jo spørsmålet som man hadde brukt kampsport i en sammenheng hvor man måtte forsvare seg selv og at jeg responderte på at folk mente at kamsport ikke fungerer på gata. Derfor skrev jeg det der, ikke på noe annet grunnlag. Greit, jeg legger inn noen gode ord for meg selv, men det er fordi jeg vet at jeg hadde tatt de uansett hva de hadde prøvd på.

Peace!

-Cocho
Det er litt sånn "No pain, no gain" ^^

Utlogget Boyscout slayer

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 425
  • Honnør: 796
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 2 425

Sv: har du noen gang brukt kampsport som selvforsvar?
« #164 : 03. mars 2010, 18:26 »
men det er fordi jeg vet at jeg hadde tatt de uansett hva de hadde prøvd på.

Peace!

-Cocho

Hvem er "de"?

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!