Skrevet av Emne: har du noen gang brukt kampsport som selvforsvar?  (Lest 32760 ganger)

Utlogget H87

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 56
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 56

Sv: har du noen gang brukt kampsport som selvforsvar?
« #165 : 03. mars 2010, 18:36 »
Hvem er "de"?

fedor emelianenko & co
Beste løft: o-----o
Mål:      000-----000

Utlogget Cocho

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 211
  • Honnør: 27
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 211

  • Jeg er faktisk en veldig grei kar
Sv: har du noen gang brukt kampsport som selvforsvar?
« #166 : 03. mars 2010, 23:24 »
"De" er de personene som ikke har noe bedre å ta seg til på lørdagskveldene enn å drikke seg dritas og forsøker å slå ned tilfeldige personer de ikke vet hvem er en gang, samt at de beskylder de for ting de ikke har gjort helt uprovosert og uten videre. Det er disse personene man kan gi en omgang juling uten å føle seg slem eller ha dårlig samvittighet for noe. De fortjener det.


-Cocho
Det er litt sånn "No pain, no gain" ^^

Utlogget toxic

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 665
  • Honnør: 122
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 665

Sv: har du noen gang brukt kampsport som selvforsvar?
« #167 : 03. mars 2010, 23:59 »
"De" er de personene som ikke har noe bedre å ta seg til på lørdagskveldene enn å drikke seg dritas og forsøker å slå ned tilfeldige personer de ikke vet hvem er en gang, samt at de beskylder de for ting de ikke har gjort helt uprovosert og uten videre. Det er disse personene man kan gi en omgang juling uten å føle seg slem eller ha dårlig samvittighet for noe. De fortjener det.-Cocho

Interessant...for pr. definisjon skal selvforsvar stå til situasjonen. Dvs...slam + GnP for at en fyr klappet til deg holder ikke mål Smiley

Dog skal jeg ikke si så mye da jeg har hatt et par runder selv opp igjennom årene - men de aller fleste gangene kunne jeg valgt å gå uten å måttet sloss. Noe jeg også har gjort i voksen alder...
Jeg håper det kommer en dag da også du ser at man ikke alltid MÅ sloss, og at det heller ikke skjer så veldig ofte at man blir utsatt for blind vold...skjer det mer enn 1-2 ganger i løpet av livet, så ville jeg først og fremst gått i meg selv Smiley



Utlogget Cocho

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 211
  • Honnør: 27
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 211

  • Jeg er faktisk en veldig grei kar
Sv: har du noen gang brukt kampsport som selvforsvar?
« #168 : 04. mars 2010, 00:29 »
Det er ingen som har sakt at man skal sloss heller, og ikke har jeg sakt at jeg bevisst velger å sloss og heller ikke at jeg ikke kan gå fra en slik situasjon uten å sloss. Hvem er du som tror du kan fare med påstander som:

Jeg håper det kommer en dag da også du ser at man ikke alltid MÅ sloss

Hadde jeg trengt hjelp til å styre sinnet mitt, eller for å slutte med vold så hadde jeg oppsøkt en spesialist eller i det minste laget meg en tråd hvor jeg spurte etter hjelp hvis jeg hadde trodd at det var noen her som kunne ha hjulpet meg med et slikt problem. Så vær så snill å hold slike utsagn for deg selv, men hvis du absolutt må så ikke kom med sånt til meg.

Det har tydeligvis oppstått en form for missforståelse her. For av en eller annen grunn virker det som om at folk tror at jeg enten prøver å belære leserne av denne tråden om hvordan man skal gi noen juling, eller så er det noen som tror jeg er voldelig og mener at vold er den enste løsningen. Ingenting av dette stemmer.

Det jeg skrev var en respons til en påstand som gikk som følgende; "Kamsport fungerer ikke ute på gata". Hvor jeg forsøkte på best mulig vis å komme med en fin ilustrasjon om hvordan dette faktisk var mulig og hvorfor. Ikke noe mer enn det. Det eneste jeg ville fram til var at kamsport fungerer som selvforsvar ute på gata. Jeg brukte bare noen biledlige forklaringer fra min egen samlig av erfaringer.

Og hvis du tror at overfall er noe man bare opplever 1-2 ganger i livet så er du maks heldig og bor på en veldig fin plass. For her hvor jeg bor er de ikke veldig glad i folk "uten fra", og jeg er da så uheldig at jeg flyttet hit for noen år siden, samtidig som det også er lokalisert en høgskole her som kommunen favoriserer veldig. Og dette liker ikke lokalbefolkningen, så bare fordi jeg snakker en annen dialekt så tror ofte folk at jeg er en av de "høgskole-gutta som stikker av med alle skattepengene deres" og presterer å "fyre" seg opp pga dette. Nå skal det også nevnes at dette er en relativt liten plass, hvor jeg tror at tilfeller av innavel er 30%, så det er en del dumme mennesker her. Uansett... hvis du har lyst på et basketak med en tømrer i nærmere framtid så anbefaler jeg en tur til innerst i Ryfylket. Her finner du mange gode kandidater.


-Cocho
Det er litt sånn "No pain, no gain" ^^

Utlogget Unknown_Soldier

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 863
  • Honnør: 1248
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 863

Sv: har du noen gang brukt kampsport som selvforsvar?
« #169 : 04. mars 2010, 00:39 »
Coco (the clown), jeg vet ikke hvor du bor, men har selv bodd på østkanten i Oslo i snart 7 år, og etter at jeg ble voksen (over 20) så har jeg aldri opplevd bråk eller å ha blitt angrepet. Selvsagt opplever man slikt dersom man drar på dårlige utesteder og henger I karl Johan klokka halv tre på lørdagskvelden godt full og morsom i kjeften. Men da oppsøker man i mine øyne bråk.

Når det kommer til kampsport så er det sekundært. Enten så er man cut out for slossing, eller så er man ikke. Du er helt sikkert det, hvis du har opplevd de tingene du sier du har. Men hadde du ikke hatt det i deg, så hadde ikke 20 år med karate hjulpet deg noe som helst. Er du uheldig en dag så møter du på en ruffneck som gir fullstendig faen i om han brekker nesa si eller knuser ballene sine. Er du enda mer uheldig så treffer du en fyr litt feil med slagene dine, og han dauer. Ingen av delene er spesielt kult, så hvorfor ikke bare holde seg unna?

Hvorfor skulle folk gidde å angripe deg? 180 høy, 80kg? En vanlig liten flis. Tror de at du er noen andre? Da har du hatt uflaks, for det har aldri skjedd meg eller noen jeg kjenner. Det er vel heller vanlig at folk ypper til bråk på folk som er skikkelig store..tror neppe noen kan "se" at du driver litt med karate.
Sa brura

Utlogget toxic

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 665
  • Honnør: 122
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 665

Sv: har du noen gang brukt kampsport som selvforsvar?
« #170 : 04. mars 2010, 01:30 »
Sitat
Hadde jeg trengt hjelp til å styre sinnet mitt, eller for å slutte med vold så hadde jeg oppsøkt en spesialist eller i det minste laget meg en tråd hvor jeg spurte etter hjelp hvis jeg hadde trodd at det var noen her som kunne ha hjulpet meg med et slikt problem. Så vær så snill å hold slike utsagn for deg selv, men hvis du absolutt må så ikke kom med sånt til meg.

Sist jeg sjekka var dette et forum...og du kom med et innlegg...hvis ikke du tåler en betraktning/svar, så anbefaler jeg at du ikke skriver innlegg...

Sitat
For av en eller annen grunn virker det som om at folk tror at jeg enten prøver å belære leserne av denne tråden om hvordan man skal gi noen juling

som dette?

Sitat
Det jeg har erfart er at kampsport kan fungere ypperlig til å stoppe slike idioter. Man renner bare i bena på tosken, løfter han opp og slenger han i bakken før man kryper oppå han og moser han i bakken med god gammel ground and pound, hvor man bruker en god kombinasjon av never og albuer. Blir fort stilt for å si det sånn. En annen ting som funker er også å bare fyre av en strak en rett i nesa på han og grabbe tak i hode hans før du moser det rett i kneet dit. Faller han ikke i bakken da så vet ikke jeg.



Sitat
eller så er det noen som tror jeg er voldelig


Mye mulig jeg er den eneste som tolket deg som litt voldelig, men uansett er ikke dette en fin måte å beskrive seg selv som antivoldelig:

Sitat
Ingen av de jeg har stått opp mot hadde noe de skulle ha sakt i disse sammenhengene fordi jeg har erfaringen, teknikken og gutset som skal til for å ta dem.

Sitat
Det jeg skrev var en respons til en påstand som gikk som følgende; "Kamsport fungerer ikke ute på gata".


delvis enig. Kampsport kan defintivt gjør deg bedre til å sloss, men hvis ikke man er mentalt innstilt på å sloss, så hjelper ikke 100 år med kampsporttrening. Jeg så en 3dan i kyokushin, som forøvrig også har hevdet seg høyt internasjonalt, få juling av en lokal slosskjempe som aldri hadde trent kampsport i hele sitt liv. Dog hadde sistnevnte en stor mental vilje til å sloss, noe førstnevnte ikke hadde og "frøs til" når dritten traff vifta.


Sitat
Og hvis du tror at overfall er noe man bare opplever 1-2 ganger i livet så er du maks heldig og bor på en veldig fin plass.

Uenig. jeg har blitt overfalt et par ganger, men kan bare huske en gang det var totalt uten forhistorie. Og selv den gangen var jeg ufornuftig og befant meg et sted jeg ikke burde vært... (den ene gangen stoppet jeg en fyr som banket dama si, dette gjorde selvsagt at han gikk på meg...selv om de fleste nok vil si seg enig i at det var riktig gjort, så endte jeg med et knivstikk og han endte med sykehusopphold og hjernerystelse. vi begge endte i retten. poenget er at selv her kunne jeg unngått situasjonen ved ikke å blande meg inn...dog mener jeg at det var en rett avgjørelse før jeg visste konsekvensen av at han bar kniv) Andre ganger har jeg "blandet" meg, ikke forlatt en situasjon som var truende, eller rett og slett "sloss" på godt gammeldags vis. Dog var det meste av dette før jeg forlot tenårene (der du er nå) - etter dette har jeg lært meg å se annerledes på "vold", og ser at det i svært får tilfeller er nødvendig.

Spesielt i den konteksten du beskriver det... Å blir uprovosert angrepet flere ganger kan ikke forklares med noe annet enn at du oppfører deg på en måte som tiltrekker bråkemakerne. Det kan være holdningen din, blikk du gir, måten du prater til folk på etc. Blir alle klassekameratene dine angrepet like mye som deg? Har vært mange tvilsomme plasser og møtt mange tvilsomme folk, men det er MIN oppførsel som er avgjørende for om jeg kommer i disse situasjonene eller ikke.

Sitat
hvis du har lyst på et basketak med en tømrer i nærmere framtid så anbefaler jeg en tur til innerst i Ryfylket. Her finner du mange gode kandidater.

hehe...var litt morsom den her. Dog tror jeg at et basketak med en tømrer innert i Ryfylket også er til å unngå, som med alle andre steder...

Jeg sier ikke at man ikke kan oppleve å bli angrepet, eller at man "rettmessig" kan havne i en slosskamp (vi har alle en grense...), men om det skjer flere ganger over kort tid, så finnes det ingen god forklaring annet enn hos en selv...

Utlogget Cocho

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 211
  • Honnør: 27
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 211

  • Jeg er faktisk en veldig grei kar
Sv: har du noen gang brukt kampsport som selvforsvar?
« #171 : 04. mars 2010, 14:05 »
Lol

Enten så er folk klin dumme eller så feiler det meg noe. Og sist gang jeg sjekket var jeg i 100% befatning i hode mitt, så jeg tviler på at det er meg det er noe galt med.

Dere fortsetter med å hakke på de tingene jeg så fint avkreftet og forklarte at måtte være en missforståelse.
Men jeg gidder ikke prøve å forklare, for det viser seg at det ikke fungerer. Sorry, men enkelte mennesker er bare født dumme.

Og når det kommer til hva Unknown_Soldier skrev så må jeg le.

Coco (the clown)....
Hvorfor skulle folk gidde å angripe deg? 180 høy, 80kg? En vanlig liten flis. Tror de at du er noen andre? Da har du hatt uflaks, for det har aldri skjedd meg eller noen jeg kjenner. Det er vel heller vanlig at folk ypper til bråk på folk som er skikkelig store..tror neppe noen kan "se" at du driver litt med karate.

Når det kommer til størrelsen min så er det irrelevant i en sammenheng hvor man kommer opp i en slosskamp. Hvis din filosofi er at du dømmer motstanderen din etter størrelsen på bicepsen hans så er du passe trang i nøtta. Å undervurdere en motstander er det dummeste en gjør. Jeg har fått bank av ei jente en gang, og jeg er ikke flau over å si det. Det var på et stevne for noen år tilbake hvor vi ble satt opp til tilfeldige sparringer hvor vi fikk lov til å bruke middels kontakt på slag og spark. Jeg undervurderte henne og var ikke på vakt, og dermed fikk jeg et solid spark rett i tinningen som moste meg rett og bakken. Jeg så kanarifugler i 30min etter det. Så spar deg for dumme kommentarer angående hvordan en person er bygd. For det har maks 10% betydning i ringen eller gata hvis det er der kampen holder sted.

Ta for eksempel Eddie Alvarez

Karen er 170cm høy og veier 70kg. Ikke akkurat en kjempe, men fy f**** han kan slå fra seg. Og jeg tror han hadde vært farlig hadde man hatt han etter seg på byn. Så dropp det med størrelse. For det betyr null og niks.

Men jeg kjenner jeg blir svett på hjernebarken av dette så jeg sier meg for god til å snakke om slikt lenger, setter en strek og lar det være med det. Jeg kom bare med en personlig biledlig beksrivelse av forskjellige utfall av en situasjon hvor kamsport ville fungert veldig godt, men folk (dere) bare hakker på ting som dere tolker feil og farer med tullball. Og det gidder jeg ikke. Så snakkes senere. Dere får ha en god dag.

-Cocho
Det er litt sånn "No pain, no gain" ^^

Utlogget DannY GuettA

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 426
  • Honnør: 165
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 426

  • Raw power & Natural Strength
Sv: har du noen gang brukt kampsport som selvforsvar?
« #172 : 04. mars 2010, 14:20 »
Lol

Enten så er folk klin dumme eller så feiler det meg noe. Og sist gang jeg sjekket var jeg i 100% befatning i hode mitt, så jeg tviler på at det er meg det er noe galt med.

Dere fortsetter med å hakke på de tingene jeg så fint avkreftet og forklarte at måtte være en missforståelse.
Men jeg gidder ikke prøve å forklare, for det viser seg at det ikke fungerer. Sorry, men enkelte mennesker er bare født dumme.

Og når det kommer til hva Unknown_Soldier skrev så må jeg le.

Når det kommer til størrelsen min så er det irrelevant i en sammenheng hvor man kommer opp i en slosskamp. Hvis din filosofi er at du dømmer motstanderen din etter størrelsen på bicepsen hans så er du passe trang i nøtta. Å undervurdere en motstander er det dummeste en gjør. Jeg har fått bank av ei jente en gang, og jeg er ikke flau over å si det. Det var på et stevne for noen år tilbake hvor vi ble satt opp til tilfeldige sparringer hvor vi fikk lov til å bruke middels kontakt på slag og spark. Jeg undervurderte henne og var ikke på vakt, og dermed fikk jeg et solid spark rett i tinningen som moste meg rett og bakken. Jeg så kanarifugler i 30min etter det. Så spar deg for dumme kommentarer angående hvordan en person er bygd. For det har maks 10% betydning i ringen eller gata hvis det er der kampen holder sted.

Ta for eksempel Eddie Alvarez

Karen er 170cm høy og veier 70kg. Ikke akkurat en kjempe, men fy f**** han kan slå fra seg. Og jeg tror han hadde vært farlig hadde man hatt han etter seg på byn. Så dropp det med størrelse. For det betyr null og niks.

Men jeg kjenner jeg blir svett på hjernebarken av dette så jeg sier meg for god til å snakke om slikt lenger, setter en strek og lar det være med det. Jeg kom bare med en personlig biledlig beksrivelse av forskjellige utfall av en situasjon hvor kamsport ville fungert veldig godt, men folk (dere) bare hakker på ting som dere tolker feil og farer med tullball. Og det gidder jeg ikke. Så snakkes senere. Dere får ha en god dag.

-Cocho

hhahahahhaha, bank av en jente!
Stats:                      
Høyde - 176cm         
Vekt - 180 pounds of muscle, steel and sex appael! ^^
Alder - 26.08.89

Beste løft: (film - "Danielsel" youtube)
Benkpress: 145kg (@ 82kg, 19år -skade) (137,5@17år)
Styrkevending: 125kg
Frontbøy: 150kg
Markløft: 200kg
Push press: 106kg*2 (fra bakken og opp)

TRENINGSLOGG: Litt av alt.
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=89118.0

Utlogget Unknown_Soldier

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 863
  • Honnør: 1248
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 863

Sv: har du noen gang brukt kampsport som selvforsvar?
« #173 : 04. mars 2010, 14:24 »
LOL
Sa brura

Utlogget Boyscout slayer

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 425
  • Honnør: 796
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 2 425

Sv: har du noen gang brukt kampsport som selvforsvar?
« #174 : 04. mars 2010, 16:05 »
Lol

Enten så er folk klin dumme eller så feiler det meg noe. Og sist gang jeg sjekket var jeg i 100% befatning i hode mitt, så jeg tviler på at det er meg det er noe galt med.

Dere fortsetter med å hakke på de tingene jeg så fint avkreftet og forklarte at måtte være en missforståelse.
Men jeg gidder ikke prøve å forklare, for det viser seg at det ikke fungerer. Sorry, men enkelte mennesker er bare født dumme.

Og når det kommer til hva Unknown_Soldier skrev så må jeg le.

Når det kommer til størrelsen min så er det irrelevant i en sammenheng hvor man kommer opp i en slosskamp. Hvis din filosofi er at du dømmer motstanderen din etter størrelsen på bicepsen hans så er du passe trang i nøtta. Å undervurdere en motstander er det dummeste en gjør. Jeg har fått bank av ei jente en gang, og jeg er ikke flau over å si det. Det var på et stevne for noen år tilbake hvor vi ble satt opp til tilfeldige sparringer hvor vi fikk lov til å bruke middels kontakt på slag og spark. Jeg undervurderte henne og var ikke på vakt, og dermed fikk jeg et solid spark rett i tinningen som moste meg rett og bakken. Jeg så kanarifugler i 30min etter det. Så spar deg for dumme kommentarer angående hvordan en person er bygd. For det har maks 10% betydning i ringen eller gata hvis det er der kampen holder sted.

hahahahahaha banket av en jente ja.. største badassen i byen du!

Utlogget toxic

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 665
  • Honnør: 122
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 665

Sv: har du noen gang brukt kampsport som selvforsvar?
« #175 : 04. mars 2010, 22:56 »
Sitat
Enten så er folk klin dumme eller så feiler det meg noe. Og sist gang jeg sjekket var jeg i 100% befatning i hode mitt, så jeg tviler på at det er meg det er noe galt med.

Ingen som påstår at du ikke er ved dine fulle fem. Du er sikkert en oppegående fyr, men jeg synes alderen din skinner litt igjennom her. Det er ikke nødvendigvis at noen av oss er dumme i hodet, men at noen har litt andre betraktninger, kanskje gjennom mer erfaring? jeg tror nok ikke jeg var så veldig annerledes enn deg når jeg var 19, kanskje ikke like bastant, men det er ikke noe nytt at nittenåringer er "verdensmestere" - og det synes jeg kommer greit fram i innleggene dine. Evnen til selvrefleksjon øker heldigvis med årene samtidig som den bastante holdningen trekker seg mer tilbake Smiley


Sitat
Når det kommer til størrelsen min så er det irrelevant i en sammenheng hvor man kommer opp i en slosskamp. Hvis din filosofi er at du dømmer motstanderen din etter størrelsen på bicepsen hans så er du passe trang i nøtta. Å undervurdere en motstander er det dummeste en gjør. Jeg har fått bank av ei jente en gang, og jeg er ikke flau over å si det. Det var på et stevne for noen år tilbake hvor vi ble satt opp til tilfeldige sparringer hvor vi fikk lov til å bruke middels kontakt på slag og spark. Jeg undervurderte henne og var ikke på vakt, og dermed fikk jeg et solid spark rett i tinningen som moste meg rett og bakken. Jeg så kanarifugler i 30min etter det. Så spar deg for dumme kommentarer angående hvordan en person er bygd. For det har maks 10% betydning i ringen eller gata hvis det er der kampen holder sted.

Jeg hadde nok vært enig med deg om du hadde lagt dette frem på en litt mindre bastant måte. Det er vel ingen som tviler på at feks Alvarez ville hatt problemer med en stor, normal person på gata. Men det er en grunn til at det er vektklasser, og mot Fedor, Cain, Brock etc, så ville ikke Alvarez holdt lenge. Det er et ubestridelig faktum og dermed så blir det dumt å si at ikke vekt betyr noe. Dog er jeg helt enig i at størrelsen på bicepsene ikke betyr stort Smiley


Hvis du er litt selvransakende og leser de første innleggene dine så kanskje du forstår hvorfor folk reagerer. Kan godt hende du er en meget hyggelig fyr som ikke er spesielt ubervoldelig annet enn at du roter deg litt for ofte opp i bråk. Dog framstod du ikke sånn i det første innlegget. Det tror jeg faktisk du selv ser om du legger stoltheten litt til side Smiley

ha en fin dag selv!

ps: husk guarden når du går mot damer neste gang så blir det ikke fullt så pinlig Smiley Kanskje med unntak av om det var cyborg som stod på andre enden, da hadde ingen ledd Smiley

Utlogget Cocho

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 211
  • Honnør: 27
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 211

  • Jeg er faktisk en veldig grei kar
Sv: har du noen gang brukt kampsport som selvforsvar?
« #176 : 05. mars 2010, 00:51 »
Jeg er et menneske jeg også, og dermed kan jeg gjøre feil. For det var en gang en kar som sa at det er mennesklig å feile. Uansett... så får det så være at innlegget mitt er mulig å tolke feil eller at det fremstår som noe annet enn det er grunnet mine ordvalg eller fremgangsmåte. MEN det var ikke min hensikt å opptre som noe annet enn en person som ville gi en litt mer "fargerik" biledlig forklaring for å motbevise at "Kamsport ikke fungerer på gata". Ikke noe mer eller mindre.

Hadde bare folk latt det være med det, og akseptert det som ble sakt etter at den første hadde begynt å slenge med leppa så hadde alt vært helt fint. Men når folk bare fortsetter å overse det faktum at jeg faktisk la fram en forklaring som skulle være nok til å avkrefte en hver påstand som var basert på missforståelser, vel... da blir jeg en smule heit i toppen.

Jeg er ikke den som ikke kan innrømme at jeg kan ta feil, eller at jeg har sakt ting som kan få meg til å se/høres ut som en bessenwisser. Jeg kan reflektere over hva som har blitt sakt, men når folk bare overser de andre tingene jeg skriver og bare fortsetter å hakke på de samme gamle tingene, da orker jeg ikke være rettferdig eller human på noen som helst måte.

Seff hadde Alvarez smekka i bakken hvis han hadde gått opp mot Fedor. Jeg brukte bare han som et eksempel på at størrelse ikke har veldig masse å si når man skal vurdere en motstander. Hadde jeg møtt Alvarez på gata eller i ringen, uten å vite hvem han var på forhånd, og vurdert trusselen han var ut i fra størrelsen hans så hadde jeg fått meg en ubehagelig overraskelse noen min etter. For han hadde banka dritten ut av meg. Det var alt jeg mente å si med den sammenlikningen.

Folk kan få lov til å ha sine egne meninger, jeg sier ikke noe på det. Jeg kan godt si at jeg kan virke litt ovenpå i det første innlegget, men folk trenger ikke fare med irrelevante teite påstander. Spesielt ikke etter at jeg har forklart hva jeg egentlig mente med det jeg først skrev, som kunne virke missvisende.

Det med hun jenta var også en forklaring på hvor galt det kan gå hvis man vurderer en trussel ut i fra hva man ser med det blotte øye. Jeg så en jente og vurderte trusselen ut i fra det, altså null. Noe som viste seg å være veldig dumt gjort av meg. For hun hadde gjort hjemmeleksa si og trent inn et sykt godt spark. Men ja, jeg har husket på å holde garden oppe og vurdere motstanderen etter reale fakta etter den hendelsen. Jeg fatter også hvorfor folk ler. Det er ikke hver dag en blir banka av en jente. Men sånn er enda livet. Hun var steintøff og fast bestemt på at hun ikke skulle tape. Spesielt ikke mot en gutt. Så jeg hadde ingen sjanse. Det er synd at det ikke er flere som opplever noe sånt. For etter en slik hendelse så blir man lett jekket ned noen hakk.


-Cocho
Det er litt sånn "No pain, no gain" ^^

Utlogget Ryū

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 919
  • Honnør: 623
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 919

  • Street Fighter
Sv: har du noen gang brukt kampsport som selvforsvar?
« #177 : 26. mars 2010, 20:04 »
jeg gikk imellom en kompis og 6-8 stykker. guarden hjalp veldig når jeg lå på bakken og ble sparka og slått Tongue kunne gått verre.
Your body hears everything your mind says.

Mind: You are so awsome!

Body: I heard that!

Skal bli IFBB Pro og verdensmester i Crossfit.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!