Skrevet av Emne: Treningstid  (Lest 779 ganger)

Utlogget cecca

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 96
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 96

Treningstid
« : 09. januar 2007, 09:57 »
hei har delt opp kroppen i tre deler, så trener
dag 1 ben/,mage
dag 2 bryst/skuldre/triceps
dag 3 rygg/biceps

Det jeg lurer på da er om jeg har for få øvelser nå det er en del gange jeg er ferdig med treningen etter ca 30-40 min, føler at jeg har trent så lite. delte opp annerledes førog da brukte jeg ca 1 time hver gang jeg trente.

er en jente på ca 54 kg, 160 cm

så bygge veldig med muskler vil jeg ikke. men vil vedlikeholde og stramme opp + bli sterkere

takk for all tilbakemelding
 

Utlogget microtrauma

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 127
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 127

Sv: Treningstid
« #1 : 09. januar 2007, 14:52 »
Hvilke øvelser bruker du da? Hvor mange sett, og hvor ofte trener du?

ps. Denne tråden skulle vel egentlig vært under trening og ikke diett og deffing..
no microtrauma - no growth

Utlogget cecca

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 96
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 96

Sv: Treningstid
« #2 : 09. januar 2007, 15:03 »
oki beklager.. så ikke noe treningstråd så bare la den her.

trener alt fra 3-5 dager i uken, pleier også å trene kondisjon på morgenen før jobb.

bein/mage: knebøy(vurderer å kutte ut denne pga vondt i knea), strake mark, innside lår(apparat) tåhev, også tre foskjellige øvelser på mage. som regel 2 sett på hver øvelse

skuldre, bryst, treseps: benk m hantel, Pullower, fronthev hantel. sidehev stående og sittende, push down stang, fr.press og enarms nedtrekk,.

Rygg,biceps: markløft, chins, stående roing, curl med stang, scottcurl,

Utlogget microtrauma

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 127
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 127

Sv: Treningstid
« #3 : 09. januar 2007, 15:33 »
Ser ut til at du har valgt bra øvelser. Hvor mange repetisjoner bruker du? Dette kan du variere fra uke til uke. Færre å færre reps hver 14. dag f.eks. Vektene kan du da øke litt etter litt. Prøv gjerne å øke vektene litt for hver trening, men ikke ta deg helt ut på hver trening. Start med lette vekter og gå sakte men sikkert opp. Ikke bli fristet til å ta tyngre vekter bare fordi du vet du klarer det. Da er vitsen med dette borte. Progresjon er nøkkelordet. Settantall kan du velge utifra hvor stor muskelgruppe du trener. Bruk flere sett på f.eks. lår og bryst enn biceps og triceps.

Over noen uker blir dette:

Uke 1-2: 15 reps
Uke 3-4: 10 reps
Uke 5-6: 5 reps
Uke 7: Hvile

Etter dette kan du ta en ukes treningsfri for deretter å starte på nytt, med en tanke tyngre vekter enn sist.

Dette har fungert bra for meg den siste tiden. Med de øvelsene du allerede tar og dette opplegget blir det omtrent som et "RYP-treningsopplegg". Dette kan du lese om her:
http://www.tn.no/assets/media/ReleaseYOURpotential.pdf Her finner du greie forklaringer og treningsprogram, som likner på dette.
no microtrauma - no growth

Utlogget cecca

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 96
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 96

Sv: Treningstid
« #4 : 10. januar 2007, 09:22 »
oki Tusen takk Skal prøve dette:) har prøvd lignende før men på en litt annen måte:)

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!