Skrevet av Emne: Saktemensikkerts stevner  (Lest 148742 ganger)

Utlogget Hege

  • Fast besvarer
  • Treningsveileder
  • ******
  • Innlegg: 2 233
  • Honnør: 251
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 2 233

  • ..
SV: Saktemensikkerts Treningslogg
« #345 : 03. mai 2004, 12:38 »
Kjempe bra likevel for å være ditt første stevnet Smiley Du tar det igjen neste gang du  Markløft

Utlogget småen1

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 315
  • Honnør: 26
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 315

  • Prøver 105 kg med litt skjevt grep
SV: Saktemensikkerts Treningslogg
« #346 : 03. mai 2004, 12:48 »
Gratulere!
Det er viktig med stevne erfaring! Du får melde deg på flere små stevner og eksprimentere med mat før stevnet og teknikk og nerver etc.
Det blir annerledes enn trening. I kveld løfter jeg selv alle tre som trening. Er fortsatt usikker på om jeg kommer helt ned, men håper selvfølgelig det!
Jeg har bare forhåpningen om å få godkjente løft!


Utdannet til styrke og ernæringsinstruktør i QFAC (Qld. Australia)

Nordisk mester benkpress senior 2005,    EM bronse i senior benkpress 06. Benkpers 125 kg.

Utlogget Lumbago

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 537
  • Honnør: 81
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 537

SV: Saktemensikkerts Treningslogg
« #347 : 03. mai 2004, 12:53 »
Hmmm, skjedde noe tull der med forrige innlegg, men jeg prøver igjen.

Qld-champ løftet:
240-250-255 og et fjerde på 260,5.
140-150 underkjent pga pause -155 også underkjent
250 underkjent - 255 underkjent - 255

Knebøyen var grei nok, men har mer å gå på.

Benken var elendig, mest pga dømmingen. Har mye mer inne i benk, men tok ikke i mer pga skulderskade.

Marken var mildt sagt tragisk. To lokale dommerne  mente at jeg hadde ukontrollert nedoverbevegelse og ga meg røde lamper i hytt og pine. Unngikk heldigvis å bli disket og dermed miste nicket mitt Grin) da et pent sisteløft ble godkjent 2-1. Gikk etterpå bort til dommeren og ga ham en kraftig irettesettelse...Synd at løftingen ble så dårlig da jeg hadde planer om 280 i marken i dag (men kunne ikke ta sjansen da jeg måtte ha en godkjent).

Innsatsen min fikk meg til å se rødt. Både i lamper og mentalt...

Totalt sett var det to ting å glede seg over denne dagen: at saktemensikkert løftet meget bra  2thumbsup og vi kunne ta noen øl etter stevnet. 

Utlogget TornBlackRaven

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 489
  • Honnør: 33
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 489

  • Burning Angel
SV: Saktemensikkerts Treningslogg
« #348 : 03. mai 2004, 19:34 »
 headbang buttrock headbang buttrock
Heia heia heia!
dette syns jeg var strålende løft saktemensikkert!
gratulerer så meget med en strålende debut.
de ølkaggene etterpå var velfortjent.

Da er det bare å komme enda bedre tilbake neste gang!
Har man mål, oppnår man dem, alt annet er sløsing

Utlogget BadBoy

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 4 058
  • Honnør: 433
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 4 058

SV: Saktemensikkerts Treningslogg
« #349 : 03. mai 2004, 21:57 »
Gratulerer !!



Gratulerer med eit vel gjennomført stevne! Ikkje lenge til eg skal i ilden heller no! Korleis var nervane?

Utlogget Saktemensikkert

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 4 644
  • Honnør: 310
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 4 644

SV: Saktemensikkerts Treningslogg
« #350 : 04. mai 2004, 01:02 »
Mange takk, alle sammen!!! Ja, qld-champ, de ølene smakte ikke så verst, nei! Det ble jo noen utover kvelden også, men det hadde vi jo fortjent. Vel, iallfall du, for jeg hadde jo...kremt, slurvet litt ift. avholdsreglene våre den sisten tiden :Smiley

Badboy: Faktisk hadde jeg mindre nerver enn forventet. I alle år som jeg kan huske har jeg vært plaget med sceneskrekk, prestasjonsangst og annen skyhet, men denne gangen gikk det overraskende bra. Noe kan nok tilskrives at jeg mer eller mindre bevisst unnlot å tenke særlig på hva jeg egentlig hadde kastet meg ut i. Likevel tror jeg det faktisk satt litt selvsikkerhet i etter all treningen og terpingen. Dessuten gikk det hele så fort når vi først var i gang at jeg rakk i reflektere mye over hva jeg gjorde. På den annen side ble jo resultatene deretter, hehe!

Det aller viktigste føler jeg er å åpne på vekter du vet du klarer. Da er du med i stevnet, og behøver ikke bekymre deg mer om det. Etter åpningsløftet på 170 kjente jeg bare en enorm lettelse, og tok resten som det kom. 185 var jo pers og 200 var et ærlig forsøk som jeg skal tråkke i støvet i neste gang.

Blir spennende å følge med på hvordan det går med deg. Du løfter jo svært bra, og har en bedre grunnstyrke enn meg. For meg handlet det mye om å tenke "bak på hælene, bak på hælene, bak på hælene" i knebøy, og generelt tror jeg dette kan være lurt for nybegynnere som meg - å ha en enkel huskeliste man kan gå gjennom før man løfter, samtidig som at man har vektlagt riktig løftestil på trening. I benkpress ble jeg f.eks. for ivrig på sisteløftet, og glemte stoppen. Dette trodde jeg at jeg hadde trent nok på, men dreit på draget i all spenningen Grin

Det var om ett par-tre uker at du skulle debutere?
VEIKING POWER


Konkurrerende utøver - Styrkeløft

Medlem av Bodø SK

Squats were one of my favourite back exercises - Schwartzenegger

Utlogget BadBoy

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 4 058
  • Honnør: 433
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 4 058

SV: Saktemensikkerts Treningslogg
« #351 : 04. mai 2004, 01:12 »
Debuten er 29 Mai.

Det blir svært spennande. Bøyen er jo det desidert største spenningsmomentet, iogmed at eg ikkje har prøvd utstyr endå, og er dårlig teknisk. Det er mulig at det blir på torsdag. Kirketeig er i Førde no og har drakter der, men då må eg ordne diverse og hive meg på bussen. Benkpressen føler eg at eg har kontroll på, men det er fort å bæsje på leggen og ta for kort stopp. Kjem nok til å legge den der ekstra lenge! Markløft er og greit, det er jo berre å dra opp den helvetes stanga. Håpar jo og å få litt på drakta. Det blir veldig spennande! Eg har ikveld satt opp eit skikkelig bulke program for kostholdet også for dei neste vekene. Skal prøve å gå opp litt og få bedre trykk i kroppen.

Utlogget Saktemensikkert

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 4 644
  • Honnør: 310
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 4 644

SV: Saktemensikkerts Treningslogg
« #352 : 04. mai 2004, 01:23 »
Om det er noen trøst prøvde jeg bare knebøydrakt en gang før stevnet, og da med 180 kg. Uten at jeg kan komme med noen ekspertuttalelse synes jeg iallfall umiddelbart at det høres lurt ut med mye mat. Jeg har ikke helt skjønt dette med å jobbe så fryktelig hardt med forbrenningen så tett opp til stevner, med mindre man har god erfaring og eventuelt kan prestere veldig godt i en spesiell vektklasse.

Mange her nede i Australia synes jeg virker svært oppsatt på å ha vaskebrett og barbert brystkasse, og dette må da gå ut over styrken. Godt at vi har fire årstider i Norge 8)
VEIKING POWER


Konkurrerende utøver - Styrkeløft

Medlem av Bodø SK

Squats were one of my favourite back exercises - Schwartzenegger

Utlogget Bamse Bjørn

  • Treningsforum Crew
  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 5 686
  • Honnør: 189
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 5 686

SV: Saktemensikkerts Treningslogg
« #353 : 04. mai 2004, 01:38 »


Mange her nede i Australia synes jeg virker svært oppsatt på å ha vaskebrett og barbert brystkasse, og dette må da gå ut over styrken. Godt at vi har fire årstider i Norge 8)
Trur ikkje barbert brystkasse vil påvirke styrken men vaskebrettet vil nok ha ei viss påvirkning. Går ikkje all øldrikkinga utover vaskebrettet?  Wink Grin

Neste gang perser du i alle øvelser. Når blir neste stevne?
Heller stor og kjapp enn liten og slapp!

Sterk, blid og dopingfri! Smiley


Utlogget Saktemensikkert

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 4 644
  • Honnør: 310
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 4 644

SV: Saktemensikkerts Treningslogg
« #354 : 04. mai 2004, 01:52 »
Hehe, tror nok ikke helbarbering av kropp har så mye å si for styrken nei, men det virker som om mange som holder på her nede begrenser seg selv i forhold til strandformen. Planer om vaskebrett ble for min egen del stort sett skrinlagt for flere år siden, og jeg kan nok ikke utelukke drikkekultur som medvirkende årsak :Smiley

Vet ikke helt når neste stevne blir, da jeg ikke kvalifiserte meg til nasjonalt mesterskap i juli, men jeg ser på nettsiden til Queensland-klubben at det skal avholdes et i september en gang. Dette gir meg god tid til å forbedre grunnlaget mitt, samt trene mer med utstyr, så da satser jeg på bedre klaff, ja Smiley
VEIKING POWER


Konkurrerende utøver - Styrkeløft

Medlem av Bodø SK

Squats were one of my favourite back exercises - Schwartzenegger

Utlogget Hege

  • Fast besvarer
  • Treningsveileder
  • ******
  • Innlegg: 2 233
  • Honnør: 251
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 2 233

  • ..
SV: Saktemensikkerts Treningslogg
« #355 : 05. mai 2004, 13:27 »
Når kommer bildene fra stevnet ?  Grin

Utlogget Saktemensikkert

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 4 644
  • Honnør: 310
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 4 644

SV: Saktemensikkerts Treningslogg
« #356 : 05. mai 2004, 13:37 »
Hehe, faen, du måtte jo komme med den... Tror ikke de egner seg på trykk, jeg ser jo ut som en sliten gammel mann på samtlige :Smiley
VEIKING POWER


Konkurrerende utøver - Styrkeløft

Medlem av Bodø SK

Squats were one of my favourite back exercises - Schwartzenegger

Utlogget Hege

  • Fast besvarer
  • Treningsveileder
  • ******
  • Innlegg: 2 233
  • Honnør: 251
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 2 233

  • ..
SV: Saktemensikkerts Treningslogg
« #357 : 05. mai 2004, 13:54 »
Overhodet ikke !! bildene var kjempe bra de !! Men hvordan forventer du man ser ut med 200kg på skuldrene ?

Utlogget stridsmøy

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 627
  • Honnør: 12
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 627

SV: Saktemensikkerts Treningslogg
« #358 : 05. mai 2004, 14:05 »
Overhodet ikke !! bildene var kjempe bra de !! Men hvordan forventer du man ser ut med 200kg på skuldrene ?

Hvor er det bilder? Smiley

Konkurrerende utøver i Styrkeløft.


Aktiv styrkeløfter for OSK
knebøy 135,0kg godkj m drakt
benkpress 100kg godkj m skjorte
markløft 147,5kg.godkj u drakt

Utlogget Bamse Bjørn

  • Treningsforum Crew
  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 5 686
  • Honnør: 189
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 5 686

SV: Saktemensikkerts Treningslogg
« #359 : 05. mai 2004, 14:15 »
Ja. Eg vil også sjå bilder!!
Heller stor og kjapp enn liten og slapp!

Sterk, blid og dopingfri! Smiley


Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!