Skrevet av Emne: Saktemensikkerts stevner  (Lest 148779 ganger)

Utlogget Saktemensikkert

• .: Aktivutøver :.
  • Honnør: 310
  • Utlogget Utlogget

• Kjønn: Mann

SV: Saktemensikkerts Treningslogg
« #405 : 25. mai 2004, 00:33 »
Mandag 24/5-04

Jogging: 5-10 minutter
Sit-ups: 3x18
Benkpress: 1x10 (40kg) 1x6 (60kg) 1x6 (80kg) 1x6 (90kg) 5x5 (95kg)
Knebøy: 1x8 (60kg) 1x6 (100kg) 1x6 (110kg) 5x5 (120kg)
Smalbenk: 1x6 (60kg) 5x5 (85kg)
Markløft: 1x5 (60kg) 1x3 (100kg) 1x3 (110kg) m/strake ben 2x8 (100kg)
Fronthev, skive: 1x8 (15kg) 2x8 (25kg)

Bra trykk i benken, litt tungt, men full kontroll. Knebøy lider fremdeles av at jeg faller litt forover, men ikke så galt som før, og noen på repetisjoner spretter jeg nesten opp. Smalbenken var imidlertid fryktelig tung, men med litt ekstra hvile mellom settene gikk det til slutt fint. Sistesettet var faktisk lett. Tullet litt med markløftingen, skulle egentlig bare ha med strake ben. Begynner å bli gammel :Smiley
VEIKING POWER

Konkurrerende utøver - Styrkeløft

Medlem av Bodø SK

Squats were one of my favourite back exercises - Schwartzenegger

Utlogget Saktemensikkert

• Utlogget Utlogget

« #406 : 26. mai 2004, 12:41 »
Onsdag 26/5-04

Benhev, liggende: 3x11
Sumo markløft: 1x6 (60kg) 1x6 (100kg) 1x6 (120kg) 1x5 (140kg) 4x5 (155kg) Tongue
Benkpress, medium grep: 1x10 (40kg) 1x6 (60kg) 1x6 (70kg) 5x5 (85kg)
Stangroing u/stopp: 1x6 (60kg) 1x6 (90kg) 2x6 (102,5kg)
Stangcurl: 1x8 (30kg) 2x6 (40kg)

Markløften var helt teknisk sett helt pyton i dag; havnet frampå på enkelte av løftene, og slet meg litt i korsryggen. Gikk bedre når jeg fikk en til å "snakke meg gjennom løftingen", men fy faen... Cry Ga meg etter fire sett!

Ble faktisk litt svimmel og slapp etterpå, og benkpressen gikk med ganske lange pauser. Droppet frontbøy, og livnet heldigvis litt til mot de siste øvelsene. Stangroingen rev ganske bra, men jeg kan nok enda gå litt lengre. Lenge siden jeg har trent biceps med stang, skal se hvordan den kan bli framover.

Hva gjelder sumo-stilen sliter jeg litt, men velger å fullføre opplegget. Det blir litt vel uvant å løfte så mye med bena, og jeg tror derfor jeg skal kutte ned på bentreningen forøvrig for å få overskudd (Fortrinnsvis bare tung bøy mandag og lett fredag).

Litt kjedelig, i grunnen, men slikt skjer. Blir forhåpentligvis bedre etter hvert Undecided
VEIKING POWER

Medlem av Bodø SK

Utlogget Mystique

• Treningsnarkoman
  • Honnør: 126
  • Utlogget Utlogget

• Kjønn: Kvinne

« #407 : 26. mai 2004, 12:45 »
Hei og hopp!
Måtte bare stikke innom her en tur jeg også da...tror det er veeeeldig lenge siden sist blush
Siste økten din så iallefall ganske bra ut. Sterk du Smiley
Hehe ser at vekten din går sakte men sikkert oppover også Wink, her i gården håper jeg det vil gå omvendt  fremover, men men - det viktigste er uansett å bli sterkkere.
Ellers håper jeg du har det bra i Brisbane  2thumbsup - pitte litt missunnelig da...jeg vil også dit dry , men det blir vel en råd med det også en gang Grin
Hvor lenge har du igjen der nede da? Og hva gjør du egentlig - sikkert meg som er treig blush men har ikke fått det med meg ...

Utlogget Saktemensikkert

• Utlogget Utlogget

« #408 : 26. mai 2004, 13:03 »
Trivelig at du stikker innom Smiley Angående hva jeg driver med: Spør Bamse, han vet (eventuelt: sjekk forige side) Wink
VEIKING POWER

Medlem av Bodø SK

Utlogget Mystique

• Treningsnarkoman
  • Honnør: 126
  • Utlogget Utlogget

« #409 : 26. mai 2004, 13:19 »
Oki health sience- høres spennende ut det. Hvorlenge har du vært down under da?

Håper kanskje på å få et semester der nede ( 1/2 år) i løpet av studietiden, men det spørs om Hib klarer å få fingen ut og får istand noen ordentlige sikre utvekslingsavtaler ....

Uffa matforgiftning hørtes ille ut. Eneste positive re jo at man går raskt ned i vekt da om det er det man ønsker...

Nei 66 kg på Bad Boy er garantert ikke mye. Tør ikke å tenke på hvordan han så ut da...skinn og bein.
Har sett bilde av BB da han veide 67kg - FYSJ OG FY! så anorektisk ut... glad han er blitt en god Bamse nå Grin

Utlogget Lumbago

• Leieboer
  • Honnør: 81
  • Utlogget Utlogget

« #410 : 27. mai 2004, 03:29 »
Ikke rart at du sliter med sumostilen. Du har jo skiftet fra tung klassisk til tung sumo uten å trene på teknikken. Vil anta at det tar en stund før kroppen er venner seg til sumostilen. Tren mer teknikk og litt mindre belastning - og få noen til å sjekke teknikken.

Utlogget Saktemensikkert

• Utlogget Utlogget

« #411 : 27. mai 2004, 06:10 »
Hm, joda, du har jo rett i det, det har jo vært en litt brå overgang. Jeg tror rett og slett jeg er for vant til å dra mest med ryggen opp fra golvet. Med sumo må jeg jobbe hardere med lårene, og jeg føler ryggen til sammenlikning ikke får kjørt seg særlig i det hele tatt. Det som så skjer når det blir tungt, er antakeligvis at jeg vender tilbake til gammelt mønster ved å føre vekten forover, og følgelig laster av bena og jobber mer med ryggen Tongue Det går så lenge noen roper meg gjennom løftene, men...

Apropos det å ha noen til å sjekke teknikken: Hvor blir du av, egentlig? Er det bare kaffe latte, Days Of Our Life og hekling på deg for tiden? Det er mye lettere å gi jern når du er i nærheten! Du må jo ikke prioritere skolen så høyt at du ikke får trent selv, heller Wink
VEIKING POWER

Medlem av Bodø SK

Utlogget Lumbago

• Leieboer
  • Honnør: 81
  • Utlogget Utlogget

« #412 : 28. mai 2004, 11:55 »
Vel...selv om det ikke finnes noen unnskyldninger for å nedprioritere trening så det har vært noen skippertak med skolearbeid. Resultatet har vært at motivasjonen til trening har forsvunnet. Men nå er jeg endelig "a jour" (tror jeg) så jeg blir definitivt å finne under vektstangen fra mandag av (så får vi bare håpe at du kjenner meg igjen Wink).   

Utlogget stridsmøy

• Honnør: 12
  • Utlogget Utlogget

« #413 : 28. mai 2004, 12:53 »
Heisann... så du skal gå over til sumo stil ja... tenkte å gjøre det samme. Men det er litt uavnt gitt, så fort det blir litt tyngere vekter har jeg jo bare sååå lyst til å samle bena og løfte rett igjen..slitsomt å løfte tungt med sumo,første gangen holdt jeg på å falle forover.
Føler at jeg mister balansen litt liksom.Men men det sparer visstnok ryggen litt da ...og jeg får jo ikke lov å løfte tungt i mark nå uansett så kan trene masse sumo teknikk. Så hvordan går det ellers der nede da?
Hvor lang studie tid har du igjen egentlig? Smile

Konkurrerende utøver i Styrkeløft.

Aktiv styrkeløfter for OSK
knebøy 135,0kg godkj m drakt
benkpress 100kg godkj m skjorte
markløft 147,5kg.godkj u drakt

Utlogget Saktemensikkert

• Utlogget Utlogget

« #414 : 28. mai 2004, 13:52 »
Kabeltrekk for mage: 3x10
Knebøy: 1x8 (60kg) 1x6 (80kg) 1x6 (100kg) 5x5 (107,5kg)
Benkpress: 1x8 (40kg) 1x6 (60kg) 1x6 (70kg) 1x5 (80kg) 5x5 (90kg)
Markløft: 1x6 (60kg) 1x3 (100kg) 2x3 (107,5kg)
Smalbenk: 1x6 (70kg) 5x5 (80kg)

Knebøyen bærer fremdeles preg av slitne ben, men på enkelte av løftene traff jeg banen perfekt og nærmest fløy opp! Benken var treg på de første par arbeidssettene, men ble lettere og lettere etter hvert.

Bakfylla-trening :Smiley
VEIKING POWER

Medlem av Bodø SK

Utlogget Saktemensikkert

• Utlogget Utlogget

« #415 : 28. mai 2004, 14:02 »
Heisann... så du skal gå over til sumo stil ja... tenkte å gjøre det samme. Men det er litt uavnt gitt, så fort det blir litt tyngere vekter har jeg jo bare sååå lyst til å samle bena og løfte rett igjen..slitsomt å løfte tungt med sumo,første gangen holdt jeg på å falle forover.
Føler at jeg mister balansen litt liksom.Men men det sparer visstnok ryggen litt da ...og jeg får jo ikke lov å løfte tungt i mark nå uansett så kan trene masse sumo teknikk. Så hvordan går det ellers der nede da?
Hvor lang studie tid har du igjen egentlig? Smile

Neimen, hei du Cheesy Ja, jeg tenkte jeg skulle teste ut sumo, da jeg løftet bedre med drakt. Kjenner meg dessverre foreløpig ganske utilpass med det hele, og har veeeldig lyst til å løfte konvensjonelt straks det blir tungt :Smiley Skal forsøke å komme meg gjennom programmet med eventuelle små justeringer (f.eks. flere sett og færre reps), og kommer til å dra på meg drakt om et par-tre uker...

Det kan hende jeg forsøker vanlig stil med drakt også, får se hvordan det utvikler seg. Om ikke noe annet kjennes det ut som om benkpressen kan bli bra denne gangen. Det er tungt, men jeg synes jeg har bra trykk likevel. Håper dette holder seg i 8-10 uker til, hehe 2thumbsup

Godt å høre at jeg ikke er alene om dette, iallfall Smiley

Her nede går det ikke så verst, skal jeg si deg. Det har hopet seg endel opp med oppgaver nå mot slutten av semesteret, og i perioder har det sett litt mørkt ut. Greit å få slitt litt med vektene da... På den positive siden har jeg blitt bedt i bryllupp i India, og reiser om tre uker!!! Grin Det skal bli artig!

Er forhåpentligvis ferdig på skolen i oktober-november engang, og da tror jeg det er på tide å hilse på mor og far igjen. Deretter blir det jobbsøking. Har en bra vennekrets i Trondheim, men tipper det er flere muligheter i Oslo. Blir spennende Smiley
VEIKING POWER

Medlem av Bodø SK

Utlogget LilleMy

• Honnør: 128
  • Utlogget Utlogget

• liten men tøff
« #416 : 28. mai 2004, 14:06 »
HAr du ikke kjørt klassisk med drakt? Hva slags drakt har du? jeg slet lenge med sumo, hoftene var litt plaget med det og gikk over til vanlig. Til å begynne med slet jeg litt her og med drakt, men fikk et tips fra Tor Egil om å skyte fra hofta idet stanga var over knea. Hvis alt går som det skal på klubbmesterskapet, har jeg økt med 15-17,5kg på to mnd.... Shocked

Knebøy 180 Benk 117,5kg Markløft 177,5kg Sammenlagt: 475kg Kl 63kg

"Why choose failure, when success is an option"

Utlogget Saktemensikkert

• Utlogget Utlogget

« #417 : 28. mai 2004, 14:11 »
Ojsann, det er en bra økning! Joda, jeg testet drakt en gang med konvensjonell stil, men hadde problemer med å komme meg ned til stangen uten å krumme ryggen. Jeg stod fryktelig smalt dengang, og lurer på om det blir lettere om jeg står skulderbredt? Slik ting er nå er jeg langt mer komfortabel med konvensjonell teknikk, men så har jeg jo ikke rare fartstiden med sumo...

Trivelig med innspill Smiley
VEIKING POWER

Medlem av Bodø SK

Utlogget LilleMy

• Honnør: 128
  • Utlogget Utlogget

• liten men tøff
« #418 : 28. mai 2004, 14:47 »
Skulderbredt blir kanskje litt bredt. Hva med å vinkle beina litt ut, ca 20 grader? Jeg må kaste med ned mot stanga og dra meg ned til den. nesten stifflegstil før jeg får pressa baken ned. Se opp hele tiden, funker for meg

Knebøy 180 Benk 117,5kg Markløft 177,5kg Sammenlagt: 475kg Kl 63kg

"Why choose failure, when success is an option"

Utlogget Saktemensikkert

• Utlogget Utlogget

« #419 : 30. mai 2004, 02:11 »
Joda, skulderbredt blir kanskje litt vel mye, men før stod jeg nesten i "giv-akt", og det ble vel litt for drøyt igjen?! Har trent vanlig mark i 2-3 år (1,5 år tungt), og bare 4-5 uker med tung sumo, så det skulle vel egentlig bare mangle at jeg sliter litt. Takker for tipset om å vinkle ut bena litt, jeg har stort sett stått med tærne penkende rett forover.

Jeg må nok innrømme at jeg gav opp litt for tidlig med drakttrening og konvensjonell teknikk. Ut fra et rent estetisk ståsted mener jeg jo at vanlig markløft er kongen, men det har jo ikke noe å si om jeg løfter mer sumo Wink

*Tenker så det knaker, tenker så det knaker, tenker så det knaker* Tongue
VEIKING POWER

Medlem av Bodø SK

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!