Skrevet av Emne: Saktemensikkerts stevner  (Lest 148757 ganger)

Utlogget Saktemensikkert

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 4 644
  • Honnør: 310
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 4 644

SV: Saktemensikkert driver med sitt...
« #435 : 10. juni 2004, 02:26 »
Mja, jeg hadde egentlig tenkt meg 4-5 uker til med det opplegget jeg kjører nå, bare med færre repetisjoner samt utstyrstrening. Deretter så jeg for meg det 8-ukers Dietmaropplegget jeg brukte opp mot Queensland Open i mai.
VEIKING POWER


Konkurrerende utøver - Styrkeløft

Medlem av Bodø SK

Squats were one of my favourite back exercises - Schwartzenegger

Utlogget Bamse Bjørn

  • Treningsforum Crew
  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 5 686
  • Honnør: 189
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 5 686

SV: Saktemensikkert driver med sitt...
« #436 : 10. juni 2004, 02:27 »
Eg støtter BadBoy sitt forslag Wink 
Heller stor og kjapp enn liten og slapp!

Sterk, blid og dopingfri! Smiley


Utlogget Saktemensikkert

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 4 644
  • Honnør: 310
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 4 644

SV: Saktemensikkert driver med sitt...
« #437 : 10. juni 2004, 02:33 »
Faen, det gjør qld-champ også Grin OK, skal tenke litt over det. Grunnen til at jeg er litt...treig, er at jeg kunne tenkt meg å teste ut opplegget mitt med utstyr for å se hvordan det fungerer. Han jeg fikk oppsettet fra gjorde ganske bra resultater med det, og jeg har selv hatt bra utvikling både før og nå. Har som sagt bare ikke prøvd det med utstyr, og er rett og slett nysgjerrig.

Som de gamle romerne sa: "Dietmar er meeeget bra men ikke alt" Wink
VEIKING POWER


Konkurrerende utøver - Styrkeløft

Medlem av Bodø SK

Squats were one of my favourite back exercises - Schwartzenegger

Utlogget BadBoy

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 4 058
  • Honnør: 433
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 4 058

SV: Saktemensikkert driver med sitt...
« #438 : 10. juni 2004, 02:36 »
I 13 vekers programmet eg er i besittelse av er det utstyrstrening i bøy annakvar veke.  Wink
Men du må jo sjølvsagt gjere det du vil! Smiley

Utlogget Bamse Bjørn

  • Treningsforum Crew
  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 5 686
  • Honnør: 189
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 5 686

SV: Saktemensikkert driver med sitt...
« #439 : 10. juni 2004, 02:39 »
Ja, det var vel det programmet du kjørte sist det? Veldig bra program, eg måtte diverre avslutte halvveis i det på grunn av kneet. Men fikk en vannvittig bra økning i marken på det programmet. Var på god veg i bøyen også.
Heller stor og kjapp enn liten og slapp!

Sterk, blid og dopingfri! Smiley


Utlogget Saktemensikkert

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 4 644
  • Honnør: 310
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 4 644

SV: Saktemensikkert driver med sitt...
« #440 : 10. juni 2004, 02:43 »
Hehe, takk! Håper det ikke høres ut som om jeg ikke setter pris på innspill, for det gjør jeg. Dere har kommet med mange tips jeg har hatt bruk for, og "oppbakkingen" er uvurderlig 2thumbsup Litt av problemet er at jeg rett og slett ikke har peiling på hva jeg skulle satt som mål med utstyr i 13-ukers programmet. Jeg fikk ikke full uttelling styrkemessig på stevnet, så litt høyere enn det må jeg nok sikte. Man ser det vel kanskje på arbeidsvektene gjennom programmet? Planen var uansett å trene bøy m/utstyr en uke, og benk & mark m/utstyr den neste i 5-6 uker.
VEIKING POWER


Konkurrerende utøver - Styrkeløft

Medlem av Bodø SK

Squats were one of my favourite back exercises - Schwartzenegger

Utlogget Bamse Bjørn

  • Treningsforum Crew
  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 5 686
  • Honnør: 189
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 5 686

SV: Saktemensikkert driver med sitt...
« #441 : 10. juni 2004, 02:51 »
Det er enkelt. Du velger mål slik at du klarer å gjennomføre treningene slik du skal. Du må derfor kikke gjennom alle treningene og vurdere om du klarer eller vil bli i stand til å løfte det som står der. Og ikkje ver urealistisk Wink Kva måla med utstyr blir det da er ikkje så nøye i og med at kva en klarer å få ut av utstyret er individuelt. 
Heller stor og kjapp enn liten og slapp!

Sterk, blid og dopingfri! Smiley


Utlogget BadBoy

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 4 058
  • Honnør: 433
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 4 058

SV: Saktemensikkert driver med sitt...
« #442 : 10. juni 2004, 02:53 »
Ja, det var vel det programmet du kjørte sist det? Veldig bra program, eg måtte diverre avslutte halvveis i det på grunn av kneet. Men fikk en vannvittig bra økning i marken på det programmet. Var på god veg i bøyen også.

Det stemmer. Veldig bra program. Problemet mitt var at eg ikkje hadde utstyr den gongen.

Hehe, takk! Håper det ikke høres ut som om jeg ikke setter pris på innspill, for det gjør jeg. Dere har kommet med mange tips jeg har hatt bruk for, og "oppbakkingen" er uvurderlig 2thumbsup Litt av problemet er at jeg rett og slett ikke har peiling på hva jeg skulle satt som mål med utstyr i 13-ukers programmet. Jeg fikk ikke full uttelling styrkemessig på stevnet, så litt høyere enn det må jeg nok sikte. Man ser det vel kanskje på arbeidsvektene gjennom programmet? Planen var uansett å trene bøy m/utstyr en uke, og benk & mark m/utstyr den neste i 5-6 uker.

Du ser det på arbeidsvektene ja. Eg setter meg opp eit mål og går deretter gjennom alle øktene for å sjekke at det er overkommelig før eg begynner. og dessuten, det er bedre at programmet er stilt inn litt for lavt enn høgt. På stevnedagen har du nok definitivt igjen for det.  Vanskelig å seie sikkert, men eg trur kanskje du vil komme bedre ut med 13 vekers programmet når stevnedagen er der.  But again, It's your choice! Smiley

Utlogget Saktemensikkert

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 4 644
  • Honnør: 310
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 4 644

SV: Saktemensikkert driver med sitt...
« #443 : 10. juni 2004, 02:56 »
Hehe, dere har jammen gitt meg noe å tygge på i uken som kommer Grin
VEIKING POWER


Konkurrerende utøver - Styrkeløft

Medlem av Bodø SK

Squats were one of my favourite back exercises - Schwartzenegger

Utlogget Bamse Bjørn

  • Treningsforum Crew
  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 5 686
  • Honnør: 189
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 5 686

SV: Saktemensikkert driver med sitt...
« #444 : 10. juni 2004, 12:16 »
Mange sett benkpress du trener. Kjører du like store mengder heile tida eller kutter du etterkvart?
Heller stor og kjapp enn liten og slapp!

Sterk, blid og dopingfri! Smiley


Utlogget Saktemensikkert

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 4 644
  • Honnør: 310
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 4 644

SV: Saktemensikkert driver med sitt...
« #445 : 10. juni 2004, 12:33 »
Det blir endel benkpress, men som du ser er ganske mange av dem med lavere vekter. Dessuten trener jeg med tre ulike grepsbredder. I utgangspunktet trener jeg fem sett per variant, men må kutte ned etter hvert som det blir tyngre. Tar det litt på dagsformen eller etter andre omstendigheter - noen dager er jeg sliten, andre dager full av bensin, andre dager der igjen kan det hende jeg rett og slett har dårlig tid.

Når det begynner å nærme seg formtopp forsøker jeg å holde igjen litt, slik at jeg kanskje kommer litt høyere neste gang. På mandag f.eks. kunne jeg nok klart et femte sett i benken dersom jeg hadde tatt meg en god pause, men valgte å "sikre formen" med fire pene sett i stedet. Jeg unngår i så stor utstrekning som mulig sett jeg ikke klarer å fullføre selv.

Det som er så bra med denne metoden er at man først og fremst skal konsentrere seg om De tre store. Støtteøvelser tar man etter behov (ev. hva klokken tillater), og jeg begrenser det til det kanskje en eller to ekstra øvelser per trening. Det hele ser kanskje litt for lett ut, men jeg føler iallfall selv at jeg har kommet et stykke med det.

Har du en plan med benkoppsettet ditt, forresten? Jeg ser jo at du trener en variant av 5x5, men har ikke satt meg inn i hvordan du ser ut til å legge det opp. Det kan jo hende et liknende oppsett kunne vært noe å teste ut?
VEIKING POWER


Konkurrerende utøver - Styrkeløft

Medlem av Bodø SK

Squats were one of my favourite back exercises - Schwartzenegger

Utlogget Bamse Bjørn

  • Treningsforum Crew
  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 5 686
  • Honnør: 189
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 5 686

SV: Saktemensikkert driver med sitt...
« #446 : 10. juni 2004, 12:46 »
Høres ok ut. Mitt tips ville vere å kjøre slik du har gjort i 4-5 uker for så å gradvis redusere mengdene. Ser at du ligger på omtrent 25 arbeidssett i uka no. I uke 4 reduserer du til 20. I uke seks reduserer du til 15 over tre dager med en dag lett der du trener på ca 50-60% en dag medium der du ligger på ca 60-65% og en dag tungt. Dette vil gi økt overskudd. Deretter kan du ligge på det ut treningssyklusen. Men det lønner seg å periodisere også. For eksempel trene ei uke tung benk og ei anna uke lett benk. Særlig mot slutten. Dette gir både økt overskudd og bedre muskelvekst og gir ligamentene litt ro.

Eg trener 5*5 no, men det blir veldig etter form. Må ta hensyn til strekken, i går kjente eg litt til den, så det blir ikkje meir benkpress igjen før mandag. Kommer til å øke med 2,5-5 kg i uka. Stort sett 2,5 kg. 3 økter i uka med hhv vanlig, medium og smalt grep.
Heller stor og kjapp enn liten og slapp!

Sterk, blid og dopingfri! Smiley


Utlogget Saktemensikkert

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 4 644
  • Honnør: 310
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 4 644

SV: Saktemensikkert driver med sitt...
« #447 : 10. juni 2004, 13:02 »
Takk for tips! Det er noe liknende jeg har tenkt på, og settene blir det færre av helt av seg selv :Smiley Om ett par uker skulle jeg redusere antall repetisjoner per sett (2-3) og fortsette økningen, samt trene med utstyr som sagt. Det med en lett uke og en tung uke har jeg faktisk smakt litt på, særlig i markløft, det høres jo ganske lurt ut.
VEIKING POWER


Konkurrerende utøver - Styrkeløft

Medlem av Bodø SK

Squats were one of my favourite back exercises - Schwartzenegger

Utlogget Saktemensikkert

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 4 644
  • Honnør: 310
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 4 644

SV: Saktemensikkert driver med sitt...
« #448 : 11. juni 2004, 11:29 »
Fredag 11/6-04

Jogging: 5-10 minutter
Tautrekk, mage: 3 x 12
Knebøy: 1x8 (60kg) 1x6 (80kg) 1x6 (100kg) 5x5 (110kg)
Benkpress: 1x10 (40kg) 1x6 (60kg) 1x6 (80kg) 5x5 (90kg)
Sumo Markløft: 1x3 (60kg) 3x3 (110kg)
Smalbenk: 1x6 (60kg) 5x5 (80kg)
VEIKING POWER


Konkurrerende utøver - Styrkeløft

Medlem av Bodø SK

Squats were one of my favourite back exercises - Schwartzenegger

Utlogget Lumbago

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 537
  • Honnør: 81
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 537

SV: Saktemensikkert driver med sitt...
« #449 : 11. juni 2004, 11:40 »
Faen, det gjør qld-champ også Grin OK, skal tenke litt over det. Grunnen til at jeg er litt...treig....

Det som qld-champ har sagt hoeres ikke saa dumt ut nei.

Etter en ukes avslapping og nedbryting med alkohol i India kan jeg anbefale at du starter et 12ukers program med meg. Programmet du holder paa med naa er sikkert veldig bra, men det tar jeg ikke hensyn til (jeg tar jo aldri hensyn til hva du mener Wink)...Det maa jo vaere kjekkere om vi kan kjoere et samme opplegg frem mot september. Paa den maaten kan vi synkronisere trening og festing, bare at du drikker og loefter litt mindre Grin 

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!