Skrevet av Emne: Saktemensikkerts stevner  (Lest 148783 ganger)

Utlogget Saktemensikkert

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 4 644
  • Honnør: 310
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 4 644

SV: Saktemensikkert mot stevne 4. september
« #525 : 30. juli 2004, 05:44 »
Hehe, den problemstillingen ligger nok enda et stykke fram i tid, særlig nå når skulderen min er ute av drift - men takk for den! Jeg kan jo teste ut skjorten din om ett par uker, da skal jeg trene doble på 125kg, som bør være en grei arbeidsvekt med en ny skjorte. Synes i grunnen Inzer-skjorten fungerer bra, men om jeg får mer på Metal er jo saken grei. Dessuten var jo Inzer-skjorten blitt så fryktelig trang siden sist, hehe...
VEIKING POWER


Konkurrerende utøver - Styrkeløft

Medlem av Bodø SK

Squats were one of my favourite back exercises - Schwartzenegger

Utlogget Lumbago

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 537
  • Honnør: 81
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 537

SV: Saktemensikkert mot stevne 4. september
« #526 : 30. juli 2004, 05:54 »
1. Slutt å tull. Skulderen er ikke ute av drift (makan til syting  Wink). Den har jo blitt bedre siden behandlingen, og du løfter fine beine løft på tunge vekter.   

2. Jeg synes vi skal teste Metalskjorten neste onsdag. like greit å komme igang med skjortetreningen snartest mulig, nå som kroppen er vant med å løfte med skjorte. Kan også nesten garantere du ikke vil komme ned til brystet med 125 på en bedre skjorte.

Utlogget Saktemensikkert

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 4 644
  • Honnør: 310
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 4 644

SV: Saktemensikkert mot stevne 4. september
« #527 : 30. juli 2004, 06:02 »
Var løftene så jevne, synes du?! Det føltes svært kronglete for meg, men det var jo mest pga. håndbak-bicepsen, da. Men, som du sier; den har jo blitt bedre. Var hos terapeuten i dag morges og har fått nye tips og øvelser, så vi får se. Hadde vært deilig å snart kommet opp mot formen jeg var på for fem-seks uker siden.

Grunnen til at jeg sa om to uker er fordi jeg skal det i forhold til programmet. Da tidspunktet for stevnet har blitt flyttet på må jeg nok "redigere" litt på programmet uansett, men prioritet 1 neste uke er drakt og surringer. Vi ser det an.

Problemet med en skjorte som ikke lar meg senke 125kg til brystet er jo at tricepsstyrken kanskje ikke er der til å kunne låse ut så mye over 145-150kg. Men, bevares, det er jo bare å prøve.
VEIKING POWER


Konkurrerende utøver - Styrkeløft

Medlem av Bodø SK

Squats were one of my favourite back exercises - Schwartzenegger

Utlogget Lumbago

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 537
  • Honnør: 81
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 537

SV: Saktemensikkert mot stevne 4. september
« #528 : 30. juli 2004, 07:00 »
Du vil sannsynligvis få så mye fart på løftet at du ikke trenger å tenke på tricepsstyrken på de vektene.

Utlogget Saktemensikkert

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 4 644
  • Honnør: 310
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 4 644

SV: Saktemensikkert mot stevne 4. september
« #529 : 30. juli 2004, 10:49 »
Fredag 30/7-04

Markløft fra stativ: 1x6 (60kg) 1x6 (100kg) 1x5 (135kg) 1x4 (150kg) 1x3 (165kg) 1x2 (185kg) 1x2 (200kg) 1x2 (205kg)
Smalbenk: 1x10 (stang) 1x8 (40kg) 1x5 (60kg) 1x4 (70kg) 1x4 (75kg) 1x3 (80kg) 1x3 (85kg)
Knebøy, nakke: 1x8 (stang) 1x6 (60kg) 1x5 (82,5kg) 1x4 (97,5kg) 1x3 (102,5kg) 1x3 (110kg) 2x3 (117,5kg)
Nakkepress: 1x8 (stang) 1x5 (40kg) 1x5 (47,5kg) 1x4 (50kg) 1x2 (52,5kg)
Stangroing: 1x8 (60kg) 1x8 (80kg) 1x8 (90kg)

Stilte meg på en 25kg skive under markløftingen og tror høyden ble perfekt (like under kneskålen). Bra trykk, relativt lette løft, skulle egentlig bare opp på 197,5kg. Benkpressen var grei, og selv om det fremdeles gjør litt vond ble jeg ikke så hemmet som sist uke. Knebøy var skikkelig drit i dag, såre ben og manglende trykk gjorde det hele til en ganske kjedelig opplevelse. Sliten i skuldrene fra onsdag, så nakkepressen ble også litt amputert (skulle ha 2x3 på 52,5kg). Til gjengjeld var det bra fei over stangroingen, enda jeg bøyer meg mer framover enn før. Tror jeg skal trene relativt lett på mandager og tungt på fredager fra nå av.
VEIKING POWER


Konkurrerende utøver - Styrkeløft

Medlem av Bodø SK

Squats were one of my favourite back exercises - Schwartzenegger

Utlogget Saktemensikkert

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 4 644
  • Honnør: 310
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 4 644

SV: Saktemensikkert mot stevne 4. september
« #530 : 02. august 2004, 14:58 »
Mandag 2/8-04

Knebøy: 1x8 (stang) 1x6 (60kg) 1x4 (100kg) 1x3 (110kg) 1x2 (122,5kg) 1x2 (130kg) 1x2(137,5kg) 1x2 (145kg) m/utstyr 1x2 (175kg) 1x2 (185kg) 1x2 (200kg) u/utstyr 1x5 (110kg)
Medium benkpress: 1x8 (stang) 1x6 (50kg) 1x5 (72,5kg) 2x4 (85kg) 2x3 (90kg)
Nedtrekk: 3x8
Lårcurl: 1x10 1x8 1x6 (progressiv belastning)

Knebøyen kjentes ganske bra ut allerede fra sett en og utover. Gikk litt for dypt med den først rep'en på 145kg, men fikk siktet meg bedre inn på den andre. 175kg med utstyr var ganske keitete og ubehagelig, men fikk surret meg litt bedre til 185kg. Qld-champ fikk trå til før siste settet og skiltet igjen med eksepsjonelle surringer. Faktisk var den doble på 200kg det letteste settet, jeg traff banen ganske bra og kunne nok tatt ett par ekstra! Femmeren på 110 etterpå var dog svært sirup, hehe!

Det kjennes ut som om jeg har startet surringene for langt ned på benet tidligere. Mens jeg før startet med en hel bredde under kneskålen startet jeg i dag med halvparten opp over kneet. Dette ga meg mer lengde når jeg skulle skråsurre, samt at det satte mindre press på leggene. Skal finstille dette framover.

Skuldren verker fremdeles, men selv om slikt er litt vanskelig å bedømme mener jeg å merke stadig fremgang hva gjelder intensitet. Hadde greit trykk i dag.
VEIKING POWER


Konkurrerende utøver - Styrkeløft

Medlem av Bodø SK

Squats were one of my favourite back exercises - Schwartzenegger

Utlogget Lumbago

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 537
  • Honnør: 81
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 537

SV: Saktemensikkert mot stevne 4. september
« #531 : 02. august 2004, 16:35 »
Gratulerer med bra knebøy! Veldig bra faktisk!! Det siste settet på 200 var uten tvil det beste. Lett og fin. Her er det bare å kjøre på. Det ser ut som 220 skulle gått bra. Og tenk at du ikke løfter med beste draktene på markedet heller...det blir fort 250 når vi trer på det en Titan drakt. Når det er sagt så har du nok litt balanse problemer på mange løft - jeg tror det kan bli mye bedre om du kjøper noen andre sko. (Apropos sko, hørte du hun som jobbet der i dag, som sa at hun ikke kunne skjønne gutter som skiftet sko mellom trening og når de gikk på forelesning. Hun mente at vi fint kunne gå rundt i samme hvite joggesko til alt, noe annet var "metroseksuelt"...Syk dame sier bare jeg)

Utlogget Ivrig pingle

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 12 289
  • Honnør: 1394
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 12 289

  • RAW = DOPINGFRI
SV: Saktemensikkert mot stevne 4. september
« #532 : 02. august 2004, 16:55 »
Går virkelig veien dette! 250 kg i bøy i år hadde vært noe   2thumbsup
Ser ut til at du har vært heldig med trenings partner også. Teknikken til Qld-champ er helt suveren!
Får vi se deg i aksjon på NM neste år?!
Eternal growth... It ain`t gonna happen. Snap out of it and get out of depth now, or bite the dust. Sucker!

Tendensen til å overvurdere egen kompetanse og mestringsevne kan betraktes som en psykologisk forsvarsmekanisme, som bidrar til at vi tør å gi oss i kast med oppgaver vi ellers ville unngått, og at vi ikke gir opp så lett til tross for motgang.

Les forumreglene her


Utlogget BadBoy

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 4 058
  • Honnør: 433
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 4 058

SV: Saktemensikkert mot stevne 4. september
« #533 : 02. august 2004, 17:24 »
250? Det hadde vore ein syk økning! Sjølv håpar eg på 240, men tvilar...
Fine treningar på deg for tida! Stå på vidare!! Smiley

Utlogget Lumbago

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 537
  • Honnør: 81
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 537

SV: Saktemensikkert mot stevne 4. september
« #534 : 02. august 2004, 17:35 »
Når det gjelder Saktemensikkert tror jeg han er god for mye mer enn det han løfter nå. Det er mange kg å hente på bedre teknikk i bøy - det så vi i dag. Og om han bare blir overbevist om at sumo ser pent ut det også (han skifter jo fra konvensjonell til sumo annen hver uke omtrent...), så har han fort mye her også. Grunnstyrken er der, det trengs bare litt teknikk- og utstyrstrening.

Utlogget Ivrig pingle

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 12 289
  • Honnør: 1394
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 12 289

  • RAW = DOPINGFRI
SV: Saktemensikkert mot stevne 4. september
« #535 : 02. august 2004, 21:39 »
Når det gjelder Saktemensikkert tror jeg han er god for mye mer enn det han løfter nå. Det er mange kg å hente på bedre teknikk i bøy - det så vi i dag. Og om han bare blir overbevist om at sumo ser pent ut det også (han skifter jo fra konvensjonell til sume annen hver uke omtrent...), så har han fort mye her også. Grunnstyrken er der, det trengs bare litt teknikk- og utstyrstrening.

Du kan nok bidra mye der. Du har jo selv lært av den beste( Erik stiklestad)
Eternal growth... It ain`t gonna happen. Snap out of it and get out of depth now, or bite the dust. Sucker!

Tendensen til å overvurdere egen kompetanse og mestringsevne kan betraktes som en psykologisk forsvarsmekanisme, som bidrar til at vi tør å gi oss i kast med oppgaver vi ellers ville unngått, og at vi ikke gir opp så lett til tross for motgang.

Les forumreglene her


Utlogget Saktemensikkert

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 4 644
  • Honnør: 310
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 4 644

SV: Saktemensikkert mot stevne 4. september
« #536 : 03. august 2004, 04:05 »
Qld-champ er en uvurderlig treningskamerat (og slettes ikke verst i sosial sammenheng heller!), og har uten tvil en djevelsk bra knebøyteknikk! Vi filmet litt av gårdagen, og selv han ble overrasket over det rent estetiske ved knebøyen hans.

Jeg liker selvsagt å tro at jeg er god for mer - og det er jeg nok - men 250kg får ta sin tid det tar. Jeg var i siget i fjor høst men tror ærlig talt Stephan Korte-programmet er noe av grunnen til at jeg har hatt en aldri så liten nedtur. Jeg var oppe i 160-165kg uten utstyr (med tullete teknikk men god dybde, tror jeg iallfall) i fjor, men fikk meg en alvorlig knekk etter en måned fullstendig uten tunge vekter (Korte-oppsette). Dessuten kan det hende varmen spilte inn, samt at jeg trente endel alene.

Det er litt vanskelig å si hva dette har vært for noe, men det har uten tvil hatt en psykisk del - det med å faktisk tro på at en er god for mer enn det man løfter. I går fikk jeg en jævlig opptur, da løftene kjentes relativt "behagelige" ut, i den forstand at jeg traff banen, ikke falt forover, hadde bra kontroll, grei muskelkontakt iallfall, osv.

Den nye surre-metoden gjorde definitivt sitt til at jeg fikk konsentrert meg mer om løftingen enn om hvor vondt surringene gjør eller ikke.

Takker for vennlige og oppmuntrende ord - det hjelper sinnssykt mye!!!
VEIKING POWER


Konkurrerende utøver - Styrkeløft

Medlem av Bodø SK

Squats were one of my favourite back exercises - Schwartzenegger

Utlogget Saktemensikkert

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 4 644
  • Honnør: 310
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 4 644

SV: Saktemensikkert mot stevne 4. september
« #537 : 03. august 2004, 04:12 »
Qld-champ: Brukte hun virkelig uttrykket "metroseksualitet" om oss?!?!?! Fy faen, det er å dra den bra langt, synes jeg!!! Begrunnelsen med at man - ifølge henne - skal kunne traske rett fra trening i de hvite joggeskoene man har trent knebøy med (!!!) og inn på forelesning sier jo mer om hennes hygieniske vaner enn om vår (påståtte) feminitet! Huff, nei, nå vil jeg hjem til kuldegrader og kokmalt kaffe, dette har gått for langt.
VEIKING POWER


Konkurrerende utøver - Styrkeløft

Medlem av Bodø SK

Squats were one of my favourite back exercises - Schwartzenegger

Utlogget Lumbago

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 537
  • Honnør: 81
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 537

SV: Saktemensikkert mot stevne 4. september
« #538 : 03. august 2004, 08:48 »


Du kan nok bidra mye der. Du har jo selv lært av den beste( Erik stiklestad)


Ingen tvil om at jeg lærte mye av Erik, det var vel han som gjorde at jeg begynte å løfte. Men Alexander har nok hatt minst like mye å si på teknikken og motivasjonen min. Trente bl.a. med ham på nyåret og hadde stor økning på kun noen små endringer.

Utlogget Lumbago

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 537
  • Honnør: 81
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 537

SV: Saktemensikkert mot stevne 4. september
« #539 : 03. august 2004, 09:00 »
Jeg liker selvsagt å tro at jeg er god for mer - og det er jeg nok - men 250kg får ta sin tid det tar. Jeg var i siget i fjor høst men tror ærlig talt Stephan Korte-programmet er noe av grunnen til at jeg har hatt en aldri så liten nedtur. Jeg var oppe i 160-165kg uten utstyr (med tullete teknikk men god dybde, tror jeg iallfall) i fjor, men fikk meg en alvorlig knekk etter en måned fullstendig uten tunge vekter (Korte-oppsette). Dessuten kan det hende varmen spilte inn, samt at jeg trente endel alene.


Tror ikke nødvendigvis Korte-programmet skulle spilt inn så mye - i verste fall skulle i det minste opprettholdt styrken Huh Å trene i tropevarme spiller inn på treningen. Det er mye tyngre å kjøre tunge treninger med så høy luftfuktighet som det blir her over julen. Spesielt med tanke på at gymmet ikke har A/C. Man blir jo like svett av et knebøysett som av å springe 3000meter på det verste.

Dessuten, hadde du ikke besøk av noen gale nordlendinger i denne perioden? I så fall kan jeg tenke meg at det ble mange sene nattetimer med ildvann og andre festligheter. Kan dette ha hatt noe å si på styrken?!  >Cheesy

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!