Skrevet av Emne: Saktemensikkerts stevner  (Lest 148807 ganger)

Utlogget Saktemensikkert

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 4 644
  • Honnør: 310
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 4 644

SV: Saktemensikkert mot stevne 4. september
« #585 : 30. august 2004, 12:34 »
Mandag 30/8-04

Knebøy: 1x6 (60kg) 1x3 (100kg) 1x2 (105kg) 1x2 (100kg) 1x2 (115kg)
Benkpress: 1x8 (stang) 1x6 (40kg) 1x4 (60kg) 1x3 (80kg) 2x2 (85kg) 1x2 (90kg)
Sumo markløft: 1x6 (60kg) 1x3 (100kg) 2x2 (105kg) 1x2 (110kg)
VEIKING POWER


Konkurrerende utøver - Styrkeløft

Medlem av Bodø SK

Squats were one of my favourite back exercises - Schwartzenegger

nann-rosita

  • Gjest
SV: Saktemensikkert mot stevne 4. september
« #586 : 30. august 2004, 12:36 »
Heisann, Nann, trivelig av deg å se innom dagboken min, og takk for sympatien! Jeg har faktisk lett etter naprapat i telefonkatalogen her, men har foreløpig ikke funnet noen. Hva gjør en osteopat, da? Kanskje jeg finner en slik en...

fant på osteoptifrobundetsside følgende "Hva skiller osteopater fra andre behandlere?

Undersøkelser som leder til en osteopatisk diagnose er spesiell for osteopater. I osteopati ser vi etter sammenheng mellom muskelskjelettsystemet og andre kroppssystem som bindevevsnettverket. Bindevev omslutter hele kroppen og inneholder årer og nerver.

Bindevev skaper også glideflater mellom strukturene og overfører spenninger. Osteopaten vil alltid forsøke å finne nedsatt bevegelighet i disse systemene. Derfor behandler ofte osteopaten andre steder på kroppen enn der smertene er. "

og ;
"Osteopaten undersøker sammenhenger i kroppen og behandler plagene med hendene. Osteopaten behandler akutte og kroniske belastningslidelser. Målet med osteopatibehandling er å finne funksjons- og bevegelsesforstyrrelser og å normalisere disse.

Eks: etter en overtråkk i ankelen oppstår ofte feilstillinger i foten. Dette gir drag i muskel og bindevevsnettverket i benet. Over tid kan det gi smertetilstander i kne, hofte eller rygg. Ved å korrigere ankelen kan foreksempel hoftesmerter forsvinne. I noen tilfeller må også hoften behandles lokalt. Et annet eksempel på sammenhenger: Osteopaten finner ved undersøkelsen at din hodepine har sammenheng med blokkerte ribbeledd i øvre del av ryggen. Disse blir korrigert og hodepinen forsvinner.

Ofte vil du som pasient oppleve at osteopaten behandler et annet sted på kroppen enn der smertene sitter.

Osteopati bygger på medisinske fag som anatomi, fysiologi, biomekanikk og patologi. "


vet ikke hvor du bor , men gule sider på internet skal ha oversikt over Osteopater...  Cheesy

Utlogget Saktemensikkert

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 4 644
  • Honnør: 310
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 4 644

SV: Saktemensikkert mot stevne 4. september
« #587 : 30. august 2004, 12:39 »
Mange takk, skal se hva jeg finner ut. Det beste er vel uansett å forhøre seg med ulike instanser. Jeg bor i Brisbane i Australia Wink
VEIKING POWER


Konkurrerende utøver - Styrkeløft

Medlem av Bodø SK

Squats were one of my favourite back exercises - Schwartzenegger

nann-rosita

  • Gjest
SV: Saktemensikkert mot stevne 4. september
« #588 : 30. august 2004, 12:41 »
Mange takk, skal se hva jeg finner ut. Det beste er vel uansett å forhøre seg med ulike instanser. Jeg bor i Brisbane i Australia Wink

SÅPASS ja woot... ikke rart gule sider ikke kan hjelpe. Snakk med legen din, han vet sikkert av en eller annen...  Cheesy

Utlogget Saktemensikkert

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 4 644
  • Honnør: 310
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 4 644

SV: Saktemensikkert mot stevne 4. september
« #589 : 01. september 2004, 10:28 »
Oppvarming: 35 minutters spasering fra skolen
Knebøy: 1x6 (60kg) 1x3 (90kg) 2x2 (100kg) 1x2 (105kg)
Benkpress: 1x8 (40kg) 1x3 (70kg) 2x2 (80kg) 1x2 (85kg)
Sumo markløft: 1x6 (60kg) 1x3 (90kg) 2x2 (100kg) 1x2 (105kg)
Sit-ups: 2x20

Siste økt før stevnet - nå spørs det...
VEIKING POWER


Konkurrerende utøver - Styrkeløft

Medlem av Bodø SK

Squats were one of my favourite back exercises - Schwartzenegger

Utlogget småen1

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 315
  • Honnør: 26
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 315

  • Prøver 105 kg med litt skjevt grep
SV: Saktemensikkert mot stevne 4. september
« #590 : 01. september 2004, 21:14 »
Vil ønske deg lykke til på stevnet. Husk å ta det med ro nå da!


Utdannet til styrke og ernæringsinstruktør i QFAC (Qld. Australia)

Nordisk mester benkpress senior 2005,    EM bronse i senior benkpress 06. Benkpers 125 kg.

Utlogget Prince Charming

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 219
  • Honnør: 75
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 219

  • If the bar ain't bending you are just pretending.
SV: Saktemensikkert mot stevne 4. september
« #591 : 02. september 2004, 20:10 »
Lykke til på stevnet!
Nå får du bare slappe av og ete godt så blir det nok et bra resultat! Gull



 Konkurrerende utøver i Styrkeløft for Alta Atletklubb.
 Knebøy 310kg. Benkpress 195kg. Markløft 300kg. Sammenlagt: 805kg.

Utlogget Saktemensikkert

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 4 644
  • Honnør: 310
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 4 644

SV: Saktemensikkert mot stevne 4. september
« #592 : 03. september 2004, 02:14 »
Takk, takk, skal gjøre mitt beste. Og joda, jeg Spise Kokk Food for at jeg skal kunne  Knebøy Weightlifter Markløft slik at jeg kan  Drikke Dance Kiss Drankere
VEIKING POWER


Konkurrerende utøver - Styrkeløft

Medlem av Bodø SK

Squats were one of my favourite back exercises - Schwartzenegger

Utlogget Lumbago

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 537
  • Honnør: 81
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 537

SV: Saktemensikkert mot stevne 4. september
« #593 : 03. september 2004, 09:10 »
Jasså ja, så du skal  Kiss  etter stevnet. Jeg har hatt en liten misstanke om at du har hatt noe på gang med noen - det er jo helt umulig å få tak i deg om dagen! Hvem er den heldig utvalgte?
Lykke til ihvertfall  2thumbsup 

Utlogget Saktemensikkert

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 4 644
  • Honnør: 310
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 4 644

SV: Saktemensikkert mot stevne 4. september
« #594 : 03. september 2004, 13:35 »
Legg merke til at jeg har lagt inn etterpåfest etter kliningen - altså intet ambisiøst fra min side Grin Lykke til i morgen, du også - regner med at du flytter listen enda ett par hakk for disse stakkars Queenslanderne, hehe, hvordan skal det bli for dem når du drar?! G.A. sitter i skrivende stund og drikker sammen med naboen, så det blir spennende å se om der er noe hjelp å få derfra i morgen formiddag...  Huh
VEIKING POWER


Konkurrerende utøver - Styrkeløft

Medlem av Bodø SK

Squats were one of my favourite back exercises - Schwartzenegger

Utlogget BadBoy

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 4 058
  • Honnør: 433
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 4 058

SV: Saktemensikkert mot stevne 4. september
« #595 : 03. september 2004, 13:54 »
Lykke til Tiger! Show'em what U got!!  buttrock

Mesterinne

  • Gjest
SV: Saktemensikkert mot stevne 4. september
« #596 : 03. september 2004, 14:03 »
Lykke til med  Knebøy  Markløft og  Kiss  Kiss

Utlogget BadBoy

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 4 058
  • Honnør: 433
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 4 058

SV: Saktemensikkert mot stevne 4. september
« #597 : 03. september 2004, 14:05 »
Lykke til med  Knebøy  Markløft og  Kiss  Kiss


Dette er forøvrig ein del av "stevnepakken" so lykke til med det og!  Grin

Utlogget Saktemensikkert

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 4 644
  • Honnør: 310
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 4 644

SV: Saktemensikkert mot stevne 4. september
« #598 : 04. september 2004, 09:07 »
Hehe, faen som en liten fjær ble til fem høns her! Veide inn på 100.7kg i dag, og har iallfall klart å gått ned litt. Tror fremdeles jeg skal klare å komme meg ned under 100kg uten å tape styrke i nevneverdig grad.

Resultat: 200kg - 140kg - 215kg = 555kg

Bommet fullstendig på åpningsløftet i bøy på 200kg og valgte å ta dette på nytt. Andre forsøk gikk greit, men jeg turte ikke høyne mer enn til 210kg til tredje. Denne vekten gikk også relativt greit, men vekten begynte å vandre bakover på toppen og jeg måtte ta et steg for å gjenvinne balansen = underkjent. Faen.

Rakk ikke å varme opp med skjorte på, og gikk rett ut på 130kg. Denne var grei, men jeg løftet ræva en smule og fikk underkjent. Valgte å ta det forsiktig, og høynet bare til 135 og 140, løft som for så vidt gikk greit. Var usikkert mtp. skulderen, men denne gjorde ikke vondt under noen av løftene, jeg traff banen og fikk brukt ryggen relatvit godt. Hadde likevel håpet på pers, og ser i ettertid at jeg skulle ha fulgt planen på 142.5 og 145. Jaja.

Det ble iallfall personlig rekord i markløft med 215kg, og jeg hadde brukbar kontroll på løftet. Satte meg bedre ned enn vanlig, og med tanke på at jeg bare hadde ett oppvarmingsløft er jeg fornøyd.

Med andre ord: Knebøy = skuffende, benkpress = helt grei, markløft = bra!
VEIKING POWER


Konkurrerende utøver - Styrkeløft

Medlem av Bodø SK

Squats were one of my favourite back exercises - Schwartzenegger

Utlogget Lumbago

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 537
  • Honnør: 81
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 537

SV: Saktemensikkert mot stevne 4. september
« #599 : 04. september 2004, 09:35 »
Gratulerer med pers i mark og totalt. Synd med den siste på 210 i knebøy, du kom jo opp så lett!!! Bra innveiingsvekt også - du gjør alt for å slippe å bli slått... Gull

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!