Skrevet av Emne: Saktemensikkerts stevner  (Lest 148778 ganger)

Utlogget Saktemensikkert

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 4 644
  • Honnør: 310
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 4 644

SV: Saktemensikkert: 1000+ neste...
« #870 : 22. april 2005, 11:56 »
Takk, begge to! Ja, jeg må innrømme at jeg er fornøyd med stangroingen, det ble noe annet når man ikke har slitt seg ut på alt mulig annet først. Igjen; vi snakker ikke om en totalt avstivet overkropp i 90 grader, mer i retning av Dorian Yates, kan jeg tenke meg. Det river da litt i ryggen, og da holder det for meg. 125kg var likevel over kanten :Smiley

Kneet blir bedre og bedre, men jeg kjenner likevel at jeg ikke må stresse. Trapper går nå helt problemfritt, men jeg gikk med tung ryggsekk i dag, og da kjente jeg det i nedoverbakker. Ellers er den litt for øm til å knele på, men alt i alt merker jeg en daglig forbedring.

Legene sa 3-4 uker, og dette tror jeg de har helt rett i. Jeg kan nå utføre hele knebøy, men tror nok tunge vekter ville satt en stopper for rehabiliteringen ganske raskt.

Stort sett ved godt mot Smiley
VEIKING POWER


Konkurrerende utøver - Styrkeløft

Medlem av Bodø SK

Squats were one of my favourite back exercises - Schwartzenegger

Utlogget Saktemensikkert

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 4 644
  • Honnør: 310
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 4 644

SV: Saktemensikkert: 1000+ neste...
« #871 : 22. april 2005, 18:22 »
Fredag 22/4-05

Oppvarming: 7 minutter på sykkel

Knebøy: 1x10 (stang) 1x10 (40kg) 3x10 (60kg)
Smalbenk: 1x10 (stang) 1x10 (60kg) 3x8 (80kg)
Markløft: 1x10 (60kg) 3x8 (80kg)
Militærpress: 1x6 (50kg) 2x3 (60kg)
Hantelroing: 3x10 (25kg)
Sidehev, bøyd: 1x10 (6,5kg) 3x10 (8,5kg)
Tøying

Rolig trening på KK67, driver fortsatt og føler meg fram i bøy og mark. Bra fart i smalbenk, mens militærpressen var latterlig treig. Tror ikke jeg har trent hantelroing og foroverbøyd sidehev på 3-4 år...
VEIKING POWER


Konkurrerende utøver - Styrkeløft

Medlem av Bodø SK

Squats were one of my favourite back exercises - Schwartzenegger

Utlogget Saktemensikkert

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 4 644
  • Honnør: 310
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 4 644

SV: Saktemensikkert: 1000+ neste...
« #872 : 25. april 2005, 18:08 »
Mandag 25/4-05

Oppvarming: 5 minutter
Musikk: Iron Maiden

Skråbenk: 1x12 (stang) 1x10 (40kg) 1x6 (60kg) 1x6 (70kg) 1x6 (80kg) 2x6 (82,5kg)
Hantelpress: 1x8 (20kg) 1x8 (30kg) 1x8 (35kg) 1x6 (40kg)
Knebøy: 1x10 (stang) 4x6 (60kg)
Tøying (bryst og skuldre)

Veldig vond og hemmende skulder i skråbenk! Langt mindre plagsom i flat hantelpress, og jeg tror heller ikke jeg har brukt 40kg her. Kneet har vært veldig sårt etter helgen, særlig langs ytre korsbånd, men knebøy var helt problemfritt. Gikk mye tid til å hjelpe en kompis med benkskjorte, så det ble ikke mer trening enn dette i dag. Greit nok.
VEIKING POWER


Konkurrerende utøver - Styrkeløft

Medlem av Bodø SK

Squats were one of my favourite back exercises - Schwartzenegger

Utlogget Saktemensikkert

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 4 644
  • Honnør: 310
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 4 644

SV: Saktemensikkert: 1000+ neste...
« #873 : 27. april 2005, 18:07 »
Onsdag 27/4-05

Oppvarming: Sykkel
Musikk: Queens of the Stone Age

Stangroing: 1x15 (stang) 1x12 (50kg) 1x8 (90kg) 1x6 (105kg) 1x4 (112,5kg) 1x3 (117,5kg) 1x3 (122,5kg) 1x2 (127,5kg) 1x4 (120kg) 1x8 (110kg)
Medium benk: 1x10 (stang) 1x8 (50kg) 1x8 (70kg) 2x8 (72,5kg)
Knebøy: 1x8 (stang) 1x6 (50kg) 4x6 (70kg)
Tøying

Stangroingen var litt sirup i dag, og det tyngste settet var egentlig bare tull. Når jeg gikk ned igjen traff jeg bedre, og åtteren på 110kg kjentes godt i ryggmusklene. Bra fart i benken, og bøyen kjentes ikke så verst ut.
VEIKING POWER


Konkurrerende utøver - Styrkeløft

Medlem av Bodø SK

Squats were one of my favourite back exercises - Schwartzenegger

Utlogget Lumbago

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 537
  • Honnør: 81
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 537

SV: Saktemensikkert: 1000+ neste...
« #874 : 27. april 2005, 20:54 »
Synes du er på lettere vekter enn før i benken? Er det pga at skulderen hemmer deg (har du forresten fått sjekka den opp i Norge)?

Utlogget Saktemensikkert

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 4 644
  • Honnør: 310
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 4 644

SV: Saktemensikkert: 1000+ neste...
« #875 : 27. april 2005, 21:38 »
Skråbenken og hantelpressen på mandag var da tung nok?! Jeg kjører lett i vanlig benk for å hente meg inn, var ganske sliten for et par-tre uker siden. Dessuten har det vært motiverende å trene annerledes.

Når jeg kommer i gang med bøy og mark som før, vil jeg også gå tilbake til vanlig benk-trening, så frykt ei! Jeg har ikke sjekket opp skulderen her i Norge, nei, jeg skal forsøke meg på de øvelsene jeg gjorde i Brisbane og se om det er nok.
VEIKING POWER


Konkurrerende utøver - Styrkeløft

Medlem av Bodø SK

Squats were one of my favourite back exercises - Schwartzenegger

Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

SV: Saktemensikkert: 1000+ neste...
« #876 : 27. april 2005, 21:41 »
jeg skal forsøke meg på de øvelsene jeg gjorde i Brisbane og se om det er nok.
Hvis de øvelsene ble utført i Brisbane, Australia, må du gjøre dem OPP/NED her i Norge!
Likeledes må du bytte om på sett og reps også! *Nemlig*

... "amatør"....

Utlogget Saktemensikkert

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 4 644
  • Honnør: 310
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 4 644

SV: Saktemensikkert: 1000+ neste...
« #877 : 27. april 2005, 21:45 »
Faen, det tenkte jeg ikke på, takk for den! Puh, det der kunne gått riktig galt. Hvordan blir det når man trener 5x5, forresten; skal man da se på det som fem repetisjoner over fem sett, eller fem sett av fem repetisjoner? Veldig vanskelig, dette, og absolutt noe man bør ha avklart med seg selv...
VEIKING POWER


Konkurrerende utøver - Styrkeløft

Medlem av Bodø SK

Squats were one of my favourite back exercises - Schwartzenegger

Utlogget Ivrig pingle

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 12 289
  • Honnør: 1394
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 12 289

  • RAW = DOPINGFRI
SV: Saktemensikkert: 1000+ neste...
« #878 : 27. april 2005, 22:03 »
Onsdag 27/4-05

Oppvarming: Sykkel
Musikk: Queens of the Stone Age

Stangroing: 1x15 (stang) 1x12 (50kg) 1x8 (90kg) 1x6 (105kg) 1x4 (112,5kg) 1x3 (117,5kg) 1x3 (122,5kg) 1x2 (127,5kg) 1x4 (120kg) 1x8 (110kg)
Medium benk: 1x10 (stang) 1x8 (50kg) 1x8 (70kg) 2x8 (72,5kg)
Knebøy: 1x8 (stang) 1x6 (50kg) 4x6 (70kg)
Tøying

Stangroingen var litt sirup i dag, og det tyngste settet var egentlig bare tull. Når jeg gikk ned igjen traff jeg bedre, og åtteren på 110kg kjentes godt i ryggmusklene. Bra fart i benken, og bøyen kjentes ikke så verst ut.

Fortsatt fin fin stangroing  2thumbsup
Selv skal jeg holde meg rundt 60-70 kg en stund til. Har ingen god teknikk. Skal prøve å bygge opp en del før jeg runder 100 kg  Smiley
Kjenner du at det tar godt på lats og bakside skuldre?!
Eller går det mest på rygg?
Eternal growth... It ain`t gonna happen. Snap out of it and get out of depth now, or bite the dust. Sucker!

Tendensen til å overvurdere egen kompetanse og mestringsevne kan betraktes som en psykologisk forsvarsmekanisme, som bidrar til at vi tør å gi oss i kast med oppgaver vi ellers ville unngått, og at vi ikke gir opp så lett til tross for motgang.

Les forumreglene her


Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

SV: Saktemensikkert: 1000+ neste...
« #879 : 27. april 2005, 22:04 »
hvis det var 5repx5sett i Brisbane, så blir det altså;
Øvelsen utført OPP/NED her i Norge.  og 5 settx5 reps.  Deal
Hvis øvelsen er Markløft, så må du altså bruke omvendt grep, OMVENDT og da utføre Chins!  Deal

Utlogget Saktemensikkert

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 4 644
  • Honnør: 310
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 4 644

SV: Saktemensikkert: 1000+ neste...
« #880 : 27. april 2005, 23:04 »
OK, jeg har det. Og dette mener du altså at jeg skal bli mye sterkere av? Vil det å ligge på rygg og "sykle" med bena være en god erstatning for knebøy, eller er det bedre å sove med en olympia-stang under hodeputen?

Takker for tips 2thumbsup
VEIKING POWER


Konkurrerende utøver - Styrkeløft

Medlem av Bodø SK

Squats were one of my favourite back exercises - Schwartzenegger

Utlogget Saktemensikkert

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 4 644
  • Honnør: 310
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 4 644

SV: Saktemensikkert: 1000+ neste...
« #881 : 27. april 2005, 23:09 »
Fortsatt fin fin stangroing 2thumbsup
Selv skal jeg holde meg rundt 60-70 kg en stund til. Har ingen god teknikk. Skal prøve å bygge opp en del før jeg runder 100 kg Smiley
Kjenner du at det tar godt på lats og bakside skuldre?!
Eller går det mest på rygg?
Takk skal du ha! Toppsettene i dag var nok noe slurvete, men rundt 110kg har jeg god kontroll og kjenner det svært godt i "latsene". Baksiden av skuldren får nok kjørt seg noe, men det er ikke der jeg først og fremst merker det.

På et amerikansk forum ble jeg anbefalt å stå mer foroverbøyd enn det jeg gjør her (de mente det hadde bedre "carry-over" til benk), og når jeg gjør det går jeg betraktelig ned på vektene, hehe! Tror med andre ord du gjør lurt i å holde igjen på vektene til du får inn en teknikk du føler du er mest tjent med.

Et tips dersom du skal trene med lette vekter: Tren med stopp! Det virker som om "muskelkontakten" blir bedre, noe jeg igjen ser meg tjent med når jeg kjører uten stopp (gjerne litt tyngre vekter).

Det jeg bedriver nå er mest bare for å få dradd litt tyngre vekter enn vanlig, og jeg tror det vil gi effekt. Avslutningssettet på 110kg var som sagt av de bedre jeg noensinne har gjort. Dessuten er det gøy!
VEIKING POWER


Konkurrerende utøver - Styrkeløft

Medlem av Bodø SK

Squats were one of my favourite back exercises - Schwartzenegger

Utlogget Ivrig pingle

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 12 289
  • Honnør: 1394
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 12 289

  • RAW = DOPINGFRI
SV: Saktemensikkert: 1000+ neste...
« #882 : 28. april 2005, 10:44 »
Har fått tips av frøken B om å kjøre med stopp  Smiley
Det er effektivt, men det blir ikke mange kilo på stangen av det  Tongue
Litt kjipt å kjøre med 50-60 kg  blush
Men jeg tror det er lurt for min del  Smiley
Eternal growth... It ain`t gonna happen. Snap out of it and get out of depth now, or bite the dust. Sucker!

Tendensen til å overvurdere egen kompetanse og mestringsevne kan betraktes som en psykologisk forsvarsmekanisme, som bidrar til at vi tør å gi oss i kast med oppgaver vi ellers ville unngått, og at vi ikke gir opp så lett til tross for motgang.

Les forumreglene her


Mesterinne

  • Gjest
SV: Saktemensikkert: 1000+ neste...
« #883 : 28. april 2005, 10:48 »
Tipset kommer fra sjefen sjøl.

Jeg kjører kun på 50 kg, men kjenner det tar der det skal.

Utlogget Saktemensikkert

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 4 644
  • Honnør: 310
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 4 644

SV: Saktemensikkert: 1000+ neste...
« #884 : 28. april 2005, 10:59 »
Ja, som sagt, det fungerer veldig bra. Likevel tror jeg man har et visst utbytte av å kjøre uten også, da man kan slenge på litt tyngre vekter. Dette kan planlegges i forhold til treningen for øvrig, og når jeg nå uansett ikke trener De tre store på skikkelig vis er det en mulighet for meg til å leke meg litt. Når jeg går tilbake til vanlig trening vil jeg også gå ned på vektene i f.eks. stangroing for å ikke slite meg ut.
VEIKING POWER


Konkurrerende utøver - Styrkeløft

Medlem av Bodø SK

Squats were one of my favourite back exercises - Schwartzenegger

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!