Skrevet av Emne: Dropp frokosten!  (Lest 14793 ganger)

Utlogget Ventura

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 636
  • Honnør: 23
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 636

Sv: Dropp frokosten!
« #75 : 13. januar 2007, 16:35 »
Noen her som kan forklare dette med at all karbohydrat er sukker, og hvordan det med høy gi er i forhold til lav gi om man tenker på diabetes? blei nysgjerrig nå:)

Utlogget slogum

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 424
  • Honnør: 24
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 424

Sv: Dropp frokosten!
« #76 : 13. januar 2007, 20:13 »
I Norge er hjerte og karsykdommer den vanligste dødsårsaken. Teorien om at høyt kolesterol er hovedårsaken til hjerte- og karsykdommer er feil. Faktisk er det slik at senking av kolesterolet i seg selv ikke gir redusert dødelighet. Samtidig vet vi at hjerte- og karsykdom først og fremst er en livsstilssykdom med store forskjeller i forekomst mellom ulike befolkningsgrupper. Hos eskimoer som lever tradisjonelt og hos andre som spiser et ikke-vestlig kosthold og baserer mye av kostholdet på matvarer som er lite bearbeidede er forekomsten langt lavere. Akkurat hvilke faktorer som er avgjørende for denne forskjellen er vanskelig å si, men det er åpenbart at maten spiller en stor rolle. I kostholdet til eskimoer er mye kjøtt og fett fra fisk, sel og hval de viktigste ingrediensene. Karbohydrater, grønnsaker og frukt er nesten ikke-eksisterende.

På slutten av 70-tallet observerte danske helsearbeidere grønlandske eskimoers helse. De analyserte dødsårsakene i Vest-Grønland. De fant ut at tuberkulose og ulykker var de viktigste dødsårsakene. Hjertekarsykdommer og kreft ble ikke engang nevnt. I tillegg hadde eskimoene mye mindre helseplager som betennelsessykdommer, allergier eller psoriasis  enn dansker.

Personlig har jeg bare prøvd nullkarb-diett en gang med totalt fravær av karbohydrater (oppkarbing ca 1 gang hver uke) og mye fett og proteiner. Hadde ingen problemer med hverken helse eller energinivå. Faktisk var energinivået mye bedre og mer stabilt enn når jeg feks ligger på 70-150 g karbs per dag. Sult var ikke-eksisterende bortsett fra dagene rett etter jeg karbet og fettet rant av. Jeg har veldig tro på et kosthold bestående av fett og proteiner og veldig lite karbohydrater. Kommer garantert å kjøre slik neste gang jeg har mulighet.
Current Cycle:
6 meals ED
Heavy ass weights EOD
zzz EN

Utlogget Cheeky Monkey

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 612
  • Honnør: 242
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 612

Sv: Dropp frokosten!
« #77 : 13. januar 2007, 20:27 »
Hele denne diskusjonen har fått meg til å ville prøve litt sånn steinalderdiett for alvor. Har du noen linker eller bøker å anbefale John Blond?

I høst har jeg spist veldig gjennomsnittslig "nordmansk" og fysisk sett har jeg vært litt slapp. Grei fremgang på trening selvom jeg ikke har fokusert veldig mye på det....

Tror jeg i tillegg skal oppføre meg mye mer urdame-aktig. Gi litt mer faen.
Medlem av Foreningen for å Bevare kvinner som liker at Menn ser ut som Menn!

TGG
Drammen CK Utforgruppa (in spe)
Syklende syklist til sykkel

Utlogget Down and coming

  • Co-Administrator
  • *****
  • Innlegg: 12 596
  • Honnør: 1114
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 12 596

Sv: Dropp frokosten!
« #78 : 14. januar 2007, 04:52 »
Hele denne diskusjonen har fått meg til å ville prøve litt sånn steinalderdiett for alvor. Har du noen linker eller bøker å anbefale John Blond?

I høst har jeg spist veldig gjennomsnittslig "nordmansk" og fysisk sett har jeg vært litt slapp.

Uten å ha fulgt denne dietten, så har jeg aldri hatt så mye energi som når jeg har spist mer til frokost.






Svak, bitter og dopingfri



Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
Sv: Dropp frokosten!
« #79 : 14. januar 2007, 12:31 »
og det er ikke mulig å utvikle diabetes av "sukkeret" i havregryn ? Smiley

Å jo da, selvsagt er det det. Videre er diabetes først og fremst forbundet med overvekt - og da blir det forholdsvis sekundert hva man faktisk putter i munnen.
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Utlogget Cheeky Monkey

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 612
  • Honnør: 242
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 612

Sv: Dropp frokosten!
« #80 : 14. januar 2007, 12:45 »
Uten å ha fulgt denne dietten, så har jeg aldri hatt så mye energi som når jeg har spist mer til frokost.

Jeg mener ikke å droppe frokost nødvendigvis men spise mer "steinaldersk" og droppe melkeprodukter. Mamma sa her om dagen at jeg var lettere laktoseintolerant eller reagerte veldig mye på melk når jeg var liten. Det kommer hun drassende med nå liksom! Høh..
Medlem av Foreningen for å Bevare kvinner som liker at Menn ser ut som Menn!

TGG
Drammen CK Utforgruppa (in spe)
Syklende syklist til sykkel

Utlogget Andre

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 672
  • Honnør: 300
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 672

Sv: Dropp frokosten!
« #81 : 14. januar 2007, 18:17 »
Shocked :Smiley

http://www.oblad.no/apps/pbcs.dll/article?AID=/20070111/NYHETER/101110051/1014/NYHETER


"De fleste er ikke sultne når de våkner, og da er det heller ingen grunn til å spise, sier Svihus."

Er det flere som synes denne debatten er fullstendig overfladisk? Jeg ser at VG.no skal ha en sånn spørrerunde med Kristian Drevon Devon (ellerno) slik at folk ikke trenger å være forvirret lenger. Altså, er det så vanskelig, da? Så lenge man er litt fysisk aktiv og kutter ut småspising av usunne matvarer, så blir man ikke overvektig. Jeg skjønner ikke hvorfor det er en big deal at det er mye kalorier i brød, som at det er noe nytt. Jeg klarer ikke å beskrive hva jeg føler når jeg leser slike artikler, for bidrar ikke til noe nytt. Professorer bør ha bedre ting å gjøre enn å skrive sånn vissvass.



JohnBlond

  • Gjest
Sv: Dropp frokosten!
« #82 : 14. januar 2007, 19:44 »
Hele denne diskusjonen har fått meg til å ville prøve litt sånn steinalderdiett for alvor. Har du noen linker eller bøker å anbefale John Blond?

I høst har jeg spist veldig gjennomsnittslig "nordmansk" og fysisk sett har jeg vært litt slapp. Grei fremgang på trening selvom jeg ikke har fokusert veldig mye på det....

Tror jeg i tillegg skal oppføre meg mye mer urdame-aktig. Gi litt mer faen.

Jeg skal finne frem endel linker og bøker etterhvert. En gryende urdame kan begynne å lese på www.westonaprice.org for å få innblikk i hvorfor mettet fett og kolesterol er sunt og hvorfor vegetabilsk fett, transfett/herdet fett, soyaprotein og bønner ikke er sunt. For å forstå mer om hvordan melkeprotein, gluten, soyaprotein og maisprotein kan føre til allergier, immunproblemer og kreft anbefaler jeg www.dogtorj.net. DogtorJ er en dyrlege som både observerte problemer i katter/hunder, som han kurerte ved å kutte ut de nevnte proteinene, samt ble kvitt sine egne matintoleranseproblemer.

For å lette overgangen til en steinalderdiett kan du ha litt glutenfritt brød (få en uten soya- eller maisprotein) og noe syrnede melkeprodukter (bakteriene fordøyer proteinene litt).

Dersom du spiser kjøtt som er rosa inni (ala roastbeef eller medium stekt biff) eller rå trenger du ikke C-vitamin. Hvis ikke bør du spise litt frukt eller ta C-vitamintilskudd. Tran er bra, lever, leverpostei og eggeplommer er bra pga fettløselige vitaminer og masse b-vitaminer og mineraler i lever og eggeplommer.

Noen reagerer på salicylater og oxylater som finnes i frukt, grønnsaker, te og kaffe. Reaksjonene er i form av utslett, småkviser eller slapphet. I lever og eggeplommer finner du næringsemner som minsker disse reaksjonene.

De snilleste karbohydratkildene er poteter og ris. Det beste er selvsagt å kutte ut karbs Wink

Utlogget PushIt

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 136
  • Honnør: 5
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 136

Sv: Dropp frokosten!
« #83 : 14. januar 2007, 23:08 »
Overvektige som dropper frokosten ender opp med å spise pølse på Statoil 09:45 i stedet.....


Utlogget Cheeky Monkey

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 612
  • Honnør: 242
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 612

Sv: Dropp frokosten!
« #84 : 15. januar 2007, 13:31 »
Jeg skal finne frem endel linker og bøker etterhvert. En gryende urdame kan begynne å lese på www.westonaprice.org for å få innblikk i hvorfor mettet fett og kolesterol er sunt og hvorfor vegetabilsk fett, transfett/herdet fett, soyaprotein og bønner ikke er sunt. For å forstå mer om hvordan melkeprotein, gluten, soyaprotein og maisprotein kan føre til allergier, immunproblemer og kreft anbefaler jeg www.dogtorj.net. DogtorJ er en dyrlege som både observerte problemer i katter/hunder, som han kurerte ved å kutte ut de nevnte proteinene, samt ble kvitt sine egne matintoleranseproblemer.

For å lette overgangen til en steinalderdiett kan du ha litt glutenfritt brød (få en uten soya- eller maisprotein) og noe syrnede melkeprodukter (bakteriene fordøyer proteinene litt).

Dersom du spiser kjøtt som er rosa inni (ala roastbeef eller medium stekt biff) eller rå trenger du ikke C-vitamin. Hvis ikke bør du spise litt frukt eller ta C-vitamintilskudd. Tran er bra, lever, leverpostei og eggeplommer er bra pga fettløselige vitaminer og masse b-vitaminer og mineraler i lever og eggeplommer.

Noen reagerer på salicylater og oxylater som finnes i frukt, grønnsaker, te og kaffe. Reaksjonene er i form av utslett, småkviser eller slapphet. I lever og eggeplommer finner du næringsemner som minsker disse reaksjonene.

De snilleste karbohydratkildene er poteter og ris. Det beste er selvsagt å kutte ut karbs Wink

Takk for svar.

Huff dette er litt småskummelt. Blant annet skjønner jeg ikke hvordan jeg skal overleve uten ost og cottage cheese. Er alle bønner dumme? Har hørt at det er litt kontrovers rundt soyaproteiner/bønner men visste ikke at det gjaldt alle bønner/belgfrukter.

Er ikke sikker på om jeg klarer å bli 100% urkvinne med engang men skal prøve
å ihvertfall redusere karb og melk kraftig. Når det gjelder de mentale aspektene av utkvinneri er jeg godt i gang Smiley
Medlem av Foreningen for å Bevare kvinner som liker at Menn ser ut som Menn!

TGG
Drammen CK Utforgruppa (in spe)
Syklende syklist til sykkel

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
Sv: Dropp frokosten!
« #85 : 15. januar 2007, 14:24 »
Når det gjelder de mentale aspektene av utkvinneri er jeg godt i gang Smiley

Vil det si at du syntes det er greit om en kar klubber deg ned bakfra, og drar deg med tilbake til hulen sin - gjerne etter håret ?


Uansett, å bli totalt urkvinne - ernæringsmessig - er ikke det å forkaste Darwin ?
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Utlogget Cheeky Monkey

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 612
  • Honnør: 242
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 612

Sv: Dropp frokosten!
« #86 : 15. januar 2007, 16:29 »
Vil det si at du syntes det er greit om en kar klubber deg ned bakfra, og drar deg med tilbake til hulen sin - gjerne etter håret ?


Uansett, å bli totalt urkvinne - ernæringsmessig - er ikke det å forkaste Darwin ?

Nei jeg skal ikke bli helt urkvinne ernærigsmessig, men redusere visse ting som melkeprodukter og korn. Prøve en periode, se om det skjer morsomme ting i kroppen min.

Og når det kommer til det mentale, så skal jeg ikke utbrodere alt her. Litt dyrisk og primal sex er jo selvfølgelig en fin ting, men det er en del andre ting jeg legger i det som er mer for "egne øyne".
Medlem av Foreningen for å Bevare kvinner som liker at Menn ser ut som Menn!

TGG
Drammen CK Utforgruppa (in spe)
Syklende syklist til sykkel

Utlogget Kengdal

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 237
  • Honnør: 220
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 237

Sv: Dropp frokosten!
« #87 : 23. mars 2007, 14:18 »
Jeg skal finne frem endel linker og bøker etterhvert. En gryende urdame kan begynne å lese på www.westonaprice.org for å få innblikk i hvorfor mettet fett og kolesterol er sunt og hvorfor vegetabilsk fett, transfett/herdet fett, soyaprotein og bønner ikke er sunt. For å forstå mer om hvordan melkeprotein, gluten, soyaprotein og maisprotein kan føre til allergier, immunproblemer og kreft anbefaler jeg www.dogtorj.net. DogtorJ er en dyrlege som både observerte problemer i katter/hunder, som han kurerte ved å kutte ut de nevnte proteinene, samt ble kvitt sine egne matintoleranseproblemer.

For å lette overgangen til en steinalderdiett kan du ha litt glutenfritt brød (få en uten soya- eller maisprotein) og noe syrnede melkeprodukter (bakteriene fordøyer proteinene litt).

Dersom du spiser kjøtt som er rosa inni (ala roastbeef eller medium stekt biff) eller rå trenger du ikke C-vitamin. Hvis ikke bør du spise litt frukt eller ta C-vitamintilskudd. Tran er bra, lever, leverpostei og eggeplommer er bra pga fettløselige vitaminer og masse b-vitaminer og mineraler i lever og eggeplommer.

Noen reagerer på salicylater og oxylater som finnes i frukt, grønnsaker, te og kaffe. Reaksjonene er i form av utslett, småkviser eller slapphet. I lever og eggeplommer finner du næringsemner som minsker disse reaksjonene.

De snilleste karbohydratkildene er poteter og ris. Det beste er selvsagt å kutte ut karbs Wink
Er pasta fyfy siden dette kommer fra hvete? Er alt av korn fyfy?
Passion trumps fucking everything!

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!