Skrevet av Emne: UFF! Lår trening!  (Lest 2757 ganger)

Utlogget MariusW

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 061
  • Honnør: 21
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 061

UFF! Lår trening!
« : 13. januar 2007, 13:25 »

Her begynner jeg med noen lette sett i ben spark, for å varme opp lårmusklene og kneleddet.
Så er det kneböy med fri stang. Belastningen er så tung at jeg klarer mellom 5 - 8 reps.
etter förste settet tilater jeg meg å hvile en stund for å väre mentalt og fysisk klar for å klare ett lignende sett. Alt adrenalinet som fins skal brukes på å utföre reppene. I de siste repitisjonene bruker jeg mikro pauser for å klare yttligere en repitisjon til. Her er det ikke noe annet en hundre prosent vilje. Etter fire tunge set er det på tide å ta iteu de hvite fibrene som har mer rödt i seg, de som klarer å utföre fler repitisjoner. Som neste övelse er det hacklift. om du syns det var slitsomt å utföre kneböyen, så var det bare begynnelsen. NÅ ER DET BLOD, SVETTE OG TÅRER PÅ HÖYT NIVÅ. Jeg benytter meg av noe som kalles intensitetsökende princip, som blir kalt "Max set". Max set innebärer at jeg bruker to utförelser i samme set.- ett der jeg er sterkere og ett der jeg er svakere.
Jeg begynner alltid med den utförelsen som jeg presterer minst i for å ha ork og kapasitet til å fortsette utförelsen av repitisjonene som jeg er sterkere i. Först stiller jeg meg ganske lavt ner på plata med beina parralelt plasert og ganske tatt sammen. I den her posisjonen utförer jeg så mange repitisjoner som jeg klarer, rundt ti stykker. Direkte etter flytter jeg beina til posisjon to, bena plasert bredt fra hverandre å litt höyere på plata. Nå Hviler jeg i tjue sekunder, henter pusten, samler meg å fortsetter. Etter seks reppere er jeg veldig sliten. Nå visulerer jeg en krise situasjon, kompisen har fått en bil over seg eller lignende, jeg lukker öynene å bestemmer meg for å löfte bort bilen. Jeg fortsetter med to tre repitisjoner, å tar på nytt en mikro pause. NÅ STRÖMMER ADRENALINET. Inn med ny luft og de siste repitisjonene blir singel reppere, helt til bristepunktet. Nå svartner det, jeg legger meg ned på gulvet , legger beina höyt, lukker öynene å puster. hjertet dunker å jeg puster mer en om jeg skulle ha holdt pusten i flere minutter. Etter jeg har klart å samle meg tar jeg en tur i garderoben for å samle meg mentalt å innstille meg på at jeg skal klare neste sett minst like bra. Jeg går tilbake å plaserer meg godt i hack liften. Etter tre fire slike turer er jeg endelig ferdig med hack liften. Nå er det til ben spark igjen. Jeg kjörer på to tunge set med 8 reppere, for å så kjöre ett par drepende max set, med tre forskjellige utförelser. Når jeg har slitt meg ut her så fortsetter jeg med å cheate, utförelsen innebärer at jeg löfter opp rompa å når jeg setter meg ned igjen löfter jeg vektene, her kan jeg pumpe ut alt. Nå tror jeg lårene mine sprenger snart. Med utslitte lår vandrer jeg bort til siste övelsen "sissy squats" i smith maskin. Smith maskinen bruker jeg kun for å ha noe jeg kan holde i, her tar jeg så mange reps jeg klarer med egen kroppsvekt. Da er det litt kjederlig når det kommer nye folk inn på gymmet å ser at jeg står der å sliter som f... med egen kroppsvekt i böy.

Nå föles det bra!! der sitter jeg på benken helt utslitt å tenker at, nå er det minst en uke til neste lår trening!



dette er opprinnelig noe fra anders granheim som jeg har testa ut.


Sponset av: Bodypower

Konkurrerende utøver i Fitness Fysikk.

Utlogget Shortone

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 449
  • Honnør: 102
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 449

  • DRAGO!!!!!!
Sv: UFF! Lår trening!
« #1 : 13. januar 2007, 13:42 »
At noen kan sette pris på lårtrening er meg en gåte. Det er lidelse og atter lidelse!!
Alder: 30år             
Høyde: 203cm 
Vekt: ca113,5kg

Maksløft:  ML 260kg, BP 185kg, KB 200kg

Treningsdagbok med bilder

Utlogget True

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 171
  • Honnør: 260
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 171

Sv: UFF! Lår trening!
« #2 : 13. januar 2007, 14:06 »
Beintrening er gøy.

Shut up and squat! Angry
There is no such thing as "working too hard"...

~True

Utlogget tur!

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 21
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 21

Sv: UFF! Lår trening!
« #3 : 13. januar 2007, 14:07 »
Bein trening er hardt ja, men finnes ingen bedre følsen en når en har utført en hard beinøkt
I rather feel pain than nothing at all

Utlogget MariusW

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 061
  • Honnør: 21
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 061

Sv: UFF! Lår trening!
« #4 : 13. januar 2007, 14:11 »
det beste med lår trening er å väre ferdig, å vite at man har utfört en herlig ökt.


Sponset av: Bodypower

Konkurrerende utøver i Fitness Fysikk.

Utlogget nWe

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 544
  • Honnør: 49
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 544

  • I'll be back!
Sv: UFF! Lår trening!
« #5 : 13. januar 2007, 14:35 »
Elsker lårtrening og, mine trening er vel ikke så tung som dine, men er tungt nok. Først tunge knebøy 4 x 6, så over til 3 x 8 strake mark og så 3 x 12 utfall. På utfallene holder jeg på å svette av meg all kroppsveske. Dette gjør jeg 2 ganger i uken.

Utlogget kukjen

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 24
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24

Sv: UFF! Lår trening!
« #6 : 13. januar 2007, 18:12 »
Det e alltid en pest å plage å komme seg igjennom lår treninga, men vanvittig deili når en e ferdi =)
Alder: 17år
Vekt: 76kg, ska opp:)
Lengde: 184cm

BP: 85kg
KB: 110kg
ML: 150kg

dodraugen2k

  • Gjest
Sv: UFF! Lår trening!
« #7 : 13. januar 2007, 22:15 »
Jeg synes faktisk lårtreninga er ganske digg. Knebøy gir meg en skikkelig god følelse når jeg er på vei oppover. Eneste jeg hater er lårcurl.

Utlogget Kurt-Inge

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 72
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 72

Sv: UFF! Lår trening!
« #8 : 14. januar 2007, 20:10 »
eg har som regel altid trent overkropp og ikke brydd meg noe særeligt om bein da eg har trent tideligere, men no har eg starta og satse mye på bein også og idag fks tok eg Benpress / Leg press til eg var helt skjelven i beina hehe:p klarte så vidt og trykke in kløtsjen på bilen på veg heim:p får håpe eg klarer og gå imorra Grin men eg tok det ganske lett idag med vekter sia eg ikke er vant til og trene bein så går nokk bra, men det eg lurte på var va den saken man trer vektene inpå veger før man trer vekter på?
det er ein slik som på animasjonen her:
Alder: 23
Høyde: 187cm
Vekt: 85kg

Utlogget bjørn`

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 11 408
  • Honnør: 562
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 11 408

Sv: UFF! Lår trening!
« #9 : 14. januar 2007, 20:53 »
eg har som regel altid trent overkropp og ikke brydd meg noe særeligt om bein da eg har trent tideligere, men no har eg starta og satse mye på bein også og idag fks tok eg Benpress / Leg press til eg var helt skjelven i beina hehe:p klarte så vidt og trykke in kløtsjen på bilen på veg heim:p får håpe eg klarer og gå imorra Grin men eg tok det ganske lett idag med vekter sia eg ikke er vant til og trene bein så går nokk bra, men det eg lurte på var va den saken man trer vektene inpå veger før man trer vekter på?
det er ein slik som på animasjonen her:


Start med tung knebøy i tillegg, så skal du se at du får problemer med blant annet trapper Grin
Smiley

Utlogget Down and coming

  • Co-Administrator
  • *****
  • Innlegg: 12 596
  • Honnør: 1114
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 12 596

Sv: UFF! Lår trening!
« #10 : 14. januar 2007, 21:05 »
Mandag:
Knebøy: 1x5, 1x5, 1x4, 2x4
Lårcurl: 3x4
Stifflegg: 3x5

Onsdag:
Knebøy nakke/benpress: 1x6/1x12, 1x5/1x10, 3x4/1x15

Fredag:
Knebøy supersett: 1x5, 3x6-3x3

Totalt: 23 sett
På lørdag går jeg rart... Tongue Og jeg er vel ikke akkurat den som trener mest ben  Shocked






Svak, bitter og dopingfri



Utlogget Kurt-Inge

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 72
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 72

Sv: UFF! Lår trening!
« #11 : 14. januar 2007, 21:10 »
hehe jepp men fekk ikke svar på det eg spurte om på slutten:) hvor mange kg er det uten vekter på?
Alder: 23
Høyde: 187cm
Vekt: 85kg

Utlogget Down and coming

  • Co-Administrator
  • *****
  • Innlegg: 12 596
  • Honnør: 1114
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 12 596

Sv: UFF! Lår trening!
« #12 : 14. januar 2007, 21:12 »
hehe jepp men fekk ikke svar på det eg spurte om på slutten:) hvor mange kg er det uten vekter på?

Det varierer. Ikke tenk på det, ingen andre gjør det Tongue






Svak, bitter og dopingfri



Utlogget Kurt-Inge

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 72
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 72

Sv: UFF! Lår trening!
« #13 : 14. januar 2007, 21:15 »
hehe ok men hadde vert greit og vite:p så man vet hvormye man tar lissom hehe.
Alder: 23
Høyde: 187cm
Vekt: 85kg

Celdiir

  • Gjest
Sv: UFF! Lår trening!
« #14 : 14. januar 2007, 21:37 »
hehe ok men hadde vert greit og vite:p så man vet hvormye man tar lissom hehe.

Man tar "ingenting" på en maskinøvelse. Eneste du kan sammenlikne med en maskinøvelse er din egen framgang fra forrige økt, men trener du med en annen maskin er det håpløst å sammenlikne. Det eneste som teller er hva du tar i knebøy eller andre frivektsøvelser ettersom at dette er virkelige vekter som ikke blir påvirket av trinser og rare vinkler, men kun gravitasjonen. Har du 150 kg på nakken i bøy så løfter du 150 kg. 260 kg i en maskin med 45 graders vinkel sier ikke så fryktelig masse om lårstyrken annet enn om du har framgang på den maskinen.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!