Skrevet av Emne: den store tattoo tråden  (Lest 232495 ganger)

Utlogget Carl-Erik

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 922
  • Honnør: 283
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 922

  • Tren, spis og vær glad.
Sv: den store tattoo tråden
« #525 : 13. august 2010, 11:32 »
Har ikke lest hele tråden, men er det noen her i 50 eller 60-åra som har tatoveringer fra ungdommen? Hvilke tanker har de om tatoveringene i dag? Jeg vet ikke når folk begynte med tribal tatoveringer, men når jeg var i Bulgaria i sommer så jeg en mann i slutten av 50-åra i bar overkropp som hadde svære tribal tatoveringer på armene, og det så totalt malplassert ut på en "gammel" mann. Hvilke tanker har dere i 20-30 åra som har svære tattiser om fremtiden? Kanskje vanskelig å si, men ...

Du er flink med tankevekkende spørsmål JanB. Tror det er viktig at man stiller seg slike spørsmål før man tatoverer seg. Tok ny tattis mens jeg var i Kroatia nå for 2 dager siden. Sto og tenkte litt på det samme. Hvor kult er dette når jeg er 40? Fortsatt kult. 50? Nja, kommer ann på resten av stilen min, men tror det fortsatt kommer til å se bra ut. 60+ Kanskje ikke så jævelig kult lenger. Hvem vet? Men jeg er ivertfall ikke alene om å gå rundt med malplasserte tatoveringer for alderen, hehe. Gamle folk går stort sett rundt i bukser uansett. Og det er verdt det for å ha en tattovering jeg er fornøyd med i ca 30 år.

Her er uansett nye tatoveringen min. Tatovøren forsøkte så godt han kunne å dekker over den lille jeg tok som 18 åring bare for å ha "tattis" en plass. Og samtidig beholde dragen i samme stil som den jeg har på ryggen.
Bilde ble litt for close-up. Ser bedre ut på avstand og i fullfigur når jeg står i shorts. Får til et slikt bilde seinere.


Det viktigste av kosttilskudd i pakke til redusert pris.
http://gymgrossisten.no/6/no/artiklar/carl-eriks-basispakke

Blogg og bilder:
http://gulliksenblogg.blogspot.no

Utlogget MariusMessiah

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 572
  • Honnør: 100
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 572

  • 41 år fordrer 41 cm armer - etc etc
Sv: den store tattoo tråden
« #526 : 13. august 2010, 11:59 »
OH! feeeet! Jævlig fet ja

Gleder meg som f når jeg ser den - skal ta en cover-up av en av mine neste helg -

God gammaldags indianer-tema-tattoo - med glorete farger Cheesy

Gleeeder meg
Metal Health & Møskles Concept

Hvor er seter'n! FiNnEr iKkE sEtEr'N!
Modell : 1972
Høyde : 1.86m        
Vekt    : ca 85 kg                     

Anstaltlogg:
Soga Om MariusMessiah – Ein rese over, under og gjennom huda

Utlogget Humber

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 49
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 49

Sv: den store tattoo tråden
« #527 : 15. august 2010, 16:08 »
Har lyst på en tatovering som sier
Humility
Compassion
Love

Vil ha dem på underarmen (den som hånda sitter på, er ikke sikker på hva som er over -og under). Hvordan blir dette i forhold til trening? Vil det se stygt ut når jeg vokser? Er tross alt bare 16 Sad

Utlogget Nann-Rosita

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 745
  • Honnør: 193
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 745

  • Andsnes i Loppa
Sv: den store tattoo tråden
« #528 : 15. august 2010, 17:41 »
Har lyst på en tatovering som sier
Humility
Compassion
Love

Vil ha dem på underarmen (den som hånda sitter på, er ikke sikker på hva som er over -og under). Hvordan blir dette i forhold til trening? Vil det se stygt ut når jeg vokser? Er tross alt bare 16 Sad
Underarmen er nok riktig.

de fleste tattostudio har 18 årsgrense på tattovering, noen har det da slik at du KAN får tattovert deg, dersom du har med deg en forelder som kan signere på at de godkjenner det.

Tattoveringer vil strekke seg om du øker i omfang/vekt/størrelse
Medlem av Ragnarokk KFK 


«Problemet med noen kvinner er at de blir så opprømt av ingenting - for deretter å gå hen og gifte seg med han.» - Cher

Utlogget Humber

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 49
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 49

Sv: den store tattoo tråden
« #529 : 15. august 2010, 18:43 »
Oki, ser på fatterns arm og den er ikke veldig mye større en min. Satster heller ikke på en karriere som bodybuilder, har bare lyst på noe sterkt og som kanskje funker som damemagnet.

BTW: det er ingen lov som tilsier noen aldersgrense for å tatovere seg i Norge, det er kun studioene som praktiserer denne regelen og jeg har allerede mammas "velsignelse".

Utlogget JanB Diddl etc

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 13 417
  • Honnør: 3127
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 13 417

Sv: den store tattoo tråden
« #530 : 15. august 2010, 18:50 »
, dersom du har med deg en forelder som kan signere på at de godkjenner det.

Få tatovert signaturen på den andre underarmen, så slår du to fluer i en smekk.
Gloria in Excelsis Deo


Utlogget Down and coming

  • Co-Administrator
  • *****
  • Innlegg: 12 596
  • Honnør: 1114
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 12 596

Sv: den store tattoo tråden
« #531 : 15. august 2010, 18:52 »
Har lyst på en tatovering som sier
Humility
Compassion
Love

Vil ha dem på underarmen (den som hånda sitter på, er ikke sikker på hva som er over -og under). Hvordan blir dette i forhold til trening? Vil det se stygt ut når jeg vokser? Er tross alt bare 16 Sad

Lurt å ta en tattoo så tidlig så rekker du å spare mange år til laserfjerningen du kommer til å ville ha når du nærmer deg 30 Smiley






Svak, bitter og dopingfri



Utlogget BluePineApple

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 298
  • Honnør: 7
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 298

  • 15 år, SL 5x5
Sv: den store tattoo tråden
« #532 : 15. august 2010, 19:07 »
Kan vel også være slik at de studioene som tattover 16åringer slurver litt mer, for ungdommer tenker bare "Azm, Fått mæ damemagneeeeet" og ikke på om strekene er rett osvosv.

 
Treningslogg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=103987.new#new

Chuck Norris er min bitch.
I will get bigger , I eat many fat- unknown

Utlogget Humber

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 49
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 49

Sv: den store tattoo tråden
« #533 : 15. august 2010, 20:49 »
1. Du er ikke moden nok, om du vil ta en tattovering for å dra damer haha. Finnes bedre ice breakers.. ville heller dratt igang med enn spesiell sveis / stil isåfall... Enn å gjøre noe permanent.
2. Det er ingen lov nei, men lykke til med å finne et seriøst studio som vil tattovere deg som 16åring Wink Og du må ha mora di sin velsignelse, ikke "velsignelse" Antagligvis så må du trappa opp på studioet med mora di.....
Men men, tenk deg om....

Ja morn! Mente ikke at tatoveringen skulle være damemagnet Tongue Mente kroppen såklart! Sterk (skal i forsvaret) og at den ser bra ut (damemagnet).

Men hvorfor skal det være noe problem når man har foreldrenes tillatelse?

Utlogget Nann-Rosita

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 745
  • Honnør: 193
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 745

  • Andsnes i Loppa
Sv: den store tattoo tråden
« #534 : 15. august 2010, 21:49 »
Oki, ser på fatterns arm og den er ikke veldig mye større en min. Satster heller ikke på en karriere som bodybuilder, har bare lyst på noe sterkt og som kanskje funker som damemagnet.

BTW: det er ingen lov som tilsier noen aldersgrense for å tatovere seg i Norge, det er kun studioene som praktiserer denne regelen og jeg har allerede mammas "velsignelse".

Grunnen til at studio har 18årsgrense er fordi;

1) Du skal være klar over faren med å ta tattoveringer ;

- Allergisk kontakt eksem kan utløses av en tatovering. 
  Immunforsvaret utvikler da en allergisk reaksjon mot et av pigmentene som er i tatoveringen.
- Blodforgiftning
- Fotoallergiske reaksjoner (reaksjon på sollys i sammenheng med tatoveringen)
- fortykkede arr
- Infeksjoner: Man kan få flere typer infeksjoner på grunn av en tatovering. Vanligst er kanskje overfladiske stafylokokk eller streptokokk infeksjoner som behandles helt greit med antibiotika.

I skjeldne tilfeller; Hepatitt B. Dette er ofte i studio med dårlig hygiene, hvor de slurver med steriliseringen av utstyret.


2) du skal leve med det resten av livet, og er ikke myndig.
Ergo; hva skjer om en 16åring angrer? Joda, da er det studio som får problemer.

Jeg råder deg til å vente til du er 18 år...

Burny: det har lite med hvor seriøs studioet er.
Kan være et ruklete studio, men meget dyktig tattovør.

I Oslo kan jeg anbefale flere GODE Tattoostudio


Kriterier en bør tenke på når man skal tattovere seg:

- Hvordan er studioet - ren og ryddig
- Er det godkjent av de lokale helsemyndighetene (Spør gjerne om å få SE godkjenningen  for studio. )
- At tattovøren er renslig og gir god informasjon i forkant av tattoveringen.
- Spør gjerne ang sterilisering av utstyr og om de har autoclav.
- Spør gjerne om å få se tidligere arbeid av tattovøren og spør om hvor lenge han har tattovert. ( Har vedkommende hatt kort eller lang læretid ?? Og evt hvor)

Og Husk;
En tattovering er en dyr investering, og skal vare lenge!!
Tenk deg derfor godt om før du lar deg tattovere.
-
Medlem av Ragnarokk KFK 


«Problemet med noen kvinner er at de blir så opprømt av ingenting - for deretter å gå hen og gifte seg med han.» - Cher

Utlogget Nann-Rosita

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 745
  • Honnør: 193
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 745

  • Andsnes i Loppa
Sv: den store tattoo tråden
« #535 : 15. august 2010, 22:35 »
Kan vel også være slik at de studioene som tattover 16åringer slurver litt mer, for ungdommer tenker bare "Azm, Fått mæ damemagneeeeet" og ikke på om strekene er rett osvosv.

 
nei, det er heller det faktum at de fleste har foreldre som maser, fordi ungen er jo såååå voksen for alderen.
Personlig mener jeg tattoo og piercing burde vært 18års grense på overalt.
Nå er det 16 for piercing, og 14 om du har signert tillatelse fra mor og far.

For å få være tattostudio er det mange kriterier innen hygiene osv som skal oppfylles, så det er ikke lengre bare starte ei sjappe og være tattovør.
Min mann har to års læretid på sine lærlinger, og man får ikke en gang lov å tattovere før man kan tegne egenproduserte skisser, kan plukke fra maskinene sine og sette de sammen igjen, og ikke minst; vite hvordan man lager skikkelige linjer.
Mange rundt om i Norge har 1års læretid og lar lærlingen tattovere venner og familie tidlig, dette får ikke min manns lærligner lov til.
Han er meget nøye med at de KAN yrket godt nok , med alle andre ting som skal ligge til grunn; helseforskrifter, renhold/hygiene, sterilisering av utstyr og lokaler, samt det viktigste; tattovering er en kunstform, og man skal være nøyaktig.

Medlem av Ragnarokk KFK 


«Problemet med noen kvinner er at de blir så opprømt av ingenting - for deretter å gå hen og gifte seg med han.» - Cher

Utlogget n.M.y^^

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 44
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 44

Sv: den store tattoo tråden
« #536 : 30. januar 2011, 23:56 »
http://www.facebook.com/photo.php?fbid=115497095074&set=a.10150242329535075.522060.844105074

Her e ein av dei 3 eg har, tok den då eg blei 18. bilde blei tatt for snart 3 år sia:)

Ser da e lenge sia da har vert nåke respons her, men kanskje da kjeme te å ta seg opp jenn? :p
Everybody wanna be a bodybuilder, but nobody wanna lift some heavy-ass weight`s!

Utlogget onakosano

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 4 607
  • Honnør: 274
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 4 607

  • "e d vilje, e d vei!!!"
Sv: den store tattoo tråden
« #537 : 20. mars 2011, 23:02 »
er vel bare å holde liv i den det, ta mer blekk Wink
maks:                                    
benk: 150kg x 1 RAW              
markløft: 210 x 1 RAW           
knebøy: 160kg x 1 Bind          
Treningsveileder, NIH
Kettlebells instruktør
Kostholdsveileder

 Loggbok
 profil

Utlogget Alexa

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 282
  • Honnør: 9
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 282

Sv: den store tattoo tråden
« #538 : 21. mars 2011, 02:44 »
Har fått meg ny tattoo Cheesy Nå har jeg 4 stjerner på låret, noe skrift på brystet, skrift på halsen og sist men ikke minst, min nye koi fisk på armen Smiley Skal få tatt bilder.
192 cm fordelt på 100 kilo.

Utlogget Russern95

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 817
  • Honnør: 31
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 817

  • "Never settle"
Sv: den store tattoo tråden
« #539 : 25. mars 2011, 17:51 »
Hey! var noen jævlig fete tattooveringer her i denne tråden , så tenkte jeg skulle legge ut min også.  Tok den i november 2010.  Tegna selv, tattoovøren  retta opp streker og dvs..   
 Hva synes dere?


vurderer også å ta en ny tattoo på ryggen.  En ørn, eller noe- som står i stil til formene på ryggen, med et "skriftbånd" rundt. Har tegna noen skisser, så dere kan få se når jeg legger de ut en annen gang..  Bare å komme med forslag Smiley



Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!