Skrevet av Emne: "jeg glemmer aldri blikkene"  (Lest 3553 ganger)

Utlogget stallion

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 6 515
  • Honnør: 1111
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 6 515

  • Bøy er gøy!
Sv: "jeg glemmer aldri blikkene"
« #15 : 19. januar 2007, 07:42 »
mange overvektige sliter med psykiske problemer som må løses først. det er ikke bare "start å tren" for alle sammen. og noen er bare late og svake i viljen også.


Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
Sv: "jeg glemmer aldri blikkene"
« #16 : 19. januar 2007, 07:46 »
og noen er bare late og svake i viljen også.



Du kan vel fint forandre "noen" til "de fleste".
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Utlogget stallion

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 6 515
  • Honnør: 1111
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 6 515

  • Bøy er gøy!
Sv: "jeg glemmer aldri blikkene"
« #17 : 19. januar 2007, 07:48 »
jupp

Utlogget Danny

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 975
  • Honnør: 196
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 975

Sv: "jeg glemmer aldri blikkene"
« #18 : 19. januar 2007, 07:54 »
Syns Eli sier mye fornuftig, spesielt angående presset ungdom vokser opp med i dag Wink
Stats 2015 Rein på TRT: Høyde: 1,83. Vekt: 95-105. Alder: 27. Discopumper. Armer: 45-50, Midje: 85-95. Noen sett fra 2015; 100x50 i medium smal benk, 30 "strongman" Chins på 103kg bw.

Utlogget Travis

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 318
  • Honnør: 7
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 318

Sv: "jeg glemmer aldri blikkene"
« #19 : 21. januar 2007, 02:42 »
Tren mer å hold deg til riktig mat...Wink Tåler ikke trynet til folk som ikke har noe bedre å si enn å slenge overvektige personer drit om kpr "feit" de e... Måtte bare si det

Utlogget vaffelonia

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 64
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 64

Sv: "jeg glemmer aldri blikkene"
« #20 : 21. januar 2007, 18:47 »
Syns Eli sier mye fornuftig, spesielt angående presset ungdom vokser opp med i dag Wink

Det er jo ekstremt med fedme blandt ungdom idag enn det var da jeg var ung for eksempel (og jeg er ikke så gammal altså  Tongue) Tror foreldre burde ta mer annsvar der. Tror veldig mange ikke har så mye peiling på bra ernæring og kosthold også. Burde lære mer om det på skolen etter min mening. og sette fokus på helse, ikke bare på vekt.

Utlogget AgentOrange

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 109
  • Honnør: 47
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 109

Sv: "jeg glemmer aldri blikkene"
« #21 : 22. januar 2007, 00:05 »
Du kan vel fint forandre "noen" til "de fleste".

Gratulerer, jeg synes du viser stor innsikt og forståelse. Vi står altså overfor en epidemi av latskap og mangel på viljestyrke! Interessant. Du burde kanskje dele din kunnskap med noen av de som forsker på eller jobber med disse problemene også? Det ser ut til at de kan ha mye å lære.

Utlogget Baahh

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 030
  • Honnør: 329
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 5 030

Sv: "jeg glemmer aldri blikkene"
« #22 : 22. januar 2007, 02:01 »
Hvordan var dette igjen? 98 prosent av befolkningen har bare en varians i forbrenningen på 5 prosent, var det ikke noe slik omtrent?

Uansett, sannsynligheten for at man har en genetisk ulempe er svært liten. Allikevel bruker majoriteten av de overvektige denne unnskyldningen. Det er ikke synd på feite, allikevel er nok det slik i Norge. Overvektige får til og med mindre skatt enn folk som sørger for å holde en rasjonell vekt, til tross for at de koster samfunnet enormt mye.

Dagens sitat:

LEGG FRA DEG GAFFELEN!!!!

Utlogget proteingutn

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 7 210
  • Honnør: 973
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 210

  • jeje
Sv: "jeg glemmer aldri blikkene"
« #23 : 22. januar 2007, 07:55 »
mange overvektige sliter med psykiske problemer som må løses først. det er ikke bare "start å tren" for alle sammen. og noen er bare late og svake i viljen også.
Helt enig. Men må bare legge til at enkelte psykiske problemer ofte også kan forbedres av fysisk aktivitet. Vet om mange tilfeller av akkurat dette; depresjoner pga utseende, trøstespising nettopp pga dette osv. Man begynner å trene litt og får etterhvert se resultater av dette, selvtillit stiger og depresjonene, eller grunnene til dette, avtar eller kanskje forsvinner helt. Dette er jo selvsagt noe forenklet, men har da sett tilfeller der nettopp dette har skjedd.
Må kanskje ta med at mer sammensatte tilfeller selvfølgelig også finnes, så jeg ikke forenkler eller bagatelliserer et, for noen, stort problem. (Damn, føler jeg hører ut som en doktor eller noe..)

The only way to keep your health is to eat what you don't want, drink what you don't like, and do what you'd rather not.
-Mark Twain
datagjenoppretting

Utlogget buajoa

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 556
  • Honnør: 251
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 556

Sv: "jeg glemmer aldri blikkene"
« #24 : 22. januar 2007, 08:48 »
Siden jeg selv er en  feiting, kjenner meg igjen i det med dårlig selvbilde og trøstespising. Men å skylde på andre for min fedme blir feil.

Har tidligere vært i hardtrening og gikk ned over 20 kg på 3 måneder samtidig med at fysisk styrke gikk opp. Etter dette har vekten igjen gått oppover og stadig oppover. Man har igjen blitt en feiting. Men all skyld legger jeg på meg selv, ikke andre.

Det eneste som fungerer er å komme seg forbi dørstokkmila, sette i gang med trening og ikke minst: fortsette med trening. For å fortsette må man finne noe man liker å gjøre. For min del er dette styrkeløft. Blir ikke lettere av dette, men blir vesentlig fastere i fisken.

Så jeg sier som jeg har sagt hundre ganger før: ETA MEIR OG TRÆN!!!

Utlogget BjM

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 362
  • Honnør: 29
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 362

Sv: "jeg glemmer aldri blikkene"
« #25 : 22. januar 2007, 12:08 »
Det er nok ikke bare å si "ta deg sammen" til noen som sliter med overvekt. Men så lenge overvekten ikke skyldes somatiske forhold så er det det psykiske som er bakgrunnen og det er her det må fokuseres. De de trenger hjelp til er å begynne å "tenke riktig". Det gjør man ikke ved å si at du må ta deg sammen. Dette handler nok om en tillært måte og tenke på som må endres. Og endre vaner og tenkemåter er veldig vanskelig uten noen form for hjelp. Alle har vel noen uhensiktsmessige tenkermåter og adferd. Og alle vet at det ikke bare er å slutte med det på dagen.

Det er helt feil å skyve ansvaret over på andre enn seg selv. Hvis du skal endre noe ved deg selv så er det bare du selv som kan ta tak i det. Det er ingen andre som kan gjøre for deg.

Man må tenke alternativer, ikke bare at man spiser for mye men hvorfor. Man være 100% ærlig overfor seg selv, og ikke skyve vekk de ubehaglige tankene.

Og endringer i tankemønsteret må være varig ikke bare for en kort tid.

Fedme (høy fettprosent) er først og fremst et helseproblem ikke et estetisk problem.

Aktiv styrkeløfter

Utlogget banjo

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 75
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 75

Sv: "jeg glemmer aldri blikkene"
« #26 : 22. januar 2007, 17:47 »
Seriøst tema dette her....

Fikk meg til å tenke på noe som ble sagt av kjærringa for et par uker siden. Vi bor i et forholdsvis lite lokalsamfunn.

- Nevn 3 damer som kommer herfra som er både høg og tynn.....

Det ble stille en god stund....

Ble veldig paff..... Men; hadde aldri tenkt over det før....

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!