Skrevet av Emne: Meeelk Bare søppel?  (Lest 10386 ganger)

Utlogget Yummy in my Tummy

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 231
  • Honnør: 12
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 231

Sv: Meeelk Bare søppel?
« #60 : 04. mars 2007, 16:04 »
Må bare nevne at Ekstra Lettmelk inneholder vitamin B imotsetning til vanlig Helmelk og Lettmelk. Og for de som ikke vet det er vitamin B nødvendig for å ta opp kalsium i kroppen. Just to let you know  Smiley

Utlogget Dan

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 391
  • Honnør: 30
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 391

Sv: Meeelk Bare søppel?
« #61 : 04. mars 2007, 16:13 »
Folk har også drukket alkohol i flere århundrer Wink

Cheesy 

Men til saken, er det BEVISTE bieffekter av NORMALT inntak av melk? (normalt for meg er ca 1liter melk til dagen)

Utlogget anabol

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 177
  • Honnør: 43
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 177

Sv: Meeelk Bare søppel?
« #62 : 04. mars 2007, 17:52 »
Virker som han har klart seg bedre på treningsfronten en du ihvertfall Smiley
Skulle jo faen meg bare mangle, fyren har jo gått på steroider og det som værre er.
Når det kommer til ditt utsagn om at mennesker har drukket alkohol like lenge som melk, så er det til din opplysning dokumentert i noen av de første skriftene lagd av mennesker at alkohol er farlig for kroppen. Det står riktignok ikke noe om at melk er usunt..
"I do not feel obliged to believe that the same God who endowed us with sense, reason, and intellect, had intended for us to forgo their use."
-Galileo Galilei

Utlogget bonaqua

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 891
  • Honnør: 75
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 891

Sv: Meeelk Bare søppel?
« #63 : 04. mars 2007, 17:56 »
Det står riktignok ikke noe om at melk er usunt..


Her er det i alle fall noen som ikke har lest hele tråden Smiley
Støttes av Lånekassen

Utlogget anabol

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 177
  • Honnør: 43
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 177

Sv: Meeelk Bare søppel?
« #64 : 04. mars 2007, 17:59 »

Her er det i alle fall noen som ikke har lest hele tråden Smiley

Her er det hvertfall noen som ikke har lest hele innlegget mitt...
"I do not feel obliged to believe that the same God who endowed us with sense, reason, and intellect, had intended for us to forgo their use."
-Galileo Galilei

Utlogget bonaqua

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 891
  • Honnør: 75
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 891

Sv: Meeelk Bare søppel?
« #65 : 04. mars 2007, 18:00 »
Beklager, leste litt fort gjennom.
Støttes av Lånekassen

Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

Sv: Meeelk Bare søppel?
« #66 : 04. mars 2007, 18:08 »
Jeg tviler.... på alt.. Smiley

På den ene siden vet jeg følgende:

Mennesket og vårt responssystem på mat (spytt og smak pluss blodsukker) er skapt slik at vi skal reagere positivt på næringsrik mat. Det er derfor søtt smaker "godt" og bedrevet mat smaker jalla.... Jeg forenkler grovt nå, men poenget er der. Vi er skapt for å stimulere oss selv til å "skjønne" hva som er bra mat første gangen vi inntar det.. nøtter, kjøtt, fisk, bær... Hvem som kom på å drikke det hvite som kom fra puppene til kyr, vet jeg ikke.. men fantasi hadde han. Smiley
Så jeg vet sannelig ikke hvor naturlig det er for mennesket å drikke biproduktet av ku som egentlig er ment for kalver... what

På den annen side har melk vært drukket med hell av mange millioner mennesker i mange tusen år... Det er ikke tvil om at melk og tørrmelk inneholder næring, proteiner, fett og karbohydrater. Tørrmelk redder liv i sultrammede folkegrupper... Olaf Dahl og Kjetil Holm drikker litersvis pr dag.. Men nå er ikke de akkurat sultrammede i den forstand...

Jeg vet som sagt sannelig ikke... Kanskje man skulle prøvd en periode uten melk, og sett hvordan ting gikk... men hvor står vi med Whey proteiner da?? Mysen? UAC ?? JB?

Utlogget Advocatus Diaboli

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 172
  • Honnør: 1094
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 172

  • Love belongs to Desire, and Desire is always cruel
Sv: Meeelk Bare søppel?
« #67 : 04. mars 2007, 18:16 »
Jeg personlig har drukket 2-4 liter melk hver dag i årevis, de siste to månedene har jeg dog drukket bare 2-3dl (til havregryna), uten at jeg har merket noen stor forskjell i hverken humør eller form. Det finnes jo sosialantropologer som mener at muligheten kaukasere har for å drikke melk (laktosetoleranse) har gjort at vi har det forspranget vi tildels har ennå.. Tongue
"The devil made me do it". I have never made one of them do anything. Never. They live their own tiny lives. I do not live their lives for them.

Utlogget Down and coming

  • Co-Administrator
  • *****
  • Innlegg: 12 596
  • Honnør: 1114
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 12 596

Sv: Meeelk Bare søppel?
« #68 : 04. mars 2007, 18:17 »
Skulle jo faen meg bare mangle, fyren har jo gått på steroider og det som værre er.
Når det kommer til ditt utsagn om at mennesker har drukket alkohol like lenge som melk, så er det til din opplysning dokumentert i noen av de første skriftene lagd av mennesker at alkohol er farlig for kroppen. Det står riktignok ikke noe om at melk er usunt..

Det var bare en humoristisk bikommentar, sorry for den.
Den med alkohol var bare for å vise at det at mennesker har drukket melk lenge ikke er et holdbart argument for at det er bra for oss Smiley






Svak, bitter og dopingfri



Utlogget Yummy in my Tummy

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 231
  • Honnør: 12
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 231

Sv: Meeelk Bare søppel?
« #69 : 04. mars 2007, 18:32 »
Jeg personlig har drukket 2-4 liter melk hver dag i årevis, de siste to månedene har jeg dog drukket bare 2-3dl (til havregryna), uten at jeg har merket noen stor forskjell i hverken humør eller form. Det finnes jo sosialantropologer som mener at muligheten kaukasere har for å drikke melk (laktosetoleranse) har gjort at vi har det forspranget vi tildels har ennå.. Tongue

Du må ha et dyrt liv  Grin

Utlogget Advocatus Diaboli

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 172
  • Honnør: 1094
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 172

  • Love belongs to Desire, and Desire is always cruel
Sv: Meeelk Bare søppel?
« #70 : 04. mars 2007, 18:35 »
Jeg drikker ikke, røyker ikke og gjør generelt lite annet enn å trene, spille wow, studere og jobbe (mye), dvs: jeg har råd til å bruke 4-5.000,- pr måned på mat.. Tongue
"The devil made me do it". I have never made one of them do anything. Never. They live their own tiny lives. I do not live their lives for them.

Utlogget Yummy in my Tummy

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 231
  • Honnør: 12
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 231

Sv: Meeelk Bare søppel?
« #71 : 04. mars 2007, 18:41 »
Mente mat-delen da:)

Utlogget moof

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 262
  • Honnør: 33
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 262

Sv: Meeelk Bare søppel?
« #72 : 04. mars 2007, 19:06 »
Som jeg har nevnt før i denne topicen så inneholder melk de 9 ensessiele aminosyrene som kroppen ikke klarer å lage selv (av 20 aminosyrer kan leveren sette sammen 11, mens de 9 andre må komme igjennom kosten)
Aminosyrer er byggesteiner i proteiner.

Melk er ikke usunt i seg selv, men det kan være usunt for NOEN.
Enzymet laktase(alle enzymer er proteiner) produserer i slimhinnen i tynntarmen fra fødselen av, og laktase er en forutsetning for å fordøye melken. Det produseres mindre laktase i tynntarmen etter avvenning og overgang til et voksent kosthold.
Dermed kan melk gi fordøyelsesproblemer for noen. Det er blant annet dokumentert at 50% av spansk herkomst, og 75% av afrikansk, asiatisk og amerikansk herkomst så vil melk gi fordøyelsesproblemer grunnet for liten mengde av enzymet laktase i tynntarmen. Men blant folk i Sentral europa og nord Europa som hiver i seg forskellige melke produkter etter avvenning av morsmelk også, vil de fleste ha et høyt nok laktasenivå for å fordøye melken på en skikkelig måte. Dette gjelder for 80% av folk i nord- og sentral Europa.
Personer får laktoseintoleranse (laktose er sukkeret vi finner i melk) når enzymet laktase er totalt fraværende i tynntarmen eller om de har kun små mengder av dette enzymet.
Om du har symptomer som; Oppblåsthet, mye luftsmerter og diaré 2-6 timer etter inntak av laktose så burde du kuttet ut på melken. Men for de som ikke merker noe av dette, er det ikke noe problem.

JohnBlond skrev;

""Milk is for babies."
-Arnold Schwarzenegger

Han drakk ikke melk. Han spiste mye biff."

Han tok mye piller og sprøyter, og ville ha oppnådd like mye om han hadde drukket melk, for ingen, absolutt ingen kan hevde at melk ikke er et bra moment for å bygge muskler.

Moof.

Utlogget Ejay

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 603
  • Honnør: 28
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 603

Sv: Meeelk Bare søppel?
« #73 : 05. mars 2007, 18:47 »
Som jeg har nevnt før i denne topicen så inneholder melk de 9 ensessiele aminosyrene som kroppen ikke klarer å lage selv (av 20 aminosyrer kan leveren sette sammen 11, mens de 9 andre må komme igjennom kosten)
Aminosyrer er byggesteiner i proteiner.

Melk er ikke usunt i seg selv, men det kan være usunt for NOEN.
Enzymet laktase(alle enzymer er proteiner) produserer i slimhinnen i tynntarmen fra fødselen av, og laktase er en forutsetning for å fordøye melken. Det produseres mindre laktase i tynntarmen etter avvenning og overgang til et voksent kosthold.
Dermed kan melk gi fordøyelsesproblemer for noen. Det er blant annet dokumentert at 50% av spansk herkomst, og 75% av afrikansk, asiatisk og amerikansk herkomst så vil melk gi fordøyelsesproblemer grunnet for liten mengde av enzymet laktase i tynntarmen. Men blant folk i Sentral europa og nord Europa som hiver i seg forskellige melke produkter etter avvenning av morsmelk også, vil de fleste ha et høyt nok laktasenivå for å fordøye melken på en skikkelig måte. Dette gjelder for 80% av folk i nord- og sentral Europa.
Personer får laktoseintoleranse (laktose er sukkeret vi finner i melk) når enzymet laktase er totalt fraværende i tynntarmen eller om de har kun små mengder av dette enzymet.
Om du har symptomer som; Oppblåsthet, mye luftsmerter og diaré 2-6 timer etter inntak av laktose så burde du kuttet ut på melken. Men for de som ikke merker noe av dette, er det ikke noe problem.

JohnBlond skrev;

""Milk is for babies."
-Arnold Schwarzenegger

Han drakk ikke melk. Han spiste mye biff."

Han tok mye piller og sprøyter, og ville ha oppnådd like mye om han hadde drukket melk, for ingen, absolutt ingen kan hevde at melk ikke er et bra moment for å bygge muskler.

Moof.

Hehe å si at han ville oppnådd like mye ved å drikke melk enn å bole seg er vel å ta litt hardt i :p
195 høy

Utlogget moof

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 262
  • Honnør: 33
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 262

Sv: Meeelk Bare søppel?
« #74 : 05. mars 2007, 20:52 »
Kom litt feil ut den der:P Mente at han ville oppnådd like mye hvis han hadde drukket melk OG bolet, hehe.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!