Skrevet av Emne: Smerter på framsiden av høyre skulder  (Lest 6798 ganger)

Utlogget Atlas

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 342
  • Honnør: 109
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 342

  • impossible is nothing
Sv: Smerter på framsiden av høyre skulder
« #15 : 30. januar 2007, 16:39 »
Ville vel ikke tatt det for seriøst de opplysningene du fikk fra kinesiologen din. Er jo mest bare til å bli hypokonder av det der, lite sannsynlig at du i så ung alder påførte deg multiple skader i alt fra en enkelt virvel nederst i ryggen til en annen enkeltstående virvel øverst i ryggen, samt i hofta og overalt pga et ballkast på en idrettsdag. Høres ut som bare tøys for mitt vedkommende.
Om du plages mye av vondt er det bare å oppsøke noe av det "mabuse" anbefaler, bortsett fra kinesiologen! En slik rar naprapat-ting som Atlas prøver å utdanne seg til, kan kanskje også hjelpe på skuldra di:) Håper jeg får en honnør for den, Atlas!! Cheesy

veit ikkje heilt korleis eg skal tolke "en slik rar naprapat-ting", men eg tar det med eit stort smil Grin  Må tenke litt på den honnøren, er ikkje så enkelt å få det i fra meg ser du Tongue
As I see it, every day you do one of two things: build health or produce disease in yourself.
Min logg

El Nino de Oro

Utlogget Jaa

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 739
  • Honnør: 50
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 739

Sv: Smerter på framsiden av høyre skulder
« #16 : 30. januar 2007, 16:55 »
Det er bra, du får tenke litt på det:-)
"If it ain't broke, don't fix it!"

Utlogget proteingutn

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 7 210
  • Honnør: 973
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 210

  • jeje
Sv: Smerter på framsiden av høyre skulder
« #17 : 30. januar 2007, 21:09 »
Ville vel ikke tatt det for seriøst de opplysningene du fikk fra kinesiologen din. Er jo mest bare til å bli hypokonder av det der, lite sannsynlig at du i så ung alder påførte deg multiple skader i alt fra en enkelt virvel nederst i ryggen til en annen enkeltstående virvel øverst i ryggen, samt i hofta og overalt pga et ballkast på en idrettsdag. Høres ut som bare tøys for mitt vedkommende.
Om du plages mye av vondt er det bare å oppsøke noe av det "mabuse" anbefaler, bortsett fra kinesiologen! En slik rar naprapat-ting som Atlas prøver å utdanne seg til, kan kanskje også hjelpe på skuldra di:) Håper jeg får en honnør for den, Atlas!! Cheesy
Nå har faktisk kinesiologen min så godt som fiksa både hofta, nakken og ryggen min da... Wink Mer enn hva noen doktor eller fysioterapeut har klart, i allefall. Var jo til doktor mange ganger med disse smertene, til 3-4 forskjellige doktorer og, men de klarte ikke en gang å gi meg en diagnose. Derimot er de veldig glade i å sette sprøyter med diverse lugubre substanser.. Tongue
Å forby naturmedisin som faktisk kan hjelpe, DET gjør de, men å gi behandling som faktisk fungerer? Næ. Har faktisk enda til overs å møte en doktor som tar meg på alvor.
Hva jeg og min familie har av erfaringer med helseNorge er ikke spesielt positive, så sånn sett kan de vel bare gå og ta seg et tak hele hurven. No offence.
The only way to keep your health is to eat what you don't want, drink what you don't like, and do what you'd rather not.
-Mark Twain
datagjenoppretting

Utlogget Jaa

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 739
  • Honnør: 50
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 739

Sv: Smerter på framsiden av høyre skulder
« #18 : 31. januar 2007, 13:54 »
Vet ikke hvor du har fått oppfatningen av at leger forbyr naturmedisiner fra. Det er ikke i deres makt å gjøre noe med det. Men var kanskje ikke det du egentlig mente, eller? Forøvrig så florerer det jo av naturmedisiner på markedet, så det er vel ikke akkurat et problem med tilgjengeligheten uansett.

Fint for deg at du ble kvitt plagene, selv om årsakssammenhengen og mekanismene bak din helbredelse alltids kan diskuteres.

Bestandig en fordel å bli tatt på alvor og føle at noen virkelig prøver å behandle deg. Dette er jo ofte alternativbehandlere flinke til, selv om både dokumentasjon, kunnskap og metoder ofte gjør at det hele blir noe usikkert. Men det er jo tydelig at du og de i familien din har funnet noe og noen som dere er fornøyde med, og det er jo bare bra, det.
"If it ain't broke, don't fix it!"

Utlogget proteingutn

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 7 210
  • Honnør: 973
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 210

  • jeje
Sv: Smerter på framsiden av høyre skulder
« #19 : 31. januar 2007, 14:12 »
Har da vel ikke skrevet at _legene_ bestemmer det, veit jo selvsagt at det ikke er de som gjør det. Når jeg skrev "de" i mitt forrige innlegg så mente jeg ikke legene, mente helsemyndighetene og legemiddelverk.. Mulig jeg var noe uklar der.. Wink

Ja "usikkert" er rette ordet. Hadde ikke noe tro på det før jeg heller, men erfaring har endret det.
The only way to keep your health is to eat what you don't want, drink what you don't like, and do what you'd rather not.
-Mark Twain
datagjenoppretting

Utlogget Jaa

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 739
  • Honnør: 50
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 739

Sv: Smerter på framsiden av høyre skulder
« #20 : 31. januar 2007, 14:36 »
OK, men som sagt så florerer det jo med naturpreparater og helsekost, så kan ikke se at det er så veldig mange begrensninger i hva du kan anskaffe og putte i det om du vil. Men heldigvis har helsemyndighetene stoppet naturmidler som har vist seg å inneholde både kvikksølv og enorme mengder kortison, for å nevne noe. Så en viss kontroll fra sentralt hold er ikke så dumt.

"If it ain't broke, don't fix it!"

Utlogget proteingutn

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 7 210
  • Honnør: 973
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 210

  • jeje
Sv: Smerter på framsiden av høyre skulder
« #21 : 31. januar 2007, 21:14 »
Tenkte mest på tilskudd som er bra for ledd og sånt noe.. MSM har blitt klasifisert som legemiddel og er håpløst å få tak i i landet. (Går dog an å importere) Glukosamin ble en periode tatt av markedet for så å komme tilbake, bare at da kosta det 2-3 ganger mer enn før... Hva var poenget med det da..? Tongue Redd for å tape penger på "skikkelig" medisin eller noe? Korrupt hele greia.
The only way to keep your health is to eat what you don't want, drink what you don't like, and do what you'd rather not.
-Mark Twain
datagjenoppretting

Utlogget Jaa

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 739
  • Honnør: 50
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 739

Sv: Smerter på framsiden av høyre skulder
« #22 : 01. februar 2007, 09:34 »
Det har noe med kvalitetssikring og dokumentasjon å gjøre.
Det er viktig at folk ikke går og knasker noe de over hodet ikke har bruk for. Dette fordi alle medikamenter, til og med naturlegemidler, er potensielt i stand til å gi både bivirkninger og uheldige interaksjoner. Derfor har samfunnet vårt, altså Norge, funnet at det beste er at en kompetent instans kontrollerer endel av det vi putter i oss av kjemiske og "naturlige" legemiddelsubstanser. Likevel florerer det av ukontrollerbare substanser, som vi verken vet effekt eller bieffekt av. Naturlegemidler og helsekost er svært lett tilgjengelig i enormt stort omfang, og vi trenger egentlig ikke så veldig mye mer av dette utover det vi har idag. Snarere trenger vi enda mer kontroll av de eksisterende produktene.

Kosttilskuddsbransjen er en milliardindustri, og livnærer seg på å påberope seg effekter og sunnhetseffekter som de overhodet ikke har belegg for. Egentlig burde folk være mer skeptisk til denne bransjen enn til legemiddelbransjen, som er kontrollert fra topp til tå av både helsemyndigheter, lover, regler og forskning.

Den norske stats kontrollinstanser for legemidler er totalt uavhengig, og har absolutt ingen bransjetilhørighet. Imidlertid er det slik at mange i helsekostbransjen og tilhengere av kosttilskudd/helsekost/naturmidler fremsetter feilinformasjon og feilaktige konspirasjonsteorier om Legemiddelverket og helsemyndighetenes metoder. Dette tjener kun kosttilskuddsbransjens økonomiske interesser, og man kan derfor diskutere hvilken bransje som er mest korrupt....

Her kan du klikke deg inn og lese litt om hvordan Legemiddelverket fungerer og hvilken funksjon de har:

http://www.legemiddelverket.no/templates/InterPage____17885.aspx

Rettet mot forbrukerne:

http://www.legemiddelverket.no/custom/templates/gzInterSectionPage____15697.aspx

Her advarer de mot feilaktig innholdsdeklarasjon, samt uheldige og farlige naturlegemidler og kosttilskudd. Dette for å hjelpe forbrukerne:

http://www.legemiddelverket.no/templates/InterPage____18337.aspx

Her er en forklaring hvorfor glukosamin måtte kontrolleres nøyere, sjekk sikkerhet og bivirkninger:

http://www.legemiddelverket.no/templates/InterPage____15712.aspx

"If it ain't broke, don't fix it!"

Utlogget proteingutn

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 7 210
  • Honnør: 973
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 210

  • jeje
Sv: Smerter på framsiden av høyre skulder
« #23 : 25. februar 2007, 14:25 »
Update: tror jeg har funnet ut hvilken muskel det.. Kjennes ut som det er muskelfestet til pectoralis minor som er problemet. Noen med erfaringer med dette? Eller i det heletatt hva man kan gjøre når et muskelfeste er gåent? (Om det da er muskelfestet.)
The only way to keep your health is to eat what you don't want, drink what you don't like, and do what you'd rather not.
-Mark Twain
datagjenoppretting

Utlogget Atlas

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 342
  • Honnør: 109
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 342

  • impossible is nothing
Sv: Smerter på framsiden av høyre skulder
« #24 : 25. februar 2007, 14:38 »
ok, så du trur at muskelfestet er av? isåfall korleis har du klart det?
As I see it, every day you do one of two things: build health or produce disease in yourself.
Min logg

El Nino de Oro

Utlogget proteingutn

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 7 210
  • Honnør: 973
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 210

  • jeje
Sv: Smerter på framsiden av høyre skulder
« #25 : 25. februar 2007, 15:20 »
Nei ikke av, men skadet på et eller annet vis. For er i allefall det området det er vondt. Jeg kastet ball når jeg var liten, i konkuranse. Jeg kasta jo lengst, men i kampens hete skadet jeg rygg, nakke og skuldra mi. Det er i allefall det jeg har hatt mistanke om er grunnen til skade, for etter det var det håpløst å kaste uten å få vondt. Er bare det at i dag fant jeg ut at det faktisk er litt vondt samme sted i den andre skuldra og (noe jeg merkelig nok aldri har tenkt på å teste før..) Jeg har jo aldri kasta med den, så da begynner jo hele skade-når-jeg-kastet-teorien å gå litt i oppløsning.. Tongue
Kan trening med feil teknikk i benk medføre slike skader? har jeg jo ganske grei teknikk i benk, men når jeg først begynte å trene så var det jo armer 90 grader ut fra kroppen osv osv, typisk bodybuilderteknikk som kanskje ikke er så bra for skuldrene..
The only way to keep your health is to eat what you don't want, drink what you don't like, and do what you'd rather not.
-Mark Twain
datagjenoppretting

Utlogget Atlas

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 342
  • Honnør: 109
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 342

  • impossible is nothing
Sv: Smerter på framsiden av høyre skulder
« #26 : 25. februar 2007, 15:23 »
klart ein slik teknikk påvirker muskelen der. Hadde eg vore deg så hadde eg fått behandling av den muskelen og det området, sjøl om det kan være satans ondt.
Men ein klarer av smerte ei stund for å bli kvitt problemet.
As I see it, every day you do one of two things: build health or produce disease in yourself.
Min logg

El Nino de Oro

Utlogget proteingutn

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 7 210
  • Honnør: 973
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 210

  • jeje
Sv: Smerter på framsiden av høyre skulder
« #27 : 25. februar 2007, 15:26 »
Fysioterapeut som er veien og gå da?
The only way to keep your health is to eat what you don't want, drink what you don't like, and do what you'd rather not.
-Mark Twain
datagjenoppretting

Utlogget Atlas

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 342
  • Honnør: 109
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 342

  • impossible is nothing
Sv: Smerter på framsiden av høyre skulder
« #28 : 25. februar 2007, 15:35 »
vel, eg har min favoritt terapeut eg hadde gått til, og det er ingen fysioterapeut. Men det er dermed ikkje sagt at ein fysioterapeut kan fikse ditt problem, er bare eg som har dårlige erfaringer med slike.
As I see it, every day you do one of two things: build health or produce disease in yourself.
Min logg

El Nino de Oro

Utlogget proteingutn

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 7 210
  • Honnør: 973
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 210

  • jeje
Sv: Smerter på framsiden av høyre skulder
« #29 : 25. februar 2007, 15:59 »
Hva slags terapeut er det da..?
The only way to keep your health is to eat what you don't want, drink what you don't like, and do what you'd rather not.
-Mark Twain
datagjenoppretting

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!