Skrevet av Emne: Hvordan endre kvinnelig fettfordeling på mann?  (Lest 1230 ganger)

Utlogget 12gauge

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 9
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 9

Hvordan endre kvinnelig fettfordeling på mann?
« : 16. januar 2007, 13:40 »
Hei! Jeg har et litt kjedelig problem: Fettfordelingen på meg er på et vis "kvinnelig", jeg har masse fett rundt lår, hofter/rumpe og nederst på magen. Noen data: 32år, 183 høy, 92kg. Jeg har digre lår, rett nok mye muskler etter å ha båret rundt på 10-15 kg overvekt i flere år, men også mye fett. Merker dog jeg er mer enn jevnt sterk til bens ved toppturer på fjellet ol.

Robuste ben altså, men ganske tynn oventil. Trener styrke jevnlig (for tiden et helkroppsprogram tre dager i uken), og det hjelper forsåvidt med symmetrien. Men det er likevel litt pinlig, jeg har rett og slett en pæreform  what Ville faktisk heller gjerne hatt en skikkelig mage, for å være helt ærlig.

Jeg veide ca 15 kg mer enn dette på et tidspunkt (noen år siden nå), og det virker som det er noen deler av kroppen som liksom ikke klarer å bli aktivert til å gi slipp på fettet, selv om jeg over del hele får mer muskler og mindre fett.

Kostholdet er normalt/"Fedonsk", og jeg merker at kombinert med styrke og 2x kardio i uken fungerer det flott, jeg bytter stadig til meg litt muskler mot fett. Greit nok å minske overall fettprosent, men ettersom jeg (naturlig nok) ikke klarer å holde følge med muskeløkning på overkroppen synes jeg ikke jeg blir mindre pæreformet med tiden  :Smiley Setter jo pris på å bli i bedre form, men skulle gjerne hatt en litt mer vanlig mannlig kroppsfasong.

Jeg vet jo veldig godt at punktslanking er så godt som umulig, men hva i all verden skal jeg gjøre?

Utlogget Zoria

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 4 597
  • Honnør: 266
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 4 597

  • Mens sana in corpore sano
Sv: Hvordan endre kvinnelig fettfordeling på mann?
« #1 : 17. januar 2007, 23:38 »
Fortsett det du har begynt på og du vil sakte men sikkert se resultater. Bra du trener styrke, økt muskelmasse vil både gi bedre forbrenning og bedre symetrien. KArdi og bra kosthold vil også hjelpe på fettforbrenningen. Lykke til videre!
Books just wanna be FREE! See what I mean at:
http://bookcrossing.com/friend/Tuttasb

Utlogget lfaro

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 945
  • Honnør: 282
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 945

  • Liksomstyrkeløfter
Sv: Hvordan endre kvinnelig fettfordeling på mann?
« #2 : 17. januar 2007, 23:45 »
Som Zoria sier, å bygge ut rundt brystkassen og bena vil gi deg en mer V aktig kropp (magen vil også se mindre ut om du er større rundt brystet).

Styrke er en bra løsning, men ikke glem kostholdet!

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!