Skrevet av Emne: mellommåltid  (Lest 62446 ganger)

Utlogget cecca

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 96
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 96

mellommåltid
« : 19. januar 2007, 11:57 »
er på deff så hva er best når det skjer når det er en slik situasjon at det er fire timer mellom et måltid. best å legge inn et lite mellom måltid da el bare la det går fire timer.?

Utlogget EirikOut89

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 824
  • Honnør: 10
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 824

  • 178cm, 92kg
Sv: mellommåltid
« #1 : 19. januar 2007, 12:03 »
Siden du er på deff bør du prøve å spise små måltider ofte, det hjelper deg å få opp forbrenningen.
Bøy: 2x160kg (4x155kg)
Benk: 1x130kg (8x105kg)
Mark: 1x210kg  (7x180kg)
Militær: 1x80kg (7x70kg)
Chins: 13 stk. (5x+20kg)
Dips: 32 stk.
Stangroing: 5x120kg

http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=30529.0

"I could do this aaall day!"

Utlogget cecca

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 96
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 96

Sv: mellommåltid
« #2 : 19. januar 2007, 12:07 »
oki så drikke en shake med litt olje i el noe? har bare whey så er vel litt lurt med olje i for å senke opptaket

Utlogget Baahh

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 030
  • Honnør: 329
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 5 030

Sv: mellommåltid
« #3 : 21. januar 2007, 02:25 »
Siden du er på deff bør du prøve å spise små måltider ofte, det hjelper deg å få opp forbrenningen.

Dette er feil. Måltidsfrekvensen har ingen påvirkning på forbrenningen.

At det kan være et godt tips for å unngå å få i seg for mange kalorier (ved å holde seg ganske mett hele tiden), det kan jeg være enig.

Utlogget Tonje_86

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 167
  • Honnør: 12
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 167

Sv: mellommåltid
« #4 : 22. januar 2007, 21:19 »
Er det ikke lurt å spise ofte, slik at forbrenningen holdes igang?
Høyde: 160 cm
Vekt: 58kg

Utlogget Oda

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 083
  • Honnør: 199
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 2 083

  • Webern
Sv: mellommåltid
« #5 : 22. januar 2007, 22:07 »
Hvis du er på en "deff" burde du jo nettopp ha laget deg en mat plan. Hele poenget med en deff er jo å ha ett kontrollert inntak av både kcal,fett og karbs, slik at du kan justere å få den ønskede effekten iløpet av ukene.
 Det er jo derfor "mellom måltider" burde være med i denne oversikten også. Du kan jo justere måltidene dine slik at det blir tre timer imellom hvert måltid.


Her er en fin STICKY

http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=8869.0
Min Logg
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=104919.0

Søsters Blogg
Trening, bodyfitness og fordommer
http://www.kriweb.no/

Utlogget Baahh

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 030
  • Honnør: 329
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 5 030

Sv: mellommåltid
« #6 : 23. januar 2007, 01:50 »
Er det ikke lurt å spise ofte, slik at forbrenningen holdes igang?

Dette er feil. Måltidsfrekvensen har ingen påvirkning på forbrenningen.

At det kan være et godt tips for å unngå å få i seg for mange kalorier (ved å holde seg ganske mett hele tiden), det kan jeg være enig.

Utlogget Tonje_86

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 167
  • Honnør: 12
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 167

Sv: mellommåltid
« #7 : 23. januar 2007, 07:58 »
Baahh...Så du mener at det er like sunt å spise tre ganger om dagen, som seks?
Når man spiser ofte, vil jo systemet holdes i gang...Du putter i deg mat, kroppen kvitter seg med mat.

Hvis man spiser sjeldent, vil det kommer avfall sjeldnere ut?

Uansett hva fasiten er, så er det lurere å spise ofte, for man får ihvertfall jevn tilgang av energi.

http://www.kroppogkost.no/article/article.php?dir=trening&fname=060724_f%E5fartp%E5forbrenningen
Høyde: 160 cm
Vekt: 58kg

Utlogget Baahh

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 030
  • Honnør: 329
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 5 030

Sv: mellommåltid
« #8 : 23. januar 2007, 12:04 »
Det jeg sier, er at måltidsfrekvensen ikke påvirker forbrenningen. Det er også like så sunt, ja.

At det hjelper forbrenningen, er en hvit løgn (eller uvitenhet) ekspertene kommer med. Mange vil nok oppleve at de ubevisst spiser mindre mat ved å spise flere måltider.

Les bloggen til JohnBlond. Han spiser bare èn gang om dagen. Shocked

Utlogget Oda

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 083
  • Honnør: 199
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 2 083

  • Webern
Sv: mellommåltid
« #9 : 23. januar 2007, 14:16 »
Forbrenningen ødelegges hvis man hopper over måltider. Det er lurt å spise relativt ofte for å sikre både en jevn forbrenning og et stabilt blodsukker som gir deg god yteevne.
 
Etter omtrent 4 timer etter et måltid er mesteparten av energien brukt opp, og det er på tide å sørge for påfyll! Kommer ikke dette påfyllet av mat og drikke, vil kroppen kompensere gjennom å tære på egne lagre samt ved å redusere forbrenningen. Dette viser hvor viktig det er å spise regelmessig for å beholde en stabil vekt. For de som ønsker å gå ned i vekt er hyppige måltider ekstra viktig. Hver gang vi spiser noe bruker vi ekstra energi i fordøyelsen, dette er energi som frigjøres som varme (kalt diettindusert termogenese). Dette betyr at noe av den energien som finnes i maten går tapt og ikke vil kunne lagres i kroppens energidepoter. Ved å spise hyppig starter man opp denne "motoren" mange ganger i løpet av en dag og dette kan gjøre dette lettere å gå ned i vekt.
Min Logg
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=104919.0

Søsters Blogg
Trening, bodyfitness og fordommer
http://www.kriweb.no/

Utlogget Baahh

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 030
  • Honnør: 329
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 5 030

Sv: mellommåltid
« #10 : 23. januar 2007, 22:53 »
Forbrenningen ødelegges hvis man hopper over måltider. Det er lurt å spise relativt ofte for å sikre både en jevn forbrenning og et stabilt blodsukker som gir deg god yteevne.
 
Etter omtrent 4 timer etter et måltid er mesteparten av energien brukt opp, og det er på tide å sørge for påfyll! Kommer ikke dette påfyllet av mat og drikke, vil kroppen kompensere gjennom å tære på egne lagre samt ved å redusere forbrenningen. Dette viser hvor viktig det er å spise regelmessig for å beholde en stabil vekt. For de som ønsker å gå ned i vekt er hyppige måltider ekstra viktig. Hver gang vi spiser noe bruker vi ekstra energi i fordøyelsen, dette er energi som frigjøres som varme (kalt diettindusert termogenese). Dette betyr at noe av den energien som finnes i maten går tapt og ikke vil kunne lagres i kroppens energidepoter. Ved å spise hyppig starter man opp denne "motoren" mange ganger i løpet av en dag og dette kan gjøre dette lettere å gå ned i vekt.


HAALLO.


Dette er feil. Måltidsfrekvensen har ingen påvirkning på forbrenningen.

At det kan være et godt tips for å unngå å få i seg for mange kalorier (ved å holde seg ganske mett hele tiden), det kan jeg være enig.

Dette er feil. Måltidsfrekvensen har ingen påvirkning på forbrenningen.

At det kan være et godt tips for å unngå å få i seg for mange kalorier (ved å holde seg ganske mett hele tiden), det kan jeg være enig.

Dette er feil. Måltidsfrekvensen har ingen påvirkning på forbrenningen.

At det kan være et godt tips for å unngå å få i seg for mange kalorier (ved å holde seg ganske mett hele tiden), det kan jeg være enig.

Denne gangen er det deres tur til å finne bevisene, siden dere kommer med påstandene. Jeg har motbevist akkurat dette hundre ganger på dette forumet, men nå orker jeg ikke mer.

Utlogget Oda

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 083
  • Honnør: 199
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 2 083

  • Webern
Sv: mellommåltid
« #11 : 23. januar 2007, 23:18 »
Så du anbefaler folk som driver med deff/ konkurranse til å spise ett stort måltid om dagen?  :Smiley
Slik jeg ser det er det du som har kommet med en påstand som du ikke helt klarer å utdype.

1.Hvorfor har måltidsfrekvensen ingen som helst påvirkning på forbrenningen?
Min Logg
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=104919.0

Søsters Blogg
Trening, bodyfitness og fordommer
http://www.kriweb.no/

Utlogget Baahh

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 030
  • Honnør: 329
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 5 030

Sv: mellommåltid
« #12 : 24. januar 2007, 00:36 »
Leste du virkelig sitatet mitt? Jeg siterte det tross alt tre ganger.

Jeg skal gjøre det enklere.

Så du anbefaler folk som driver med deff/ konkurranse til å spise ett stort måltid om dagen?  :Smiley

At det kan være et godt tips for å unngå å få i seg for mange kalorier (ved å holde seg ganske mett hele tiden), det kan jeg være enig.

Altså, jeg ser verdien i å spre maten utover flere måltider. Men, jeg vet om folk som har hatt stor suksess ved å kun spise ett måltid per dag. Tro det eller ei.

Slik jeg ser det er det du som har kommet med en påstand som du ikke helt klarer å utdype.

1.Hvorfor har måltidsfrekvensen ingen som helst påvirkning på forbrenningen?

Nei, det er dere som påstår at flere måltider øker forbrenningen. Forklaringen din har du rett og slett funnet på selv. Den har ingen rot i vitenskapen.

Svar på spørsmål 1:

Meal frequency and energy balance

Bellisle F, McDevitt R, Prentice AM.

INSERM U341, Hotel Dieu de Paris, France.

Several epidemiological studies have observed an inverse relationship between people's habitual frequency of eating and body weight, leading to the suggestion that a 'nibbling' meal pattern may help in the avoidance of obesity. A review of all pertinent studies shows that, although many fail to find any significant relationship, the relationship is consistently inverse in those that do observe a relationship. However, this finding is highly vulnerable to the probable confounding effects of post hoc changes in dietary patterns as a consequence of weight gain and to dietary under-reporting which undoubtedly invalidates some of the studies. We conclude that the epidemiological evidence is at best very weak, and almost certainly represents an artefact. A detailed review of the possible mechanistic explanations for a metabolic advantage of nibbling meal patterns failed to reveal significant benefits in respect of energy expenditure. Although some short-term studies suggest that the thermic effect of feeding is higher when an isoenergetic test load is divided into multiple small meals, other studies refute this, and most are neutral. More importantly, studies using whole-body calorimetry and doubly-labelled water to assess total 24 h energy expenditure find no difference between nibbling and gorging. Finally, with the exception of a single study, there is no evidence that weight loss on hypoenergetic regimens is altered by meal frequency. We conclude that any effects of meal pattern on the regulation of body weight are likely to be mediated through effects on the food intake side of the energy balance equation.

Tips: Les den.

God natt.

Utlogget Tonje_86

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 167
  • Honnør: 12
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 167

Sv: mellommåltid
« #13 : 24. januar 2007, 07:54 »
Jeg skjønner godt at noen kan spise en gang om dagen, de har kanskje høy forbrenning fra genenes side?

Uansett så tror jeg at man skal spise 5-6 ganger om dagen for å få jevn energi, samme hva som er rett eller galt angående forbrenning.
Høyde: 160 cm
Vekt: 58kg

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
Sv: mellommåltid
« #14 : 24. januar 2007, 08:05 »
Uansett så tror jeg at man skal spise 5-6 ganger om dagen for å få jevn energi, samme hva som er rett eller galt angående forbrenning.

Var jo ikke det som var saken her da....

Men Baahh har trukket frem utallige artikkler om dette tidligere, så denne myten burde snart være død - i hvert fall på dette forumet.
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!