Skrevet av Emne: Er kampsport fordummende ?  (Lest 15690 ganger)

Utlogget Knut M

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 709
  • Honnør: 180
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 709

Sv: Er kampsport fordummende ?
« #75 : 04. juli 2007, 17:53 »
Tja, er forsåvidt enig med deg, men det er ingen under middels i iq som tar en mastergrad for å si det sånn :-)

Jaha?
Så du tror alle som sitter der ute med en mastergrad er "smartinger" alle sammen?

Utlogget JanB Diddl etc

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 13 417
  • Honnør: 3127
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 13 417

Sv: Er kampsport fordummende ?
« #76 : 04. juli 2007, 17:54 »
Jeg har Mastergrad (for real). Nuff said.
Gloria in Excelsis Deo


Utlogget Knut M

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 709
  • Honnør: 180
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 709

Sv: Er kampsport fordummende ?
« #77 : 04. juli 2007, 17:55 »
Jeg har Mastergrad (for real). Nuff said.


Da må du jo ha over middels iq da. Shocked

Utlogget toxic

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 665
  • Honnør: 122
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 665

Sv: Er kampsport fordummende ?
« #78 : 04. juli 2007, 18:33 »
Jaha?
Så du tror alle som sitter der ute med en mastergrad er "smartinger" alle sammen?

Gjør det å ha over middels IQ deg smart? Jeg tror ikke det er mange med under middels i IQ som besitter mastergrader rundt om i landet. Har selvfølgelig ingen data å backe opp med, men det er nå min mening...

Utlogget Knut M

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 709
  • Honnør: 180
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 709

Sv: Er kampsport fordummende ?
« #79 : 04. juli 2007, 19:22 »
Gjør det å ha over middels IQ deg smart? Jeg tror ikke det er mange med under middels i IQ som besitter mastergrader rundt om i landet. Har selvfølgelig ingen data å backe opp med, men det er nå min mening...

Hvis du har over middels intelligens så bør man vel kanskje kunne kalle seg noenlunde smart?

Hva er det som gjør at folk som har under middels intelligens ikke skulle kunne greie å ta en mastergrad da?
Kan godt hende det stemmer det du sier, men det bør kanskje forklares/begrunnes litt nærmere.

Utlogget toxic

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 665
  • Honnør: 122
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 665

Sv: Er kampsport fordummende ?
« #80 : 05. juli 2007, 01:07 »
Hvis du har over middels intelligens så bør man vel kanskje kunne kalle seg noenlunde smart?

Hva er det som gjør at folk som har under middels intelligens ikke skulle kunne greie å ta en mastergrad da?
Kan godt hende det stemmer det du sier, men det bør kanskje forklares/begrunnes litt nærmere.

Det er da en ganske klar indikasjon på at høy utdannelse samsvarer med høy intelligens på et generelt basis(Her finnes det endel forskning). Det er riktig at egenskaper som struktur, selvdisiplin, konsentrasjon, innlæringsevner og hukommelse er viktig for å komme langt på skole, men hvis du har studert på masternivå, så vet du at det ikke er for alle. Ikke det at alle masterstudenter nødvendigvis trenger å være så smarte, men det er en grei indikator på at du trolig er over gjennomsnittet.

Det er riktignok ikke en indikator at man er dum fordi man har lav utdannelse. Selv om mindre intelligente mennesker stort sett har lav utdannelse som bakgrunn, er det også mange intelligente mennesker som har lav utdannelse. Dessuten er intelligens vanskelig å måle, det er alt fra logisk resonering, til teknisk forståelse, praktisk forståelse, innlærings og prosesseringsevner, samt sosial forståelse og intelligens mm.

Utlogget DangerMouse

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 618
  • Honnør: 55
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 618

  • The secret of steel - Its heavy!!!
Sv: Er kampsport fordummende ?
« #81 : 06. juli 2007, 10:47 »
...hva var spørsmålet igjen what

Om jeg var dum etter litt ...eh, litt... rytmiks...ssskss. Jaja. Etter litt slåssing i ringen??

Den frostår jeg ikkæ Huh

Høy utdannelse = høy IQ?? Hva slags IQ?? Vi har da flere typer på lager. God pris også Tongue

Tja, min utdannelse tok jeg fordi jeg gjorde som mine kompiser. Altså litt uten mål og mening i starten. Etter en stund så jeg at jeg måtte bare fullføre. Høy IQ av den grunn??
Trur ikke det nei... Wink

Medlem av Mensa var jeg og, men smart av den grunn??
Trur ikke det nei... Wink

Men for guds skyld, smarte mennesker gjør masse fysisk fordi de mest sannsynlig vet og forstår hvorfor slikt bør gjøres. Men "vanlige" mennesker gjør jo det samme, og med samme forståelsen. Uansett hvordan man vrir og vender på det er det så mange forskjellige faktorer forbundet til menneskene og hva de er, hva de gjør, hva som er bra, dårlig og ja... helsikke. UMULIG å generallisere. Bare kom med påstander, da det alltid vil finnes gode motargumenter. Grunn: ALT ER RELATIVT!!

Takk for meg, og spar på applausen Grin ........mon tro om jeg bør ligge unna sukkeret??
Min treningslogg - sterke saker
BILDER - Ta en titt Smiley
Maks per 5.7.2006    Mål til jul 2006
---------------------------------------------
KB:  170 kg (180kg)      200 kg
BP:  150 kg (165kg)      170 kg
ML:  170 kg  MÅL NÅDD 200 kg

Er dette mulig? Klart det er Grin

Utlogget JanB Diddl etc

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 13 417
  • Honnør: 3127
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 13 417

Sv: Er kampsport fordummende ?
« #82 : 06. juli 2007, 14:39 »
...hva var spørsmålet igjen what

Om jeg var dum etter litt ...eh, litt... rytmiks...ssskss. Jaja. Etter litt slåssing i ringen??

Den frostår jeg ikkæ Huh

Høy utdannelse = høy IQ?? Hva slags IQ?? Vi har da flere typer på lager. God pris også Tongue

Tja, min utdannelse tok jeg fordi jeg gjorde som mine kompiser. Altså litt uten mål og mening i starten. Etter en stund så jeg at jeg måtte bare fullføre. Høy IQ av den grunn??
Trur ikke det nei... Wink

Medlem av Mensa var jeg og, men smart av den grunn??
Trur ikke det nei... Wink

Men for guds skyld, smarte mennesker gjør masse fysisk fordi de mest sannsynlig vet og forstår hvorfor slikt bør gjøres. Men "vanlige" mennesker gjør jo det samme, og med samme forståelsen. Uansett hvordan man vrir og vender på det er det så mange forskjellige faktorer forbundet til menneskene og hva de er, hva de gjør, hva som er bra, dårlig og ja... helsikke. UMULIG å generallisere. Bare kom med påstander, da det alltid vil finnes gode motargumenter. Grunn: ALT ER RELATIVT!!

Takk for meg, og spar på applausen Grin ........mon tro om jeg bør ligge unna sukkeret??

Whatever. kom tilbake når du har 250 i bøy.
Gloria in Excelsis Deo


Utlogget Leif T. Røbekk

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 52
  • Honnør: 13
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 52

Sv: Er kampsport fordummende ?
« #83 : 06. juli 2007, 14:52 »

.. "If you argue with a fool... you then have two fools..."  ..

 Shocked

Utlogget DangerMouse

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 618
  • Honnør: 55
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 618

  • The secret of steel - Its heavy!!!
Sv: Er kampsport fordummende ?
« #84 : 09. juli 2007, 19:50 »
Whatever. kom tilbake når du har 250 i bøy.


Will do. Ikke før... Ser deg her om... eh, om litt Grin
Min treningslogg - sterke saker
BILDER - Ta en titt Smiley
Maks per 5.7.2006    Mål til jul 2006
---------------------------------------------
KB:  170 kg (180kg)      200 kg
BP:  150 kg (165kg)      170 kg
ML:  170 kg  MÅL NÅDD 200 kg

Er dette mulig? Klart det er Grin

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!