Skrevet av Emne: hurtighet  (Lest 1654 ganger)

Utlogget BEISTET!

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 577
  • Honnør: 152
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 577

  • BÅB BÅB BÅB IKKE SANT?!?
hurtighet
« : 31. mai 2007, 15:28 »
Jeg har vært borte fra fotballen i et halvt år grunnet voksesmerter i kneet. Jeg har i løpet av denne tiden trent mye overkropp, og lagt på meg ca 7- 8 kilo ren muskelmasse. Er 179 cm. 70 kg. Veide 58 kg i oktober i fjor. Kan jeg ha blitt treigere av dette? Som oppvarming har jeg syklet mye på ergometersykkel.
Jeg har også tatt lengre sykkelturer på 30- 40 min.

Jeg har en ganske eksplosiv hurtighet.

Det jeg lurer på er om jeg kan ha blitt treigere av syklingen, og om jeg bør kutte ut dette hvis jeg vil opprettholde hurtigheten min.

Hvis det er slik at man blir treigere av å sykle mye, er det da slik at man er blitt treig for alltid, eller er det bare å kutte ut syklingen og trene hurtighetsrelaterte øvelser for å få tilbake " den gode gamle hurtigheten"?

Er knebøy og markløft med få reps og eksplosiv utførelse, gode øvelser for å trene hurtigheten.
Er redd for å bli treig, og jeg trenger derfor noen tips.

Noen forslag til øvelser som er gode for å trene hurtigheten?
 
- Your biggest potential is in your weaknesses.

Utlogget bjørn`

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 11 408
  • Honnør: 562
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 11 408

Smiley

Utlogget bloodredthrone

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 444
  • Honnør: 48
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 444

Sv: hurtighet
« #2 : 02. juni 2007, 11:30 »
Jeg har vært borte fra fotballen i et halvt år grunnet voksesmerter i kneet. Jeg har i løpet av denne tiden trent mye overkropp, og lagt på meg ca 7- 8 kilo ren muskelmasse.

7-8 kg på et halvt år bare i overkroppen? Tror du bør satse på bodybuilding eller en styrkeidrett i stedet for fotball, for det der tror jeg ingen andre i verden har klart før deg.  woot

Utlogget BEISTET!

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 577
  • Honnør: 152
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 577

  • BÅB BÅB BÅB IKKE SANT?!?
Sv: hurtighet
« #3 : 02. juni 2007, 19:37 »
er 179 cm nå og 70 kg. var 175 cm i oktober/november i fjor og veide 58 kg. vil vel tippe at det blir ca 7- 8 kg ren muskelmasse da. Har ikke lagt på meg noe særlig fett. Hva tror du?  Huh
- Your biggest potential is in your weaknesses.

Utlogget bjørn`

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 11 408
  • Honnør: 562
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 11 408

Sv: hurtighet
« #4 : 02. juni 2007, 19:39 »
er 179 cm nå og 70 kg. var 175 cm i oktober/november i fjor og veide 58 kg. vil vel tippe at det blir ca 7- 8 kg ren muskelmasse da. Har ikke lagt på meg noe særlig fett. Hva tror du?  Huh

Det har vært utallige diskusjoner om hvor mye muskler en kan legge på seg på ett år osv, og det er veldig vanskelig å komme opp med en konklusjon; men å legge på seg 1 kg ren muskelmasse i måneden er veldig mye Smiley
Smiley

Utlogget BEISTET!

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 577
  • Honnør: 152
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 577

  • BÅB BÅB BÅB IKKE SANT?!?
Sv: hurtighet
« #5 : 02. juni 2007, 19:42 »
Har vært veldig streng med kostholdet. Spist ca 150-160 g protein hver dag. spist kyllingfilet/laksefilet med pasta/ris hver dag. Havregryn med banan til frokost. og som oftest 4-5 egg med 1-2 plommer hver kveld. Har unngått brus, godteri, junkfood osv.
- Your biggest potential is in your weaknesses.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!