Skrevet av Emne: Knebøy vs Beinpress  (Lest 20048 ganger)

Utlogget moof

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 262
  • Honnør: 33
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 262

Sv: Knebøy vs Beinpress
« #75 : 22. mai 2007, 16:24 »
Det er også ett stort rom mellom alvor og spøk Wink Jeg vil si at jeg har stangen på nedre del av nakke..

Skjønte at du ikke mente det seriøst med at jeg hadde stangen på korsryggen da. Ville bare få frem at jeg har stangen i mellom det rommet. Men jeg har stangen litt under nedre del av nakken ja. Ved nakkemusklene.

Utlogget moof

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 262
  • Honnør: 33
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 262

Sv: Knebøy vs Beinpress
« #76 : 22. mai 2007, 16:41 »
nei det hadde du ikke... vi snakker ikke om halsen... Vi snakker om trapezius. Den muskelen du trener med Shrugs og markløft. 14 dager med skikkelig markløft og shrugs, og du har noe å legge stanga på.

http://www.styrkeloft.no/utdanning/kneboy.WMV

Der har jeg stangen, på skuldrene og området nedenfor nakken. Og jeg er stabil som bare det når jeg tar knebøy..

Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

Sv: Knebøy vs Beinpress
« #77 : 22. mai 2007, 16:45 »
Du ville ikke tippet framover.

Skaff deg kjøtt på nakken og skuldrene, så fikser det biffen...

End of story.

Utlogget moof

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 262
  • Honnør: 33
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 262

Sv: Knebøy vs Beinpress
« #78 : 22. mai 2007, 16:57 »
Du ville ikke tippet framover.

Skaff deg kjøtt på nakken og skuldrene, så fikser det biffen...

End of story.

Men jeg skjønner ikke, se på filmen som er lagt ut her på TF da, jeg gjør da ikke feil i å ha den der jeg. Dessuten har jeg både nakkeMUSKLER og skuldreMUSKLER, IKKE fett nei, hvis det er det du mener med "kjøtt". Når jeg holder på med headspin i break dance, så tror jeg det hadde vært UMULIG uten sterke nakke muskler. Og om du betviler at jeg har nakkemuskler, kan jeg godt knipse et par bilder av nakken. Så skal vi se..
Dessuten har jeg kjørt både shurgs og mark i mye mer enn 14 dager.

Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

Sv: Knebøy vs Beinpress
« #79 : 22. mai 2007, 17:16 »
hehe... på den ene side sier du at du har kjøtt på skrotten, i neste så gjør stanga vondt på nakken...

Greit, greit... dette er ikke rakettforskning..

Slutt å syt, begynn å yt! Wink

Det er bare å legge stanga tilrette på nakken, og hvis teknikken og plasseringa er så på stell som det påstås, så er det bare guts og vane som skal til.

Utlogget moof

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 262
  • Honnør: 33
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 262

Sv: Knebøy vs Beinpress
« #80 : 22. mai 2007, 17:20 »
hehe... på den ene side sier du at du har kjøtt på skrotten, i neste så gjør stanga vondt på nakken...

Greit, greit... dette er ikke rakettforskning..

Slutt å syt, begynn å yt! Wink

Det er bare å legge stanga tilrette på nakken, og hvis teknikken og plasseringa er så på stell som det påstås, så er det bare guts og vane som skal til.

Skal ikke dra dette lengre:) Men har aldri sagt at det er vondt på nakken, bare at jeg kommer litt for mye frempå da. Og der jeg har stangen, som vist på filmen, vil jeg ikke kalle nakke. Men men...

Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

Sv: Knebøy vs Beinpress
« #81 : 22. mai 2007, 17:24 »
Stangplassering i styrkeløft har forandret seg siden den videoen ble laget. Nå plasserer de fleste løftere stangen høyere.

Beklager, jeg trodde det var du som sa det var vondt.. jeg slurver på å skille dere i denne tråden fra hverandre. Smiley

Enig med deg i at det som vises av den kvinnelige løfteren på filmen ikke er Nakke. Men det er NÅ stort sett en enighet om at stangen med fordel kan plasseres høyere oppe, da på "nakken".. midt i traps-krateret. Smiley

Utlogget moof

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 262
  • Honnør: 33
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 262

Sv: Knebøy vs Beinpress
« #82 : 22. mai 2007, 17:32 »
Stangplassering i styrkeløft har forandret seg siden den videoen ble laget. Nå plasserer de fleste løftere stangen høyere.

Beklager, jeg trodde det var du som sa det var vondt.. jeg slurver på å skille dere i denne tråden fra hverandre. Smiley

Enig med deg i at det som vises av den kvinnelige løfteren på filmen ikke er Nakke. Men det er NÅ stort sett en enighet om at stangen med fordel kan plasseres høyere oppe, da på "nakken".. midt i traps-krateret. Smiley

Ok:) Da skjønner jeg ^^

Utlogget Håååkon

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 268
  • Honnør: 15
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 268

Sv: Knebøy vs Beinpress
« #83 : 22. mai 2007, 17:50 »
Dette blir som å sammenligne, hmmm, benkpress, og benkpress i smith. Benkpress i smith tar mer på brystet siden du ikkje må støtte så, men bruker mest muskeler på å presse stanga. Mens vanlig benkpress tar på støttemuskelene og balansen i tilegg.

Knebøy er balanse, men for mer konsentrert bein trening så er vel beinpress som å ta benk i smith.

Dette er ihvertfall MIN meining da. Foretrekker feks best vanlig Benk p.
Mens på bein så har eg dårlig kne, så foretrekker beinpress da dette er litt meir skånnsomt Smiley .

beinpress e ikke mer skånsomt mot kneet ditt enn knebøy. En korrekt utført knebøy e lite belastanes på kneleddet.

Utlogget AlexanderDGL

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 8 009
  • Honnør: 839
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 8 009

  • Giske SK
Sv: Knebøy vs Beinpress
« #84 : 22. mai 2007, 17:51 »
Shut up and squat!

Shut up and squat!

Shut up and squat!

Shut up and squat!

Shut up and squat!

[size=0pt]Shut up and squat![/size]
Bestenoteringer på stevne:
265 - 155 - 250 - 670 kilo sammenlagt
__________________________________________


Utlogget Håååkon

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 268
  • Honnør: 15
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 268

Sv: Knebøy vs Beinpress
« #85 : 22. mai 2007, 17:52 »
Shut up and squat!

Shut up and squat!

Shut up and squat!



Shut up and squat!

Shut up and squat!

[size=0pt]Shut up and squat![/size]


Cheesy

Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

Sv: Knebøy vs Beinpress
« #86 : 22. mai 2007, 18:57 »
Kjenner da for faen hva som eg kjenner det mest i kneet av da!
Det værker som faen under knebøy, uansett om det er "ass to the grass" eller 90g bøy, og uansett om eg har 50kg på stanga, og teknikken er 110% korrekt, mens beinpress så gjør det det ikkje. I tilegg så er beinpress tryggere når eg har dårligt knee, da kan bare ein kamerat løfte det opp vis det begynner og værke, mens på bøy så må eg hjelpe til mye meir vis det går skikkeligt til h****.

Så slike komentarer kan du holde for deg sjøl! Wink
ser at hverken fysiologi eller matte er din sterke side. En begrenset bevegelsesbane vil alltid være en hardere påkjenning for leddene enn en fri bevegelsesbane.
Et korrekt knebøy til god dybde med en vekt man mestrer er mer skånsomt enn bøy i smith, eller beinpress. (selv om beinpress ikke tar på de samme musklene i samme grad)

Har du smerter og trøbbel, så er det et teknikproblem DU har, ikke et problem med en øvelser fremfor en annen. Wink

Så slike kommentarer kan du holde for deg sjøl!

Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

Sv: Knebøy vs Beinpress
« #87 : 22. mai 2007, 18:59 »
Sitat
KB: 70 * 8 Heilt ned. (Dårlig kne, så tar heller beinpress)
ELLER det feiler kneet ditt noe...  Wink selv om teknikk og stil er riktig, så vil det jo gjøre vondt...

Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

Sv: Knebøy vs Beinpress
« #88 : 22. mai 2007, 19:55 »
Joa, men din situasjon er da litt spesiell.. Smiley

Kan ikke lage en generell holdning eller "regel" ut ifra noen unntak pga fysikk eller skader.

Det viktigste er at fok trener hele kroppen, ikke nødvendigvis at alle tilber Knebøyguden.. Smiley

Utlogget Håååkon

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 268
  • Honnør: 15
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 268

Sv: Knebøy vs Beinpress
« #89 : 22. mai 2007, 20:09 »
Kan si at eg blei litt "eid" der. Men ok, det er ikkje meir skånnsomt, men meir risikabelt da? Det er du enig om? Vis du har dårlige knee som kan kolapse når som helst (Litt overdrevent da men). Så føler at eg får pressa meg meir på beinpress en knebøy.

Og ja, det feiler kneet mitt noe, derfor syns eg han kunne spare seg for slike komentarer om å heller ta knebøy!

Var ikke ment som ett angrep mot deg personlig eller noe, bare sa att en korrekt utført knebøy har en lavere risiko for skade enn beinpress.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!