Skrevet av Emne: IGF-1, IGF-LR3 og MGF  (Lest 12178 ganger)

Utlogget kjomork

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 186
  • Honnør: 82
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 186

IGF-1, IGF-LR3 og MGF
« : 27. januar 2007, 18:28 »
Hei
For en stund siden fikk jeg høre om IGF-1, senere IGF1-LR3 og nå om MGF. Jeg har gjort en hva jeg vil kalle rimelig god lesning av alle disse stoffene, bortsett fra MGF, siden det e lite å les om det enda. Saken er bare det at jeg ser ut til å støte på en del finurlige ting som jeg ikke finner fast forskning på.

IGF er relativt greit, bortsett fra at jeg finner ikke bivirkningene ved normal bruk? Tenker ikke på kreft eller innvoller som vokser unormalt siden dette er ved uvettig bruk.

MGF er et heller merkelig stoff.
Ser mange plasser at man kan forvente en økning på 20% i nye celler muskelmasse over en periode på 14 dager uten trening (i mus) og at en injeksjon er nok for 1 år. Kan noen forklare hvordan dette er mulig? I relativt vanlig norsk!
Ser også at i mennesker er det en helt annen sak. Man forventer ikke i nærheten av 20% økning og virkningen er rundt 6 timer for MGF med proteinbinding. Hvorfor er det en slik enorm forskjell?
Hva er bivirkningene ved bruk av MGF?

Utlogget Lars H

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 944
  • Honnør: 270
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 944

  • TEAM STRONGMAN ROY HOLTE!!! VIKINGS 4 EVER!
Sv: IGF-1, IGF-LR3 og MGF
« #1 : 27. januar 2007, 19:24 »
Hold deg unna hormonene bro. Kan ikke anbefale deg annet en det.

Ellers; Vedder på at denne diskusjonen ville kunne stride mot reglene her på TF etter relativt kort tid. Doseprat, anvending osv skal ikke diskuteres her.

OG; Kjenner folk som bruker MGF. Resulatet er IKKE I NÆRHETEN av "hypen" rundt det hele.



Mvh L


Lars Helge Kristensen

Konkurrerende utøver innen Strongman

Beste løft: 245kg i knebøy, 190kg benkpress og 280kg i markløft. Nå 23 år gammel
Sponset av:
Team Stronman Roy Holte
Viking Supplements System

2003; NM-105kg Husker ikke Plass
2004; NM-21år  3 plass
2007; BOV "Fersk" 4 plass
2007; 8 plass P.N Strongman SHow Larvik, Storklassedebut

Utlogget Baahh

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 030
  • Honnør: 329
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 5 030

Sv: IGF-1, IGF-LR3 og MGF
« #2 : 27. januar 2007, 19:44 »
Husk at virkning og bivirkning går ganske hånd i hånd, ingenting kommer gratis.

Utlogget kjomork

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 186
  • Honnør: 82
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 186

Sv: IGF-1, IGF-LR3 og MGF
« #3 : 27. januar 2007, 19:46 »
Er ikke på det toget, så skal ikke vært noe problem å holde seg unna. Poenget mitt er at som deg kjenner jeg folk som har planer om å gå til anskaffelse av disse stoffene og jeg vil jo ikke se venner og bekjente pakke i seg stoffer som kan være dødelig. Jeg ser bare etter de bivirkningene som oppstår ved bruk. Å fortelle noen at utstyret krymper eller de utvikler hår på tunga hvis de bruker så og så, vil bare gjøre sanne argumentasjoner mot steroider mindre troverdige. Ergo, finn de faktiske og dokumenterte effektene så sitter man plutselig ikke der å må forklare hvorfor forskning viser det stikk motsatte av hva man sier.

Når det gjelder hva kompiser av kompiser har oppnådd så regner jeg ikke dette som forskning. Er ute etter fakta og forskningsrapporter

Når det gjelder doser har jeg redigert det til "uvettig bruk".

Er altså ikke ute etter en manual for bruken av disse stoffene, men heller en forklaring på hvorfor stoffene tilsynelatende gir så syke fremskritt i mus og ikke mennesker og hvor er bivirkningene?

Utlogget kjomork

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 186
  • Honnør: 82
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 186

Sv: IGF-1, IGF-LR3 og MGF
« #4 : 27. januar 2007, 19:51 »
I tillegg mener jeg IGF-1 er ubrukelig ved små doser, i motsetning til mange andre.

Beklager, men dette er direkte feil.

Edit:
Quota litt for mye tidligere. Virkning og bivirkning går ofte hånd i hånd som du sier.

Utlogget Soje

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 894
  • Honnør: 262
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 894

  • Dersom noe ikke gir resultater - gjør noe annet!!
Sv: IGF-1, IGF-LR3 og MGF
« #5 : 27. januar 2007, 20:08 »
Virkning av medisiner på forskjellige dyrearter(herunder også mennesker) blir garantert forskjellig fordi DNA er meget forskjellig. Elefanter blir digre dyr av å spise gress og planter, mens skogskatter er rimelig beskjedne av størrelse selv om de spiser mye kjøttmat. Gener utgjør hele forskjellen, selv innenfor dyrearten "menneske". Noen oppnår fantastiske resultater uten bruk av medisiner og nesten uten å trene, men andre igjen ikke får spor av brukbare resultater selv med kunstig hjelp.

Dette emnet beveger seg jo inn på genforskning, så ta svarene her med en klype salt, også svaret jeg nettopp har avgitt ovenfor.

Soje

Utlogget kjomork

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 186
  • Honnør: 82
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 186

Sv: IGF-1, IGF-LR3 og MGF
« #6 : 27. januar 2007, 20:22 »
Virkning av medisiner på forskjellige dyrearter(herunder også mennesker) blir garantert forskjellig fordi DNA er meget forskjellig. Elefanter blir digre dyr av å spise gress og planter, mens skogskatter er rimelig beskjedne av størrelse selv om de spiser mye kjøttmat. Gener utgjør hele forskjellen, selv innenfor dyrearten "menneske". Noen oppnår fantastiske resultater uten bruk av medisiner og nesten uten å trene, men andre igjen ikke får spor av brukbare resultater selv med kunstig hjelp.

Tenkte meg noe slikt selv, men kan ikke finne noen forskningsrapporter som sier det. Og heller ingen som prøver å forklarer det. Ser også ut til at ingen rundt om kring på forum spør om dette.

Sitat
Dette emnet beveger seg jo inn på genforskning, så ta svarene her med en klype salt, også svaret jeg nettopp har avgitt ovenfor.

Soje

Derfor jeg spør etter forskning og ikke gymviten.
Takk for fornuftig svar!

Utlogget Baahh

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 030
  • Honnør: 329
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 5 030

Sv: IGF-1, IGF-LR3 og MGF
« #7 : 27. januar 2007, 21:31 »
Beklager, men dette er direkte feil.

Edit:
Quota litt for mye tidligere. Virkning og bivirkning går ofte hånd i hånd som du sier.

Nei, i små doser gir ikke IGF-1 signifikant anabol effekt. Jeg er fullt klar over at det motsatte skrives på de fleste forum rundt om. Uansett, dette blir vel en avsporing. Tilbake til topic.

Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

Sv: IGF-1, IGF-LR3 og MGF
« #8 : 27. januar 2007, 21:35 »
Egentlig helt greit å få diskutert dette, for infoen vil faktisk virke litt avskrekkende... Smiley

1. Under smugling av hgh er kulde under transporten viktig, da hgh er veldig følsom for svingninger.

2. IGF-1 sin sensitivitet for manglende kulde er enda større, og faren for å få IGF-1 med redusert effekt er større.

3. Det er stor strid om doseringene på både IGF-1 og IGF-LR3. Noen preker lave doser over lengre tid, andre stikk motsatt. Hvem av disse "leirene" har hatt dårlig erfaring med den motsatte måten å dosere på pga "redusert" kvalitet på varene?

4. Dette er et test-drug... altså ikke i markedsrettet produksjon enda.. litt på forsøksstadiet enda, og det er relativt få laboratorier som produserer.

Det eneste "positive" med IGF-1, må være at det ikke er like farlig som insulin, skjønt det har andre mindre koslige bivirkninger som insulin IKKE har...

Pest eller kolera kanskje?!  what

Utlogget kjomork

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 186
  • Honnør: 82
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 186

Sv: IGF-1, IGF-LR3 og MGF
« #9 : 28. januar 2007, 00:51 »
Nei, i små doser gir ikke IGF-1 signifikant anabol effekt. Jeg er fullt klar over at det motsatte skrives på de fleste forum rundt om. Uansett, dette blir vel en avsporing. Tilbake til topic.

Joda, du har selvfølgelig rett i det... I små mengder vil alt ha liten effekt.
Se under.

Sitat
3. Det er stor strid om doseringene på både IGF-1 og IGF-LR3. Noen preker lave doser over lengre tid, andre stikk motsatt. Hvem av disse "leirene" har hatt dårlig erfaring med den motsatte måten å dosere på pga "redusert" kvalitet på varene?

Men... for å forklare litt nærmere uten å gå inn på alt for detaljerte ting. IGF produseres naturlig i kroppen(i cellene) når HGH metaboliseres i leveren.  La oss si at kroppen max produserer 1 IGF. Og all IGF som kommer inn i kroppen under 100 blir tatt opp på forskjellig vis, resten brytes ned av kroppen. Hvis du da tilfører, la oss si 30 i en muskel så vil alt bli sugd opp i muskelen fordi det er det muskelen trenger. Hvis du da sprøyter inn 80 så vil muskelen ta 30 av dem og resten kryper seg ut til blodstrømmen og binder seg til alle andre celler i kroppen. Hovedsaklig tarmer og involler siden det meste av blodet går gjennom her(coleman-mage). Så alle doser mellom 1 og 30 vil ha like stor anabol effekt i forhold til hvor mye som sprøytes inn, kommer bare ann på hvor fort du vil vokse. Man vil få like mye igjen om man kjører 100 ganger med 10 eller 50 ganger med 20.

Sitat
Det eneste "positive" med IGF-1, må være at det ikke er like farlig som insulin, skjønt det har andre mindre koslige bivirkninger som insulin IKKE har...

Mmm... hvordan bivirkninger er dette?

Utlogget Baahh

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 030
  • Honnør: 329
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 5 030

Sv: IGF-1, IGF-LR3 og MGF
« #10 : 28. januar 2007, 02:18 »
Vel, dette blir vel vanskelig å diskutere uten å bryte reglene. Jeg ser allerede at litt av innlegget mitt er moddet bort.

Med små doser mener jeg faktisk doser som ofte blir brukt av folk i håp om å gi effekt (tja...). Jeg vet at dette (igjen) er en kontroversiell påstand da det er veldig mange som bruker stoffet i de dosene jeg snakker om, men man må også huske at disse vanligvis kombinerer en hel rekke andre stoffer. Dette gjør det vanskelig å gjøre seg opp en mening av effekten.

Her er en studie jeg synes er interessant:

Metabolic functions of liver-derived (endocrine) insulin-like growth factor I

Isaksson OG, Jansson JO, Sjogren K, Ohlsson C.

RCEM, Department of Internal Medicine, Sahlgrenska University Hospital, Goteborg, Sweden. Isaksson@medic.gu.se

Until now it has been difficult to determine the relative importance of locally produced (autocrine/paracrine) versus systemically derived (endocrine) insulin-like growth factor I (IGF-I) in the intact organism. We recently eliminated IGF-I production in the livers of mice using the Cre/loxP recombination system. These mice displayed a reduction in serum IGF-I levels of more than 80%, but demonstrated normal body growth, suggesting that autocrine/paracrine-acting IGF-I, but not endocrine-acting IGF-I, regulates body growth. Long-term metabolic studies of mice in which IGF-I production had been inactivated in the liver, have shown that the mice have decreased fat mass, but increased serum levels of insulin and cholesterol. Despite the marked increase in plasma insulin following glucose administration, the glucose elimination was not altered in these animals. Thus, the mice showed an adequately compensated insulin resistance. In conclusion, liver-derived or endocrine IGF-I is not required for post-natal statural growth, but seems to be of vital importance for normal carbohydrate and lipid metabolism. Copyright 2001 S. Karger AG, Basel

Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

Sv: IGF-1, IGF-LR3 og MGF
« #11 : 28. januar 2007, 17:55 »
Mmm... hvordan bivirkninger er dette?
.. Smiley De du forklarte på doser over 30... Smiley


Takk for forklaringen, jeg lærte mer av ditt innlegg enn av 4 artikler om emnet. Smiley

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
Sv: IGF-1, IGF-LR3 og MGF
« #12 : 28. januar 2007, 18:27 »
Men... for å forklare litt nærmere uten å gå inn på alt for detaljerte ting. IGF produseres naturlig i kroppen(i cellene) når HGH metaboliseres i leveren.  La oss si at kroppen max produserer 1 IGF. Og all IGF som kommer inn i kroppen under 100 blir tatt opp på forskjellig vis, resten brytes ned av kroppen. Hvis du da tilfører, la oss si 30 i en muskel så vil alt bli sugd opp i muskelen fordi det er det muskelen trenger. Hvis du da sprøyter inn 80 så vil muskelen ta 30 av dem og resten kryper seg ut til blodstrømmen og binder seg til alle andre celler i kroppen. Hovedsaklig tarmer og involler siden det meste av blodet går gjennom her(coleman-mage). Så alle doser mellom 1 og 30 vil ha like stor anabol effekt i forhold til hvor mye som sprøytes inn, kommer bare ann på hvor fort du vil vokse. Man vil få like mye igjen om man kjører 100 ganger med 10 eller 50 ganger med 20.

Jeg ser du har prøvd å lære ved å lese, men du har ikke forstått fullstendig det du har lest. At mye blod går gjennom magen har ingenting med at man får "Coleman-mage". Tanken er "god", men dog feil. Smiley

Dette med at det er en maksgrense å 30 er et meget omdiskutert påstand, som jeg personlig etter å ha observert rene kliniske personer, ikke fester lit til - det er nå min mening. Jeg skal ikke hugge hodet av deg på den påstanden men jeg vet om flere som personlig ville mene det motsatte. IGF-1 (i en eller annen variant) er det vel i det hele tatt få som har full kontroll på. Jeg er klar over at du kan "dokumumentere" påstanden, jeg har også lest de, men det er like lett å finne motsatte påstander.
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Utlogget kjomork

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 186
  • Honnør: 82
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 186

Sv: IGF-1, IGF-LR3 og MGF
« #13 : 28. januar 2007, 19:42 »
Sitat
..  De du forklarte på doser over 30...


Takk for forklaringen, jeg lærte mer av ditt innlegg enn av 4 artikler om emnet.
Var da så lite:) Må bare huske på at det jeg skriver er heller ikke 100% sikkert. Har dog hatt som i et lykketreff en som jobber med en doktorgrad innen Biokjemi og marin biologi(tidligere lærer ved NTH) boende her i 2 dager. Han vil i alle fall gi meg rett i de rent teoretiske påstandene. Men selv han er ikke på noen måte en feilfri kilde og alt må sjekkes og dobbeltsjekkes. Jeg personlig har som basis at ting som ikke går gjennom internasjonale vitenskaplige tidsskrifter er å annse som udokumenterte fakta. 


Sitat
Jeg ser du har prøvd å lære ved å lese, men du har ikke forstått fullstendig det du har lest. At mye blod går gjennom magen har ingenting med at man får "Coleman-mage". Tanken er "god", men dog feil. 

Jeg er fullstendig klar over at den store mengden blod som sirkulerer til innvollene ikke er skyld i ”coleman-mage”. Det skyldes at overskuddet av IGF-1 som flyter rundt i kroppen, helst IGF-LR3 siden dette har høyere halveringstid, binder seg til det første og beste cellereseptor, som oftest befinner seg i innvollene siden store mengder blod raser gjennom her. Men hvis dette er feil, muligens du er villig til å rette opp?

Sitat
Dette med at det er en maksgrense å 30 er et meget omdiskutert påstand, som jeg personlig etter å ha observert rene kliniske personer, ikke fester lit til - det er nå min mening. Jeg skal ikke hugge hodet av deg på den påstanden men jeg vet om flere som personlig ville mene det motsatte. IGF-1 (i en eller annen variant) er det vel i det hele tatt få som har full kontroll på. Jeg er klar over at du kan "dokumumentere" påstanden, jeg har også lest de, men det er like lett å finne motsatte påstander.


Vel nå var dette fiktive tall da, siden dosesnakk ikke er lov. Men la meg si det slik, jeg utfordrer deg til å finne en artikkel som vil oppfordre noen til å kjøre doser høyere enn muskelen tar opp. Og hva vil man tjene på dette?

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
Sv: IGF-1, IGF-LR3 og MGF
« #14 : 28. januar 2007, 20:55 »
Jeg er fullstendig klar over at den store mengden blod som sirkulerer til innvollene ikke er skyld i ”coleman-mage”. Det skyldes at overskuddet av IGF-1 som flyter rundt i kroppen, helst IGF-LR3 siden dette har høyere halveringstid, binder seg til det første og beste cellereseptor, som oftest befinner seg i innvollene siden store mengder blod raser gjennom her. Men hvis dette er feil, muligens du er villig til å rette opp?
Du sier det litt enkelt, men prinsippet er vel ikke så galt. Poenget er at "bukmusklatur" (som en helhet) har en stor konsentrasjon av reseptorer, noe som gjør at dette du beskriver kan skje. Men blodet i seg selv har i grunn ingenting å si, dette brer seg naturlig utover uansett. Men igjen, dette er ganske så diskutert også dette.

 
Sitat
Vel nå var dette fiktive tall da, siden dosesnakk ikke er lov. Men la meg si det slik, jeg utfordrer deg til å finne en artikkel som vil oppfordre noen til å kjøre doser høyere enn muskelen tar opp. Og hva vil man tjene på dette?


Som jeg sa, jeg kan finne mange kliniske bevis som motviser deg. Noen virkelig seriøse artikkler som beviser ditt ståsted finnes i grunn heller ikke. Som sagt, jeg skal ikke hugge hodet av deg på dette punktet, men jeg velger også å påstå at du ikke har 100 % rett. Smiley
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!