Skrevet av Emne: Verdens mest meningsløse idrett??  (Lest 8127 ganger)

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
Re:Verdens mest meningsløse idrett??
« #30 : 25. oktober 2003, 18:26 »
Kanskje det ja. Men Arne Næss klatrer i fjell, og stortrives med det. Poenget er vel bare at man setter seg mål som man søker å oppnå? Om det består i å bestige fjell eller bygge en litt større biceps spiller vel liten rolle. Livet er jo en reise. Poenget er vel bare å gjøre reisen mest mulig interresant. Målet er jo fullstendig hopløst, det er jo død. Reis sakte og morsomt !
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Utlogget Deviant

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 321
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 321

Re:Verdens mest meningsløse idrett??
« #31 : 25. oktober 2003, 18:57 »
"I mean, it's not any stranger than going in to a car trying to drive as fast as possible. That's for me strange"

Film : Pumping Iron / Sitat : Arnold Schwartzenegger ?? :Beatnik:

Stemmer det, 2strong. litt feilsitert men...

Utlogget Jubalong Hoppstokk

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 443
  • Honnør: 64
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 443

Re:Verdens mest meningsløse idrett??
« #32 : 25. oktober 2003, 19:11 »
Den kan være meningsløs for noen,mens for andre er den viktig. Det er uansett en rar idrett.
sjokk og vantro

Utlogget viten

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 038
  • Honnør: 31
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 038

  • jejeje mr. talker
Re:Verdens mest meningsløse idrett??
« #33 : 26. oktober 2003, 20:16 »
Jeg føler selv at det strider litt mot mine egne idealer å få muskler som ikke kan brukes til stort, er i veien etc. Rett og slett bli fysisk sett et svakere individ i forhold til hva som er oppnålig ved andre treningsformer.

Men et spørsmål: Får man "styggere" muskler av å drive med styrketrening? Få reps, prøve å løfte så mye som mulig osv. Og vil de musklene være i stand til å løfte litt-mindre-enn-maks mange ganger, eller er de utelukket egnet til å løfte maxløft?
Èn gang teller ikke. Èn gang er aldri. Å bare leve èn gang, er som å ikke leve i det hele tatt.

Utlogget Deviant

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 321
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 321

Re:Verdens mest meningsløse idrett??
« #34 : 26. oktober 2003, 21:10 »
og hvorfor kan ikke musklene brukes til noe, og hvordan er de i veien? ok, jeg kan skjønne at greg valentino aktige synthol freaks sine muskler kanskje er i veien, men så har jo han sikkert verdens største armer og da.

Utlogget viten

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 038
  • Honnør: 31
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 038

  • jejeje mr. talker
Re:Verdens mest meningsløse idrett??
« #35 : 26. oktober 2003, 21:17 »
hehe det er faktisk fakta at de ikke kan brukes til mye ihvertfal... du blir sterk på veldig ensidige måter, å løfte mye i benk er ikke det samme som å bære en soffa eller å bryte med kompisen. klart man blir sterkere overall også av trening men sammenlignet med volumøkningen osv? ikke en dritt Cheesy

tenk hvis noen trente "3 splits" med soffabæring og dugnader, planla nøye at hele kroppen fikk trent seg skikkelig og spiste godt og ordna med nok pause. da blir du en skikkelig kraftkar! forøvrig kan det vel nevnes at å slåss med krokodiller, løpe i gjørme, slenge seg i ljianer, bære kampesteiner osv er det som kan kalles ORDENTLIG styrke.. Smiley
Èn gang teller ikke. Èn gang er aldri. Å bare leve èn gang, er som å ikke leve i det hele tatt.

Utlogget Spea

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 110
  • Honnør: 8
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 110

Re:Verdens mest meningsløse idrett??
« #36 : 26. oktober 2003, 21:50 »
Jeg har ikke lest alle svarene. Så vet du/dere det.


Pumping Irony;

hva gjør en handling meningsfull?
Hvis du tenker etter, er svært lite direkte meningsfullt - sett i den store sammenhengen.

Du kan selvsagt se dette fra mange sider, men èn av grunnene til at jeg finner en aktivitet meningsfull, er lyst/glede i forbindelse med dette.
Jeg har lyst til å gjøre en bestemt ting - f.eks. å løfte vekter - og dette holder faktisk for meg.

Det er fint å gjøre nyttige ting, men man kan rett og slett ikke redde barna i Afrika døgnet rundt.
Enkelte ting må man få gjøre for seg selv, og bare det.


Du sier at fokusering på utseende byr deg imot - vel, jeg ville nok gått andre veier for å finne min fanesak hva gjelder nettopp dette.
Prinsippet om trene og spise sunt - for så å bygge muskler - det ser jeg ingenting usunt i.
Det er verre når det går andre veien - som f.eks. i "modell-verdenen".
Kroppsbygging har et sunt fokus, så lenge du holder deg "ren".


"Idrett skal være primitivt" er så klart et utrolig subjektivt utsagn, og seriøsiteten blir jo deretter.
Hva du selv fascineres av, er uinteressant i en debatt som dette.


Kroppsbygging handler ikke om å tilfredsstille et "sykt" og "usunt" kroppsideal, nei.
Det finnes ekstreme i alle leire, og du kan ikke dermed kalle hele gjengen for "psyke" av den grunn.
Noen tar av, i en usunn retning.
Det betyr ikke at det er noe feil med idretten i seg selv.


Kroppsbyggere kan selvsagt utvikle en sykdom som går ut på det "omvendte" av spiseforstyrrelser, men dette har altså ingenting med kroppsbygging i seg selv.
Det handler om utøvere som ikke kjenner grensene sine.

Utlogget HITman

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 4 997
  • Honnør: 1256
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 997

  • Lift like a lift
Re:Verdens mest meningsløse idrett??
« #37 : 26. oktober 2003, 21:56 »
viten: Du blir ikke så mye bedre til å bære sofaer av å trene benk, nei, MEN JEG SKAL LOVE AT DU BLIR DET AV Å TRENE MARKLØFT!!!

Regner med at du ikke veier stort mer enn 60-70kg selv, dømt etter måten du snakker på. Fortell meg så hvorfor heller ikke DU vil yppe med en dørvakt på 120-130kg? Nei, la meg fortelle det for deg: Fordi du SÅ INDERLIG VEL VET at musklene hans er...he he...FUNKSJONELLE SOM F...!

Inntil videre foreslår jeg at du holder deg til "funksjonell trening" som 3-splitt-sofabæring og slenging i lianer, men da er du kanskje inne på et litt feil forum?...?

Men du: Hold deg unna krokodiller. Riktignok betyr et bra kosthold enormt for treningsresultatene, men det hjelper ikke så mye å inngå i en annens (les: krokodillens) kosthold  Wink

Rett høyre fra HITman, som nettopp har vært på NM  Grin
Erfaring er den talentløses trøst

Utlogget Andre

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 672
  • Honnør: 300
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 672

Re:Verdens mest meningsløse idrett??
« #38 : 26. oktober 2003, 22:05 »
Forskjellen på bodybuilding og annen idrett er vel at bodybuilding heller gjør deg mindre funksjonel i forhold til vanlige aktiviteter (løpe, snakke i tlf, osv.)

Det kan jo diskuteres, toppidrett nå til dags er ikke sunt. Å presse fysikken sin til det ekstreme kan ikke være bra.

Utlogget Cera

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 88
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 88

Re:Verdens mest meningsløse idrett??
« #39 : 29. oktober 2003, 10:49 »
Kroppsbygging er vel kanskje mer en skjønnhetskonkurranse enn en idrett...en må trene for å nå opp i konkurransen, men i selve konkurransen bruker du ikke det du har trent på. En står der på scenen, smiler og prøver og se best mulig ut.

Utlogget SilverFox

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 431
  • Honnør: 1609
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 431

Re:Verdens mest meningsløse idrett??
« #40 : 29. oktober 2003, 11:17 »
hehe det er faktisk fakta at de ikke kan brukes til mye ihvertfal... du blir sterk på veldig ensidige måter, å løfte mye i benk er ikke det samme som å bære en soffa eller å bryte med kompisen. klart man blir sterkere overall også av trening men sammenlignet med volumøkningen osv? ikke en dritt Cheesy

tenk hvis noen trente "3 splits" med soffabæring og dugnader, planla nøye at hele kroppen fikk trent seg skikkelig og spiste godt og ordna med nok pause. da blir du en skikkelig kraftkar! forøvrig kan det vel nevnes at å slåss med krokodiller, løpe i gjørme, slenge seg i ljianer, bære kampesteiner osv er det som kan kalles ORDENTLIG styrke.. Smiley



I min nærmeste familie er det plenty med folk med bedre kondis, men ikke èn som uten større besvær kan ta tak i en utrangert gammel og bæltung vaskemaskin - løfte den opp og bære den greit ut av huset og slenge den oppi søpplecontaineren.. Just me baby - just me!!

Og ærlig talt dersom en har problemer mht å løfte en sofa aleine så har en ikke mye å fare med....  Grin

Du blir så funksjonell som du tillater deg å bli....

Klem
Tric

PS! Jeg har til og med en svoger som er i norgestoppen i sykling - men som pokker ikke greier å skru opp et syltetøyglass - funksjonelle my ass!! PINGLER!!!  Grin


Kontinuitet er nøkkelen!

Want to lose that beer belly, Bob? I have a nutty idea. Put down the fucking beer

Utlogget Chas

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 69
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 69

Re:Verdens mest meningsløse idrett??
« #41 : 29. oktober 2003, 13:20 »
Kroppsbygging er da svært nyttig. Man kommer i god form, blir sterkere, får bedre kondis (man trener jo kardio) og ser i tillegg bedre ut. I tillegg spiser man sunt og lærer en masse om riktig kosthold. Det at muskler hemmer en stemmer bare når man er på størrelse med bolemonstrene i USA.

Utlogget jens-mulla

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 786
  • Honnør: 25
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 786

  • nice guys finish last
Re:Verdens mest meningsløse idrett??
« #42 : 29. oktober 2003, 14:25 »
Ja, la oss få en "funksjonell styrke" debatt her!!! alltid moro å høre om senestrerke folk som tar armhevinger  Grin

hva, blir man ikke bedre til å løfte sofaer hvis man benker? Der røk det verdensbildet...
question everything

Utlogget SilverFox

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 431
  • Honnør: 1609
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 431

Re:Verdens mest meningsløse idrett??
« #43 : 30. oktober 2003, 07:54 »
Ja, la oss få en "funksjonell styrke" debatt her!!! alltid moro å høre om senestrerke folk som tar armhevinger  Grin

hva, blir man ikke bedre til å løfte sofaer hvis man benker? Der røk det verdensbildet...

Ja la oss sette i gang - sofaer kan brukes som bilde på så mangt . Alt fra funksjonell eller ufunksjonell styrke til total giddalaushet......

Det viktigste er uansett å huske at: "Livet er herlig dere!"


Kontinuitet er nøkkelen!

Want to lose that beer belly, Bob? I have a nutty idea. Put down the fucking beer

Utlogget Soje

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 894
  • Honnør: 262
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 894

  • Dersom noe ikke gir resultater - gjør noe annet!!
Re:Verdens mest meningsløse idrett??
« #44 : 30. oktober 2003, 08:14 »
- Livet er herlig når man kan gå ut av bilen og i irritasjon løfte tilhengeren på riktig vei fordi man er litt dårlig til å rygge den i riktig retning...

- Livet er herlig når man, som Tric sier, kan løfte vaskemaskinen eller oppvaskmaskinen enklere enn om to skulle gjøre det sammen...

- Livet er herlig når man aldrig får bråk på byen...

- Livet er herlig når man kan løfte dama si over terskelen og samtidig ha krefter til å si noen velvalgte ord... Grin

- Livet er rett og slett herlig dere.

Soje

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!