Skrevet av Emne: Sjokolade og trening??  (Lest 1880 ganger)

Utlogget Travis

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 318
  • Honnør: 7
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 318

Sjokolade og trening??
« : 02. februar 2007, 15:59 »
En kompis av meg sier at det er lurt å spise masse sjokolade for å få kalorier når man trener.. Han bruker proteinpulver, det gjør jeg og, men jeg spiser ikke sjokolade, så jeg lurte bare på om det er lurt eller ikke?? Jeg har hørt at sukker bryter ned proteiner...men vet ikke jeg..

Takker for alle seriøse svar Smiley

Celdiir

  • Gjest
Sv: Sjokolade og trening??
« #1 : 02. februar 2007, 19:40 »
Når man skal legge på seg muskler er det to ting som er viktige og disse er kalorioverskudd og proteiner.

Mange som begynner å trene har fått det for seg at de skal være så fryktelig "sunne", og med dette mener jeg at de nesten bare spiser grønsaker og frukt, og kun litt kjøtt i ny og ne. Et slikt kosthold vil sende vedkommede ned, og ikke opp i vekt.

I første rekke bør man spise skikkelig og ren mat, og ikke grandiosa og potetgull og typisk usunn mat. Men så lenge man får i seg nok proteiner gjør det ikke noe at litt av kalorioverskuddet kommer fra litt sjokolade eller smågodt. Kanskje legger man på seg litt lettere fett på denne måten, men så lenge man vokser bra og man selv er fornøyd gjør det da ikke noe. Sørg bare for å få i deg nok proteiner, og mineraler og vitaminer hvis du er streng på kalorioverskuddet. Dette betyr ikke at folk som veier 50-60 kg skal robbe godtedisken og helle i seg proteinshaker, men det blir problematisk å gå opp til 100 kg når man kun skal være "sunn" og spise VG-mat. Litt usunt er lov. Smiley

Sukker kan på ingen måte bryte ned proteiner. Dette ville jo gjort all sammensatt mat ubrukelig. Alle karbohydrater brytes ned til en sukkerart. Hvis dette hadde ødelagt proteinene hadde f.eks. potet til fiskemiddagen ødelagt måltidet fullstendig, og vi hadde aldri fått i oss proteiner med et variert kosthold. Lurer på hvor slike myter kommer fra? Følger ikke folk med i naturfagen eller heimkunnskapen lengre? Dette er bare vanlig mat i ulike former, ikke tryllepulver.

Utlogget Travis

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 318
  • Honnør: 7
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 318

Sv: Sjokolade og trening??
« #2 : 03. februar 2007, 01:16 »
Konge Smiley Der lærte jeg masse Smiley takk skal du ha Smiley

Utlogget PushIt

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 136
  • Honnør: 5
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 136

Sv: Sjokolade og trening??
« #3 : 03. februar 2007, 23:04 »
Den var fiiiin Celdiir 2thumbsup
honnør

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!