Skrevet av Emne: Apaco legger opp for 2011, tilbake i 2012.  (Lest 965507 ganger)

Utlogget Ivrig pingle

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 12 289
  • Honnør: 1394
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 12 289

  • RAW = DOPINGFRI
Dette er jo et svært vanlig prinsipp i styrkeløft, Tom Martin har jo lagt 420 kg på stangen og kutter ned på klosshøyden etterhvert som styrken øker  Grin
Jeg har fundert på lignende opplegg i benk, begynne med høy kloss og jobbe meg ned.

Eternal growth... It ain`t gonna happen. Snap out of it and get out of depth now, or bite the dust. Sucker!

Tendensen til å overvurdere egen kompetanse og mestringsevne kan betraktes som en psykologisk forsvarsmekanisme, som bidrar til at vi tør å gi oss i kast med oppgaver vi ellers ville unngått, og at vi ikke gir opp så lett til tross for motgang.

Les forumreglene her


Utlogget Einar B. Gilberg

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 7 754
  • Honnør: 3681
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 754

  • Meine wut will nicht Sterben
Dette er jo et svært vanlig prinsipp i styrkeløft, Tom Martin har jo lagt 420 kg på stangen og kutter ned på klosshøyden etterhvert som styrken øker  Grin
Jeg har fundert på lignende opplegg i benk, begynne med høy kloss og jobbe meg ned.
Dette har jeg også fundert på, men jeg tror en MYE bedre variant er å bruke omvendt strikk. Jeg trente benkpress med omvendt strikk på fredag og det var helt fantastisk.

Med strikk får man hele bevegelsesbanen men kan variere hvor mye hjelp man får i bunnen og når hjelpen i det hele tatt skal trå til. Hvis en utøver skal gjøre f.eks. 200 kg i benkpress uten utstyr så kan man trene med denne vekten hele tiden, bare variere hvilket strikk og hvordan man fester strikket. Jeg har omtrent hele serien med IronWoody benkstrikk. Disse er mye kortere enn de vanlige strikkene som brukes f.eks. i bøy og mark. Avhengig av hvor stor distanse det er mellom hullene så er det powerrack ypperlig til å endre belastningskurvene. Starter man med de tykkeste strikkene og har dem litt opp kan man gjøre til at 200 kg blir 160 kg på toppen og 80 kg i bunn, f.eks. Og så kan man sette det ned et hakk og få 180 kg på toppen og 100 kg i bunn, så 200 kg i toppen og 120 kg i bunn, 200 kg på toppen og 140 kg i bunn osv. Så kan man gjøre det samme med tynnere strikker. Til slutt er det bare å kaste bort strikkene og ta 200. Enkelt Smiley
Nidarø Treningssenter        FASITEN          Kan du slå meg?

Stevneperser med utstyr
Knebøy - 352,5     Benkpress - 240     Markløft - 300     Sammenlagt - 870 (Perser SL - 892,5)
Stevneperser uten utstyr
Knebøy - 320     Benkpress - 200     Markløft - 300     Sammenlagt - 780 (Perser SL - 820)
Trening uten utstyr
Knebøy - 312,5     Benkpress -  202,5     Markløft - 305     (Sammenlagt - 820)

Utlogget Ivrig pingle

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 12 289
  • Honnør: 1394
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 12 289

  • RAW = DOPINGFRI
Dette har jeg også fundert på, men jeg tror en MYE bedre variant er å bruke omvendt strikk. Jeg trente benkpress med omvendt strikk på fredag og det var helt fantastisk.

Med strikk får man hele bevegelsesbanen men kan variere hvor mye hjelp man får i bunnen og når hjelpen i det hele tatt skal trå til. Hvis en utøver skal gjøre f.eks. 200 kg i benkpress uten utstyr så kan man trene med denne vekten hele tiden, bare variere hvilket strikk og hvordan man fester strikket. Jeg har omtrent hele serien med IronWoody benkstrikk. Disse er mye kortere enn de vanlige strikkene som brukes f.eks. i bøy og mark. Avhengig av hvor stor distanse det er mellom hullene så er det powerrack ypperlig til å endre belastningskurvene. Starter man med de tykkeste strikkene og har dem litt opp kan man gjøre til at 200 kg blir 160 kg på toppen og 80 kg i bunn, f.eks. Og så kan man sette det ned et hakk og få 180 kg på toppen og 100 kg i bunn, så 200 kg i toppen og 120 kg i bunn, 200 kg på toppen og 140 kg i bunn osv. Så kan man gjøre det samme med tynnere strikker. Til slutt er det bare å kaste bort strikkene og ta 200. Enkelt Smiley

Strikker skal jeg benytte i masterprosjektet mitt. Spennende saker, så absolutt! Smiley

Nok spinnvino for en kveld, i`m out!
Eternal growth... It ain`t gonna happen. Snap out of it and get out of depth now, or bite the dust. Sucker!

Tendensen til å overvurdere egen kompetanse og mestringsevne kan betraktes som en psykologisk forsvarsmekanisme, som bidrar til at vi tør å gi oss i kast med oppgaver vi ellers ville unngått, og at vi ikke gir opp så lett til tross for motgang.

Les forumreglene her


Utlogget Apaco

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 4 221
  • Honnør: 1356
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 221

Jeg har fundert på lignende opplegg i benk, begynne med høy kloss og jobbe meg ned.

Hvis du skaffer 15 klosser med 1cm intervaller fra 15 til 1cm stiller jeg som forsøkskanin Smiley
IRONCORE NUTRITION!

God Forgives, Brotherhood Doesn't.

Utlogget Ivrig pingle

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 12 289
  • Honnør: 1394
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 12 289

  • RAW = DOPINGFRI
Hvis du skaffer 15 klosser med 1cm intervaller fra 15 til 1cm stiller jeg som forsøkskanin Smiley

Mulig mulig Wink
Eternal growth... It ain`t gonna happen. Snap out of it and get out of depth now, or bite the dust. Sucker!

Tendensen til å overvurdere egen kompetanse og mestringsevne kan betraktes som en psykologisk forsvarsmekanisme, som bidrar til at vi tør å gi oss i kast med oppgaver vi ellers ville unngått, og at vi ikke gir opp så lett til tross for motgang.

Les forumreglene her


Utlogget Hook

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 20
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 20

Legger igjen et spor her! Smiley

Utlogget Apaco

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 4 221
  • Honnør: 1356
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 221

Dagens:

Benkpress med stopp:
oppvarmign+
6x102,5kg
5x120kg
4x142,5kg
3x155kg
2x165kg
2x175kg
1x182,5kg
1x182,5kg
1x182,5kg

Dobbelen på 175 var kjempelett, kunne helt sikkert klart 3 og muligens 4. Men, når jeg legger på 7,5kg til så er det helt dødt...1.rep er forsåvidt grei og det er ingen fare for bom, men 2.reppen hadde aldri gått på noen av settene så gadd ikke prøve på det engang...og det er skremmende - for det er rett og slett skikkelig ræva selv til meg å være. Det jeg lurer på er om jeg har satt programmet for tungt og mangler overskudd, eller om jeg rett og slett har blitt svakere. Hmmmmm.

Push-ups i terapimaster:
3x10 - litt mye skjelving i armene til at jeg er fornøyd - må jobbes med.

Stående bicepscurl med rett stang:
20x35kg
10x40kg
8x50kg
8x55kg
8x55kg
8x55kg
8x55kg

Lårcurl:
6 sett

Legger:
6 sett

Magemaskin:
6 sett

Ifølge 22år gammel iraner finnes ikke kalorier....og mengden mat vil være avgjørende uavhengig av kalorier...er spent på resultatet av den deffen.

IRONCORE NUTRITION!

God Forgives, Brotherhood Doesn't.

Utlogget Apaco

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 4 221
  • Honnør: 1356
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 221

Gårsdagen:

Smalbenk med stopp:
6 sett

Stående frontpress:
5 sett

Good morning:
5 sett

Strakmark:
5 sett

Sidehev:
5 sett

Facepull:
4 sett

Dagens:

Benkpress med stopp på kloss:
oppvarming+
6x115kg
6x135kg
4x155kg
3x165kg
3x165kg
3x175kg
3x175kg

Preachercurl:
6x10x40kg

Stangroing med overgrep:
5x10x110kg

Nedtrekk bredt grep foran:
8x8x95kg

Rumpemaskin:
4 sett

Lårcurl:
4 sett

Legger:
4 sett

Gårsdagens PT skulle spotte sin kvinnelige spotter i benk....etter å ha kjørt en haug med forced reps kunne han fortelle kunden sin at han ikke hjalp henne...han bare styrte stanga sånn at den ikke gikk innover eller utover...eller nedover...mao han kjørte fribenk akkurat som benk i smith med litt støtte under stanga....hva er da vitsen med pt...tjohei.
IRONCORE NUTRITION!

God Forgives, Brotherhood Doesn't.

Utlogget Apaco

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 4 221
  • Honnør: 1356
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 221

Sv: Apaco fortsetter som mosjonerende gjengleder!
« #5498 : 13. mai 2011, 18:43 »
Dagens:
Mage: 5 sett

Benkpress med stopp:
oppvarming+
6x102,5kg
6x120kg
5x137,5kg
3x147,5kg
3x147,5kg
3x155kg
3x155kg

Benkpress med strikk i 8tall:
6x115kg
5x135kg
4x162,5kg
3x177,5kg
2x187,5kg
2x200kg
2x205kg

Push-down:
6 sett

Facepull:
5 sett

Etter å ha fått vite at 5 sett mage forbrenner 150 kalorier på magen og at benkpress ikke trener nedre del av bryst tar jeg helg med god samvittighet.
IRONCORE NUTRITION!

God Forgives, Brotherhood Doesn't.

Utlogget Apaco

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 4 221
  • Honnør: 1356
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 221

Sv: Apaco fortsetter som mosjonerende gjengleder!
« #5499 : 17. mai 2011, 19:55 »
Gårsdagens:
Benkpress mediumgrep stopp:
oppvarming+
6x102,5kg
5x117,5kg
4x135kg
3x142,5kg
3x142,5kg
3x142,5kg
3x142,5kg

Smalbenk med stopp:
oppvarming+
5x117,5kg
4x135kg
3x142,5kg
2x152,5kg
2x160kg
2x170kg
2x170kg

Sittende dobbel hantelcurl:
5x12x15kg hantler

Preachercurl:
5x10x40kg

Push-down:
5x10

Lårcurl:
6 sett

Gårsdagens pakistaner hadde investert i kreatin som hjalp både for styrke, volum og utholdenhet og den ga selvfølgelig god effekt første økt med 1 rep opp på treningsvekt i benk. Desverre var smaken for dårlig og da var det tilbake til kreatin med god smak, men som bare hjelper for styrke.....hardt liv.
IRONCORE NUTRITION!

God Forgives, Brotherhood Doesn't.

Utlogget Apaco

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 4 221
  • Honnør: 1356
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 221

Sv: Apaco fortsetter som mosjonerende gjengleder!
« #5500 : 18. mai 2011, 09:28 »
Status pr 17.mai:
Knusningsskade femur venstre bein.
Plantarfascitt høyre fot.
Hodepine.no
Vondt i magen.no

Jeg begynner rett og slett å føle meg litt som et av idolene mine Vegar Gjerdrum! Tenkte å få meg tribaltatovering senere i dag....gull-lenke er på vei fra Tøyen og gasp-hund har jeg forsåvidt fra før. FTW!
IRONCORE NUTRITION!

God Forgives, Brotherhood Doesn't.

Utlogget Fenrikflink

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 5 194
  • Honnør: 2648
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 194

  • Support Infernus
Sv: Apaco fortsetter som mosjonerende gjengleder!
« #5501 : 18. mai 2011, 10:40 »
Høres ut som du trenger seks måneders rekonvalesens i Kashmir. Må være mulig å ordne det gjennom en fetter eller to, evt en dobbeltfetter?
Real men worship Satan



Konkurrerende utøver i alt som er tungt og skal hives langt

Utlogget VegarGjerdrum

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 6 554
  • Honnør: 1320
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 6 554

  • www.kalibergym.no
Sv: Apaco fortsetter som mosjonerende gjengleder!
« #5502 : 18. mai 2011, 12:57 »
Status pr 17.mai:
Knusningsskade femur venstre bein.
Plantarfascitt høyre fot.
Hodepine.no
Vondt i magen.no

Jeg begynner rett og slett å føle meg litt som et av idolene mine Vegar Gjerdrum! Tenkte å få meg tribaltatovering senere i dag....gull-lenke er på vei fra Tøyen og gasp-hund har jeg forsåvidt fra før. FTW!
Eszzz ftw.

Du er jo på mitt nivå snart. For øyeblikket så har jeg bare "golf" albue på venstre arm og "tennis" albue på høyre arm som tinger meg. Alt det andre er bare og se mellom fingrene på, ja forutenom en ganske plagsom senebetennelse i begge biceps da, men det går over Grin


Hva gjør de med kneet da? Må det skjæres opp?
Eat more woman! They are high in proteins!

www.kalibergym.no
www.highwhey.no
www.godrygg.no

Utlogget skaulen

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 4
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4

Sv: Apaco fortsetter som mosjonerende gjengleder!
« #5503 : 18. mai 2011, 13:02 »
ja hvor mye veier mrstovner nå da?


Utlogget Evjen333

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 198
  • Honnør: 16
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 198

  • I squats deeps ;)
Sv: Apaco fortsetter som mosjonerende gjengleder!
« #5504 : 18. mai 2011, 18:30 »
Status pr 17.mai:
Knusningsskade femur venstre bein.
Plantarfascitt høyre fot.
Hodepine.no
Vondt i magen.no

Jeg begynner rett og slett å føle meg litt som et av idolene mine Vegar Gjerdrum! Tenkte å få meg tribaltatovering senere i dag....gull-lenke er på vei fra Tøyen og gasp-hund har jeg forsåvidt fra før. FTW!

var det ikke en formel tidligere i loggen her om hvor mange gram gullkjedet skal være?
noe sånt som: det du tar i benk + det du sier du tar i curl = gullkjedevekt ?

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!