Skrevet av Emne: Apaco legger opp for 2011, tilbake i 2012.  (Lest 965933 ganger)

Utlogget Andyy

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 299
  • Honnør: 35
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 299

Sv: Apaco trener for å beholde tittelen som gjengleder!
« #5025 : 14. oktober 2010, 13:37 »
Ikke for å lage spektakkel, men er vell de færreste middelaldrende damer som klarer å vanlig knebøy med god teknikk. Og om han bare var en liten "trenings ekspert" så er det kanskje like godt at han ikke prøvde å hjelpe henne med å klare en teknisk riktig knebøy. Dette er ihvertfall min mening.
Njoa

Utlogget Apaco

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 4 221
  • Honnør: 1356
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 221

Sv: Apaco trener for å beholde tittelen som gjengleder!
« #5026 : 14. oktober 2010, 20:36 »
Ikke for å lage spektakkel, men er vell de færreste middelaldrende damer som klarer å vanlig knebøy med god teknikk. Og om han bare var en liten "trenings ekspert" så er det kanskje like godt at han ikke prøvde å hjelpe henne med å klare en teknisk riktig knebøy. Dette er ihvertfall min mening.

Jeg er heller ikke ute etter å lage spetakkel Smiley

Jeg hevder at jeg klarer å lære de aller fleste middelaldrende damer knebøy med god teknikk i løpet av 10 minutter. Spenstig påstand, men har jobbet 9 år på treningsstudio som instruktør, så har ganske greit grunnlag for å uttale meg. At de alikevel forviller seg inn på gruppetreningstimer og lærer horribel knebøyteknikk der som de tar med seg til studio istedetfor er selvfølgelig et problem.

Det burde selvfølgelig vært presisert - men dette var ikke en av "treningsekspertene" - dette er en som faktisk utgir seg for å være en ekspert - altså en som jobber der.

Det er greit nok å velge beinpress fremfor knebøy (ofte enklest) - men det er likefullt horribelt å a) kalle det sittende
knebøy, b) hevde at det gjør henne mer vant til stående knebøy c) hvordan hun bare skal gå over til stående helt uten videre - jeg mener fortsatt at hun burde lært stående først uansett....et beinpressapparat som har en hel innstilling (seteryggen) klarer en hver idiot å bruke.
IRONCORE NUTRITION!

God Forgives, Brotherhood Doesn't.

Utlogget Andyy

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 299
  • Honnør: 35
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 299

Sv: Apaco trener for å beholde tittelen som gjengleder!
« #5027 : 14. oktober 2010, 20:43 »
Da er jeg helt enig. Trodde det var en liten typisk senter ekspert som bare kom bort å skulle lære henne litt jeg. Jeg ville ihvertfall ikke la en sånn type lære meg knebøy teknikk. At man kan lære alle knebøy med god teknikk iløpet av 10min er en ganske drøy påstand ja. Hva gjør du med de som sliter med mobilitet? Det spørs jo selvfølgelig hva man kan kalle en god knebøy, om den går til 90 grader eller helt til bunns. Eller muligens opphøyning under hælen osv. Om du virkelig klarer det og lære hvem som helst det har jeg ett par notorisk stive venner som ikke klarer å ta på kneskålen sin som gjerne kunne trengt litt hjelp av deg Smiley

Jobber i senter selv og er veldig enig med det du sier. De fleste instruktører er alt for late til å lære bort en teknisk øvelse som knebøy, ellers er det faktisk få av disse "instruktørene" som har kompetanse til å lære bort en teknisk riktig knebøy. Det er ihvertfall bare min mening Smiley
Njoa

Utlogget Apaco

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 4 221
  • Honnør: 1356
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 221

Sv: Apaco trener for å beholde tittelen som gjengleder!
« #5028 : 14. oktober 2010, 20:49 »
Dagens økt:

Dynamisk mobilisering x 3 runder.
Knebøy:
oppvarming+
5x140kg
4x162,5kg
3x172,5kg
3x190kg
3x190kg
3x190kg

Stående frontpress med stopp:
oppvarming+
6x102,5kg
5x110kg
4x115kg
4x122,5kg
3x130kg
3x130kg med et nødskrik - relativt høyt ett også.

Smalbenk med strikk:
6x90kg
4x102,5kg
3x110kg
3x120kg
3x120kg

Nedtrekk:
8x10x85kg

Til tross for usannsynlig få folk på trening klarte jeg å bruke usannsynlig lang tid. To much talk. Ble ihvertfall kjørt hjem i en m3, fikk med meg at en fyr hadde blitt banka opp fordi han hadde sagt at søstera til en pakistaner var hans venn og så en førstegangsbenkpresser til en forandring vise talent for øvelsen i motsetning til hva som pleier å bli vist på disse kanter av byen Smiley
IRONCORE NUTRITION!

God Forgives, Brotherhood Doesn't.

Utlogget Apaco

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 4 221
  • Honnør: 1356
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 221

Sv: Apaco trener for å beholde tittelen som gjengleder!
« #5029 : 14. oktober 2010, 20:56 »
Hva gjør du med de som sliter med mobilitet? Det spørs jo selvfølgelig hva man kan kalle en god knebøy, om den går til 90 grader eller helt til bunns. Eller muligens opphøyning under hælen osv. Om du virkelig klarer det og lære hvem som helst det har jeg ett par notorisk stive venner som ikke klarer å ta på kneskålen sin som gjerne kunne trengt litt hjelp av deg Smiley

God knebøy klasifiserer jeg som bedre enn stort sett samtlige selvlærte tøffinger sin bøy, minst til paralell i dybde, med stabile knær og relativt bra rygg. Jeg mener at mobilitet er oppskrytt - det folk mangler er koordinasjon og kroppskontroll. Jeg har noen knep, spesielt med tanke på utgangsstilling som gjør mye for mange. I tillegg viser det seg at de aller fleste klarer å sette seg på en ganske lav krakk/stol, men av en eller annen grunn får helt latterlig vinkel i alle vektbærende ledd når de får en stang på nakken og ingen stol å sette seg på. Fokus på brystkassa frem, rumpa ned mellom beina (som er plassert i korrekt stilling), god utrotasjon i skuldrene og godt inntrekk av luft gjør undre for mang en gammel tante. Klarer man å sette seg på en kjøkkenstol skal jeg pokker meg klare å lære de helt habil knebøy i løpet av rimelig kort tid, noe jeg også har gjort med et rimelig høyt antall. Litt bekkenkontroll og mange repetisjoner med lite vekt, gjør som regel mobiliteten mer enn god nok til å utføre fine knebøy i løpet av en uke eller to med terping.

De vanskeligste å lære bort til er gutter/menn under 30 år - de er så opptatt av vekta som skal løftes at de ikke har tid til å lære seg bøy. Da blir det krøll Smiley
IRONCORE NUTRITION!

God Forgives, Brotherhood Doesn't.

Utlogget QJON

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 048
  • Honnør: 35
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 048

  • kraftkar
Sv: Apaco trener for å beholde tittelen som gjengleder!
« #5030 : 14. oktober 2010, 22:18 »
Meget bra svar, honnør Wink
Bedre sent enn aldri  215-140-220 m. utstyr

Utlogget Apaco

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 4 221
  • Honnør: 1356
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 221

Sv: Apaco trener for å beholde tittelen som gjengleder!
« #5031 : 15. oktober 2010, 21:01 »
Dagens:
Mage: 4x15

Benkpress med stopp på 4cm kloss:
oppvarming+
5x127,5kg
4x137,5kg
3x157,5kg
3x170kg
3x170kg
Hmmm....er totalt ute av pressform ihvertfall - de to treerne var utrolig mye tyngre enn doble på 10kg mer var for noen uker siden. Trøsten er at jeg var usannsynlig svak i benk etter forrige mengdeprogram også og da skøyt formen i været under oppkjøringen, så satser på samme effekt nå Smiley

Knebøy:
oppvarming+
5x160kg
4x172,5kg
2x190kg
3x202,5kg + 3x185kg
3x202,5kg + 3x185kg
2x220kg + 3x197,5kg
2x220kg + 3x197,5kg

Sittende dobbel hantelcurl i skråbenk:
8x10kg hantler
8x17,5kg hantler
10x27,5kg hantler
7x35kg hantler
6x35kg hantler
10x25kg hantler

Franskpress:
4x10x60kg

4 sett pushdown

4 sett kabelcurl

Siste 2 ukene med maksing i benkpress har for periodens pakistaner vært følgende: mandag 3x120kg maks i benk onsdag: 1x125 maks i benk, fredag: 3x125kg maks i benk. Mandag: 1x125kg maks i benk, onsdag: 3x125kg maks i benk fredag: 2x130kg maks i benk.

Det går jo fremover, og maksing hver gang ser jo ut til å funke - men man kan jo mildt sagt si det svinger litt Smiley Han er bombesikker på at 150 kommer til å gå før jul...den som venter får se.


IRONCORE NUTRITION!

God Forgives, Brotherhood Doesn't.

Utlogget 095378

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 009
  • Honnør: 345
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 009

Sv: Apaco trener for å beholde tittelen som gjengleder!
« #5032 : 15. oktober 2010, 22:43 »
Er maksing i benk negativt så lenge man klarer å øke fra økt til økt, eller er det tabu..? Mange som er negativt innstilt til maksing.
Education is important, but big biceps are importanter.

Utlogget Andyy

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 299
  • Honnør: 35
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 299

Sv: Apaco trener for å beholde tittelen som gjengleder!
« #5033 : 17. oktober 2010, 01:04 »
God knebøy klasifiserer jeg som bedre enn stort sett samtlige selvlærte tøffinger sin bøy, minst til paralell i dybde, med stabile knær og relativt bra rygg. Jeg mener at mobilitet er oppskrytt - det folk mangler er koordinasjon og kroppskontroll. Jeg har noen knep, spesielt med tanke på utgangsstilling som gjør mye for mange. I tillegg viser det seg at de aller fleste klarer å sette seg på en ganske lav krakk/stol, men av en eller annen grunn får helt latterlig vinkel i alle vektbærende ledd når de får en stang på nakken og ingen stol å sette seg på. Fokus på brystkassa frem, rumpa ned mellom beina (som er plassert i korrekt stilling), god utrotasjon i skuldrene og godt inntrekk av luft gjør undre for mang en gammel tante. Klarer man å sette seg på en kjøkkenstol skal jeg pokker meg klare å lære de helt habil knebøy i løpet av rimelig kort tid, noe jeg også har gjort med et rimelig høyt antall. Litt bekkenkontroll og mange repetisjoner med lite vekt, gjør som regel mobiliteten mer enn god nok til å utføre fine knebøy i løpet av en uke eller to med terping.

De vanskeligste å lære bort til er gutter/menn under 30 år - de er så opptatt av vekta som skal løftes at de ikke har tid til å lære seg bøy. Da blir det krøll Smiley

Greit nok. Er veldig enig i så si alt du sier nok en gang. Hoved argumentet mitt var jo kanskje at det var likegodt han karen ikke prøvde å lære henne en knebøy. Jeg kan nok si meg enig i det du sier om mobilitet også, det er vell relativt oppskrytt, men du kan ikke nekte for at det finnes nok umenneskelig stive mennesker med der ute?

Men det er vell ingenting kulere enn kvart bøy med 140kg på stanga :O ?
Njoa

Utlogget Apaco

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 4 221
  • Honnør: 1356
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 221

Sv: Apaco trener for å beholde tittelen som gjengleder!
« #5034 : 19. oktober 2010, 14:28 »
For å sluttføre knebøydiskusjonen. Jo, det finnes veldig stive personer der ute. Men. Jeg brukte 15 minutter på å få en 40+åring med Bechterew og 3 ankelbrudd (2x1 og 1x1) til å få til korrekt knebøy. Stort stivere enn han er nok ikke de fleste og ankelutslaget hans ble til tross for hans store skepsis stort nok gitt.

Gårsdagens økt:
Mage: 4x10
Dynamisk mobilisering: 3 runder

Knebøy med stopp på kloss:
oppvarming+
5x140kg
3x150kg
3x160kg
2x175kg + 3x170kg
2x185kg + 3x170kg
2x195kg + 3x170kg
Detta var tungt i går Tongue

Smalbenk med stopp:
oppvarming+
5x112,5kg
3x130kg
3x137,5kg
2x145kg

Lårcurl:
8-6-5-5-5 reps

Benkpress medium grep, beina opp, stopp:
5x122,5kg + 6pushups
3x137,5kg + 6pushups
3x137,5kg + 6pushups

Facepull:
4x12

Push-down:
4x10

** Dette var starten på siste uka av nåværende mengdeprogram. Det vil si at mandag om en uke har jeg ingen plan. COACH? Har du en plan Smiley Huh what Jeg håper ihvertfall det - for coach er genial!

Gårsdagens...tja, iraner...eller noe i den duren var i 40-50årene og satt som de fleste andre i den alderen på vårt senter, i badstua. Ingen sensasjon det, men antrekket var litt morsomt.  Akkurat i det jeg skulle starte å trene kom fyren ut av badstua iført hel joggedress og caps. Han gikk mot dusjen, tok av seg treningsjakka, og buksa (hadde seff shorts under) men beholdt capsen på når han gikk i dusjen. Jeg kunne ikke annet enn å bli sittende å vente...og joda. Etter 3-4 min i dusjen (og tidenes lengste skoknyting på meg) dro han på seg treningsdressen igjen utenpå den søkkvåte kroppen (og capsen dryppende fra hodet) og gikk inn i badstua igjen. Herre min hatt what
IRONCORE NUTRITION!

God Forgives, Brotherhood Doesn't.

Utlogget PG

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 723
  • Honnør: 369
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 723

  • Pause pga for mye forumreklame
Sv: Apaco trener for å beholde tittelen som gjengleder!
« #5035 : 19. oktober 2010, 14:45 »
Han med joggedressen i badstua skulle sikkert klare innveingen før han perset i benk eller noe. Logisk det Smiley



1.pl AF +180cm Oslo GP 2010
3.pl FF Sandefjord Open 2010
8.pl NM AF +180 cm Sandefjord Open 2009


Sponsor: Norkost.no



Klubb: Kaliber FKK

Trener hos: Kaliber Treningstudio

Sterk, blid og dopingfri

Medlem av: Legger uten grenser

Utlogget Apaco

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 4 221
  • Honnør: 1356
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 221

Sv: Apaco trener for å beholde tittelen som gjengleder!
« #5036 : 19. oktober 2010, 22:17 »
Dagens:
plankeserier x3

Nedtrekk bredt grep foran:
8x8x90kg

Rykkbøy:
6x30kg
6x30kg
5x40kg
5x40kg

Sakteknebøy - lang tid både ned og opp:
5x140kg
4x150kg
3x160kg
3x170kg
3x170kg

Rumensk mark:
oppvarming+
5x147,5kg
4x155kg
4x165kg
3x177,5kg
2x187,5kg

Scapulapushups:
3x8

Underarmscurl:
3x12

Hantelroing:
2x20x45kg

Sidehev:
4x12x12,5kg hantler

Og det var vel det. På vei hjem fra trening kommer det på en ganske smal vei ravende en typisk litt uvøren fyr i 40-åra iført olabukse og olajakke. Jeg er alltid skeptisk til folk med det antrekket og når han i tillegg veiver rundt med armer og bein og nok er litt på druen er jeg ekstra på vakt. Ca 30 meter fra meg kommer han plutselig over i min gangbane og raver rett mot meg. Jeg setter derfor ned bagen på bakken og tar hendene ut av lommene og blir stående stille. Fyren blir tydeligvis litt mer edru og også litt usikker - og sakker farten betydelig:
F(yllik)
A(apaco)
F: Du skal ikke ta meg?
A: Nei, men du kom rett mot meg....
F: Det var ikke meninga, jeg trodde du skulle ta meg jeg nå.
A: Jeg hadde planen klar ja, men det ordner seg detta her.
F: Jeg skal bare på puben jeg vetdu....
A: Da er det bare å gå forbi

Også gikk han forbi. Et glimrende eksempel på moden konfliktløsning.
IRONCORE NUTRITION!

God Forgives, Brotherhood Doesn't.

Utlogget lokey

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 635
  • Honnør: 82
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 635

  • Hey Crabman!
Sv: Apaco trener for å beholde tittelen som gjengleder!
« #5037 : 19. oktober 2010, 22:21 »
haha, kjedelig situasjon igrunn!  Cool
Loggen: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=99719.new

Status:
2x160 - 150 - 200
Bildeprofil: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=123729.msg1831570;topicseen#new

Mål:
Holde meg fri for skader, vokse godt, kose meg på trening!

Utlogget Apaco

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 4 221
  • Honnør: 1356
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 221

Sv: Apaco trener for å beholde tittelen som gjengleder!
« #5038 : 20. oktober 2010, 19:07 »
Dagens:
Dynamisk mobilisering: 3 runder
Mage: 6 reps

Benkpress med stopp:
oppvarming+
5x120kg
5x127,5kg
4x147,5kg
4x147,5kg
3x152,5kg
3x152,5kg

Markløft stående på kloss:
oppvarming+
5x167,5kg
3x177,5kg
3x197,5kg
3x207,5kg
3x217,5kg
2x222,5kg
2x222,5kg

Sittende dobbel hantelcurl:
4x10x17,5kg hantler

Stående stangcurl:
4x10x45kg

Skulderrotasjon:
4x15reps

Dagens sydhavskonge lurte på om det ble for hardt å begynne på proteiner og karbo samtidig. Han hadde tenkt å gå på 2 proteiner og 1 karboskje om dagen men var bekymret for om det ble for hardt for kroppen å gå rett på det samtidig. Han var også redd for å ikke forbrenne karboskjeen sånn at han mista markeringer på magen og derfor lurte han på om det var best å gå på proteiner alene først og begynne å gå på karbo når kroppen var vant til å gå på proteiner. Det ble litt for mange spm for meg på en gang Smiley
IRONCORE NUTRITION!

God Forgives, Brotherhood Doesn't.

Utlogget Andyy

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 299
  • Honnør: 35
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 299

Sv: Apaco trener for å beholde tittelen som gjengleder!
« #5039 : 20. oktober 2010, 19:18 »
Ett spørsmål til deg. Jeg jobber på senter på nordtvet og lurer egentlig på hvordan du svarer på alle disse spørsmålene du får daglig. Noen sliter jeg faktisk med å svare på. I gjennomsnitt får jeg 2-3 utenlandske individer som slår seg på magen og lurer på hvem mage øvelse som er best for å fjerne magen. Jeg prøver da og snakke litt om kostholdet dems, men det eneste svaret jeg får er at det er bra. Svaret jeg får er alltid som følger: Jeg spiser grønnsaker og sånt, jeg spiser bra liksom. Mye kjøtt og grønnsaker.

Også får jeg alltid disse spørsmålene om øvelser for markering/styrke/volum. Noen er rett og slett ikke villig til å høre på hva jeg sier uansett om de spiser kebab 3 ganger daglig.
Njoa

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!