Skrevet av Emne: Apaco legger opp for 2011, tilbake i 2012.  (Lest 964546 ganger)

Utlogget Fenrikflink

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 5 194
  • Honnør: 2648
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 194

  • Support Infernus
Sv: Apaco trener for å beholde tittelen som gjengleder!
« #5040 : 21. oktober 2010, 09:01 »

Og det var vel det. På vei hjem fra trening kommer det på en ganske smal vei ravende en typisk litt uvøren fyr i 40-åra iført olabukse og olajakke. Jeg er alltid skeptisk til folk med det antrekket og når han i tillegg veiver rundt med armer og bein og nok er litt på druen er jeg ekstra på vakt. Ca 30 meter fra meg kommer han plutselig over i min gangbane og raver rett mot meg. Jeg setter derfor ned bagen på bakken og tar hendene ut av lommene og blir stående stille. Fyren blir tydeligvis litt mer edru og også litt usikker - og sakker farten betydelig:
F(yllik)
A(apaco)
F: Du skal ikke ta meg?
A: Nei, men du kom rett mot meg....
F: Det var ikke meninga, jeg trodde du skulle ta meg jeg nå.
A: Jeg hadde planen klar ja, men det ordner seg detta her.
F: Jeg skal bare på puben jeg vetdu....
A: Da er det bare å gå forbi

Også gikk han forbi. Et glimrende eksempel på moden konfliktløsning.

Særdeles ustilig antrekk det der ja. Snilt gjort av deg å ikke bare knekke begge kragebeina hans og tvinge ham til å synge "Klappe, klappe søte"  >Cheesy
Real men worship Satan



Konkurrerende utøver i alt som er tungt og skal hives langt

Utlogget Apaco

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 4 221
  • Honnør: 1356
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 221

Sv: Apaco trener for å beholde tittelen som gjengleder!
« #5041 : 21. oktober 2010, 22:36 »
Nest siste økt på dette programmet:
Litt diverse bøy og tøy.

Stående frontpress med stopp:
oppvarming+
6x102,5kg
5x110kg
3x122,5kg
1x135kg (miss på nr 2)
2x135kg
1x140kg
1x140kg
2x130kg (miss på nr 3)
10x110kg

Knebøy:
oppvarming+
5x150kg
4x162,5kg
3x172,5kg
3x182,5kg
3x182,5kg

Smalbenk med strikk:
6x90kg
4x102,5kg
3x110kg
2x115kg
2x115kg

Sittende roing bredt grep:
8x8x85kg


*Skjedde utrolig lite på trening i dag, helt til jeg kom i garderoben før jeg skulle hjem. Inn kom 2-3 multikulturelle 16åringer. Når de skiftet tok en blandingsfyr på ca 50kg av seg t-skjorta og de andre utbrøt "WOW! Fy faen da, skikkelig vaskebrett da! Hvor lenge har du trent a???" Svaret var 6mnd...og de to andre var fra seg av beundring for hvordan han hadde fått så bra markeringer på magen enda han ikke hadde trent mer enn 6mnd....de begynte så å prate om folk som hadde trent her i mange år som ikke hadde markeringer på magen og mente 50kilosfyren hadde kjempetalent og burde satse! Smiley
IRONCORE NUTRITION!

God Forgives, Brotherhood Doesn't.

Utlogget Apaco

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 4 221
  • Honnør: 1356
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 221

Sv: Apaco trener for å beholde tittelen som gjengleder!
« #5042 : 23. oktober 2010, 18:14 »
Gårsdagens trening:

Dynamisk mobiliseringx3 runder
Mage: 2x10

Benkpress med stopp på 4cm kloss:
oppvarming+
5x127,5kg
4x140kg
3x162,5kg
3x170kg
2x180kg
1x190kg
1x190kg

Knebøy:
oppvarming+
5x160kg
3x185kg
2x202,5kg
2x215kg + 3x205kg
2x225kg + 3x205kg
2x225kg + 3x205kg
Seigt, men gikk forsåvidt greit....satt 10 min på dass før første supersett, så mista en del trykk der.

Sittende dobbel hantelcurl i skråbenk:
15x10kg hantler
12x10kg hantler
10x20kg hantler
8x27,5kg hantler
10x27,5kg hantler
8x30kg hantler
8x32,5kg hantler

Franskpress:
5x8x60kg

Lite spennende som skjedde i går også....kom bort en potet i 30-åra jeg aldri har sett før....åpningssetningen for å prøve å bli venner var: "sterk i biceps du!" Jeg kan bare meddele følgende. Skal du ha noen ambisjoner om å få et sosialt nettverk er det der en ekstremt dårlig åpningssetning. Fyren fikk selvfølgelig bare et dumt blikk i retur.
IRONCORE NUTRITION!

God Forgives, Brotherhood Doesn't.

Utlogget Apaco

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 4 221
  • Honnør: 1356
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 221

Sv: Apaco trener for å beholde tittelen som gjengleder!
« #5043 : 23. oktober 2010, 18:15 »
Dette var forøvrig siste økt på mengdeprogrammet....nå er det bare å vente på videre instrukser fra coach!
IRONCORE NUTRITION!

God Forgives, Brotherhood Doesn't.

Utlogget 095378

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 009
  • Honnør: 345
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 009

Sv: Apaco trener for å beholde tittelen som gjengleder!
« #5044 : 23. oktober 2010, 18:16 »
Ser du dumt tilbake på folk som gir deg komplimenter..?
Education is important, but big biceps are importanter.

Utlogget Apaco

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 4 221
  • Honnør: 1356
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 221

Sv: Apaco trener for å beholde tittelen som gjengleder!
« #5045 : 23. oktober 2010, 18:20 »
Ser du dumt tilbake på folk som gir deg komplimenter..?

Jeg ser dumt tilbake på folk som ikke kjenner meg som skal komme med intetsigende kommentarer bare for å prøve å få til en samtale. Jeg er lite interessert i å prate tåkeprat med ukjente når jeg er på trening....eller forøvrig andre steder også.
IRONCORE NUTRITION!

God Forgives, Brotherhood Doesn't.

Utlogget Seelhome

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 970
  • Honnør: 136
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 970

Sv: Apaco trener for å beholde tittelen som gjengleder!
« #5046 : 24. oktober 2010, 00:28 »
Jeg ser dumt tilbake på folk som ikke kjenner meg som skal komme med intetsigende kommentarer bare for å prøve å få til en samtale. Jeg er lite interessert i å prate tåkeprat med ukjente når jeg er på trening....eller forøvrig andre steder også.

Dette var litt trist lesning. Dagens pakistaner mistet akkurat litt av sin glans. Blir ikke helt det samme når man finner ut at skribenten er en idiot, liksom. Litt som med overbetalte fotballspillere. Produktet de serverer er bra, mennesket som står bak produktet er som regel ikke like bra...

Utlogget VegarGjerdrum

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 6 554
  • Honnør: 1320
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 6 554

  • www.kalibergym.no
Sv: Apaco trener for å beholde tittelen som gjengleder!
« #5047 : 24. oktober 2010, 08:51 »
Men du er jo sterk i biceps, det hadde han rett i Grin
Eat more woman! They are high in proteins!

www.kalibergym.no
www.highwhey.no
www.godrygg.no

Utlogget PeGo

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 131
  • Honnør: 9
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 131

Sv: Apaco trener for å beholde tittelen som gjengleder!
« #5048 : 24. oktober 2010, 11:38 »
Dette var litt trist lesning. Dagens pakistaner mistet akkurat litt av sin glans. Blir ikke helt det samme når man finner ut at skribenten er en idiot, liksom. Litt som med overbetalte fotballspillere. Produktet de serverer er bra, mennesket som står bak produktet er som regel ikke like bra...

Dette er en form for overlevelses mekanisme som må til, hvis du er fra disse kanter av byen.
"I am the Flail of God. If you had not committed great sins, God would not have sent a punishment like me upon You."

Utlogget Seelhome

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 970
  • Honnør: 136
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 970

Sv: Apaco trener for å beholde tittelen som gjengleder!
« #5049 : 24. oktober 2010, 12:26 »
Dette er en form for overlevelses mekanisme som må til, hvis du er fra disse kanter av byen.

Ja, ellers så mangler man rett og slett bare litt på den sosiale biten. En kombinasjon, sikkert, da.

Utlogget Apaco

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 4 221
  • Honnør: 1356
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 221

Sv: Apaco trener for å beholde tittelen som gjengleder!
« #5050 : 24. oktober 2010, 12:57 »
Blir ikke helt det samme når man finner ut at skribenten er en idiot, liksom. 

Du synes ikke det er en smule dobbeltmoralistisk å kalle meg for en idiot? Du synes jeg er en idiot fordi jeg ikke er interessert i å snakke med ukjente mennesker som ikke har noe lurt å si til meg.....Jeg synes slike folk er plagsomme og du synes de som ikke er interessert i å svare de er idioter. Det gjør vel deg til akkurat like idiot som meg, eller er det du som setter premissene for hva som er idiotisk og hva som ikke er idiotisk?

Hvis noen spør meg om jeg har en filosofi bak treninga mi eller lignende eller om de kan få noen tips angående trening svarer jeg selvfølgelig, men hvis noen setter seg ned ved siden av meg på t-banen og spør "hvor mye tar du i benken a?" eller lignende har jeg absolutt ingen interesse av å prate med de.  Det blir bare litt snålt å kalle andre åpenlyst for idioter fordi de (jeg i dette tilfellet) synes andre er idioter. Du gjør nøyaktig det samme mot meg, som jeg gjør mot dem (med det unntaket at jeg ikke kaller de idiot, jeg bare unngår å prate med de).

Forøvrig kan jeg trøste deg med at den sosiale biten er helt i orden.  Alle som kjenner meg og trener eller har trent der jeg gjør kan skrive under på at det er ingen som er i nærheten av å ha hjulpet så mange med trening på det treningssenteret jeg trener....og ingen som svarer på i nærheten av like mange spm hver eneste trening.  Det jeg har problemer med er totalt ukjente mennesker som skal snakke med meg om ingenting, og spesielt når jeg trener...eller når jeg sitter på t-banen og skal fra a til b. Jeg respekterer at noen synes det er kjempeålreit å være sosial med totalt ukjente mennesker, men da synes jeg også at de skal respektere at ikke alle synes det. Hvis ikke er de som jeg har poengtert noen ganger nå, dobbeltmoralister og det er i mine øyne værre enn å være helt stille.
IRONCORE NUTRITION!

God Forgives, Brotherhood Doesn't.

Utlogget BodyBjunior

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 335
  • Honnør: 161
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 335

  • 100% Dopingfri
Sv: Apaco trener for å beholde tittelen som gjengleder!
« #5051 : 24. oktober 2010, 13:21 »
Finn oppklaring i det siste innlegget, honnør! Du virker ikke som en person som er sosialt retardert (Finnes mange av dem) Smiley

Utlogget Apaco

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 4 221
  • Honnør: 1356
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 221

Sv: Apaco trener for å beholde tittelen som gjengleder!
« #5052 : 24. oktober 2010, 13:25 »
Ett spørsmål til deg. Jeg jobber på senter på nordtvet og lurer egentlig på hvordan du svarer på alle disse spørsmålene du får daglig. Noen sliter jeg faktisk med å svare på. I gjennomsnitt får jeg 2-3 utenlandske individer som slår seg på magen og lurer på hvem mage øvelse som er best for å fjerne magen. Jeg prøver da og snakke litt om kostholdet dems, men det eneste svaret jeg får er at det er bra. Svaret jeg får er alltid som følger: Jeg spiser grønnsaker og sånt, jeg spiser bra liksom. Mye kjøtt og grønnsaker.

Også får jeg alltid disse spørsmålene om øvelser for markering/styrke/volum. Noen er rett og slett ikke villig til å høre på hva jeg sier uansett om de spiser kebab 3 ganger daglig.

Vil de ikke høre, så vil de ikke høre og da må man nesten bare godta det. Forøvrig er nok trikset at man må bruke veldig enkle forklaringer. Disse menneskene har helt utrolig liten kjennskap til kroppens mekanismer, så for mye forklaring vil uansett ikke nå fram.
Nesten like viktig som å forklare de hvordan de skal spise (matvanene i en del kulturer er så fastgrodd at dette er bortimot umulig å endre) forklarer jeg at magefettet er noe som kommer av at man spiser for mye. De vil alltid lage og spise den samme maten, men jeg poengterer at de må spise mindre av maten de spiser. I tillegg prøver jeg å si at det viktigste for å bli kvitt magefettet er å bevege seg. Hvis du sier at å gå i motbakke på 3d-mølle er det beste for å bli kvitt magefettet, er det faktisk en overraskende stor andel av de som kjøper det (selvfølgelig hvis de trener mageøvelser i tillegg - ikke så viktig i mine øyne, men enda en ting man rett og slett bare må svelge fordi deres tro på dette er så stor).

Får man redusert matinntaket noe, får de til å gå i oppoverbakke på mølle - forklare at svette er bra for å få mindre mage og får de til å trene litt styrke ved siden av vil man ihvertfall ha gjort det beste man kan.

Med yngre individer spør jeg ofte om hva som skjer hvis de trener armen. De svarer da i 99 av 100 tilfeller at armen blir større. Jeg spør deretter hva som skjer hvis de trener magen...omtrent halvparten skjønner da at den også kanskje blir større. Allerede der har halvparten forstått at de kanskje må gjøre noe annet enn å bare trene magen. Den restrerende halvparten må man fortelle at det samme vil skje med magen som med armene (ikke nødvendigvis helt sant, men de trenger forklaringer på hvorfor det ikke kun holder å trene magen)

Jeg pleier deretter å bruke en bil som eksempel, hvorav magen deres er motoren. Når man fyller på mat blir dette som bensin for kroppen. Får kroppen mye mat, blir tanken full og noen ganger overfull. Blir tanken overfylt lager kroppen bensinlagre på magen. For å bruke bensinen må man bruke kroppen. Så spør jeg de hva som er mest slitsomt...de svarer som oftest løping. Jeg forklarer da at for å bruke opp bensinen, må man bevege seg mye og gjerne jobbe, samtidig som det er lurt å ikke fylle på så mye bensin. Når man jogger, og gjerne trener hardt i motbakke osv blir hjertet i bedre form. Det vil si at kroppen får flere hestekrefter og bilen bruker mer bensin (dette vet de at biler med stor motor bruker mye bensin). Det vil si at de kan fylle på mer bensin, uten at lagrene blir fulle og når de bruker bilen (altså jogger) vil de bruke enda mer bensin og lagrene vil tømmes fortere....osv

Jeg prøver altså å relatere problemet deres til hverdagslige ting for å prøve å øke fortståelsen.

Det er viktig å understreke at dette gjelder de individene du beskriver som virkelig ikke har noen bakgrunnsforståelse om kropp og trening og som kun slår seg på magen og sier "mage bort, hvilken øvelse"  Smiley
IRONCORE NUTRITION!

God Forgives, Brotherhood Doesn't.

Utlogget Enojo

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 270
  • Honnør: 11
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 270

  • Den kan trene!
Sv: Apaco trener for å beholde tittelen som gjengleder!
« #5053 : 24. oktober 2010, 13:30 »
Imponert over dine ferdigheter med å forklare, virker som du har funnet ut noen greie måter på få frem ting på.

Smiley
Mandal Treningssenter.

Utlogget Andyy

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 299
  • Honnør: 35
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 299

Sv: Apaco trener for å beholde tittelen som gjengleder!
« #5054 : 25. oktober 2010, 17:37 »
Ufattelig bra svar. Jeg er som sagt oppvokst på landet og eneste etniske menneske jeg gikk med på barneskolen var en gutt som var halvt thai og ei adoptert kinesisk jente. Møtte jo på en god del i senere årene, men var sjelden vi møtte etniske mennesker som ikke var født og oppvokst. Før jeg startet å jobbe her tok jeg det som en selvfølge at alle var klar over kostholdets virkning på kroppen osv. Skal prøve å gjøre ting litt mer basic fremover, bruke noen av dine gode eksempler.

Det eneste jeg fortsatt sliter med å svare på er disse biceps/bryst øvelsene som enten skal definere, gi volum eller styrke. De fleste unge gutter her spør meg ofte om dette og forstår sjelden hvor jeg skal starte. Noen har vært så motvillige til å høre at jeg bare har fylt hodet dems med bullshit, men samtidig sørget for at de trener 3 solide bryst øvelser bare at de tror den ene er for definering osv.
Njoa

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!