Skrevet av Emne: Apaco legger opp for 2011, tilbake i 2012.  (Lest 964559 ganger)

Utlogget JanB Diddl etc

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 13 417
  • Honnør: 3127
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 13 417

Sv: Apaco mosjonerer på sats.
« #855 : 31. august 2007, 21:40 »
Ja kanskje det. Etterhvert... Eller noe. Har tenkt en del på det de siste par årene i forbindelse med tanker rundt hva jeg skal bli når jeg blir stor (eller voksen er vel heller ordet. Jeg blir jo mindre og mindre).

På en måte er det helt idiotisk at jeg ikke kun jobber med trening, kosthold og yoga etc. Har jo holdt på med dette og vært interessert i det i over 25 år. Har jo prøvd stort sett alle mulig og umulige treningopplegg og kostopplegg etc også. Det er et eller annet som holder meg tilbake, men vet ikke hva det er. Sannsynligvis retardasjon. Det er stadig folk på jobben etc som spør meg hvorfor jeg ikke jobber med slike ting istedenfor med det jeg driver med nå. Det er litt artig på jobben, fordi det hele tiden kommer folk innom kontoret mitt for å spørre om alt mulig innen trening, kost og helse/helseplager ("dø, du som kan som mye om ... Hva/hvordan/hvorfor...). Det er vel like mye en funksjon av at de kan så lite, men det er likevel litt artig, fordi det ender alltid at jeg holder lange foredrag for de, og så blir de veldig fornøyde, hehe!!!!

Vi får nå sjå, når den tida kommer. Time will shåw!!!
Gloria in Excelsis Deo


Utlogget Apaco

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 4 221
  • Honnør: 1356
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 221

Sv: Apaco mosjonerer på sats.
« #856 : 31. august 2007, 22:27 »
Jepp - et godt argument er jo at du sannsynligvis tjener bedre der du tjener nå. Du kan jo starte med en kveld annenhver uke eller noe bare for å se hvordan du synes det er. Mye retarderte spørsmål kommer du ihvertfall til å få - men er veldig mange lærevillige og hyggelige mennesker også.
IRONCORE NUTRITION!

God Forgives, Brotherhood Doesn't.

Utlogget stallion

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 6 515
  • Honnør: 1111
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 6 515

  • Bøy er gøy!
Sv: Apaco mosjonerer på sats.
« #857 : 31. august 2007, 22:30 »
det er ikke noe å trakte etter å jobbe på helsestudio f.eks - sene vakter og dårlig lønn.

men du kan starte noe selv - du kan bli yoga instruktør og holde kurs  - det er en mulighet.

man trenger ikke brenne alle broer, men kan starte i det små.

Utlogget JanB Diddl etc

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 13 417
  • Honnør: 3127
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 13 417

Sv: Apaco mosjonerer på sats.
« #858 : 01. september 2007, 00:07 »
Ja må nok i tilfelle starte i det små. Tjener jo bra der jeg er nå, så det jeg må bestemme er om jeg skal begynne med noe i tillegg for å se hva som skjer. Jeg underviser jo i yoga, men har ikke noe fast nå, bortsett fra de korte "klassene" jeg har på jobben med to grupper i arbeidstida (en gruppe to ganger uka og den andre hver dag). Tar foreløpig bare klasser som dukker opp her og der når andre lærere jeg kjenner ikke kan.

Det jeg har mest lyst til nå om dagen er følgende:
- 0500 stå opp og gjøre morgenritualene
- 0630-0830 yoga hver dag på Tøyen (søndag til fredag)
- 0900-1100 Drikke kaffe på Evita og snakke mer elle mindre piss med noen fra yogan
- Vase rundt i byen fra 11 til 12. Ta til høyre eller venstre basert på feelingen. Kanskje sitte på en benk i sola og lese litt i noe filosofisk/østlig litteratur
- 1200-1330 Spise på Krishnas Cuisine på Majorstua. Stort måltid med en eller flere påfyll
- Resten av dagen: Slappe av, lese litt, drive litt med meditasjon, chanting, japa mala, se på ting man ler av på TV eller youtube, surfe litt, ta en tur i botanisk hage eller i skogen, tøye litt, kanskje litt armsykkel, snakke litt mer piss med andre folk.




Gloria in Excelsis Deo


Utlogget Zuul

Sv: Apaco mosjonerer på sats.
« #859 : 01. september 2007, 00:18 »
Ja må nok i tilfelle starte i det små. Tjener jo bra der jeg er nå, så det jeg må bestemme er om jeg skal begynne med noe i tillegg for å se hva som skjer. Jeg underviser jo i yoga, men har ikke noe fast nå, bortsett fra de korte "klassene" jeg har på jobben med to grupper i arbeidstida (en gruppe to ganger uka og den andre hver dag). Tar foreløpig bare klasser som dukker opp her og der når andre lærere jeg kjenner ikke kan.

Det jeg har mest lyst til nå om dagen er følgende:
- 0500 stå opp og gjøre morgenritualene
- 0630-0830 yoga hver dag på Tøyen (søndag til fredag)
- 0900-1100 Drikke kaffe på Evita og snakke mer elle mindre piss med noen fra yogan
- Vase rundt i byen fra 11 til 12. Ta til høyre eller venstre basert på feelingen. Kanskje sitte på en benk i sola og lese litt i noe filosofisk/østlig litteratur
- 1200-1330 Spise på Krishnas Cuisine på Majorstua. Stort måltid med en eller flere påfyll
- Resten av dagen: Slappe av, lese litt, drive litt med meditasjon, chanting, japa mala, se på ting man ler av på TV eller youtube, surfe litt, ta en tur i botanisk hage eller i skogen, tøye litt, kanskje litt armsykkel, snakke litt mer piss med andre folk.



Høres fett ut. jeg ville gjort noe helt annet, men det samme

Utlogget Apaco

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 4 221
  • Honnør: 1356
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 221

Sv: Apaco mosjonerer på sats.
« #860 : 01. september 2007, 08:46 »
Ja må nok i tilfelle starte i det små. Tjener jo bra der jeg er nå, så det jeg må bestemme er om jeg skal begynne med noe i tillegg for å se hva som skjer. Jeg underviser jo i yoga, men har ikke noe fast nå, bortsett fra de korte "klassene" jeg har på jobben med to grupper i arbeidstida (en gruppe to ganger uka og den andre hver dag). Tar foreløpig bare klasser som dukker opp her og der når andre lærere jeg kjenner ikke kan.

Det jeg har mest lyst til nå om dagen er følgende:
- 0500 stå opp og gjøre morgenritualene
- 0630-0830 yoga hver dag på Tøyen (søndag til fredag)
- 0900-1100 Drikke kaffe på Evita og snakke mer elle mindre piss med noen fra yogan
- Vase rundt i byen fra 11 til 12. Ta til høyre eller venstre basert på feelingen. Kanskje sitte på en benk i sola og lese litt i noe filosofisk/østlig litteratur
- 1200-1330 Spise på Krishnas Cuisine på Majorstua. Stort måltid med en eller flere påfyll
- Resten av dagen: Slappe av, lese litt, drive litt med meditasjon, chanting, japa mala, se på ting man ler av på TV eller youtube, surfe litt, ta en tur i botanisk hage eller i skogen, tøye litt, kanskje litt armsykkel, snakke litt mer piss med andre folk.


Hadde jeg vært lege, og du hadde kommet til meg og sagt akkurat det, hadde jeg glatt gitt deg en psykiatrisk diagnose og en eller annen form for trygd som du kunne levd av resten av livet.
IRONCORE NUTRITION!

God Forgives, Brotherhood Doesn't.

Utlogget JanB Diddl etc

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 13 417
  • Honnør: 3127
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 13 417

Sv: Apaco mosjonerer på sats.
« #861 : 01. september 2007, 09:12 »
Si ifra når du er ferdig utdannet lege så kan vi snakkes da.
Gloria in Excelsis Deo


Utlogget JanB Diddl etc

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 13 417
  • Honnør: 3127
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 13 417

Sv: Apaco mosjonerer på sats.
« #862 : 01. september 2007, 10:10 »
Hadde jeg vært lege, og du hadde kommet til meg og sagt akkurat det, hadde jeg glatt gitt deg en psykiatrisk diagnose og en eller annen form for trygd som du kunne levd av resten av livet.

Hvis jeg sier dette til legen med en litt bekymret stemme, og så avlutter med å bli veldig blid mens jeg synger følgende, DA tipper jeg at jeg kanskje hadde fått litt fri:

Kvirre-virre-vitt-vitt-vitt.
Tiden leger alle sår!
Kvirre-virre-vitt-vitt-vitt
OG så fort som tiden gååår!!!!

Gloria in Excelsis Deo


Utlogget Apaco

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 4 221
  • Honnør: 1356
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 221

Sv: Apaco mosjonerer på sats.
« #863 : 02. september 2007, 11:48 »
Gått rolig tur i marka på 1 time og 20 minutt eller noe - er ikke i form, tett og hoster slim Sad
IRONCORE NUTRITION!

God Forgives, Brotherhood Doesn't.

Utlogget Apaco

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 4 221
  • Honnør: 1356
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 221

Sv: Apaco mosjonerer på sats.
« #864 : 03. september 2007, 19:26 »
Comeback-økt etter en uke med sykdom - fortsatt Kols-tendenser og fryktelig tett i brystet og hosta opp masse slim, men ellers i grei form.

Økt 1:
60 minutter i gymsal med div aktiviteter med 6 barn i alderen 7-12 år.

Økt 2:

Benkpress:
20x100kg
15x100kg
10x140kg
10x160kg
8x170kg
6x180kg med stopp
6x180kg med stopp
20x140kg
settene med stopp var kjempebra - tror neppe jeg har hatt så bra press-styrke med stopp før, meget overraskende etter sykdom.

Mengdeprogram dag 1 uke 1
8x135kg
10x160kg
10x160kg
10x160kg
10x160kg
10x160kg

Strakmark:
5x8x120kg

30 minutter tøying av hofte og rygg.
IRONCORE NUTRITION!

God Forgives, Brotherhood Doesn't.

Utlogget Apaco

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 4 221
  • Honnør: 1356
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 221

Sv: Apaco mosjonerer på sats.
« #865 : 04. september 2007, 22:27 »
Hosta litt på JanB på stovner t-banestasjon før jeg kom meg på trening.

Stangroing uten belte:
10x100kg
10x100kg
8x140kg
8x180kg
8x180kg
8x180kg

tørte ikke gå høyere i dag, vanskelig å stive av ryggen uten belte.

Nedtrekk bredt grep til bryst:
8x55kg
8x70kg
8x90kg
8x100kg
8x100kg
10x100kg

Fremoverbøyd sidehev:
3x8x28kg hantler

Sittende dobbel bicepscurl i skråbenk:
8x22kg hantler'
8x28kg hantler
8x35kg hantler
8x35kg hantler
10x24kg hantler
20x20kg hantler
ble et par ekstra sett siden en syklist, særdeles tynn, spurte om jeg kunne spotte han i max-forsøk i benk. Han pressa 90 kg - meget imponerende til å være en syklist som så ut som han skulle klare 35kg.

Stående kabelcurl i supersett med push-down med tau:
4 sett med fullt magasin på begge øvelser.
IRONCORE NUTRITION!

God Forgives, Brotherhood Doesn't.

Utlogget Bob Paar

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 8 860
  • Honnør: 1156
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 8 860

  • Når man er svak, løfter man KUN lette vekter..
Sv: Apaco mosjonerer på sats.
« #866 : 05. september 2007, 17:34 »
Comeback-økt etter en uke med sykdom - fortsatt Kols-tendenser og fryktelig tett i brystet og hosta opp masse slim, men ellers i grei form.

settene med stopp var kjempebra - tror neppe jeg har hatt så bra press-styrke med stopp før, meget overraskende etter sykdom.

Det første: Kjenner problemet, men jeg har det hele tiden.

Det andre: Kroppen får hvile selv om du er syk så det er ikke uvanlig at den første økta etter sykdom kan virke lett. Har erfart at den 2. økta ofte er mye tyngre.
Nordisk mester i håndbak 2014.


Utlogget Apaco

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 4 221
  • Honnør: 1356
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 221

Sv: Apaco mosjonerer på sats.
« #867 : 05. september 2007, 22:30 »
FF: Det stemmer egentlig bra med tidligere erfaring også - man bare glemmer det fra gang til gang Smiley

Dagens 27 minutters økt:
Benkpress mengde:
8x60kg
10x100kg
10x150kg
10x150kg
10x150kg

Skrå benkpress:
10x130kg
10x130kg
10x130kg

5 sett legger.

Ellers gledelig å se at russisk singlet-boler var tilbake på nok en måneds trening igjen. Stram bolebukse, rumpetaske, minimal singlet, hvite sokker utenpå bolebuksa og løpesko. Kjørte smithbøy med 215kg i dag, 4x12 reps.
IRONCORE NUTRITION!

God Forgives, Brotherhood Doesn't.

AntiXrist

  • Gjest
Sv: Apaco mosjonerer på sats.
« #868 : 05. september 2007, 22:34 »
Ellers gledelig å se at russisk singlet-boler var tilbake på nok en måneds trening igjen. Stram bolebukse, rumpetaske, minimal singlet, hvite sokker utenpå bolebuksa og løpesko. Kjørte smithbøy med 215kg i dag, 4x12 reps.

Haha, genialt Wink

Utlogget Apaco

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 4 221
  • Honnør: 1356
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 221

Sv: Apaco mosjonerer på sats.
« #869 : 06. september 2007, 19:14 »
Dagens økt:

Stående millitærpress:
8x60kg
8x90kg
10x120kg
6x140kg
4x145kg
4x145kg

Sidehev med strake armer:
3x10x24kg hantler

Dietmar mengde uke 1 - dag 2.

Knebøy med stopp på lav stepkasse:
6x130kg
4x6x150kg

Markløft med litt bredere grep:
6x200kg
5x6x215kg
IRONCORE NUTRITION!

God Forgives, Brotherhood Doesn't.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!