Skrevet av Emne: Murlig jeg er overtrent?  (Lest 4277 ganger)

Utlogget SkinnyBastard

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 360
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 360

Sv: Murlig jeg er overtrent?
« #15 : 18. februar 2007, 13:33 »
Så på TV2-sporten at Olaf Tufte sa han trente 8 1/2 time om dagen for litt over en måned siden. Hvordan kan han unngå å bli overtrent. Spiser han veldig mye, eller blir han bare vant til treningsmengden?

Utlogget bjørn`

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 11 408
  • Honnør: 562
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 11 408

Sv: Murlig jeg er overtrent?
« #16 : 18. februar 2007, 13:35 »
Så på TV2-sporten at Olaf Tufte sa han trente 8 1/2 time om dagen for litt over en måned siden. Hvordan kan han unngå å bli overtrent. Spiser han veldig mye, eller blir han bare vant til treningsmengden?

Det er nok 2 grunner:
1. Han spiser som en flokk elefanter
2. Mye av treningen er nok rolig trening, han kjører såklart ikke 8 timer med veldig intensiv trening. Dessuten er det sikkert en del teknikktrening.

Edit:
Han har nok også topp gener.
Smiley

Utlogget Tommy Drama

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 369
  • Honnør: 527
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 369

Sv: Murlig jeg er overtrent?
« #17 : 18. februar 2007, 14:48 »
Man bygger opp en god treningskapasitet gjennom årevis med trening, dette er nok en stor faktor. Øvelser/bevegelser/rutiner som en kjenner godt krever også mindre energi.

Utlogget eirikNe

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 280
  • Honnør: 27
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 280

Sv: Murlig jeg er overtrent?
« #18 : 18. februar 2007, 19:27 »
Det heile her dreiar seg om å planleggje treninga. slå opp i treningslæreboka di, og slå opp på treningsprinsipp. eit av dei viktigaste prinisippa me har er periodisering. det vil sei at du fokuserar på eit mål med treninga i ein periode, eit nytt eit i neste periode osv. det er vanskeleg å forbetre den maksimale styrken når du har så mange uthaldsaktivitetar som du har.
eit anna prinsipp me har er blokklegging av treninga. i periodar der du har mange uthaldsaktivitetar, vil eg anbefale deg å roe ned litt med styrketreninga, heller fokusera på å oppretthalde styrken. i rolegare periodar kan du heller køyre på med meir styrketrening, samtidig som du opprettheld uthaldet ditt.
Treningsterapeut

Utlogget Spokki

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 254
  • Honnør: 6
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 254

Sv: Murlig jeg er overtrent?
« #19 : 19. februar 2007, 08:22 »
Usakling innlegg, men jeg sender en hilsen ned til lillehammer.. hehe.. sjelden å se folk som bor i nærheten av vinstra inne her.

Takk for det Smiley

Takk for svar til resten av dere også
Alder:    18.
Vekt:     73 Kilo.
Høyde:  1.83 cm.
Bosted:  Lillehammer.
Trener:  Styrke og Grappling.

Idrettsfag - Gausdal vidregående skole.

Tapout or blackout!

Utlogget bloodredthrone

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 444
  • Honnør: 48
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 444

Sv: Murlig jeg er overtrent?
« #20 : 19. februar 2007, 11:29 »
Bare å spise mye og selvfølgelig bra. PLuss sove nok om natta. Jeg trener også veldig mye. 5-6 styrkeøkter i uka pluss 4-7 kondisjon/hurtighet. Jeg har overskudd i hverdagen og opplever jevn og bra fremgang. Det er bare å spise mye proteiner, greit med karbohydrater, få i seg de mineralene og vitaminene kroppen trenger, samt at du kanskje må droppe tven om kvelden og legge deg en halv time tildigere. Funker hvertfall for meg Wink

Utlogget Tommy Drama

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 369
  • Honnør: 527
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 369

Sv: Murlig jeg er overtrent?
« #21 : 21. februar 2007, 07:25 »
Bare å spise mye og selvfølgelig bra. PLuss sove nok om natta. Jeg trener også veldig mye. 5-6 styrkeøkter i uka pluss 4-7 kondisjon/hurtighet. Jeg har overskudd i hverdagen og opplever jevn og bra fremgang. Det er bare å spise mye proteiner, greit med karbohydrater, få i seg de mineralene og vitaminene kroppen trenger, samt at du kanskje må droppe tven om kvelden og legge deg en halv time tildigere. Funker hvertfall for meg Wink

Trener du noen idrett, i så fall hvilken?

Utlogget bloodredthrone

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 444
  • Honnør: 48
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 444

Sv: Murlig jeg er overtrent?
« #22 : 21. februar 2007, 12:15 »
Har spilt fotball i mange år, men slutta for litt siden. Har også drevet en del med løping og holder fortsatt på med det. Men nå for tida er det styrke som gjelder, og vil egentlig bare holde meg i form (både kondisjons-, styrke-og fartsmessig), samt at jeg elsker å trene Cheesy

Utlogget Tommy Drama

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 369
  • Honnør: 527
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 369

Sv: Murlig jeg er overtrent?
« #23 : 23. februar 2007, 01:52 »
Jeg kjenner meg godt i det å elske å trene. Men som jeg har sagt en gang i en tidligere post: Vil du komme i form eller vil du være mye i gymmen? De to tingene har ingen ting med hverandre å gjøre. Det å kutte ned på treningsdager, jeg vet hvordan det høres ut. Men om du trener veldig mye, sett deg i det minste ordentlige mål som å få i deg en halv kilo protein mellom hver treningsøkt eller sov 9 timer mellom hver. Tid er en faktor, restitusjon er en langt viktigere.

Utlogget lallemann

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 359
  • Honnør: 21
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 359

  • Tada
Sv: Murlig jeg er overtrent?
« #24 : 23. februar 2007, 03:02 »
Går du på den derre Freestyle linja i lillehammer?

Uansett, sov LITE. Hvis du sover mye, skjer dette: Du driter i å få noe ut av dagen, og tilbringer dagen hjemme foran 360 mens du fyrer av 2 grandiser som mat.

Sover du lite så tar du en høneblund i en vrangstilling på bussen som tar deg til treningsstidioet, og når du våkner finner du ut at du må jogge til den jævla gymmen og oppdager at idag så er det aerobicdag i andreetasje med Preben, hvor alle de tyngre personene hopper opp og ned som får hele bygningen til å riste av fundamentet.

Pointet er: Du føler deg mer utvilt når du er ferdig på gymmen enn 5 timer foran 360ien.

Og ja.... Du kan være overtrent.

Utlogget Partyboy

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 47
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 47

Sv: Murlig jeg er overtrent?
« #25 : 28. mars 2007, 10:02 »
hver gang jeg snakker med eller leser om folk som går idrettslinja begynner jeg å lengte tilbake til mine dager der... gud som jeg savner d :p absolutt den beste måten å komme seg gjennom vgs Smiley
alle vil hoppe på vogna men bommer og hopper foran

Utlogget Espen Leon

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 443
  • Honnør: 149
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 443

  • We love tabatas
Sv: Murlig jeg er overtrent?
« #26 : 31. mars 2007, 19:22 »
Hvor mange timer sover du per natt? Hva får du i deg av næring før, under og etter trening? Tar du kasein før leggetid?

Instruktør Jeet Kune Do
1.dan Kali Sikaran
1dan Hiep Vo Mon
Blått 3 Krav Maga Norge
Trener 1 selvforsvar NIF

Utlogget Spokki

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 254
  • Honnør: 6
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 254

Sv: Murlig jeg er overtrent?
« #27 : 01. april 2007, 10:44 »
Hvor mange timer sover du per natt? Hva får du i deg av næring før, under og etter trening? Tar du kasein før leggetid?

Sover fra 2300 - 0600 på skoledager. Spiser havregryn til frokost +  1- 2 skiver. 5 - 6 skiver til lunch. 3 skiver før middag. Middag er stort sett det mamma lager. Etter trening havregryn.

Bruker ingen kosttilskudd.
Alder:    18.
Vekt:     73 Kilo.
Høyde:  1.83 cm.
Bosted:  Lillehammer.
Trener:  Styrke og Grappling.

Idrettsfag - Gausdal vidregående skole.

Tapout or blackout!

Utlogget Espen Leon

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 443
  • Honnør: 149
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 443

  • We love tabatas
Sv: Murlig jeg er overtrent?
« #28 : 01. april 2007, 15:05 »
Du burde kanskje gå over kostholdet + supplementere under og etter trening om du har tenkt å holde på så hardt. Jeg må ihvertfall det med mitt opplegg.

Instruktør Jeet Kune Do
1.dan Kali Sikaran
1dan Hiep Vo Mon
Blått 3 Krav Maga Norge
Trener 1 selvforsvar NIF

Utlogget Spokki

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 254
  • Honnør: 6
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 254

Sv: Murlig jeg er overtrent?
« #29 : 01. april 2007, 16:36 »
Tror egentlig det ikke er noe med kostholdet mitt. Jeg spiser så jeg er mett dagen rundt. Under meg skjelden godteri og brus.

Har droppa styrken en stund nå, merker at jeg har litt mer energi og ikke så slapp Smiley
Alder:    18.
Vekt:     73 Kilo.
Høyde:  1.83 cm.
Bosted:  Lillehammer.
Trener:  Styrke og Grappling.

Idrettsfag - Gausdal vidregående skole.

Tapout or blackout!

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!