Skrevet av Emne: Hvilken avdeling valgte du?(militæret)  (Lest 10478 ganger)

Utlogget Shortone

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 449
  • Honnør: 102
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 449

  • DRAGO!!!!!!
Sv: Hvilken avdeling valgte du?(militæret)
« #15 : 15. februar 2007, 00:24 »
Luftforsvaret.

Etter tre måneder med meningsløst mas og tjas på rekruttskole på Værnes så fikk jeg det ærefulle vervet å være postmann på Andøya flystasjon. Om ikke annet så oppnådde jeg ihvertfall målet mitt om å gjøre minst mulig på mest mulig tid, men det var allikevel et år av mitt liv som jeg ikke har en dritt igjen for.
Alder: 30år             
Høyde: 203cm 
Vekt: ca113,5kg

Maksløft:  ML 260kg, BP 185kg, KB 200kg

Treningsdagbok med bilder

Utlogget MartinW

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 093
  • Honnør: 78
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 093

Sv: Hvilken avdeling valgte du?(militæret)
« #16 : 15. februar 2007, 02:15 »
Jeg var på sesjonen for fire år siden, og da sa jeg at jeg ville på grensa (GSV), men de sendte meg heldigvis ikke dit.
Det gikk så lang tid at jeg var faktisk helt sikker på at jeg skulle slippe unna, og hadde mer eller mindre konkludert med det til venner, familie og kolleger.

Men en meget kjølig morgen i mellomjula 2005 kom jeg hjem fra nachspiel, og rasket med meg posten da jeg kom hjem.
Til min store overraskelse lå det ett brev der fra vernepliktsverket.
Mindre overrasket ble jeg heller ikke da det sto at jeg var innkalt til HMKG, altså Garden.

Begynte med noe jeg vil kalle en ganske hard rekrutt på Rena, og ble etterhvert overflyttet til Terningmoen. (Elverum)
Jeg var allerede fra dag en innstilt på å få en så behagelig tjeneste som mulig i forhold til det med trening og slikt.
Rekrutten gjorde trening umulig siden det var harde dager med kveldstjeneste så og si hver eneste dag, og da man kanskje hadde tid til trening manglet overskuddet.
Overføringen til Huseby var mildere enn antatt, og siden jeg var heldig og kom til støttekompaniet så åpnet mulighetene for trening seg.
Har heller ikke hatt så enormt mange feltdøgn og vakter selv om det har blitt noen av det også, og det å være stasjonert i Oslo er jo suverent.
Men blir en smule hjernevasket av å være her, for her kreves det mye av hvordan man ser ut, samt holdninger og slikt.
Det blir nesten automatisk til at man spør soldater fra andre avdelinger om de ikke har strøket uniformen sin, og denslags..
Alt i alt er jeg fornøyd med tjenesten jeg har, og tror fint jeg skal klare å holde ut de siste 40 dagene. Smiley

Konkurrerende utøver i Styrkeløft.

Utlogget P@L

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 954
  • Honnør: 303
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 954

  • A winner never quit, a quitter never win!!!
Sv: Hvilken avdeling valgte du?(militæret)
« #17 : 16. februar 2007, 01:08 »
Jeg var på sesjonen for fire år siden, og da sa jeg at jeg ville på grensa (GSV), men de sendte meg heldigvis ikke dit.
Det gikk så lang tid at jeg var faktisk helt sikker på at jeg skulle slippe unna, og hadde mer eller mindre konkludert med det til venner, familie og kolleger.

Men en meget kjølig morgen i mellomjula 2005 kom jeg hjem fra nachspiel, og rasket med meg posten da jeg kom hjem.
Til min store overraskelse lå det ett brev der fra vernepliktsverket.
Mindre overrasket ble jeg heller ikke da det sto at jeg var innkalt til HMKG, altså Garden.

Begynte med noe jeg vil kalle en ganske hard rekrutt på Rena, og ble etterhvert overflyttet til Terningmoen. (Elverum)
Jeg var allerede fra dag en innstilt på å få en så behagelig tjeneste som mulig i forhold til det med trening og slikt.
Rekrutten gjorde trening umulig siden det var harde dager med kveldstjeneste så og si hver eneste dag, og da man kanskje hadde tid til trening manglet overskuddet.
Overføringen til Huseby var mildere enn antatt, og siden jeg var heldig og kom til støttekompaniet så åpnet mulighetene for trening seg.
Har heller ikke hatt så enormt mange feltdøgn og vakter selv om det har blitt noen av det også, og det å være stasjonert i Oslo er jo suverent.
Men blir en smule hjernevasket av å være her, for her kreves det mye av hvordan man ser ut, samt holdninger og slikt.
Det blir nesten automatisk til at man spør soldater fra andre avdelinger om de ikke har strøket uniformen sin, og denslags..
Alt i alt er jeg fornøyd med tjenesten jeg har, og tror fint jeg skal klare å holde ut de siste 40 dagene. Smiley



Grattis med 2. plassen i gardens sterkeste mann foresten! Er mektig irritert på at det ikke var en slik konkuranse da jeg var inne, men men....

Kult om du kan slenge ut de resultatene du husker (hvor mye veide dekket foresten?)

http://www.mil.no/haren/hmkg/start/article.jhtml?articleID=130781

Norges Sterkeste Mann (-105 kg) 2009

Norges 3. Sterkeste Mann (-105 kg) 2008
Norgesmester i Vektløfting som Ungdom og Junior

Medlem av Kristiansand Strongteam - og - TK Vektløfterklubb

Utlogget MartinW

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 093
  • Honnør: 78
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 093

Sv: Hvilken avdeling valgte du?(militæret)
« #18 : 16. februar 2007, 02:04 »
Grattis med 2. plassen i gardens sterkeste mann foresten! Er mektig irritert på at det ikke var en slik konkuranse da jeg var inne, men men....

Kult om du kan slenge ut de resultatene du husker (hvor mye veide dekket foresten?)

http://www.mil.no/haren/hmkg/start/article.jhtml?articleID=130781

Takk for det Smiley
Var svært uheldig med tidspunktet siden konkurransen var samme dag som jeg var ferdig med en 5 dagers øvelse, men det gikk da greit likevel.
Siden det var en jeg har coacha, og trent med som vant så var det gøy uansett.
Ingen av oss hadde prøvd øvelsene før så det ble litt prøving og feiling på konkurransedagen.

Dessverre husker jeg ikke resultatene, og det ble heller ikke notert ned, men det jeg husker:

*Benkpress maks reps på 90kg - 19 reps (delt første plass) hadde tre til som jeg ikke fikk godkjent pga. utretningen.

*Herkules hold, eller mere kjent som crusifix, tror det her var kun 7,5kg pr. stk holdt jeg 48sek

*Farmers walk, her husker jeg ikke vekten, men den var for lett synes jeg. De fleste gikk ganske langt, og de brukte kanner som gjorde øvelsen ubekvem (jada, jeg vet at strongman konkurranser ikke skal være bekvemme)

*MB-trekk, først får MB'n i gang så går det som det suser. vi brukte ett tau å trekke den med, var vanskelig å forutsi hva som var den beste teknikken egentlig, men det vi kom fram til måtte være den beste måten var å holde tauet over ene skuldra med begge armene og gå.

*Dekket, var vel den morsomste øvelsen egentlig siden man virkelig måtte jobbe der.
Jeg kan ikke fastslå tyngden på dekket siden det blir vill gjetting, men om du vet om en metode for å regne ut tyngden ut i fra størrelsen så si fra så skal jeg finne det ut.

Strongman konkurranse var helt nytt for meg, og var veldig gøy. Spesielt dekket!
Gjorde noen feil som kan være irriterende å tenke på i etterkant, bl.a ga jeg ikke 100% i alt (bortsett fra i benkpress og hold-øvelsen) dette fordi jeg ville "spare" meg til neste øvelse, ikke lurt.

Veldig bra at velferden lager sliker konkurranser, og det var svært mange som var og kikket på, og stemningen var upåklagelig.
Han som vant laget også ett navneskilt med "Gardens sterkeste mann" som jeg overtok når han dimmet, hehe.


Konkurrerende utøver i Styrkeløft.

Utlogget NifS

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 593
  • Honnør: 35
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 593

  • i dont want to know your name, i just want BANG!
Sv: Hvilken avdeling valgte du?(militæret)
« #19 : 16. februar 2007, 16:37 »
så du han kjekke og antageligvis eneste med langt hår på basen som var i vakta eller Wink

dvs jeg = vakt & sikrig, avslappende og kjedelig

må legge til at året mitt i army`n er det søppleste, mest bortkasta jeg noensinne har vært med på.

Utlogget P@L

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 954
  • Honnør: 303
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 954

  • A winner never quit, a quitter never win!!!
Sv: Hvilken avdeling valgte du?(militæret)
« #20 : 17. februar 2007, 03:01 »

*Dekket, var vel den morsomste øvelsen egentlig siden man virkelig måtte jobbe der.
Jeg kan ikke fastslå tyngden på dekket siden det blir vill gjetting, men om du vet om en metode for å regne ut tyngden ut i fra størrelsen så si fra så skal jeg finne det ut.

Kult! Hvor mange velt ble det?

Norges Sterkeste Mann (-105 kg) 2009

Norges 3. Sterkeste Mann (-105 kg) 2008
Norgesmester i Vektløfting som Ungdom og Junior

Medlem av Kristiansand Strongteam - og - TK Vektløfterklubb

Utlogget MartinW

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 093
  • Honnør: 78
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 093

Sv: Hvilken avdeling valgte du?(militæret)
« #21 : 17. februar 2007, 03:09 »
Kult! Hvor mange velt ble det?

Husker ikke, men tok det hele langsiden av gymsalen, irriterende at jeg ikke skrev det ned. Tror en på rommet filma dekkveltinga så kan kanskje finne det ut.
Konkurrerende utøver i Styrkeløft.

Utlogget Lille trille 86

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 952
  • Honnør: 83
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 952

Sv: Hvilken avdeling valgte du?(militæret)
« #22 : 17. februar 2007, 14:33 »
VIP-driver for en amerikansk general. Hadde egen bil til å kjøre hvor jeg ville når jeg ville + en uke på, og en uke av Smiley
Beste førstegangstjenesten ever hvis du vil trene og spise bra.

Utlogget Toggen

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 480
  • Honnør: 59
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 480

Sv: Hvilken avdeling valgte du?(militæret)
« #23 : 21. februar 2007, 10:57 »
Var på rekrutten på Madla (Stavanger) og reiste til Bodø og Bodø Hovedflystasjon, altså Luftforsvaret. Jeg var vaktsoldat på BHFS, og det var en kjempeflott tjeneste. Man hører kanskje mye rart om vaktsoldattjenesten, men jeg hadde det knall. Av alle stedene man kan være vaktsoldat i Luftforsvaret, så er BHFS definitivt det beste. Her går man lange patruljer (gjerdet er ca 8-9 km og skal gåes frem-tilbake-frem-tilbake i løpet av en natt). Man går med skarpt (dog i stridvesten) og hundefører (med hund naturligvis) og får en spennende trening i patrulje i ''byområde''. Man går jo patrulje rett over den sivile delen av flyplassen. Vakt- & sikringskurset var kult, mye artig som skjedde. Stod f.eks. i et av OP-tårna da Kato air-kapringen skjedde, noe gutta fra vakta måtte rykke ut til. BHFS har en relativt proff QRF-styrke og kjører ut på sinnsykt mange forskjellige alarmer (aldri noe spennende naturligvis). Jeg var med på Battle Griffin '05, Øvelse Gemini (øvelse for Forsvaret og Politiet der laget mitt var markører og spilte terrorister mot bla Delta-politiet). Ellers god mat, masse mat i vakta, godt miljø og alt knall. Pluss at BHFS er i gåavstand til Bodø sentrum og ikke langt ute på Vidda Smiley
There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.

AC/DC - Rock 'n Roll Train

Treningsdagboka mi

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!